Doe eerst goed onderzoek, idioot. Ga eerst met een paar honderd euro gratis traden met ING sprinters.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef Oizno het volgende:
Ik heb zojuist een account geopend bij Binck en wil nu gaan beleggen. Ik wil met 10.000 euro beleggen. Ik had deze vraag ook ergens anders gesteld en daar was het advies om het in een tracker te stoppen ofzo.
Maar toch nog ff doorvragen hier. Als ik bijv kijk naar het aandeel tomtom. Deze stond op 1 januari 2008 ongeveer op 65 euro. Nu staat ie op 3 euro nog wat.
Als ik hier 10.000 euro op inzet en ga bidden en het aandeel is over 5 jaar weer 60 euro waard. Dan heb ik 2 ton.
Maar wat is het risico? Net of TomTom failliet gaat... Wat kan er verder gebeuren? Ooit zal het toch wel weer aantrekken?
AMG is geen TomTom. Zij hebben niet een bedrijf overgenomen die onderhand evengroot dan hun was.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Gremen het volgende:
Nog zo een tomtom aandeel: AMG
Van 65 naar 5 gegaan, omgekeerd zou je 10.000 dan een ton opleveren
Maarja, ook hier moet je even nadenken, ze staan niet voor niets zo laag
Hoewel ik ze wel meer kansen geef dan TomTom!
Pardon? Als het allemaal even zo makkelijk gaat waarom sluiten wij dan meteen niet even zo'n dealtje voor ze terwijl we collectief long gaan. Jesus, verdiep je eens in de materie en ga dan eens vragen naar de gouden tip, die niet bestaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:37 schreef Oizno het volgende:
[..]
TomTom komt er wel weer bovenop hoor, toen het goed met ze ging was er ook al genoeg concurrentie. Ze moeten even mooi dealtje sluiten met mobiele telefoon fabrikanten dat standaard tomtom geinstalleerd staat op de phones.
nou dat weet niemand, maar als de economie niet vergaat kan je er van op aan dat in ieder geval Shell weer boven de 20 euro komt, ooit.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:37 schreef Oizno het volgende:
[..]
Okee, SBM en Shell. Die trekken wel weer aan binnen 5 jaar? Allebei weer richting de 30 euro?
TomTom komt er wel weer bovenop hoor, toen het goed met ze ging was er ook al genoeg concurrentie. Ze moeten even mooi dealtje sluiten met mobiele telefoon fabrikanten dat standaard tomtom geinstalleerd staat op de phones.
Idioot? Lief van jequote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Doe eerst goed onderzoek, idioot. Ga eerst met een paar honderd euro gratis traden met ING sprinters.
Denk sowieso goed na over waar er nog toekomst inzit (lees: grondstoffen).
Als je slim bent, steek je het in Ajax. Die club is ook gezakt van XXX naar XXX... Ze moeten enkel een goede speler kopen en komen weer terug op het oude niveau.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:37 schreef Oizno het volgende:
[..]
Okee, SBM en Shell. Die trekken wel weer aan binnen 5 jaar? Allebei weer richting de 30 euro?
Ik had het over het koersverloop, zeker niet! over het bedrijf en bedrijfsvoeringquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:42 schreef pberends het volgende:
[..]
AMG is geen TomTom. Zij hebben niet een bedrijf overgenomen die onderhand evengroot dan hun was.
Zeker. Die koersdaling van AMG is ook absurd. De 2008 winst per aandeel is bijna hoger dan het aandeel zelf. Heb er gister een kleine positie ingenomen. Denk wel dat ze nog wat lager kunnen overigens, maar dan verdubbel ik mijn positie.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:44 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik had het over het koersverloop, zeker niet! over het bedrijf en bedrijfsvoering
Als je denkt dat TomTom goedkoop is omdat het 96% gedaald is doe je schijnbaar geen onderzoek.quote:
Ik geloof je. Kom net om de hoek kijken en was op zoek naar een gouden tip. Maar wellicht eerst even beter inlezen. Danke.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je denkt dat TomTom goedkoop is omdat het 96% gedaald is doe je schijnbaar geen onderzoek.
TomTom maakte 8 euro per aandeel verlies over 2008. Ze kunnen nauwelijks aan de bankconvenanten voldoen. De enige uitweg voor TomTom is een sterk economisch herstel (wat een fabeltje is) of een nieuwe aandelenuitgifte (wat uiteraard slecht voor het aandeel is).
Tips van de eeuw: Fugro, Nyrstar, AMG. Iets defensievere tips: Royal Dutch Shell, Nutreco, SBM Offshore.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik geloof je. Kom net om de hoek kijken en was op zoek naar een gouden tip. Maar wellicht eerst even beter inlezen. Danke.
LOL, behalve SBM had ik zel allemaal goedquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Tips van de eeuw: Fugro, Nyrstar, AMG. Iets defensievere tips: Royal Dutch Shell, Nutreco, SBM Offshore.
Wacht de komende weken even tot de AEX op 185-165 punten staat, zo niet is het jammer, je kan over een half jaar nog veel goedkoper aandelen kopen.
Er heeft in KLB al een topic gelopen van iemand die op dezelfde manier dacht als jij. Die had al zijn geld ingezet en verloren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:50 schreef Oizno het volgende:
[..]
Ik geloof je. Kom net om de hoek kijken en was op zoek naar een gouden tip. Maar wellicht eerst even beter inlezen. Danke.
dat weet niemand, misschien ligt de bodem wel bij 190quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Tips van de eeuw: Fugro, Nyrstar, AMG. Iets defensievere tips: Royal Dutch Shell, Nutreco, SBM Offshore.
Wacht de komende weken even tot de AEX op 185-165 punten staat, zo niet is het jammer, je kan over een half jaar nog veel goedkoper aandelen kopen.
Nee, is research en consultingquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:43 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
dus bijvoorbeeld voor 2000 euro shell, 1000 euro in zowel SBM als Fugro (is dat echt olie???)
Bijna goed, het was in R&Pquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:56 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Er heeft in KLB al een topic gelopen van iemand die op dezelfde manier dacht als jij. Die had al zijn geld ingezet en verloren.
quote:
Uhm... goed nieuws?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:59 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het zo frappant dat alle slechte nieuws altijd in een keer komt, en dan opeens een omslag en alleen maar goed nieuws.
Komt ie nu mee. Ik ken heel wat mensen die meerdere spaarrekeningen hebben geopend omdat de garantie maar minder dan een jaar was.quote:Nederlands depositogarantiestelsel verlengd tot eind 2010
10-03-2009 15:42:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het depositogarantiestelsel voor Nederlandse spaarders wordt verlengd tot eind 2010, dat zegt minister van Financien Wouter Bos dinsdag in een gesprek met RTL-Z.
Het tegoed van Nederlandse spaarders is momenteel tot EUR100.000 gegarandeerd door de Nederlandse staat. Deze garantieregeling, die vorig jaar werd verhoogd van EUR20.000, zou aanvankelijk in oktober 2009 aflopen.
Eind 2010 wordt er een Europese garantieregeling ingesteld, die spaargeld tot EUR100.000 garandeert.
Citygroup blijkt opeens winst te maken! En ING wordt zeker niet genationaliseerd volgens Wellink. En de ECB kan de rente best wel naar 0 procent brengen. Audi boekt recordomzet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:00 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Uhm... goed nieuws?zoals? Het enige goede nieuws dat ik vandaag heb gehoord is een memo waarin een CEO zegt dat het "echt niet zo slecht gaat" met zijn bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |