150 TNT Postkantoren in Albert Heijn
Albert Heijn en TNT Post zijn overeengekomen om de komende jaren minstens 150 TNT Postkantoren te vestigen in de supermarkten van Albert Heijn. Voor klanten betekent dit dat ze aan de servicebalie van Albert Heijn al hun postzaken kunnen regelen. Op woensdag 18 maart tekenden Albert Voogd, directeur Commercie Albert Heijn en Yme Pasma, Directeur Retail van TNT Post het contract dat de samenwerking bezegelde.
Deze samenwerking geeft verdere invulling aan de eerder door TNT Post aangekondigde uitbreiding van zijn retailkanaal met 750 nieuwe TNT Postkantoren. Albert Heijn vergroot hiermee de service naar zijn klanten. Albert Voogd, Directeur Commercie bij Albert Heijn: "Albert Heijn is een servicesupermarkt waar de dagelijkse en bijzondere boodschappen betaalbaar en bereikbaar zijn. Daarnaast willen we onze service graag uitbreiden, bijvoorbeeld met een alledaagse behoefte als postzaken." Yme Pasma, Directeur Retail van TNT Post: "We zijn blij met de samenwerking met Albert Heijn, omdat wij weten dat onze klanten hun postzaken graag tegelijk met hun andere boodschappen regelen. Daarnaast heeft Albert Heijn ruime openingstijden. Ook dat sluit aan bij de behoefte van onze klanten."
TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post over 2008 bedroeg 4,245 miljard euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.
Albert Heijn
Wekelijks doen ruim 10 miljoen Nederlandse consumenten hun boodschappen in de winkels van Albert Heijn. Albert Heijn heeft meerdere formules waaronder supermarkten, AH to go en webwinkels op ah.nl. Albert Heijn is een winkel voor iedereen waar de dagelijkse boodschappen betaalbaar en de bijzondere boodschappen bereikbaar zijn. Naast een ruime keuze in assortiment en prijs biedt Albert Heijn wekelijkse inspirerende acties en aanbiedingen. Daarnaast investeert de supermarktketen in nieuwe innovaties en diensten om het boodschappen doen voor klanten nog prettiger te maken.
http://www.ah.nl/albertheijn/persberichten/article.jsp?id=538206