quote:
Geen enkele die jou trokken? Een oudje, Coupling bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:23 schreef IQM het volgende:
Volgens mij ben ik niet zo van de Britse producties.
Volgens mij heb ik die wel eens gezien... Die Sarah Alexander heb ik in ieder geval in een serie gezien.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:29 schreef Sena het volgende:
[..]
Geen enkele die jou trokken? Een oudje, Coupling bijvoorbeeld.
En hoe komt dat? Desinteresse na een tijdje of missen ze iets wat Heroes en HIMYM wel heeft?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:32 schreef IQM het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die wel eens gezien... Die Sarah Alexander heb ik in ieder geval in een serie gezien.
Mja, ik volg gewoon nauwelijks series.Ik vergeet ze dan bij te houden enzo...
omdat Tibet bij china hoortquote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:41 schreef Sena het volgende:
IQM, enig idee waarom 'dalai lama' in het Nederlands met kleine letters geschreven wordt?
Vooral omdat ik ze dan allemaal bij moet houden. En ik ben daar gewoon niet goed in. Hetzelfde met dingen als Draadstaal of DWHN. Hartstikke leuk, maar ik vergeet gewoon altijd te kijken.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:33 schreef Sena het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Desinteresse na een tijdje of missen ze iets wat Heroes en HIMYM wel heeft?
Omdat het een titel is. Net als 'koning' of 'sjeik'.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:41 schreef Sena het volgende:
IQM, enig idee waarom 'dalai lama' in het Nederlands met kleine letters geschreven wordt?
'Prins van Oranje' is ook een titel?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:45 schreef IQM het volgende:
[..]
Omdat het een titel is. Net als 'koning' of 'sjeik'.
Olijke combinatie van topje, rokje en borstjes, hmm?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:46 schreef IQM het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nee, Sena. Deze valt niet onder mijn fijnzinnige smaak betreffende het vrouwelijk wezen.
'Prins' zelf schrijf je dan ook zonder hoofdletter.quote:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/673/quote:Een titel of functiebenaming, al dan niet gevolgd door een naam, schrijven we met kleine letters: prins William, kroonprins Willem-Alexander, prins Bernhard. In een aantal vaste uitdrukkingen en titels wordt prins met een hoofdletter geschreven: Prins van Oranje(-Nassau), Prins der Nederlanden, Prinses de Bourbon de Parma.
Om bijzonder respect te tonen is een hoofdletter ook in andere gevallen mogelijk, bijvoorbeeld: aan Zijne Hoogheid Prins Albert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |