even onder voorbehoud, ja dat heeft zin! Ze krijgt hier dan een TBU aanslag voor, waardoor ze toch het geld uiteindelijk toch terug krijgt. heb zelf nog weinig met TBU aanslagen te maken gehad. Misschien dat 1 van de anderen hier meer van weten?quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:24 schreef Nordic_Blue het volgende:
Ik ben de aangifte voor 2008 aan het invullen voor mijn oma, ze heeft nul euro loonheffing betaald (krijgt alleen AOW). Heeft het dan zin om alle giften en ziektekosten uit te gaan rekenen, of krijgt ze toch niks terug, ze heeft immers al geen belasting betaalt?
Indien getrouwd ben je niet automatisch fiscaal partner.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:17 schreef Verbal het volgende:
Ik snap iets helemaaaaaal niet...
Als je getrouwd bent, dan ben je automatisch fiscaal partner en moet je toch samen/allebei je belastingen opgeven (impliciet in het fiscaal partner zijn)???
Nu begin ik met de aangifte, en moet ik kiezen of ik 'samen met mijn fiscale partner aangifte doe met dit programma'
Ik dacht dat dat moest, maar nee, de andere optie is dat mijn fiscale partner NIET met mij samen aangifte doet met 'dit programma' of wellicht helemaal geen aangifte doet![]()
![]()
WTF?
Wat moet ik nou kiezen?
V.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
Indien getrouwd ben je niet automatisch fiscaal partner.
Wat is dan het verschil?quote:Kortom kiezen of je wel of niet samen met je fiscalie partner 1 aangifte wilt doen.
Ik krijg dan alleen wel deze twee meldingen:quote:Op maandag 16 maart 2009 18:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, die jaaropgave kun je gewoon invullen onder 'loon uit tegenwoordige dienstbetrekking'.
geen idee... ik heb dat je niet vertelt......quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waarom is mij dat dan altijd verteld
Verschil zit in de aangifte en het evtuele te betalen of te ontvangen bedrag.quote:Wat is dan het verschil?
V.
Dat komt omdat als je die 130 euro van je loon afhaalt je blijkbaar onder het bedrag aan loonheffing bent gekomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik krijg dan alleen wel deze twee meldingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon door-enteren maar?
V.
lees de OP anders evenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:58 schreef Plots het volgende:
Ik heb in 2008 ¤ 990,- euro schoolgeld betaald. (MBO) Kan ik daar nog wat van terugkrijgen? Al is het maar 100 euro.
Zie pagina 1quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:40 schreef Kahlen het volgende:
Iemand die al geld ontvangen heeft ? Ik heb de aangifte begin februari opgestuurd, nog niks gehoord.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
Alle aangiftes worden vastgehouden tot 1 april aangezien je voor 1 april ook nog een correctie kan doen.
Vanaf dan begint de verwerking en krijg je bericht voor 1 juli.
Dit geldt dan voor de IB2008.
Over die van 2007 kun je vanaf vorige week tot 3 (of 5) jaar na de datum van aangifte bericht krijgen.
HIer vind je het wachtbankje: Wie heeft al een bericht gekregen voor belastingteruggaaf?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:40 schreef Kahlen het volgende:
Iemand die al geld ontvangen heeft ? Ik heb de aangifte begin februari opgestuurd, nog niks gehoord.
Had ik dat topic nog netjes had voorkomen....quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
HIer vind je het wachtbankje: Wie heeft al een bericht gekregen voor belastingteruggaaf?
Good Girl!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Had ik dat topic nog netjes had voorkomen....![]()
maar heb lekker zelf ook gepost
Waarom moet dit worden vermeld?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
voor de OP: 2e kwartaal 2008 2009: 3,5% heffingsrente
Klik eens op F1. Dan zie je in de Help wel staan onder welke voorwaarde de eigen bijdrage voor de AWBZ aftrekbaar is.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:43 schreef Verbal het volgende:
Onze grootste winst zit hem in de verlaging van de drempel voor aftrek van de ziektekosten... Nu heb ik nog twee vraagjes:
* is de eigen bijdrage voor AWBZ voor therapie (15 euro per keer) ook aftrekbaar?
* mijn vrouw heeft een beugel, die niet helemaal wordt vergoed en ons vorig jaar honderden guldens eigen geld heeft gekost. Zijn die eigen kosten ook op te voeren?
V.
Ah, okee.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Klik eens op F1. Dan zie je in de Help wel staan onder welke voorwaarde de eigen bijdrage voor de AWBZ aftrekbaar is.
Ja, maar ik bedacht het mij toen ik al ruim bij de pc waar ik de aangifte op heb ingevuld vandaan was. Dus de vragen kwamen op als poepen en die heb ik vanaf mijn laptopje maar gesteld. Ik wil geld zienquote:En het deel voor de beugel dat niet is vergoed, is aftrekbaar als hulpmiddel. Als je op het vraagteken voor de post hulpmiddelen had geklikt, had je hem er (even uit het hoofd) zelfs bij zien staan.![]()
quote:BTW: in de aangifte kun je geen guldens meer kwijt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |