mag ik je handje vasthouden?quote:Op zondag 8 maart 2009 14:45 schreef kikoooooo het volgende:
Download met 1900kb/s ofzo uit nieuwsgroepen, dus dat is heerlijk
Ik heb een Davolink 2020 ofzo.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:51 schreef Lkw het volgende:
Kan iemand vertellen welk modem / welke router er bij dit pakket wordt geleverd? En of je die eventueel mag vervangen?
Weet ik niet, ik vind gewoon die flexibiliteit prettig, denk ik.. Ik wil in ieder geval graag een goed signaal hebben door 2 muren heen (afstand pc - router ongeveer 12 meter), gaat dat lukken met die Davolink?quote:Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb een Davolink 2020 ofzo.
Waaromn zou je een andere willen?
Ik werk bij een ISP en kan alleen maar zeggen dat dit 100 % waar is. Ik zie zelf ook wat voor kneuzen er bij ons lopen. Echter 2e lijns zijn allemaal wel slimme mensen die er echt wel vanaf weten hoe het allemaal werkt.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:26 schreef folie het volgende:
Het probleem met een klantenservice van elke ISP is dat je goede en minder goede agents hebt.
Dit kan je goed zien in de test die gedaan worden. Hier krijgen HetNet en Planet altijd een heel ander cijfer,
terwijl het exact de zelfde klantenservice is. Kortom je moet mazzel hebben wie je aan de telefoon krijgt.
Van elke provider hoor je wel afschrik verhalen, mijn advies neem gewoon een provider, het verschil is echt niet zo groot. Ben jij onderdeel van de ongeveer 1% die echt hele vage problemen steeds heeft? Stap over.
Dan stel je handmatig een ip nummer in op je pc.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:05 schreef HeatWave het volgende:
vindt het dan leuk om alle PC's weer van andere Ip nummers te voorzien.
Goh, echt?quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:05 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Dan stel je handmatig een ip nummer in op je pc.
Overigens worden die ips uitgedeeld door een algemeen protocol (DHCP)
Leesvoer voor als je je verveeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol
Ik heb hier 4 pc's, 3 laptops en 2 multimedia apparaten handmatig geconfigureerd en ze werken allemaal perfect.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, echt?.
Alleen jammer dat je dan helemaal geen connectie meer krijgt met je router op dat takke ding.
Dan heb jij een andere router dan ik.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:20 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Ik heb hier 4 pc's, 3 laptops en 2 multimedia apparaten handmatig geconfigureerd en ze werken allemaal perfect.
[ afbeelding ]
![]()
Softwarematig zijn alle routers van Tele2 hetzelfdequote:Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere router dan ik.
Ik werk al 17 jaar professioneel met routers en switches.
Hij doet het toch echt nietquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Softwarematig zijn alle routers van Tele2 hetzelfde
Dan moet je eens kwalitatief spul kopen ipv kut sweex dingetjesquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij doet het toch echt niet. En hij heeft wel meer kuren zoals na reboots helemaal geen adres uitdelen aan 1 client.
Dus hup hup, buiten spelen weer, ding is kut.
Jij hebt er dan blijkbaar geen idee van wat voor modem de Davolink is waar HeatWave het over heeft. Dat ding is behoorlijk dichtgetimmerd door Tele2 waardoor je sommige dingen niet makkelijk of niet in kan stellen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:33 schreef mudkipzz het volgende:
Je kan je trouwens afvragen wat je al 17 jaar in de IT sector doet als je niet eens je spul handmatig kan instellen
Alles is preconfigured voor de gebruiker, wil je toch iets veranderen bel je Tele2 ff op...Ik zie trouwens geen reden waarom je de overige opties nodig zou moeten hebben om een pc handmatig te moeten instellenquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:43 schreef CasB het volgende:
[..]
Jij hebt er dan blijkbaar geen idee van wat voor modem de Davolink is waar HeatWave het over heeft. Dat ding is behoorlijk dichtgetimmerd door Tele2 waardoor je sommige dingen niet makkelijk of niet in kan stellen.
Ik heb 2 jaar zeer tevreden van Tele2 Compleet gebruik gemaakt (Internet + Bellen) beide producten waren zeer stabiel en goed. Van met name telefonie kun je dat niet zeggen over college provider Telfort. Zit nu bij Alice en werkt ook prima.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:26 schreef folie het volgende:
Het probleem met een klantenservice van elke ISP is dat je goede en minder goede agents hebt.
Dit kan je goed zien in de test die gedaan worden. Hier krijgen HetNet en Planet altijd een heel ander cijfer,
terwijl het exact de zelfde klantenservice is. Kortom je moet mazzel hebben wie je aan de telefoon krijgt.
Van elke provider hoor je wel afschrik verhalen, mijn advies neem gewoon een provider, het verschil is echt niet zo groot. Ben jij onderdeel van de ongeveer 1% die echt hele vage problemen steeds heeft? Stap over.
Ik heb afgelopen week een brief ontvangen ter bevestiging van m'n bestelling. Moet wel lang wachten, in ieder geval tot 22 april. Nu maar hopen dat mijn onbekende buur zijn onbeveiligde netwerk in de tussentijd niet gaat dichttimmeren..quote:
Natuurlijk zeggen ze "Dir wordt niet ondersteund meneer"...Het is geen VPN helpdesk maar Tele2 helpdesk.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:40 schreef albertvandam het volgende:
In tegenstelling tot een aantal positieve berichten, heb ik veel problemen met Tele2. De verbinding valt regelmatig weg. Ook probeer ik de helpdesk el een tijd te vertellen dat hun modem bepaald verkeer (VPN-tunnel) tegen houdt. Wanneer je echter bij de helpdesk de term VPN laat vallen, willen ze meteen niet meer helpen; "Dit wordt niet ondersteund meneer!".
Ik ben vanavond kwaad geworden op een helpdeskdame, met als resultaat dat ze bovenstaande zin 4 x herhaalde en me vertelde dat ze zo'n toon niet van me pikte. Ook op verzoeken om me door te schakelen naar de technische dienst ging ze niet op in.
Ik zit er sterk aan te denken om Tele 2 eruit te gooien en over te stappen op Fiberpower van UPC.
Iedereen sterkte met Tele2.
Heb ik nog nooit gehad, alleen sinds ik een nieuw modem heb, heb ik een nieuw IP-adres.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:43 schreef Draganta het volgende:
Mijn ervaring: Precies 3 jaar geleden overgestapt van ziggo (@home) naar tele2, tot vandaag nooit down geweest bij mij. Enige nadeel is dat je externe ip af en toe veranderd, is jammer als je bestanden via ftp deelt.
Heb sinds eergisteren verbinding. Was makkelijk aan te sluiten, geen problemen. De verbinding is zeker geen 20 Mbit, maar minder dan de helft daarvan. Ga ik misschien nog oproer over kraaien, want ik woon midden in de stad en zie geen reden voor zoveel signaalvermindering. Aan de andere kant gaat alles gewoon lekker snel (behalve Fokquote:
Het kan nooit kwaad daar inderdaad even over te bellen. Een paar simpele stappen kunnen al voor een betere snelheid zorgen. Succes!quote:Op donderdag 23 april 2009 22:54 schreef Lkw het volgende:
[..]
Heb sinds eergisteren verbinding. Was makkelijk aan te sluiten, geen problemen. De verbinding is zeker geen 20 Mbit, maar minder dan de helft daarvan. Ga ik misschien nog oproer over kraaien, want ik woon midden in de stad en zie geen reden voor zoveel signaalvermindering. Aan de andere kant gaat alles gewoon lekker snel (behalve Fok), dus waarom zou ik gaan klagen.
Klein minpuntje is dat mijn jarenlang gekoesterde firewall Sygate conflicteert met het Tele2-modem. Als ik de firewall aan heb staan, kan ik geen mailtjes versturen met Outlook en blokkeren bepaalde webpagina's of zijn ze erg sloom. Hotmail bijvoorbeeld is dan onbruikbaar. Na uitschakelen van Sygate werkt alles wel.
Tele2 houdt je erg goed op de hoogte van de status van de bestelling. Via hun website, maar ook via sms'jes. En ze hebben hun planning prima gehaald. Goed gedaan.
stuur even een mailtje met je klacht + telefoonnummer naar webservice@tele2.nlquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef error_404 het volgende:
***kick***
Goed, na zoveel positieve reacties heb ik anderhalve maand geleden dus internet van tele2 besteld,; snelste aansluiting, voordelige prijs etc.
De huidige aansluiting werd door hen keurig netjes opgezegd en ik kreeg ook netjes een brief van de kpn.
Toen begon het wachten; er kwam maar geen modem....
De dag dat ik wilde gaan bellen, kwam er een brief van tele2; toppie dacht ik nog, maar helaas; door overweldigend succes was het allemaal erg druk voor ze geworden en liepen ze een beetje achter.
Geen probleem jongens, als ik mijn internet maar krijg.
Gister had ik dus aangesloten moeten zijn via tele2, maar nog steeds niets van ze vernomen.
Maar eens gebeld hoe en wat. Een of andere koe aan de lijn: "Nee sorry, pas over 2 maanden hebben we pas meer duidelijkheid."
WTF!? Dat wil dus ook zeggen dat ik dan dus nog he-le-maal GEEN garantie heb op internet over 2 maanden... Ze weten alleen maar dat het dan nog langer gaat duren.
Gevraagd hoe, wat en waarom. "Tja, druk" was het antwoord van de koe.
Of er dan niet een of ander nummer was dat ik dan kon bellen om te achterhalen wtf er aan de hand is. "Nee, er is geen nummer dat u kunt bellen, u moet gewoon even afwachten."
Tele2 komt dus gewoon zijn afspraken niet na, stuurt wel rekeningen, ik heb nu dus geen inet meer thuis en tele2 laat me gewoon lekker hangen voor iig de komende 2 maanden.
Iemand ideeen hoe verdomme van eikels af kan komen, zonder dat het me een jaar abbo kost?
he thanks! ga ik eerst proberen, voordat ik de dobbermans erop af stuur...quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
stuur even een mailtje met je klacht + telefoonnummer naar webservice@tele2.nl
Daar zit één gast en die helpt je echt geweldig. Heb zelf ook ervaringen met hem.
Nou, heeft t geholpen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:58 schreef error_404 het volgende:
[..]
he thanks! ga ik eerst proberen, voordat ik de dobbermans erop af stuur...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |