Bij een gelijkspel ligt het weer een beetje open idd. Maar toch vind ik Twente en Heerenveen een stuk stabieler dan Ajax.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:20 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Bij gelijkspel tegen PSV blijft het gat nog steeds 3 punten, hoe bedoel je uit zicht.![]()
Overigens doe je nu voor alsof Twente zo goed op dreef is. Ik zal je beter vertellen, na de winterstop is het aanzienlijk minder wat ze klaarspelen. Straks tegen de hoger genoteerde clubs zullen ze het lastig genoeg krijgen.

Dat zou meer van nut zijn dan wéér een shitload aan nieuwe spelers kopen van Heerenveen, Groningen of Twente.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij wilt Emile Ratelband gaan contracteren ofzo?

Het is meer een algemeen punt. Als je naar Ajax ging, had je in elk geval soortvan de garantie dat je Champions League speelde. Al werd je geen kampioen, kon je je toch op het hoogste niveau laten zien bij een club met een aardige historie voor een leuke cent. Nu vallen al die voordelen stukje bij beetje weg. Stel dat we dit seizoen tweede worden, dan zullen er bij de loting een hoop mensen denken "Ajax...Ajax....mmmmm.... De naam zegt me wat, maar waar kwamen die ook alweer vandaan?".quote:Op zondag 8 maart 2009 17:20 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Bij gelijkspel tegen PSV blijft het gat nog steeds 3 punten, hoe bedoel je uit zicht.![]()
Overigens doe je nu voor alsof Twente zo goed op dreef is. Ik zal je beter vertellen, na de winterstop is het aanzienlijk minder wat ze klaarspelen. Straks tegen de hoger genoteerde clubs zullen ze het lastig genoeg krijgen.

Hahahahaquote:Op zondag 8 maart 2009 17:26 schreef twi het volgende:
[..]
Het is meer een algemeen punt. Als je naar Ajax ging, had je in elk geval soortvan de garantie dat je Champions League speelde. Al werd je geen kampioen, kon je je toch op het hoogste niveau laten zien bij een club met een aardige historie voor een leuke cent. Nu vallen al die voordelen stukje bij beetje weg. Stel dat we dit seizoen tweede worden, dan zullen er bij de loting een hoop mensen denken "Ajax...Ajax....mmmmm.... De naam zegt me wat, maar waar kwamen die ook alweer vandaan?".

Het verschil op dit moment is, is dat Heerenveen en Twente slechte wedstrijden ook weten te winnen. Dat is knap. Als Ajax een slechte wedstrijd speelt, dan verspelen we punten tegen Heracles of ADO. Als bijvoorbeeld Twente slecht speelt, dan wint het alsnog met minieme cijfers van Sparta, Volendam of ADO en dan valt het doelpunt wel in de 90'. In tegenstelling tot Ajax.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:25 schreef Crane het volgende:
[..]
Bij een gelijkspel ligt het weer een beetje open idd. Maar toch vind ik Twente en Heerenveen een stuk stabieler dan Ajax.

Als je sarcastisch probeert te zijn, doe je het niet goed.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:26 schreef twi het volgende:
[..]
Het is meer een algemeen punt. Als je naar Ajax ging, had je in elk geval soortvan de garantie dat je Champions League speelde. Al werd je geen kampioen, kon je je toch op het hoogste niveau laten zien bij een club met een aardige historie voor een leuke cent. Nu vallen al die voordelen stukje bij beetje weg. Stel dat we dit seizoen tweede worden, dan zullen er bij de loting een hoop mensen denken "Ajax...Ajax....mmmmm.... De naam zegt me wat, maar waar kwamen die ook alweer vandaan?".

Ja.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:27 schreef Rots het volgende:
Hij reageert toch gewoon normaal, trollt niet ofzo. Dan kan je er toch gewoon normaal op terugreageren? Of heeft Crane zo'n erge reputatie hier.![]()

Idd, dat bedoel ik. Het spel daar is zeker niet beter dan bij Ajax maar die winnen kutwedstrijden nog.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het verschil op dit moment is, is dat Heerenveen en Twente slechte wedstrijden ook weten te winnen. Dat is knap. Als Ajax een slechte wedstrijd speelt, dan verspelen we punten tegen Heracles of ADO. Als bijvoorbeeld Twente slecht speelt, dan wint het alsnog met minieme cijfers van Sparta, Volendam of ADO en dan valt het doelpunt wel in de 90'. In tegenstelling tot Ajax.

Nee, elke Feyenoorder, AZ'er of PSV'er hier die niet komt melden dat Ajax geweldig speelde en ze feliciteert is per definitie al een mongool/troll.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:27 schreef Rots het volgende:
Hij reageert toch gewoon normaal, trollt niet ofzo. Dan kan je er toch gewoon normaal op terugreageren? Of heeft Crane zo'n erge reputatie hier.![]()

En volgens de media is Twente een topclub als het in de 90' wint van Sparta, na een zware, Europese wedstrijd tegen Marseille. Doet Ajax hetzelfde tegen Volendam (na Fiorentina uit), dan is het triest, slecht, onverdiend en blabla. Typisch vind ik dat.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:28 schreef Crane het volgende:
[..]
Idd, dat bedoel ik. Het spel daar is zeker niet beter dan bij Ajax maar die winnen kutwedstrijden nog.

Het was wat overdreven, maar sarcastisch was 't niet. Vijf jaar op rij geen Champions League, denk niet dat er heel veel Europeanen zijn die Ajax de laatste jaren zijn beginnen te gaan missen. En dat heeft ook z'n uitwerking op de laatste/komende generatie spelers.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:27 schreef Crane het volgende:
Als je sarcastisch probeert te zijn, doe je het niet goed.

Als je komt melden dat Ajax slecht speelde ben je idd een mongool ja. Denk je echt dat wij er anders over dachten?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:29 schreef Crane het volgende:
[..]
Nee, elke Feyenoorder, AZ'er of PSV'er hier die niet komt melden dat Ajax geweldig speelde en ze feliciteert is per definitie al een mongool/troll.

Ik heb hier na Ajax - Feyenoord en Ajax - Fior nog gewoon gepost, mafkees.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Stom van me inderdaad.... Had zijn reactie gewoon moeten laten varen.
Wel gênant overigens dat hij nu uitgerekend, nadat zijn club de eerste uitoverwinning in maanden boekt, hier komt reageren.

Je zou toch beter moeten weten als je de TT hier zo zietquote:Op zondag 8 maart 2009 17:29 schreef Crane het volgende:
[..]
Nee, elke Feyenoorder, AZ'er of PSV'er hier die niet komt melden dat Ajax geweldig speelde en ze feliciteert is per definitie al een mongool/troll.

Ajax heeft nog wel een aardige reputatie (al was het maar omdat Amsterdam zo bekend is en om Cruijff/Van Basten) en de overwinning op Fior, en straks misschien de halve finale blijft ook wel hangen. Maar idd, de aantrekkingskracht neemt wel af als je in Europa je gezicht te weinig laat zien.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:30 schreef twi het volgende:
[..]
Het was wat overdreven, maar sarcastisch was 't niet. Vijf jaar op rij geen Champions League, denk niet dat er heel veel Europeanen zijn die Ajax de laatste jaren zijn beginnen te gaan missen. En dat heeft ook z'n uitwerking op de laatste/komende generatie spelers.

Ach ja, toen ik dat hoorde voelde ik mezelf ook Calimero. Maar juist dat je jezelf over zoiets een Calimero voelt geeft al aan dat we zo enorm de verkeerde kant op gaan met deze club.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
En volgens de media is Twente een topclub als het in de 90' wint van Sparta, na een zware, Europese wedstrijd tegen Marseille. Doet Ajax hetzelfde tegen Volendam (na Fiorentina uit), dan is het triest, slecht, onverdiend en blabla. Typisch vind ik dat.

quote:Op zondag 8 maart 2009 17:32 schreef RayMania het volgende:
Stop eens met dat gezeur hier. Crane is gewoon welkom en reageer niet op hem als je dat niet wilt.

Twente zal nooit een echte topclub zijn. Al worden die 4 keer kampioen, dan zullen ze in Spanje en Italie nog steeds zeggen: "Twente, dat is toch die subtopper uit Duitsland?".quote:Op zondag 8 maart 2009 17:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
En volgens de media is Twente een topclub als het in de 90' wint van Sparta, na een zware, Europese wedstrijd tegen Marseille. Doet Ajax hetzelfde tegen Volendam (na Fiorentina uit), dan is het triest, slecht, onverdiend en blabla. Typisch vind ik dat.

Ik bedoelde er mee dat wij zelf ook wel zien dat Ajax bar en bar slecht staat te spelen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:34 schreef Rots het volgende:
[..]
Sjimz zegt ook gewoon dat hij hem liever kwijt dan rijk is, eindelijk een verstandige mod op VBL.

Het is een beetje de omgekeerde wereld Loekie, maar denk je nou echt dat men in het buitenland hun teletekstpagina 1 seconde langer open hebben gehouden nadat ze de uitslag van Fiorentina - Ajax zagen? Denk niet dat het heel veel speciale indruk heeft gemaakt, zelfs niet op de voetbalkenners.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:33 schreef Crane het volgende:
[..]
Ajax heeft nog wel een aardige reputatie (al was het maar omdat Amsterdam zo bekend is en om Cruijff/Van Basten) en de overwinning op Fior, en straks misschien de halve finale blijft ook wel hangen. Maar idd, de aantrekkingskracht neemt wel af als je in Europa je gezicht te weinig laat zien.

Europa zal er niet wakker van liggen nee, maar Fior was wel een van de favorieten samen met HSV en Milan. En ik denk dat de halve finale of zelfs de finale niet onmogelijk is voor jullie. Wat ik wil zeggen is dat het nog heel wat jaartjes duurt voordat mensen niet meer weten wat Ajax is.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:36 schreef twi het volgende:
[..]
Het is een beetje de omgekeerde wereld Loekie, maar denk je nou echt dat men in het buitenland hun teletekstpagina 1 seconde langer open hebben gehouden nadat ze de uitslag van Fiorentina - Ajax zagen? Denk niet dat het heel veel speciale indruk heeft gemaakt, zelfs niet op de voetbalkenners.

Klopt maar zelfs Feyenoord is nog een "grote naam" in Europa.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:38 schreef Crane het volgende:
[..]
Europa zal er niet wakker van liggen nee, maar Fior was wel een van de favorieten samen met HSV en Milan. En ik denk dat de halve finale of zelfs de finale niet onmogelijk is voor jullie. Wat ik wil zeggen is dat het nog heel wat jaartjes duurt voordat mensen niet meer weten wat Ajax is.

Nee, helaas niet meer. Wij zijn alleen nog maar bekend door de rellen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Klopt maar zelfs Feyenoord is nog een "grote naam" in Europa.

Dat is voor ons Ajacieden leuk om te horen, maar ik denk niet dat onze naam - als het nog een paar seizoenen zo doorgaat met Ajax - iets is wat jongens als Arnautovic (niet dat ik hem nou zo graag zie komen) over de streep gaat trekken ten opzichte van FC Wij-Spelen-Nu-Een-Jaartje-Champions-League.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:38 schreef Crane het volgende:
[..]
Europa zal er niet wakker van liggen nee, maar Fior was wel een van de favorieten samen met HSV en Milan. En ik denk dat de halve finale of zelfs de finale niet onmogelijk is voor jullie. Wat ik wil zeggen is dat het nog heel wat jaartjes duurt voordat mensen niet meer weten wat Ajax is.

In Nancy herinneren ze jullie vast nog wel.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:40 schreef Crane het volgende:
[..]
Nee, helaas niet meer. Wij zijn alleen nog maar bekend door de rellen.

Net zoals Everton en Nottingham Forest dat zijn misschien ja. Maar men moet wel wakker worden bij Ajax om niet in dat lijstje te raken.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Klopt maar zelfs Feyenoord is nog een "grote naam" in Europa.

Klopt, het zou zeker wel schadelijk zijn voor Ajax als ze nu weer CL mislopen. Daarom moet je dit jaar (en eventueel volgend jaar) de schade zien te beperken in de UEFA Cup.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:40 schreef twi het volgende:
[..]
Dat is voor ons Ajacieden leuk om te horen, maar ik denk niet dat onze naam - als het nog een paar seizoenen zo doorgaat met Ajax - iets is wat jongens als Arnautovic (niet dat ik hem nou zo graag zie komen) over de streep gaat trekken ten opzichte van FC Wij-Spelen-Nu-Een-Jaartje-Champions-League.

En toch zijn AZ en Twente de nummer 1 en 2 dit seizoen en dat is geen toeval. De klassieke topclubs moeten vooral blijven denken dat dit nooit topclubs worden en lekker comfortabel achterover hangen tot het allemaal weer goed komt ...quote:Op zondag 8 maart 2009 17:35 schreef Crane het volgende:
[..]
Twente zal nooit een echte topclub zijn. Al worden die 4 keer kampioen, dan zullen ze in Spanje en Italie nog steeds zeggen: "Twente, dat is toch die subtopper uit Duitsland?".

De Champions League heeft tegenwoordig een Olympische gedachte: Meedoen is belangrijker dan winnen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:43 schreef RayMania het volgende:
Met de opzet van de huidige Champions League (tachtig clubs uit Engeland, Spanje of Italië) gaat Nederland in de eerstkomende twintig jaar echt geen overwinning halen. Met de opzet van vroeger (alleen de kampioenen en zestien clubs maximaal) is het veel makkelijker.

Niet zo gek ook, als je ziet wat voor bedragen je daar ontvangt alleen al voor de 1e ronde.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:45 schreef twi het volgende:
[..]
De Champions League heeft tegenwoordig een Olympische gedachte: Meedoen is belangrijker dan winnen.

Structureel bij de beste 16 van Europa horen kun je wel vergeten. Qua begroting kan dat gewoon niet meer. Het wordt waarschijnlijk alleen nog maar erger. Door middel van goed beleid, een goede jeugdopleiding, kunnen we wellicht, indien er een goede lichting is, incidenteel de groepsfase van de Champions League overleven. Maar ik vrees dat de jaren negentig nooit meer terugkomen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:41 schreef twi het volgende:
[..]
Net zoals Everton en Nottingham Forest dat zijn misschien ja. Maar men moet wel wakker worden bij Ajax om niet in dat lijstje te raken.

Een topclub ben je pas als je een volle prijzenkast hebt, inclusief Europese bekers. Niet als je af en toe een leuk resultaat haalt in Europa, op een knappe plek eindigt in de competitie en een nieuw, vol stadion hebt met een irritante voorzitter / directeur.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:43 schreef TAV74 het volgende:
De klassieke topclubs moeten vooral blijven denken dat dit nooit topclubs worden en lekker comfortabel achterover hangen tot het allemaal weer goed komt ...

Ik ben al tevreden als we gewoon eens in de twee jaar kampioen worden en elk seizoen Champions League voorronde spelen. Alles daarboven is mooi meegenomen. Dat klinkt al onrealistisch genoeg, gezien de laatste paar jaar.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:46 schreef Morendo het volgende:
Structureel bij de beste 16 van Europa horen kun je wel vergeten. Qua begroting kan dat gewoon niet meer. Het wordt waarschijnlijk alleen nog maar erger. Door middel van goed beleid, een goede jeugdopleiding, kunnen we wellicht, indien er een goede lichting is, incidenteel de groepsfase van de Chamions League overleven. Maar ik vrees dat de jaren negentig nooit meer terugkomen.
Maar z'n punt blijft staan. Zeggen dat AZ historisch gezien geen bedreiging vormt zorgt er niet voor dat wij meer kampioenschappen winnen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:46 schreef RayMania het volgende:
[..]
Een topclub ben je pas als je een volle prijzenkast hebt, inclusief Europese bekers. Niet als je af en toe een leuk resultaat haalt in Europa, op een knappe plek eindigt in de competitie en een nieuw, vol stadion hebt met een irritante voorzitter / directeur.

In de jaren 90 hadden we een begroting van 20 miljoen, gulden. Milan meer dan 100 miljoen. De verhoudingen zijn niet veranderd. De Champions League levert nu veel meer op, je kunt veel makkelijker een mondiale markt aanboren, de Britse Pond is verzwakt en Engeland zit in veel dikkere crisis. De kansen liggen er, maar dan moet je wel goed voetballen, wat hiermee trek je geen talentvolle spelers aan boor je geen internationaal publiek aan en haal je de Champions League niet eens.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:46 schreef Morendo het volgende:
Structureel bij de beste 16 van Europa horen kun je wel vergeten. Qua begroting kan dat gewoon niet meer. Het wordt waarschijnlijk alleen nog maar erger. Door middel van goed beleid, een goede jeugdopleiding, kunnen we wellicht, indien er een goede lichting is, incidenteel de groepsfase van de Champions League overleven. Maar ik vrees dat de jaren negentig nooit meer terugkomen.

In wezen is het gewoon mismanagement bij ajax geweest vanaf het laatste kampioenschap en dat is mede het bestuur te wijten of te danken.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 90 hadden we een begroting van 20 miljoen, gulden. Milan meer dan 100 miljoen. De verhoudingen zijn niet veranderd. De Champions League levert nu veel meer op, je kunt veel makkelijker een mondiale markt aanboren, de Britse Pond is verzwakt en Engeland zit in veel dikkere crisis. De kansen liggen er, maar dan moet je wel goed voetballen, wat hiermee trek je geen talentvolle spelers aan boor je geen internationaal publiek aan en haal je de Champions League niet eens.

Misschien is dat maar beter ook. 5e, of 6e worden. Zodat er eindelijk eens wordt gerealiseerd, zo kan het niet langer. Net maar 2e blijven worden krijg je altijd dat gevoel, we zijn goed maar net niet goed genoeg.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:11 schreef kevin6188 het volgende:
Teveel blessures waardoor je teveel afhankelijk wordt van die net-niet figuren zoals Sno en Leonardo enzo. Daarbij was Lindgren ook nog eens heel erg kut. Slap en dom balverlies en meer van die onzin. Toch valt het niet goed te praten dat je dan zo'n pot aflevert. En dan kom je nog op voorsprong ook. Dank denk je nog van: 'kom je goed weg'. Maar na die goal deed Ajax er werkelijk alles aan om die 1-1 te laten vallen. Ongelooflijk.
Ironisch genoeg loop je nog wel een punt in op plek twee.
Maar je zou ook zomaar nog vijfde kunnen worden.![]()

Succes begint bij het management. Dat kiest een trainer, de trainer kiest en traint de spelers. Als die dat beiden goed doen, dan wordt er goed gevoetbald. Nu zitten we met een trainer die door niemand en iedereen gekozen is, en die niet goed is in het kiezen van spelers en ook niet kan trainen.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:
In wezen is het gewoon mismanagement bij ajax geweest vanaf het laatste kampioenschap en dat is mede het bestuur te wijten of te danken.

M'ach. Je staat fucking veertien punten achter op de koploper ofzo. Als dat besef er dan nog niet is.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien is dat maar beter ook. 5e, of 6e worden. Zodat er eindelijk eens wordt gerealiseerd, zo kan het niet langer. Net maar 2e blijven worden krijg je altijd dat gevoel, we zijn goed maar net niet goed genoeg.

quote:Op zondag 8 maart 2009 18:11 schreef kevin6188 het volgende:
Ironisch genoeg loop je nog wel een punt in op plek twee.

Jezus, alsof ze niet door hebben dat het zo niet langer kanquote:Op zondag 8 maart 2009 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien is dat maar beter ook. 5e, of 6e worden. Zodat er eindelijk eens wordt gerealiseerd, zo kan het niet langer. Net maar 2e blijven worden krijg je altijd dat gevoel, we zijn goed maar net niet goed genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |