quote:
Dat komt omdat iedereen zijn snelheidsbegrenzer net iets anders heeft afgesteld staan. Ze mogen eigenlijk niet harder dan 80 km/h, maar sommigen laten hem begrenzen op 87, de ander weer 90 en weer een ander op 83.
Als dan iemand voorop rijdt met 83 als max. snelheid en er is bv. een inhaalverbod, dan zul je zien dat zich op een gegeven moment een hele rij vrachtwagens zal vormen achter die ene met 83 km/h. En soms heb je dan idd een gast erbij die het inhaalverbod aan zijn laars lapt en gaat inhalen omdat hij zich godsgruwelijk zit te ergeren aan die gast voorop. Helaas is dat soms de achterste
Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan. Op papier worden ze altijd begrensd op 88km/h, maar in de praktijk betekend dit hetzelfde, als de afwijking bij elke auto van de snelheidsmeter. Het kan zelfs voorkomen dat 2 identieke vrachtwagens, toch een topsnelheidsverschil hebben. Tevens heeft het vaak te maken met de belading.
Ik ben zelf in de transport werkzaam (als transportplanner), en heb mij in de loop der jaren iets aangeleerd, als ik vrachtwagens inhalend tegenkom op de autoweg.
GEEF ZE GEWOON DE RUIMTE, DIE JONGENS (EN SOMS MEIDEN) DOEN OOK HUN WERK!, ipv in hun dode hoek te hangen, en ze toch niet voor proberen te laten. Hierdoor gebeuren veel ongelukken, en wordt er altijd met een boze vinger naar de chauffeur gewezen.
Hell is gone and heaven's here, there's nothing left for you to fear, shake your ass come over here NOW SCREAM!!!