abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 mei 2009 @ 00:40:12 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69105722
quote:
Op zondag 17 mei 2009 00:23 schreef Atreidez het volgende:
Nee idd, hij is de enige zonder turbodiesel Dat maakt t nou juist zo leuk.
Hij is bijna de enige die een Leon op Benzine heeft, dus dan is het des te leuker dat hij bijna vooraan staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69112977
Weg 3e plek op de startgrid:
[WTCC] Coronel in Pau teruggezet op grid

Het WTCC wordt door al deze politieke spelletjes om zeep geholpen. Naar mijn mening moet men dieselmotoren volgend seizoen gewoon verbieden.
pi_69113094
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Weg 3e plek op de startgrid:
[WTCC] Coronel in Pau teruggezet op grid

Het WTCC wordt door al deze politieke spelletjes om zeep geholpen. Naar mijn mening moet men dieselmotoren volgend seizoen gewoon verbieden.
Niet alleen Coronel. Ook Muller en een aantal BMW's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69113130
7 man uit de top 10 hoorde ik... Het was allemaal een zeepbel
Where facts are few, experts are many.
pi_69113611
quote:
Andy Priaulx heeft zijn polepositie voor de eerste race van het WTCC-weekend in Pau moeten inleveren. Priaulx werd samen met 6 rivalen gediskwalificeerd wegens een te hoog toerental. Twee rijders, onder wie wereldkampioen Yvan Muller, verloren hun snelste kwalificatietijd.

Het is chaos in de paddock van Pau. Alles draait rond toerentallen en turbodruk. Na de beslissing van de FIA om de tolerantie van 0.5 bar voor de diesels van Seat te schrappen, heeft de FIA nu een aantal benzinemotoren bestraft. Dat gebeurde ongetwijfeld onder druk van Seat dat er in Pau niet aan te pas komt.

Seat eist dat het reglement naar de letter wordt toegepast, ook voor de benzinemotoren die maximaal 8.500 toeren mogen trekken. Bij het terugschakelen piekt de motor vaak tot boven 8.500 toeren en dat mag niet, zegt Seat. Als wij gepakt worden voor te hoge turbodruk (zie de diskwalificatie van Monteiro na Marrakech wegens 2.907 bar, 0.007 bar teveel), dan moeten de benzinemotoren op hun toerental gekeurd worden, zo klinkt het bij Seat.

Zo is Priaulx (BMW) nu gediskwalificeerd, net als Tom Coronel, die met zijn benzine-Seat een knappe derde tijd had gereden. Ook de Chevrolets (vijfde, zesde en zevende) zijn hun kwalificatietijden kwijt. Coronel is furieus.

Coronel: “Het is hier in Pau één grote klerezooi. De FIA heeft er een puinhoop van gemaakt. Elke benzinemotor in WTCC gaat over de toeren, maar dan wel bij terugschakelen, hé. Niet bij opschakelen, niet bij accelereren, wel bij terugschakelen. Die piek zorgt er net voor dat de motor niet afslaat bij terugschakelen, het is een veiligheid die ingebouwd is. Er is uiteraard een groot verschil met turbomotoren die bij het opschakelen een hogere druk gebruiken. Hier praten we over opschakelen, over accelereren!”
“Als de FIA nu gewoon eens zijn reglement zou aanpassen! Voeg er toch gewoon aan toe dat er enkel bij het opschakelen niet mag overtoerd worden. Want wees er maar zeker van. Als ze mij en Priaulx en anderen pakken, dan moeten ze gewoon alle benzinemotoren diskwalificeren, want we gaan allemaal over de toeren. Eigenlijk is de ellende begonnen, toen de FIA turbodiesels heeft toegelaten. Benzine en turbodiesel kun je gewoon niet samen laten rijden. Het is alsof je de ene een mitraillette geeft om te vechten en de andere een mes. Dit kan gewoon niet en het zal nooit kunnen.”
“En nu gaan ze hier ook figuurlijk over hun toeren. BMW belt met München, Seat met hun hoofdkwartier, die van Chevrolet met hun bazen. Dit kampioenschap is kapotgemaakt. Kapot door politiek. En daar sta je dan als rijder. Wat moet ik mijn sponsors vertellen?”

Tenzij er nog diskwalificaties vallen, gaat de pole naar Augusto Farfus.
pi_69116837
Race 1 was ondanks alle politieke gezeik best leuk.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 mei 2009 @ 15:01:38 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69118397
Wel jammer van Coronel dat hij in de laatste ronde na een tikje zijn zevende plaats in moest leveren en negende werd. Anders had hij in race 2 bijna vooraan mogen starten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69118508
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer van Coronel dat hij in de laatste ronde na een tikje zijn zevende plaats in moest leveren en negende werd. Anders had hij in race 2 bijna vooraan mogen starten.
Zijn motor is kapot, dus hij start vanuit de pitstraat. Race 2 begint over een minuut of 10
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 mei 2009 @ 15:07:54 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_69118629
jammer zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_69119041
LOL @ chaos

mén wat een vaag begin
pi_69119045
pi_69119053
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:20 schreef TargaFlorio het volgende:

pi_69119060
Ok, wtf?!

Aangereden safety car door een wagen op volle snelheid.

Meerder auto's in de eerste bochten al in de banden, brand, afgebroken units...damn.
Jack does it in real time...
pi_69119097
Wat een chaos.. Wat een malloot in die SC ook
Where facts are few, experts are many.
  zondag 17 mei 2009 @ 15:22:52 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69119116
Er is iemand tegen de safety car geknald? .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69119151
De SC had gewoon aan de binnenkant van de baan moeten blijven ipv volledig naar links te sturen.
pi_69119162
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:22 schreef Atreidez het volgende:
Wat een chaos.. Wat een malloot in die SC ook

Die kan hier niks aan doen Hij word de baan op gestuurd op een verkeerd moment!
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is iemand tegen de safety car geknald? .
Jup
pi_69119182
Dit was echt leip.

Kan Coronel nu nog starten?

Zijn al hoop wagens uit nu.
Jack does it in real time...
  zondag 17 mei 2009 @ 15:25:05 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_69119183
Ik ga maar superbike kijken denk ik.. dit wordt hem niet meer .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_69119187
Veel schade gereden in race 2, al is dat niet ongewoon voor stratencircuits als Pau en Macau.
pi_69119211
Zul je zien dat SEAT nog met de winst gaat lopen in race 2
pi_69119247
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Zul je zien dat SEAT nog met de winst gaat lopen in race 2

Tommy
  zondag 17 mei 2009 @ 15:28:33 #48
194695 franklop
Fran knock
pi_69119284
Niet de eerste keer dat iemand op de safety car rijdt, meen me te herinneren dat Massa(?) in Brazilië een deur eruit reed
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_69119312
Wel goede reclame voor Chevrolet. Botst met een race BMW en de Chevrolet straatauto komt als sterkste uit de bus.
pi_69119337
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:27 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Tommy
Lijkt me onwaarschijnlijk.....

Wel al veel in beeld geweest dus de sponsors kunnen tevreden zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')