quote:Van Basten ergert zich aan instelling Ajacieden
Niet voor het eerst dit seizoen moest Ajax-coach Marco van Basten na het 1-1 gelijke spel bij ADO Den Haag concluderen dat zijn ploeg vooral tekort was geschoten in wilskracht. De oefenmeester ergerde zich aan de instelling van zijn spelers, die met name in de eerste helft weinig zin leken te hebben er iets van te maken.
“Ik heb in de rust gezegd dat het zonnetje schijnt en de tribunes vol zitten. Je mag dan best zin hebben om te voetballen”, aldus van Basten na afloop van de remise in de Hofstad. “Er gebeurde in de eerste helft bijna niets. Dat vind ik raar, want op deze manier raakt ook de tweede eindklassering uit beeld.”
Na rust kwam daar enige verandering in, maar echt bevredigend werd het nooit. “In de tweede helft ging het allemaal iets beter. Al speelden we nog steeds niet goed. Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best. Uiteindelijk was het allemaal heel teleurstellend wat betreft Ajax.”
Enoh
Van Basten had ook nog wat positief nieuws. Eyong Enoh, die het duel in Den Haag moest laten schieten wegens een liesblessure, lijkt tijdig fit te zijn voor het UEFA Cup-treffen in Marseille van aanstaande donderdag. “We hopen dat hij mee kan naar Frankrijk”, zei de coach desgevraagd.
Ook Vurnon Anita en Kennedy Bakircioglü, die zondagmiddag eveneens geblesseerd langs de kant bleven, maken nog kans om dat duel te halen. Jan Vertonghen en Gabri zullen zo goed als zeker niet van de partij zijn in de eerste ontmoeting in Frankrijk.
Ze moeten helemaal niemand kopen.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dan kopen ze Elia voor veel te veel geld, zo voorspelbaar is Ajax wel
Ja, dat heb ik vandaag ook al ge-post. Wat mij betreft wel dus. En dan vooral voor in de spits. Ik vind hem wel iets Zlatan-achtigs hebben.quote:
Klopt, zelfde nationaliteitquote:Op zondag 8 maart 2009 16:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik vandaag ook al ge-post. Wat mij betreft wel dus. En dan vooral voor in de spits. Ik vind hem wel iets Zlatan-achtigs hebben.
Idd, 12 miljoen voor Arnoutovic is ook wat veel van het goedequote:Op zondag 8 maart 2009 17:00 schreef Radegast het volgende:
Ja, nog meer Eredivisiespelers kopen voor veel te veel geld. Goed idee.
Oostenrijk vs Zweden. Dat ..... ovic is schijnbaar verwarrend voor het brein van een gemiddelde Feyenoorder.quote:
Nog maar weer een aanvaller erbij.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Arnautovic heeft een afkoopsom in zijn contract staat dus dat is nog enigszins gunstig.
Is niks voor Ajax joh.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Arnautovic heeft een afkoopsom in zijn contract staat dus dat is nog enigszins gunstig.
Een afkoopsom van hoeveel? Arnautovic vind ik echt wel een versterking. Zeker met onze blessure- en schorsingsgevoelige vriend Cvitanich als enige spits.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Een echte spits erbij zou geen overbodige luxe zijn hoor. Nu hebben we een aantal van die mooiweer-paradepaardjes voorin lopen, maar dat hangt ook als los zand aan elkaar.quote:
Wat hij zegt.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:00 schreef Radegast het volgende:
Ja, nog meer Eredivisiespelers kopen voor veel te veel geld. Goed idee.
We hebben verdomme slechts één centrumspits. Waar heb je het over zeg.quote:
Nou de originaliteit druipt er werkelijk vanafquote:Op zondag 8 maart 2009 17:09 schreef jorienvdherik het volgende:
-van jou is het een troll-
Daar vraag je me wat. Denk een miljoentje of 9.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een afkoopsom van hoeveel? Arnautovic vind ik echt wel een versterking. Zeker met onze blessure- en schorsingsgevoelige vriend Cvitanich als enige spits.
Jaaaa koop er nog een opvallende speler van een goed draaiende subtopper bij in plaats van eens naar teamspelers te kijken.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:56 schreef Fortitudo het volgende:
is arnautovic niks voor ajax?
Hey, we hebben immers Sulejmani en Siem nog achter de hand als centrumspits.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
We hebben verdomme slechts één centrumspits. Waar heb je het over zeg.
Hehe, hij zal er naar uitkijken om vanaf volgend seizoen maandelijks te moeten bedelen voor z'n salaris?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:06 schreef Rots het volgende:
Arnautovic komt naar de Kuip volgend jaar, dus helaasch voor jullie.
Als je elke week wel een handvol blessures hebt, dan heb je weinig keus.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:41 schreef Morendo het volgende:
Ja, en ik erger me aan de opstelling van van Basten.
Dat is inderdaad de denkfout die velen maken. Ach, Leonardo, Suarez en de Jong 'kunnen daar toch ook uit de voeten'. Wat ze dan niet beseffen is dat als Cvitanich wegvalt je, bijvoorbeeld, Suarez van zijn normale plaats haalt waardoor je twee posities anders invult. Zo bouw je natuurlijk nooit automatismes op. Het is dieptriest dat de, belangrijke, spitspositie niet dubbel bezet is.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:13 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hey, we hebben immers Sulejmani en Siem nog achter de hand als centrumspits.
()
Het was een woordgrapje. De dubbele betekenis van 'opstelling'. Altijd dat geklaag over spelers zonder een greintje zelfkritiek, dat vind ik een nare 'opstelling'.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef Oente het volgende:
[..]
Als je elke week wel een handvol blessures hebt, dan heb je weinig keus.
Bij gelijkspel tegen PSV blijft het gat nog steeds 3 punten, hoe bedoel je uit zicht.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef Crane het volgende:
Ik denk dat Arnautovic bij Twente blijft. Als die zo winnen dan komt de CL toch wel in de buurt terwijl dat bij Ajax al wel een beetje uit zicht is nu.
Dat zal allemaal wel. Feit is dat wij ook steeds meer geld vangen voor spelers die naar het buitenland vertrekken.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:15 schreef kurk_droog het volgende:
Zal allemaal maar ik ben het zat om die clubs in nl maar te blijven spekken. Heerenveen heeft verdomme dat hele stadion gebouwd uit geld van ajax![]()
Je reageert op een Cranebericht.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:20 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Bij gelijkspel tegen PSV blijft het gat nog steeds 3 punten, hoe bedoel je uit zicht.![]()
Overigens doe je nu voor alsof Twente zo goed op dreef is. Ik zal je beter vertellen, na de winterstop is het aanzienlijk minder wat ze klaarspelen. Straks tegen de hoger genoteerde clubs zullen ze het lastig genoeg krijgen.
Ik riep het al bij toen een eventuele vertrek van Huntelaar: er MOET een vervanger komen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de denkfout die velen maken. Ach, Leonardo, Suarez en de Jong 'kunnen daar toch ook uit de voeten'. Wat ze dan niet beseffen is dat als Cvitanich wegvalt je, bijvoorbeeld, Suarez van zijn normale plaats haalt waardoor je twee posities anders invult. Zo bouw je natuurlijk nooit automatismes op. Het is dieptriest dat de, belangrijke, spitspositie niet dubbel bezet is.
De CL komt niet in de buurt, want Twente moet gewoon twee zware tegenstanders verslaan om pas deel te kunnen nemen aan het hoofdtoernooi. Ik zie ze daar nu nog niet toe in staat.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef Crane het volgende:
Ik denk dat Arnautovic bij Twente blijft. Als die zo winnen dan komt de CL toch wel in de buurt terwijl dat bij Ajax al wel een beetje uit zicht is nu.
Klopt, als ze voorronde halen dan loten ze weer Arsenal.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:23 schreef RayMania het volgende:
[..]
De CL komt niet in de buurt, want Twente moet gewoon twee zware tegenstanders verslaan om pas deel te kunnen nemen aan het hoofdtoernooi. Ik zie ze daar nu nog niet toe in staat.
Jij wilt Emile Ratelband gaan contracteren ofzo?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:22 schreef RayMania het volgende:
Het zal inderdaad helpen om weer nieuwe, dure spelers te halen die straks wederom een kutinstelling hebben. Met deze selectie moet je gewoon deze wedstrijden kunnen winnen (en dik ook), daar heb je geen nieuwe spelers voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |