abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:03:34 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66793174
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk is nu juist een voorstel afgekondigd om 40% van de top van het bedrijfsleven vrouw te laten zijn. In Noorwegen is dit al lang zo. Daar is zelfs een verplichting. En het gaat wel goed in Noorwegen, volgens mij...
Dat is ook een stuk beter te doen met de daar geldende regels voor ouderschapsverlof en kinderopvang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 11:08:56 #77
236264 crew  capricia
pi_66793263
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook een stuk beter te doen met de daar geldende regels voor ouderschapsverlof en kinderopvang.
Ja. Het mes snijdt aan twee kanten.
Niet alleen denken mensen hier in Nederland bij het woord "manager" of "bestuurder" niet aan een vrouw in de sollicitatieprocedure. Het is ook zo dat er minder vrouwen solliciteren op die functie.
En dat is toch aan beide kanten een onbewuste beeldvorming die je zou moeten doorbreken (vind ik hoor!).

Neem eens de gemiddelde advertentie voor de functie van bijv. Manager. Wat staat er in? Dat het een uitdagende functie is. Dat de beloning goed is. Dat je veel carriere kunt maken. Dat je een auto van de zaak krijgt, blablabla.
Er staat niet dat het bedrijf bijv. een goede kinderopvangregeling heeft. Of dat de werktijden flexibel in te delen zijn. Of dat je makkelijk een dagje thuis kunt werken.
Terwijl dat in de organisatie wellicht ook goed geregeld is.

Die advertentie is dus gericht op mannelijk publiek. En dan krijg je dus ook meer mannen die solliciteren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:10:13 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66793286
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Prima. Voorbeeld 2 was de vuilnismanvrouw. Pure ambtenaren. En een zware ondervertegenwoordiging aan autochtonen en vrouwen.
Oh ja? Mijn vuil hier wordt niet opgehaald door Marokkanen, hoor. Gewoon blanke boerenzonen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:12:37 #79
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66793307
Ach, weten we meteen ook hoe die Ter Horst minister is geworden. Ongeschikt maar omdat het een vrouw is toch voorkeur gekregen boven anderen.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66793415
mooi land toch.. ik met mn ideale lengte ws niet interessant voor de politie destijds , zelfs als vrijwilliger nemen ze niet de moeite om me de hele dag te laten flitsen.. mn nichtje die voor het vak stewardess te klein was werd met open armen ontvangen bij de politie.. core-business is bonnen schrijven geworden.. t is maar wat je leuk vind, nee, we gaan er lekker op vooruit (richting de middeleeuwen dan)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:22:51 #81
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66793489
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet alleen denken mensen hier in Nederland bij het woord "manager" of "bestuurder" niet aan een vrouw in de sollicitatieprocedure. Het is ook zo dat er minder vrouwen solliciteren op die functie.
En dat is toch aan beide kanten een onbewuste beeldvorming die je zou moeten doorbreken (vind ik hoor!).
Dat is niet zo gek, want er zijn ook meer mannen die een opleiding doen in die richting, net als dat er meer mannen studeren in de ICT en net als dat er meer vrouwen een PABO opleiding doen. Zal dat niet gewoon komen omdat de interesses van beide groepen ergens anders liggen?
quote:
Neem eens de gemiddelde advertentie voor de functie van bijv. Manager. Wat staat er in? Dat het een uitdagende functie is. Dat de beloning goed is. Dat je veel carriere kunt maken. Dat je een auto van de zaak krijgt, blablabla.
Er staat niet dat het bedrijf bijv. een goede kinderopvangregeling heeft. Of dat de werktijden flexibel in te delen zijn. Of dat je makkelijk een dagje thuis kunt werken.

Die advertentie is dus gericht op mannelijk publiek. En dan krijg je dus ook meer mannen die solliciteren.
En zo kan een advertentie in het onderwijs of zorg weer meer gericht zijn op vrouwen, omdat daar het aanbod van vrouwen weer hoger is. Dat is toch niet zo gek?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66793767
Dit is echt belachelijk, ongelooflijk dat politici zo wereldvreemd kunnen zijn. Ik ben zelf ook een allochtoon, ik heb ook nichten en die vinden het net zo belachelijk.
Wanneer zien die idioten in Den Haag nou eindelijk eens in dat je moet streven naar GELIJKE kansen voor iedereen, niet naar voortrekkerij van de groepen die nu ondervertegenwoordigd zijn.

Iedereen wilt denk ik ook werken bij iemand die vind dat hij/zij goed is voor die taak, niet omdat de overheid zegt dat diegene aangenomen moet worden.
Politici
pi_66793807
Godver! Ik ben bij Defensie afgewezen voor een functie omdat ze liever een vrouw hadden. Sterf dan maar!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 11:38:24 #84
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66793821
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is aljaren zo, hoor. De Overheid adverteert al decennia met 'Bij gelijke geschiktheid verdienen vrouwen of leden van (etnische) minderheden de voorkeur'.
Gelijke geschiktbheid is niet :
quote:
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden
quote:
De volgende moet per se een vrouw zijn of een kleurtje hebben - ongeacht of er betere kandidaten zijn.
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:35 schreef Asgard het volgende:
Dit is echt belachelijk, ongelooflijk dat politici zo wereldvreemd kunnen zijn. Ik ben zelf ook een allochtoon, ik heb ook nichten
Denk dat een nicht juist weer wél veel kans gaat maken bij de volgende sollicitatieronde
pi_66793997
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan. Aan de andere kant mag je van een manager ook verwachten dat zij zo assertief is om dat soort dingen na te vragen of het geregeld is. En eigenlijk zelfs om als die dingen niet geregeld zijn, het in de organisatie juist aan te kaarten.
Een dergelijke advertentie biedt dus juist kansen om je als vrouw te profileren.
pi_66794856
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal schokkend. Discriminatie door de overheid actief toegepast.
Schokkend dat er een verplichting nodig is, blijkbaar wordt er anders teveel gediscrimineerd.
pi_66794944
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Schokkend dat er een verplichting nodig is, blijkbaar wordt er anders teveel gediscrimineerd.
te dom kan ook
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:29:04 #88
122997 zquing
Drama Junk
pi_66795006
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is aljaren zo, hoor. De Overheid adverteert al decennia met 'Bij gelijke geschiktheid verdienen vrouwen of leden van (etnische) minderheden de voorkeur'.
dat prima, je moet toch ergens op selecteren. Maar laat aub geschiktheid de primaire factor zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66795073
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

te dom kan ook
Dat wisten we al van jou.
pi_66795117
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Over welk discriminatie heb je het?
pi_66795149
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat wisten we al van jou.
lees het topic eens voordat je je muil over discriminatie opentrekt
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:41:14 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66795231
geweldig landje toch.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66795280
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:41 schreef zoalshetis het volgende:
geweldig landje toch.
Inderdaad geweldig! Een land dat alleen bestuurd wil worden door mannen en geen vertrouwen heeft in vrouwen en allochtonen.
pi_66795369
De beste persoon moet op die plaats komen, zo simpel is het. Of diegene nu een man of vrouw is, zwart,geel,rood,paars,groen of oranje, het moet geen zak uitmaken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:53:18 #95
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_66795522
Hoe zou dat voelen? Weten dat je niet bent gekozen vanwege je kwaliteiten maar je uiterlijk/ geslacht? Ik zou me er echt kut bij voelen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_66795557
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:53 schreef sweetlady-o het volgende:
Hoe zou dat voelen? Weten dat je niet bent gekozen vanwege je kwaliteiten maar je uiterlijk/ geslacht? Ik zou me er echt kut bij voelen.
Als je uit wordt gekozen is dat om je afkomst of geslacht én je kwaliteiten.
pi_66795632
quote:
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden.
das wel een mooie sprong in haar carriere van melkertbaan naar korpschef
pi_66795664
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je uit wordt gekozen is dat om je afkomst of geslacht én je kwaliteiten.
Kwaliteiten die omlaag gehaald worden omdat anders vrouwen en allochtonen geen kans maken bedoel je?
quote:
Prima kandidaten worden geblokkeerd, terwijl de eisen omlaag gaan omdat er nauwelijks vrouwelijke en allochtone kandidaten zijn.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:59:40 #99
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_66795670
Gelijke geschiktheid bestaat helemaal niet natuurlijk. Pure discriminatie sowieso.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:04:29 #100
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_66795796
Dus de volgende korpschef wordt door niemand gewaardeerd en gewantrouwd. Omdat iedereen weet (of denkt) dat hij/zij daar zit vanwegen de kleur of vanwegen het geslacht, niet vanwegen de competenties.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')