abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67063104
catnip
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 11:36:02 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67063367
Valeriaan aan de krabpaal smeren Daar zijn ze gek op.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67079710
Succes met poesje! Je bent wel een goed baasje hoor, je hebt echt veel voor poezemans over! In tegenstelling tot de vorige mensen blijkbaar..
pi_67083168
Catnip had ik al gehaald zaterdag en zit inmiddels ook op de krabpaal, maar als hij actief is 's nachts, dan lig ik te slapen . Dus of ie er gebruikt van maakt is een tweede.

Hij lijkt al wel een stuk rustiger op de stoel te zitten / liggen, slaapt ook iets meer.
  zondag 15 maart 2009 @ 21:23:35 #155
239372 MalleJongen
rekt t niet dan scheurt t wel
pi_67083317
Je hebt de kat nu net een week en het is goed dat je hem in huis hebt gehaald.
Maar je bent erg ongeduldig met hem, ik ken gevallen waarin de kat een maand onder het bed zat en op een gegeven moment komt hij vanzelf naar je toe.
Gewoon 2x per dag wat brokjes in zijn bakje doen op gezette tijden en hem lekker met rust laten.
Die foto's komen ook wel, want flitslicht vinden ze ook niet zo prettig.
Catnip en valeriaan zijn goede manieren om hem naar de krabpaal te krijgen.
En hem niet iedere keer aankijken als je hem ziet, komt nogal bedreigend over.
Pas als hij bij je in de buurt komt, op verkenning, dan kan je hem eens aankijken.
Niks forceren en hem lekker zijn gang laten gaan, eens zit ie bij je op schoot.

Succes.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 06:44:18 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_67091633
Het is misschien tegenstrijdig hoor, maar ik vind Sega helemaal niet zo ongeduldig... Ja, misschien indirect, maar dat is beter dat dan ie dat rechtstreeks aan de kat laat merken. Door er achter aan te gaan lopen, zoeken en zo. Dat doet ie nu toch niet? Hoewel ie dat graag zou willen natuurlijk, maar wie wil nu niet een lieve aanhangelijke kat? Maar in plaats van dat te doen komt ie het vertellen hier. Prima uitlaatklep, en het geeft Smirnoff de tijd om te wennen. En hij krijgt er nog goede tips bij ook.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67092932
ik vind sega ook niet zo ongeduldig en dat de kat na een week al op een stoel ligt vind ik een hele vooruitgang.
Mijn poes heeft 3 maanden onder de bank gezeten en kwam er alleen onderuit om te eten, drinken en naar de kattenbak te gaan daarna is ze vervelend aanhankelijk geworden maar pas na 5 jaar stopte ze eindelijk met aan het puntje zuigen van haar staart dus was ze toen pas volledig op haar gemak (de stresskip ) .
pi_67095845
Het kan wel even duren voordat een angstige kat zich vrij door je huis beweegt.
Mijn advies is om regelmatig tegen hem te babbelen.
Als 'ie onder de bank ligt kun je bijvoorbeeld twee of drie keer per dag 10 minuutjes voor de bank liggen zodat hij je ziet en dan lekker tegen hem aan praten en regelmatig zijn naam laten vallen.
Verder niet proberen om hem te lokken of aan te halen, gewoon babbelen.
En verder altijd babbelen als je beweegt in de kamer.
Zodra poeslief zich laat zien op rustige toon "hallo Smirnoff" of zoiets zeggen en tegen poezie aanbabbelen.
Die methode heeft bij alle angstige poezen die ik heb gehad altijd gewerkt.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:23:55 #159
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67096312
Dan voelt ie zich toch helemaal in een hoek gedreven
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:29:19 #160
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67096458
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67097212
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
Dan voelt ie zich toch helemaal in een hoek gedreven
Niet als je alleen maar even babbelt en dan weer weg gaat, wel als je gaat proberen om hem aan te halen of te lokken.
Gewoon op een beschaafde afstand (minstens anderhalve meter) je gezicht laten zien en je stem laten horen.
Werkt echt hoor, ik heb al heel wat bange asielkatjes gehad.
pi_67097232
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:29 schreef eleusis het volgende:
[ afbeelding ]
pi_67106791
doet mij erg denken aan hoe mijn 2 draakjes waren, (o.a. op straat geboren, asiel en zwaar beschadigd).
dit kan echt heel erg lang gaan duren, bij de mijne rustig een jaar.
vertrouwen in mensen was compleet weg, alles wat maar even anders dan anders was, geluid buiten, geluid binnen, muziek, noem het maar op, ze schrokken zich meteen dood, doken onder bed of bank en lieten zich meteen weer een week niet zien, kwamen midden in de nacht eten als ze zeker wisten dat ik sliep.

maar om ook nog even het goede nieuws te geven; het zijn nu schootkatten die graag op bed slapen, hele gesprekken tegen mij houden, spelen en bescherming komen zoeken als het onweert.
vertrouwen komt echt wel weer, maar het duurt gewoon vreselijk lang.
het enige dat ik gedaan heb; compleet negeren, af en toe babbelen en gewoon mijn ding doen zoals ik dat altijd deed.

(moet er trouwens wel eerlijk bij zeggen dat toen ik mijn ex eruit zette, ze acuut veranderden in schootkatten, voor die tijd was het wel een ok verhouding met ze, maar vanaf dat moment waren ze niet meer bij me weg te slaan )
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_67114811
Zonet zat ie te eten en ik moest langs hem op om naar de keuken te lopen, dus ik dacht, pak de grootste omweg, maar helaas.. Hij zag mij en *zoef, weg was ie weer. Verder heeft ie continu grote ogen.. Maar dan ook altijd.

Probeer zover mogelijk van het beestje vandaan te blijven. Maar hij "zoekt" altijd oogcontact met mij, dat probeer ik dan ook te vermijden, maar helaas.
  maandag 16 maart 2009 @ 20:53:07 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67114913
Kijk in ieder geval niet met grote ogen terug. Als je met je ogen knippert, zou dat geruststellend moeten zijn. De blik mijden is ook goed.

Ik ben ook jaren omzichtig en voorzichtig met een moeilijke kat omgegaan. Ze was de laatste jaren niet bij me weg te slaan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 16 maart 2009 @ 21:59:43 #166
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67117456
Rustig eventjes de ogen dicht knijpen, dat was toch een 'alles is in orde' signaal?
pi_67117670
We hebben Bolle nu anderhalf jaar. En nog is het heel erg oppassen met hem. Wel is te merken dat hij beter met mijn vriend om kan gaan dan dat Bolle met mij om kan gaan. Dat kan ook door mijn lengte komen, want ben langer dan m'n vriend. Ook had Bolle tot een jaar terug een erg goede opleving en kwam steeds dichterbij ons, maar nog altijd erg schuw. Hij mocht toen nog buiten komen, maar doordat Kleintje de 2e poes was die voor onze deur doodgereden was, werd het tijd om Bolle binnen te halen. Dit was ons 4 weken gelukt

Tussen het moment dat we Kleine hebben begraven en Rooie en Meisje hebben gehaald van een boerderij uit de buurt, zat een kleine 3 weken. Bolle was thuis toen de 2 kittens van 8 weekjes jong binnenkwamen. Heel nieuwsgierig gingen ze gelijk op onderzoek uit. Bolle moest er vanzelfsprekend niets van hebben de eerste 3 a 5 dagen. Bolle is op een gegeven moment gevlucht naar buiten en heeft weken buiten gezeten. Elke 3 dagen hebben we een bakje eten gezet onder de BBQ, lekker droog.
Eigenlijk zelfs wel een voordeel. Zo konden die 2 kleuters nog meer wennen aan het huis en kwam op een gegeven moment Bolle weer thuis... de tuindeur hadden we open gezet en Rooie en Meisje hebben we vastgehouden op de bank. Weer moest Bolle wennen aan die 2 kleine indringers. En is het werk om Bolle weer socialer te krijgen opnieuw begonnen. Maar hij is wel minder intitiatief rijker dan voorheen, misschien ok omdat hij niet meer buiten mag komen.

Meisje heeft trouwens dit weekend leren aporteren Ze was al vanaf een maandje of 3 gek op die broodclipjes, je weet wel van die witte strookjes plastic met 2 ijzerdraadjes er doorheen.
Zaterdag middag gooide ik zo'n clipje vanaf de salon tafel de woonkamer in, richting keuken. Meisje ging er gelijk achteraan. Ze nam het clipje in haar bekkie en kwam, na het een paar keer laten vallen, weer terug brengen op de salontafel. En gister heb ik dit tijdens de uitzending van Wegmisbruikers wel een half uur volgehouden met haar. En net op het moment dat ik er een filmpje van wilde maken, laat ze het clipje liggen op het moment dat ik haar weer terug verwacht met clipje..... slimme poes
pi_67121200
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:59 schreef DolleMina het volgende:
Rustig eventjes de ogen dicht knijpen, dat was toch een 'alles is in orde' signaal?
Mijn katje knijpt ook haar oogjes terug dicht naar mij als ze een wilde bui heeft.
♥ scars make us who we are ♥
pi_67129497
Rustig praten, zoveel mogelijk ook. Gewoon blijven leuteren op een zachte toon. Terwijl je leutert leg je af en toe wat lekkers neer. Die zal zeker niet gelijk worden opgegeten, waarschijnlijk pas als jij naar bed bent maar hij gaat jou wel linken, jouw stem aan dat lekkers. Plakje ham ofzo, stukje kip doen het altijd wel goed. Niet de hele dag laten rotten maar in de avond eens wat neerleggen. Zo ziet hij ook dat jouw bewegingen niet slecht zijn, je legt immers wat voor hem neer. Als die je aankijkt idd even langzaam met de ogen knipperen of laat ze dicht. Het geeft niet als je even contact hebt, dat is juist logisch. Juist dan kun je hem geruststellen, hij let nl op jou.
Succes, geef het tijd want het komt vast goed!
Go hard or go home
pi_67130086
Goeie methode Noek, alleen gaat dat bij ons niet op. Als ik Bolle al iets an zou willen bieden, dan zijn die 2 etterbakken er als de kippen bij... "oeeh, er word weer uitgedeeld....aanvalluh" Hoor ik ze bijna schreeuwen als ze al aan komen huppelen. Laat staan dat ze het lekkers, kip ofzo, laten liggen voor Bolle... Gaat niet lukken dus Maar alsnog wel een goede tip voor iemand die maar 1 poezebeest in huis heeft
pi_67130281
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:00 schreef Meike26 het volgende:
Goeie methode Noek, alleen gaat dat bij ons niet op. Als ik Bolle al iets an zou willen bieden, dan zijn die 2 etterbakken er als de kippen bij... "oeeh, er word weer uitgedeeld....aanvalluh" Hoor ik ze bijna schreeuwen als ze al aan komen huppelen. Laat staan dat ze het lekkers, kip ofzo, laten liggen voor Bolle... Gaat niet lukken dus Maar alsnog wel een goede tip voor iemand die maar 1 poezebeest in huis heeft
Zou hier ook niet lukken hoor maar voor Smirnoff misschien wel. Als ik thuis zo'n bang beestje krijg dan gaat die ook eerst in een bench. Zo laat ik hem/haar wennen aan dagelijkse geluidjes, stem en handen. Om Smirnoff nu nog in een bench te doen, is ook sneu dus dat is niet meer echt haalbaar.
Go hard or go home
pi_67144338
Bedankt voor de tips, zo nu en dan had ik al iets neergelegd voor hem, en inderdaad dat eet ie alleen als ik weg ben of lig te slapen. Maar het praten ga ik zeker meenemen en vooral doen. En Smirnoff in een kooi stoppen, dat gaat mij niets eens lukken ook al had ik het graag . En dat vind ik ook zielig voor dat beestje.
pi_67240635
Gisteren begon ie zich al iets meer te bewegen en een stuk rustiger, niet meer in aanvalshouding naar de voerbak. Stond ineens tegen de deur aan naast de stofzuiger en loodrecht omhoog te kijken..

Vandaag weer even door de keet heen gegaan met de stofzuiger en sindsdien zit ie weer onder de bank.. Zal er vanavond wel ergens onderuit komen denk ik.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 maart 2009 @ 15:15:00 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67240673
De stofzuiger is des kats grootste vijand Dat ding is èng ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67250707
Inmiddels ligt ie alweer op de stoel zijn kunstje te doen, lekker slapen . Zou dolgraag een poging willen doen om hem te aaien, maar dan denk ik dat ie helemaal bang is en weer gaat zitten kijken onder de bank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')