relevant idd!quote:Op maandag 9 maart 2009 14:49 schreef Stefan het volgende:
Het is serieus. want als dat er is wil ik ook 3d tv
ja dat dacht ik ook, maar nu werkt t nietquote:Op maandag 9 maart 2009 14:57 schreef Flurry het volgende:
[..]
relevant idd!
volgens mij maakt het trouwens niet zoveel uit als de kleuren links en rechts niet 100% hetzelfde zijn?
/carequote:Op maandag 9 maart 2009 16:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het is sowieso. Met een S dus! Verder nog nooit eerder voorbij gekomen hoor op dit forum
De standaard misschien wel, maar het medium is zo traag dat je er echt geen 3D-wonderen van moet verwachten in de komende tijd.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:11 schreef B-FliP het volgende:
Zowieso gaat 3D een nieuwe norm worden waarbij Blu Ray tot zijn recht komt.. De grote kracht van Blu Ray is dat deze meerdere signalen tegelijk kan afspelen en is dus perfect voor een 3D oplossing...
quote:Op maandag 9 maart 2009 14:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb een paar 3D brillen en een aantal 3D films op dvd. er staat ook een screentest op waarmee je je scherm goed kan instellen, je moet er dan voor zorgen dat als je door het rechterbrilglas kijkt de 2 kleuren op de tv hetzelfde zijn (links is wat lichter, rechts is donkerblauw) door met je contrast e.d. te spelen.
maar het lukt me nietiemand die weet hoe t moet?
2009 is wel hét jaar voor 3D hoor (volgens de studio-bazen)!quote:Op maandag 9 maart 2009 18:15 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
De standaard misschien wel, maar het medium is zo traag dat je er echt geen 3D-wonderen van moet verwachten in de komende tijd.
Leg eens wat beter uit (eventueel met een linkje) hoe je die calibratie moet uitvoeren. Is het een bril met één rood en één groen glas? Dan is de kleurinstelling in mijn ervaring niet erg kritisch. Overigens krijg je dan alleen 3D beelden in zwart-wit. Voor 3D beelden in kleur zou je een (polaroid) bril moeten hebben met twee glazen waarvan de polarisatierichtingen loodrecht op elkaar staan. Dat systeem werd heel vroeger (in de jaren 50 van de vorige eeuw) wel in bioscopen gebruikt, maar het is niet geschikt voor gebruik met een gewone TV.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:31 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb een paar 3D brillen en een aantal 3D films op dvd. er staat ook een screentest op waarmee je je scherm goed kan instellen, je moet er dan voor zorgen dat als je door het rechterbrilglas kijkt de 2 kleuren op de tv hetzelfde zijn (links is wat lichter, rechts is donkerblauw) door met je contrast e.d. te spelen.
maar het lukt me nietiemand die weet hoe t moet?
linkerglas is rood, rechter is blauw. zal morgenochtend wel ff een foto maken van dat calibratiescherm.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:41 schreef Riparius het volgende:
[..]
Leg eens wat beter uit (eventueel met een linkje) hoe je die calibratie moet uitvoeren. Is het een bril met één rood en één groen glas? Dan is de kleurinstelling in mijn ervaring niet erg kritisch. Overigens krijg je dan alleen 3D beelden in zwart-wit. Voor 3D beelden in kleur zou je een (polaroid) bril moeten hebben met twee glazen waarvan de polarisatierichtingen loodrecht op elkaar staan. Dat systeem werd heel vroeger (in de jaren 50 van de vorige eeuw) wel in bioscopen gebruikt, maar het is niet geschikt voor gebruik met een gewone TV.
Brillen voor 3D die met polarisatiefilters werken bestaan ook al meer dan een halve eeuw, dus die zijn net zo goed ouderwets te noemen. En zoals gezegd zijn deze niet te gebruiken met een normaal TV scherm. Echte 3D TV - als dat er ooit komt - zal gaan werken met holografische technieken, zodat de toeschouwers geen speciale brillen meer hoeven te dragen.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:01 schreef Stefan het volgende:
Dat rood blauwe is toch ouderwets? Je hebt toch tegenwoordig normale brillen zonder kleurtje?
nou.. ik zag laatst zo'n philips WOWvx tv als reclame-display en dat zag er eigenlijk best heel gaaf uit. Ze werken met een soort verticale lenzen om je linker- en rechteroog een verschillend beeld te geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Brillen voor 3D die met polarisatiefilters werken bestaan ook al meer dan een halve eeuw, dus die zijn net zo goed ouderwets te noemen. En zoals gezegd zijn deze niet te gebruiken met een normaal TV scherm. Echte 3D TV - als dat er ooit komt - zal gaan werken met holografische technieken, zodat de toeschouwers geen speciale brillen meer hoeven te dragen.
Ja, dat kan. Het principe is vergelijkbaar met die 3D prentbriefkaarten met een speciaal soort geribbeld plastic er overheen (maar die zijn ook al heel oud). Het nadeel is dat je dan wel redelijk recht voor het scherm moet zitten om de dieptewerking te kunnen zien. Maar het blijft een plat scherm dat de beelden weergeeft. Bij holografische technieken is het mogelijk om echt om het gereproduceerde beeld heen te lopen zodat je het vanuit alle kanten kunt bekijken, en niet slechts vanuit één richting.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:12 schreef Flurry het volgende:
[..]
nou.. ik zag laatst zo'n philips WOWvx tv als reclame-display en dat zag er eigenlijk best heel gaaf uit. Ze werken met een soort verticale lenzen om je linker- en rechteroog een verschillend beeld te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |