Bij welke bank loopt je Hypotheek?quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Aflossing op basis van een levenverzekering, dus maandelijkse betaling is een deel rente en een deel premie.
De uitspraak van de rechter waarover ze het in de volgende zin hebben:quote:
Maar als je niet weet wat een arrest is geen schande hoor! zal je hem waarschijnlijk niet voor je hebben liggen..quote:De rechter heeft echter begin 2008 bepaald dat deze premie aftrekbaar is.
Mijn vrouw heeft hem inmiddels al gevondenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Bij welke bank loopt je Hypotheek?
Je krijgt in januari altijd een overzicht van je betaalde rente.
(bij de rabo heet dit bijvoorbeeld een Financieel Jaaroverzicht)
Misschien kan je niks vinden omdat ze in hoger beroep zijn gegaan??quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
De uitspraak van de rechter waarover ze het in de volgende zin hebben:
[..]
Maar als je niet weet wat een arrest is geen schande hoor! zal je hem waarschijnlijk niet voor je hebben liggen..
Anyone?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:06 schreef TuuT het volgende:
Is er iemand die even wilt checken of ik mijn studiekosten goed invul op deze manier? Ik ben niet helemaal zeker van die normbedragen..
Situatie: studeer fulltime sinds september 2008 (4 maanden dus). Ik krijg geen prestatiebeurs oid meer, maar ik heb wel 2 maanden lang 500 euro geleend van de IB Groep (dus ik moet de normbedragen gewoon gebruiken?)
Totale studiekosten: 1262,79 euro (collegegeld, boeken, deel laptop,...)
Normbedrag p/m: 185,42 euro, 4 maanden: 741,68, dit maal 2 is 1483,36 euro.
Totaal: 1262,79 – 1483,36 = 0 euro???
Ik vul dus in:
Studiekosten en overige scholingsuitgaven: 0
Af: ontvangen vergoedingen en studiefinanciering: 0
Af: Drempel: 500
Aftrek studiekosten en andere scholingsuitgaven: 0
Never mindquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:19 schreef sanger het volgende:
Is er iemand die hem kan narekenenIk geloof er weinig van
Ik dacht dat ze hier heel specifiek bedoelde dat je uitsluitend kinderen had die na 31 december 1980 geboren waren. Eigenlijk bedoelen ze of je met èen partner samenwoonde of dat je een alleenstaande ouder was. Door hier het verkeerde vinkje aan te zetten kregen we allebei alleenstaande ouderkorting en aanvullende alleenstaande ouderkortingquote:Had u meer dan 6 maanden een huishouden met uitsluitend kinderen geboren na 31 december 1980
quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee,
Het staat los van je aangifte. Enige dat er met de aangifte gecombineerd wordt is dat je verzamelinkomen de hoogte van de toeslag vaststelt.
Je mag het zelf wijzigen, maar als het alleen om inkomen gaat doet de BD dat ook zelf met de toeslag.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:22 schreef sanger het volgende:
Hoe wordt een afrekening van de kinderopvangtoeslag eigenlijk gemaakt?
Ik kom net tot de conclusie dat we maandelijks eigenlijk iets te weinig kinderopvangtoeslag terug hebben ontvangen. Kan ik dit nog ergens corrigeren?
Het toetsingsinkomen heb ik indd te hoog ingeschat (had de aftrekpost van het huis er niet afgehaald). Dat is de enige wijziging.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
Je mag het zelf wijzigen, maar als het alleen om inkomen gaat doet de BD dat ook zelf met de toeslag.
Als het ook gaat om uren e.d. moet je het zelf wijzigen.
yep. Zij leggen de IB2008 naast je toetsingsinkomen en dan krijg je de definitieve KOT2008 op papier en het restant aan toeslag op je rekening.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Het toetsingsinkomen heb ik indd te hoog ingeschat (had de aftrekpost van het huis er niet afgehaald). Dat is de enige wijziging.
Dus de BD pakt nu mijn 2008 inkomen van mijn aangifte en corrigeert dit zelfstandig?
Oww, dan laat is het voor die 130 euro maar lekker aan hen overquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
yep. Zij leggen de IB2008 naast je toetsingsinkomen en dan krijg je de definitieve KOT2008 op papier en het restant aan toeslag op je rekening.
jij kan inderdaad invullen. Waarschijnlijk hoef je nog niet eens iets met de sutdiekosten te doen omdat je onder de grens blijft en sowieso al je maximale loonheffing terug krijgt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:10 schreef Marloes het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik vraag het toch maar even hier
Ik studeer en ontvang per maand uitwonende beurs van de ib-groep en zorgtoeslag. Ik heb een lening en betaal daarmee mijn studiekosten (1500 euro collegeld en iets van 700 aan boeken). Verder heb ik maandelijks eigenlijk geen vaste lasten, behalve dat ik mijn vriend, bij wie ik inwoon, kosten betaal ivm de gemeentelijke heffingen die hoger zijn geworden omdat hij van een eenpersoons naar een tweepersoons huishouden is gegaan. Nouja goed, nu zegt net iemand tegen mij dat ik ook aangifte zou moeten doen en dat ik dan mijn studiekosten op moet geven en dat ik dan geld terug kan krijgenDaar snap ik dus werkelijk niks van! Lijkt me toch sterk dat ik iets kan terugkrijgen? Behalve dan de ingehouden loonbelasting van mijn bijbaantje van de zomer (verder heb ik niet gewerkt). Misschien hele domme vraag maar misschien dat iemand me kan vertellen of het inderdaad mogelijk is!
- oh, misschien nog van belang; we zijn (nog) geen fiscaal partners.
Ja, heb inderdaad een vooraf ingevulde gedownload.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Huh?
Het programma vult de woning echt niet op twee plaatsen in.
Heb je misschien een vooraf ingevulde aangifte gedownload?
Even uit mijn hoofd zou aftrek alleen kunnen bij woon-werk verkeerquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:23 schreef dntvo het volgende:
Een ander vraag voor mijn zusje.
Stel dat iemand het voorgezet onderwijs volgt (17 jaar) en daarbij betaalt de persoon iedere maand een maandtraject kaart. ZIjn deze kosten via de fiscus aftrekbaar? ZO ja hoe en waar. Ze heeft wel een bijbaantje, maar verdient op jaarbasis niet meer dan 5 mille.
Bij de aangifte staat er wel iets over reiskosten, maar dat is volgens mij meer voor woon-werk verkeer.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:23 schreef dntvo het volgende:
Een ander vraag voor mijn zusje.
Stel dat iemand het voorgezet onderwijs volgt (17 jaar) en daarbij betaalt de persoon iedere maand een maandtraject kaart. ZIjn deze kosten via de fiscus aftrekbaar? ZO ja hoe en waar. Ze heeft wel een bijbaantje, maar verdient op jaarbasis niet meer dan 5 mille.
Bij de aangifte staat er wel iets over reiskosten, maar dat is volgens mij meer voor woon-werk verkeer.
inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:31 schreef dndiek het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd zou aftrek alleen kunnen bij woon-werk verkeer
Loon loonheffing en arbeidskorting invullen in het programma dat in de OP te vinden is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:17 schreef Marloes het volgende:
Ja.. oke... maarrr.. wát moet ik dan invullen? (ik voel me nu heel dom
En wat precies (en hoeveel?) krijg ik dan terug?
Zie bladzijde 1... Teruglezen is geen schande!quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:19 schreef GeckoGecko het volgende:
Beetje een stomme vraag maarja
Wat als ik 2007 en 2008 inlever is de 1 apri/1juli regeling geldig voor beide?
zal niet denk maar, weet het niet 100% zeker.
Mvg
Rompie
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
Alle aangiftes worden vastgehouden tot 1 april aangezien je voor 1 april ook nog een correctie kan doen.
Vanaf dan begint de verwerking en krijg je bericht voor 1 juli.
Dit geldt dan voor de IB2008.
Over die van 2007 kun je vanaf vorige week tot 3 (of 5) jaar na de datum van aangifte bericht krijgen.
Het zit gewoon in het aangifteprogramma verwerkt. Onder het kopje hffingskortingen stellen ze een aantal vragen. Afhankelijk van de antwoorden hierop wordt bepaald of je combinatiekorting krijgt en hoeveel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:25 schreef Stiemie het volgende:
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat veel werkende ouders geld mislopen door de nieuwe Inkomensafhankelijke combinatiekorting (iack)
---
Verdien je in 2009 meer dan 4619 euro en zorg je voor een kind dat op 1 januari nog geen 12 jaar was? Dan heb je recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting. De korting wordt uitbetaald aan alleenstaande ouders maar ook aan tweeverdieners. Bij tweeverdieners gaat de korting naar degene met het laagste inkomen. Er was de afgelopen jaren al een enigszins vergelijkbare korting maar die was lager en niet inkomensafhankelijk. Met ingang van 2009 vervallen deze combinatiekorting en de aanvullende combinatiekorting.
De inkomensafhankelijke combinatiekorting wordt niet via de salarisadministratie van uw werkgever verwerkt, maar achteraf wanneer je aangifte doet. Je kunt de korting ook maandelijks uitbetaald krijgen door bij de Belastingdienst een verzoek om een voorlopige aanslag in te dienen.
----
Maar hoe moet ik dit dan aanvragen of gaat het automatisch? Of kan dat pas vanaf de aangifte voor 2009?
Verrek, ik kan me nieuwe laptop natuurlijk opvoeren. Als ik dat combineer met mijn examengelden en vervoerskosten kom ik boven de drempel uitquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:19 schreef AnneX het volgende:
Studiekosten? computer - laptop - camera - boeken etc. plus vervoer vice versa ?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Verrek, ik kan me nieuwe laptop natuurlijk opvoeren. Als ik dat combineer met mijn examengelden en vervoerskosten kom ik boven de drempel uit
Goede tip!
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:19 schreef AnneX het volgende:
Studiekosten? computer - laptop - camera - boeken etc. plus vervoer vice versa ?
In je jaaropgaaf van de bankquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:39 schreef SaskiaR het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn spaarsaldo kan opzoeken op 1 januari en 31 december 2008 via de website van de ING? Of waar ik dit anders kan vinden?
Nee ik las het al. Laptop doe ik wel erbij weet alleen niet of ik het hele bedrag ineens mag doen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Let op: vervoerskosten komen niet in aanmerking!
Lees mijn toelichting in de OP eens, daar staat het in.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee ik las het al. Laptop doe ik wel erbij weet alleen niet of ik het hele bedrag ineens mag doen?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Lees mijn toelichting in de OP eens, daar staat het in.en het antwoord is "nee"
Dan wordt het rekenen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Niet ontvangen en wordt maar 1 keer verstrekt
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Lees mijn toelichting in de OP eens, daar staat het in.en het antwoord is "nee"
En het werkte deels ookquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:55 schreef Nizno het volgende:
makkelijker is gewoon whoppa meteen vraag stellen en hopelijk dat een gek meteen het antwoord geeft.
Nizno, mag ik nu?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:40 schreef One_conundrum het volgende:
Wanneer betalen onze vrienden uit? dan kan ik de beurs op
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:40 schreef One_conundrum het volgende:
Wanneer betalen onze vrienden uit? dan kan ik de beurs op
Kies dan gewoon voor een betere bank!? Bij de Rabobank kan je je jaaroverzicht nogmaals opvragen. (zijn wel kosten aan verbonden, tenzij je zegt dat je hem ECHT NIET ontvangen hebquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Niet ontvangen en wordt maar 1 keer verstrekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |