Maar als we gewoon hadden gewonnen dan stonden we gedeeld tweede.quote:Op zondag 8 maart 2009 @ 18:11 schreef kevin6188 het volgende:
Ironisch genoeg loop je nog wel een punt in op plek twee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Dus niet inderdaad.quote:
Klopt. Al moet ik toegeven dat ik het Ajax van onder Koeman eigenlijk nog wel leuk attractief voetbal vond spelen. Leuk om te zien en dat gaf ook een veel beter gevoel dan het ajax van nu. Ik kijk niet alleen voetbal van een favoriet team, het is natuurlijk ook leuk om er favoriete individuele sterke voetballers in te hebben zitten. Op dit moment heb ik dat alleen bij Suarez. De rest vind ik zeer middelmatig.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Succes begint bij het management. Dat kiest een trainer, de trainer kiest en traint de spelers. Als die dat beiden goed doen, dan wordt er goed gevoetbald. Nu zitten we met een trainer die door niemand en iedereen gekozen is, en die niet goed is in het kiezen van spelers en ook niet kan trainen.
Het management is al meer dan 10 jaar zwak, maar wat afgelopen jaar is gebeurd is het absolute dieptepunt. En dan helpt geld ook niks meer.
Als ze echt door zouden hebben dat het zo niet langer kan werd er wel wat aan gedaan denk ik. Ik zie het probleem niet om volgend seizoen mvb te droppen en een hele lading spelers zoals kennedy / sno en dergelijke.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:22 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Jezus, alsof ze niet door hebben dat het zo niet langer kan
Het zijn echt geen mogolen hoor ze hebben echt wel door dat het zo niet kan. Het enigste wat jij wilt is dat ze 5e worden dat jij het gevoel hebt dat zij het door hebben. onzin dusquote:Op zondag 8 maart 2009 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ze echt door zouden hebben dat het zo niet langer kan werd er wel wat aan gedaan denk ik. Ik zie het probleem niet om volgend seizoen mvb te droppen en een hele lading spelers zoals kennedy / sno en dergelijke.
Toen ging het ook gewoon goed, vooral dankzij Adriaanse en Beenhakker lijkt me. Het ontslaan van Adriaanse was natuurlijk sowieso mismanagement, hoeveel er ook op Adriaanse aan te merken is.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Klopt. Al moet ik toegeven dat ik het Ajax van onder Koeman eigenlijk nog wel leuk attractief voetbal vond spelen. Leuk om te zien en dat gaf ook een veel beter gevoel dan het ajax van nu.
Dat komt ook omdat iedereen onder zijn mogelijkheden speelt. Spelers hebben ook een elftal nodig om hun beste beentje voor te zetten en om zichzelf te verbeteren. Suarez niet, maar Suarez is ook een aparte.quote:Ik kijk niet alleen voetbal van een favoriet team, het is natuurlijk ook leuk om er favoriete individuele sterke voetballers in te hebben zitten. Op dit moment heb ik dat alleen bij Suarez. De rest vind ik zeer middelmatig.
De tijd dat Ajax het wereldvoetbal domineerde is echt voorbij en dat heeft met veel facetten te maken. Midden jaren negentig was het Bosman-arrest nog niet gewezen. Voor veel Hollandse jongens was het nog geen schande om je voetballeven te slijten in Nederland bij één club. Tegenwoordig is iedere twintiger na een goed seizoen 'klaar om de grote stap te maken'quote:Op zondag 8 maart 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 90 hadden we een begroting van 20 miljoen, gulden. Milan meer dan 100 miljoen. De verhoudingen zijn niet veranderd. De Champions League levert nu veel meer op, je kunt veel makkelijker een mondiale markt aanboren, de Britse Pond is verzwakt en Engeland zit in veel dikkere crisis. De kansen liggen er, maar dan moet je wel goed voetballen, wat hiermee trek je geen talentvolle spelers aan boor je geen internationaal publiek aan en haal je de Champions League niet eens.
Volledig mee eenquote:Op zondag 8 maart 2009 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
De tijd dat Ajax het wereldvoetbal domineerde is echt voorbij en dat heeft met veel facetten te maken. Midden jaren negentig was het Bosman-arrest nog niet gewezen. Voor veel Hollandse jongens was het nog geen schande om je voetballeven te slijten in Nederland bij één club. Tegenwoordig is iedere twintiger na een goed seizoen 'klaar om de grote stap te maken'
De misére van Ajax heeft toch te maken met het feit dat we gearriveerde topspelers niet kunnen aantrekken. Dat heeft te maken met geld (te hoge transfersommen, te hoog salaris) en een zwakke, onaantrekkelijke competitie.
Wij moeten het dus hebben van het zelf opleiden en het aantrekken van topspelers in spé. Dat gebeurt op zich ook wel. Neem een Sneijder, van der Vaart, Babel, Suarez, Ibrahimovic en Chivu. Maar beide categorieën spelers zijn slechts passanten. Zo beschouwen ze zichzelf ook. Voor die jongens lonkt het 'grote' buitenland altijd.
Gelukkig wordt de Nederlandse competitie voor veel getalenteerde spelers uit Scandinavië, België en Zuid-Amerika nog altijd beschouwd als ideale springplank voor de Europese top, waardoor er ook nog genoeg te genieten valt. En je incidenteel een aardige lichting hebt waardoor je in Europa een klein succesje kunt boeken. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Nederland en Ajax slechts een tussenstop zijn voor de ploegen die je jaarlijks ziet schitteren in de Champions League. Als de jonge Litmanen vandaag bij Ajax had gespeeld was hij na twee seizoenen alweer vertrokken.
Ik heb niks gezien, maar is Leo nu hier weer de gebeten hond?quote:
quote:
Leonardo was echt dra-fucking-matisch. Met als dieptepunt dood gaan van de pijn alsof hij zijn been breekt, en nog geen 10 seconden later weer lekker rondhuppelen. Echt compleet gehad met dat kutjongquote:Op zondag 8 maart 2009 19:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb niks gezien, maar is Leo nu hier weer de gebeten hond?
Als we niet van fucking den haag kunnen winnen, ligt het aan het hele team. PUNT!
idd met die andere negerkeeper boy watermanquote:Op zondag 8 maart 2009 19:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vermeer had het blijkbaar wel naar zijn zin na de wedstrijd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |