Ik de helftquote:
Verliezen uit andere landen tellen niet voor het resultaat van Albert Heijn en dat zal je dan dus ook niet merken in je winstuitkering. Een tegenvallende economie en een aantal investeringen in het ombouwen van bijv nieuwe winkels lijkt mij eerder het geval.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:47 schreef Nouwk het volgende:
Klopt, je krijgt nu nog 18 procent he, en je hebt al 70 gehad, dus 88 procent in totaal. Vorig jaar was het 138,5 procent ofzo, en idd afgelopen jaar ook dikke winst! Maar ze moeten allerlei verliezen in andere landen doorberekenen etc.. Dus geen vetpot.
Niks nieuw beleid, dat is al jaren zo. En zo is het niet alleen bij Albert Heijn, maar ook bij elke andere werkgever die er handig gebruik van weet te maken. Ze moeten helemaal niks, en als jij als gezonde werknemer met je leidinggevende gaat praten valt het wel te regelen. Ze moeten alleen letten op het aantal uren en de waarde van die uren die ze investeren en met een ouder worden groep mensen gaan de kosten omhoog. Aan de andere kant, als je het gemiddelde werknemers-bestand van winkels of zelfs winkelgroepen bekijkt ligt de leeftijd met de 10-tallen KPT-ers van tegenwoordig relatief laag. Kortom: gewoon een medewerker zijn die zijn best doen, en op de juiste momenten van je laten horen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef finsdefis het volgende:
Bah wat haat ik dat nieuwe beleid met die OT contracten. Ik doe altijd netjes m'n werk, m'n teamleiders vinden dat ik geschikt ben om zelf ook teamleider te worden en ik heb goede staat van dienst. Maar omdat ik nu dus 3 jaar bij de AH werk moeten ze me eruit kicken en kan m'n SM me geen OT geven. Er is al zo weinig ervaring bij ons. Volgens mij heeft het ook geen zin om bij m'n SM te gaan "smeken" maarja. Kan hier eigenlijk nog iets tegen gedaan worden of is het gewoon afgelopen?
Lijkt me wel heel mooi, me hele leven 10% korting :p.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:51 schreef NiekR het volgende:
Gaat het MWP gewoon door als je niet meer bij de Appie werkt? Ik heb vorig jaar september ontslag genomen, en net nog MWP-korting ontvangen op mijn rekening...
Dus het zat deze maand er bij?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:51 schreef NiekR het volgende:
Gaat het MWP gewoon door als je niet meer bij de Appie werkt? Ik heb vorig jaar september ontslag genomen, en net nog MWP-korting ontvangen op mijn rekening...
Helaas is het bij de AH nu zo dat mijn leidinggevende vanuit het hoofdkantoor geen OT contracten uit mag delen, in geen enkel geval. Ze wil het wel (en dat geloof ik ook best, aangezien ik al anderhalf jaar met d'r werk) maar het mag gewoon niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:58 schreef o-fiel het volgende:
Goed verhaal, zal wel met de 'crisis' te maken hebben. Maar het gaat hier dan dus niet om het feit dat je te oud bent, maar om het feit dat je je derde en laatste contract hebt gehad lijkt mij.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:32 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Helaas is het bij de AH nu zo dat mijn leidinggevende vanuit het hoofdkantoor geen OT contracten uit mag delen, in geen enkel geval. Ze wil het wel (en dat geloof ik ook best, aangezien ik al anderhalf jaar met d'r werk) maar het mag gewoon niet.
Ik denk eerder dat het bij je OM vandaan komt die dat niet wilquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:32 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Helaas is het bij de AH nu zo dat mijn leidinggevende vanuit het hoofdkantoor geen OT contracten uit mag delen, in geen enkel geval. Ze wil het wel (en dat geloof ik ook best, aangezien ik al anderhalf jaar met d'r werk) maar het mag gewoon niet.
Lullig, maar wat is dan de reden dat ze je niet nog een contract geven? En al zou je volgens deze sm 'te oud' worden. Dan word je in ieder geval weer even hard op de feiten gedrukt hoe deze fijne wereld in elkaar zit. En op je laatste dag krijg je misschien een stevige handdruk en een verlept bloemetje, fijne zaak.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:19 schreef Renesite het volgende:
Kijk, ik ben 20 en had gewoon weer een jaar of een half jaar kunnen krijgen... maar niet gekregen dus/
¤...quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:06 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Lullig, maar wat is dan de reden dat ze je niet nog een contract geven? En al zou je volgens deze sm 'te oud' worden. Dan word je in ieder geval weer even hard op de feiten gedrukt hoe deze fijne wereld in elkaar zit. En op je laatste dag krijg je misschien een stevige handdruk en een verlept bloemetje, fijne zaak.
't Ging mij in eerste instantie vooral om het feit dat er te vaak wordt teruggegrepen op het 'ik ben te oud en te duur'-verhaal wat al jaren een sterk verhaal is. Feit is alleen dat die mensen wel overal rondbazuinen dat ze ontslagen worden (of in feite word je contract niet verlengd), maar dat ze geen actie ondernemen of er gewoon niet uitspringen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:25 schreef Renesite het volgende:
Heb nog wel een andere reden, wil ik je best uitleggen per PM... Het vervolg hiervan is ook al een soort van bekend... erg cru allemaal. Als je er behoefte aan hebt zeg maar of je het wilt hebben
Gebeurt bij ons niet zonder overleg.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:21 schreef morgane het volgende:
Weet iemand hoe lang van tevoren je rooster bekend moet worden gemaakt? Hier veranderen ze tot een week van tevoren de planning nog, maar we moeten wel mooi 21 dagen van tevoren vrij vragen
Klopt. Je bent waarschijnlijk ook 20?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef morgane het volgende:
Dat lijkt me een stuk beter. Ik ben ergens vorige week ineens opgeschreven voor morgen, en dat kom ik dus pas de volgende keer als ik kom werken (en dus op de planning kijk) te weten. Ik vind t erg krom, omdat ik dan eigenlijk elke dag moet kijken of ze niet weer wat veranderd hebben. Verder heb ik wel vaste werktijden. Sowieso hebben we 2 planningen, 1 op de afdeling zelf en 1 bij de garderobe. Die laatste vergeten ze nog al eens bij te werken.
Maar goed, in juni word ik er toch uitgegooid (heb al 2 contractverlengingen gehad en OT"s geven ze niet meer, ook al heb ik er met meerdere mensen over gepraat) dus dan heb ik er geen last meer van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |