maar toch niet je eigen familie?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:50 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zo ben ik opgevoegd door mijn ouders. Om oudere mensen met u aan te spreken.
Ik mocht gewoon je zeggen tegen ze. Alleen heb ik al heel wat jaren geen opa's en oma's meer.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:41 schreef tijnbrein het volgende:
Dus jij zegt geen U tegne je opa en oma?
Tsja, dat heeft ze nu niet meer he.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mee eens. Sowieso iemand met een relatie is een no go area vind ik.
Nee het getuigt van respect als je u zegt tegen je opa en oma.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:51 schreef ArTiC het volgende:
[..]
maar toch niet je eigen familie?
of heb je zo'n afstandelijke familie?
Dat maakt het wel erg lastig om je goed voor te bereiden.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:50 schreef automatic_ het volgende:
Hier heb ik soms het idee dat alle vier de antwoorden kunnen. Of je pakt het boek en je vindt het antwoord nog niet haha.
Ja, oudere mensen en vreemden. Maar bekende ouderen dan weer niet.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:50 schreef tijnbrein het volgende:
Zo ben ik opgevoegd door mijn ouders. Om oudere mensen met u aan te spreken.
Kater al weg?quote:
Ik maak vanuit mijn dialect dat ik spreek wel een onderscheid.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, oudere mensen en vreemden. Maar bekende ouderen dan weer niet.
En als ze er zelf op staan dat je 'je' i.p.v. 'u' zegt?quote:Op zondag 8 maart 2009 23:52 schreef tijnbrein het volgende:
ee het getuigt van respect als je u zegt tegen je opa en oma.
Zelfs mijn ouders zeggen u tegen mij opa en oma dus tsja ik ben niet anders gewent.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:53 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, oudere mensen en vreemden. Maar bekende ouderen dan weer niet.
Dat zou ik natuurlijk ook je zeggen.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:54 schreef Techno het volgende:
[..]
En als ze er zelf op staan dat je 'je' i.p.v. 'u' zegt?
Ook dat ja.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:54 schreef John.Milton het volgende:
Ik maak vanuit mijn dialect dat ik spreek wel een onderscheid.
Maar bepaalde mensen willen niet eens met u aangesproken worden.
Als ik mijn begeleider voor m'n thesis een mail stuur met "geachte heer..." dan stuurt die gewoon niets terug. "beste Jan" moeten we er van maken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |