Nee, dit mag niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:09 schreef Sleeve het volgende:
Ik heb een vraag over de aftrek van ziektekosten.
Ik had in eerste instantie begrepen dat het niet mogelijk is om de kosten die vallen onder de eigen bijdrage van ¤150,- op te geven aan de belasting.
Maar nu zie ik in het aangifteprogramma dat je niet vergoede medicijnen wel weer kan opgeven? Als ik op mijn overzicht kijk van mijn zorgverzekering dan heb ik een nota van ¤145,- eigen bijdrage en dit gaat om medicijnen. Mag ik het nu wel opgeven of niet?
Ik snap er helemaal niets van!
gewoon route.anwb.nl kijken hoeveel KM het is. Kosten doet het programma voor je.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:28 schreef missU het volgende:
Heeft iemand een programma of website waarmee ik mijn openbaar vervoer reiskosten kan bereken? of doet iedereen dat via maps.google per auto?
Voor de km's mag je de werkelijke kilometerprijs opvoeren. Meestal neem ik ¤ 0,25/km. Maar als een hoger bedrag te verantwoorden is, mag dat ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:26 schreef Griebus het volgende:
ik zou 2 dingen graag willen weten voor mijn aangifte;
wat is een reeel bedrag per kilometer met de auto als reiskosten van/naar het ziekenhuis/doktersbezoek?
De kosten die ik heb in het ziekenhuis heb gemaakt tijdens het verblijf welke niet vergoed worden door de verzekering (tv bijvoorbeeld), zijn deze aftrekbaar?
Alvast bedankt
Beleggingsverzekering: is dit een gewone kapitaalverzekering? Dan valt die in box 3. Is het een kapitaalverzekering met lijfrenteclausule, dan kun je de premies in box 1 aftrekken. Meestal staat op de jaaropgave van de verzekeringsmaatschappij wel hoe de polis verwerkt dient te worden in de aangifte.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:22 schreef MikeGSM het volgende:
Misschien een domme vraag,
Maar ik heb een beleggingsverzekering van Fortis ASR.
Een Levensverzekering van Delta lloy
en een lease auto..
Kan Ik dit nog ergens invullen ???
Kan iemand me hier bij helpen ?>??
quote:Op zondag 15 maart 2009 12:21 schreef Ml-etje het volgende:
De terugbetaalde zorgtoeslag die ik over 2007 in 2008 heb betaald a 136 euries mag die nog afgetrokken worden?
Heb mijn ooglaserbehandeling bij overige uitgaven gezet..correct?
Nu even aan het uitvogelen wat voordeliger is..samen als fiscaal partner aangifte doen of apart.
en nee de ZT kan niet meer in de aangifte worden meegenomen. Hoe vervelend ook aangezien je dus in 2007 te weinig hebt kunnen aftrekken.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:21 schreef Ml-etje het volgende:
De terugbetaalde zorgtoeslag die ik over 2007 in 2008 heb betaald a 136 euries mag die nog afgetrokken worden?
Heb mijn ooglaserbehandeling bij overige uitgaven gezet..correct?
Nu even aan het uitvogelen wat voordeliger is..samen als fiscaal partner aangifte doen of apart.
Great! Thanks, wete je toevallig ook iets over die terugbetaling zorgtoeslag?quote:Op zondag 15 maart 2009 12:25 schreef Essebes het volgende:
[..]
ooglaser hoort idd onder overige uitgaven thuis
Helaas dan maar gelukkig komen we saampjes (fiscaal partnerschap scheelt zowaar 100 euro) toch aan de 3000 terugquote:Op zondag 15 maart 2009 12:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
en nee de ZT kan niet meer in de aangifte worden meegenomen. Hoe vervelend ook aangezien je dus in 2007 te weinig hebt kunnen aftrekken.
hoeft niet, mag wel. Zolang je niet getrouwd bent, blijft het een keuze die je jaar na jaar kunt aanpassen.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
En volgend jaar moeten we ivm aankoop woning toch aan het partnerschap
Ok dank jequote:Op zondag 15 maart 2009 12:39 schreef Essebes het volgende:
[..]
hoeft niet, mag wel. Zolang je niet getrouwd bent, blijft het een keuze die je jaar na jaar kunt aanpassen.
@ManAtWork:quote:Op zondag 15 maart 2009 11:30 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Beleggingsverzekering: is dit een gewone kapitaalverzekering? Dan valt die in box 3. Is het een kapitaalverzekering met lijfrenteclausule, dan kun je de premies in box 1 aftrekken. Meestal staat op de jaaropgave van de verzekeringsmaatschappij wel hoe de polis verwerkt dient te worden in de aangifte.
Levensverzekering: nee, is nergens op te voeren.
Leaseauto: zit als je werkgever het goed heeft gedaan, als verwerkt in je jaaropgave.
Staat er verder niks op de jaaropgave van de polis? Vaak staat er wat de fiscale waarde is die je op dient te geven in box 3 of welke premie als lijfrente aftrekbaar kan zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:14 schreef MikeGSM het volgende:
[..]
ManAtWork
Hoe kom ik hier achter ????
Ik heb alleen staan:
Fortis ASR
Beleggingsverzekering onder polis nummer ****** in 2007 - 2008
(verstuurd dd 17 maart 2008)
Nee, dit is nergens op te voeren als aftrekpost.quote:Delta lloyd
Blijkt een pensioen overzicht te zijn
Kan ik hier iets mee ???
Nope. Helaas, belastingschulden kun je (uitzonderingen daar gelaten) nergens invullen.quote:Tevens heb ik een brief van de belastingsdienst gekregen dat ik 403 euro terug moet betalen over de periode: 2006
Kan ik die nog op een of andere manier verrekenen ???
Graag gedaan.quote:Bedankt
Mike
Ja zie OP, aftrekposten kopje ziektekosten (kun je op hierklikken en dan krijg je een lijstje).quote:Op zondag 15 maart 2009 13:15 schreef paaskannekoekje het volgende:
"Zo staat hier o.a. dat de premie voor de basisverzekering niet aftrekbaar is in 2008"
Is de premie van een aanvullende ziektekostenverzekering wel aftrekbaar?
Alleen 2007 - 2008quote:Op zondag 15 maart 2009 13:19 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Staat er verder niks op de jaaropgave van de polis? Vaak staat er wat de fiscale waarde is die je op dient te geven in box 3 of welke premie als lijfrente aftrekbaar kan zijn.
Of heb je geen jaaropgave?
Bij mij werkte het prima en binnen een seconde stonden al mijn gegevens erin.. erg handigquote:Op zondag 15 maart 2009 16:10 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Iemand al voor mekaar gekregen gebruik te maken van de functie om tijdens installatie van het aangifte-programma alvast wat gegevens te downloaden?
Als ik die optie selecteer duurt het ten eerste een kwartier voordat de pagina geladen is, om vervolgens mij mede te delen dat ik het programma opnieuw moet downloaden en installeren. Na drie keer proberen heb ik dat nu wel gezien.
Moet ik nu potvolkoffie wederom opnieuw alles zelf invullen?
Je hebt helemaal gelijk; inmiddels ben ik ook maar begonnen met een lege aangifte.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:05 schreef ManAtWork het volgende:
Dat betekent dat er voor jou geen bestand is aangemaakt.
Er zijn blijkbaar geen gegevens van je bekend.
In plaats van je te ergeren kun je sneller de drie gegevens die er in staan, zelf invullen.
Bij mij stond te weinig loon van mn werk. Geen ww die ik in de eerste maanden van 2008 had. Foutief rekeningnummer. Vrij netjes... mn geboortedatum en sofinummer kloptequote:Op zondag 15 maart 2009 17:23 schreef Ml-etje het volgende:
Bij ons deed hij het perfect, binnen een paar tellen stond alles er correct in
Je klikt in t programma aan dat je loon uit vroegere dienstbetrekking hebt.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:18 schreef MPG het volgende:
Ik ben bezig met het invullen van mijn papieren Tj biljet.
Maar, in 2008 heb ik een faillissementsuitkering gehad van het UWV (achterstallig loon), waarover een
arbeidskorting verrekend is.
Op de jaaropgaaf staat "werkloosheidswet"; loon: xxx; loonbel.: xxx; verrekende arbeidskorting: xxx
Hoe moet ik dit nou invullen op mijn biljet? Als loon, waarbij ik de arbeidskorting optel bij de arbeidskorting van mijn huidige werkgever?
Of moet ik dit invullen bij uitkering? En wat moet ik dan met die door het UWV verrekende arbeidskorting?
Sorry lieverd, verkeerd gelezen...quote:Op zondag 15 maart 2009 18:30 schreef ManAtWork het volgende:
Schat, hij heeft het over een papieren Tj biljet.
Er valt dus niet veel te klikken.
Als het onder "loon" valt wel.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Sorry lieverd, verkeerd gelezen...
Moet er op papier wel arbeidskorting worden ingevuld dan???
Ik heb een Tj biljet. Ik kan dus kiezen uit "1a. Werkgever(s) waarvan je loon kreeg" en "1c. Uitkeringsinstantie(s) waarvan je een uitkering kreeg"quote:Op zondag 15 maart 2009 18:27 schreef ManAtWork het volgende:
Je kunt dit gewoon als extra regel opgeven onder 'loon uit dienstbetrekking'.
Bedankt voor de snelle reactiequote:Op zondag 15 maart 2009 19:10 schreef ManAtWork het volgende:
Dus invullen bij 1a en de arbeidskorting bij 1b optellen.
(Zoals Nizno al aangeeft: meestal gaan we uit van het aangifteprogramma. Daar wordt het netjes per regel vermeld.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |