abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:11:36 #102
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_66795967
Bizar zeg.
Geef mij maar Amsterdam
pi_66795984
dit is toch al tientallen jaren zo

dat mensen zich er nog over verbazen, net als de aanstelling van aboutaleb
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:19:54 #104
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66796191
Kort samengevat wil de minister dus een zwarte lesbische gehandicapte vrouw voor die functie?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66796194
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze kiezen dan idd niet de beste, maar iemand die de voorkeur heeft en voldoet aan de minimum eisen.
Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Ik lees dat jij dit dus ook erg vindt
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_66796240
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:19 schreef LordNemephis het volgende:
Kort samengevat wil de minister dus een zwarte lesbische gehandicapte vrouw voor die functie?
Niet perse. De minister wil een afspiegeling van de Nederland bevolking op hoge functies.
Dus niet alleen sigaar rokende manneljike VVD'ers.

Dankzijn partijen als de SGP en achterdocht tegen allochtonen is die verdeling compleet zoek. Vandaar dat ze op deze manier een inhaal slag willen maken.
pi_66796359
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom heet het ook positieve discriminatie.
Het is 'n personeelsinstrument.
Discriminatie is en blijft natuurlijk discriminatie.
Die blanke men die geweigerd is zal daar weinig positiefs in zien...en terecht.
Faal van de eeuw.
pi_66796360
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:21 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niet perse. De minister wil een afspiegeling van de Nederland bevolking op hoge functies.
Dus niet alleen sigaar rokende manneljike VVD'ers.

Dankzijn partijen als de SGP en achterdocht tegen allochtonen is die verdeling compleet zoek. Vandaar dat ze op deze manier een inhaal slag willen maken.
Ik zou graag een afspiegeling willen zien van de Nederlandse samenleving in programma's zoals opsporing verzocht.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 13:29:55 #109
236264 crew  capricia
pi_66796394
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:20 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik lees dat jij dit dus ook erg vindt
Het gaat er mij om dat er goed gekwalificeerde mensen op die posten terecht komen.
Iemand met een 8 kan best voorrang krijgen op iemand met een 9 als dat maatschappelijk gewenst is. Ik zie daar niet zozeer een probleem in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66796401
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zou graag een afspiegeling willen zien van de Nederlandse samenleving in programma's zoals opsporing verzocht.

Misschien moet je niet zo selectief kijken.
pi_66796408
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:28 schreef huhggh het volgende:

[..]

Discriminatie is en blijft natuurlijk discriminatie.
Die blanke men die geweigerd is zal daar weinig positiefs in zien...en terecht.
idd

Positieve discriminatie bestaat niet eens, want dat is altijd voor alle anderen gewoon discriminatie.
pi_66796527
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

idd

Positieve discriminatie bestaat niet eens, want dat is altijd voor alle anderen gewoon discriminatie.
Weet je, het is gewoon een symantische verdraaiing van woorden waar ik mij verre van wil houden.
Omdat men het ineens "positieve discriminatie" noemt is het niet minder erg dan discriminatie.

Het is en blijft gewoon ordinaire discriminatie, en daar spuug ik op.

Wel raar dat Links normaliter uitgesproken tegen discriminatie is, tenzij het in het voordeel werkt van zogenaamde minderheden....dan wordt er een "positief" sausje overheen gegooid en geheel omarmt door de Linkse goegemeente.
Faal van de eeuw.
pi_66796623
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat er goed gekwalificeerde mensen op die posten terecht komen.
Iemand met een 8 kan best voorrang krijgen op iemand met een 9 als dat maatschappelijk gewenst is. Ik zie daar niet zozeer een probleem in.
ohw dus criminelen worden minder crimineel als domme fatima de leiding heeft
pi_66796637
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

de helft van de daders moet vrouw zijn ?
pleased to meet you
pi_66796645
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:39 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

ohw dus criminelen worden minder crimineel als domme fatima de leiding heeft
Nee. Dat wordt nergens gezegd.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:45:28 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66796772
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:19 schreef LordNemephis het volgende:
Je vergeet "gelovig" en "crimineel". Want als er een bevolkingsgroep ondervertegenwoordigd is in de politietop, zijn het de criminelen wel!

Om het over het aantal vrouwen in criminele organisaties maar helemaal niet te hebben..... Ik bedoel, hoeveel monsterprocessen tegen vrouwen hebben we nou gehad de laatste jaren? Voor zover ik weet zijn alle "grote" criminelen in Nederland man! Tenminste, alle gepakte grote criminelen.... Wellicht komt dat dan weer door het totale gebrek aan vrouwen in de politietop, waarbij ze niet op vrouwelijke criminelen focussen en de vrouwen de dans ontspringen... Maar dat zou dan weer niet verklaren dat de autochtone agenten wel op allochtone criminelen focussen.... Het zou wel verklaren dat ze zo vaak "homo" genoemd worden

De grootste naar buiten toe optredende vrouwelijke afdeling van "het gezag" is toch nog altijd de parkeerwachtster, en ook daar maken ze zich niet echt populair mee...

[ Bericht 48% gewijzigd door RemcoDelft op 07-03-2009 13:51:09 ]
censuur :O
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:48:35 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66796848
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:39 schreef moussie het volgende:

[..]

de helft van de daders moet vrouw zijn ?
90% van de daders moet autochtoon zijn... Wij autochtonen lopen zwaar achter..

In de VS is dat veel eenvoudiger. Agenten zijn wit. Criminelen zijn zwart. En daar kan je bij "de politie op je hielen" onder het avondeten van genieten. Dat houdt het makkelijk, je weet precies wie de goeie is en wie de slechte is...
Wat dat betreft past Obama helemaal niet in de traditie
pi_66796872
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee. Dat wordt nergens gezegd.
wat is het nut van maatschappelijk gewenst dan?

ik wil heel graag dat mijn docenten domme brunettes zijn met dikke borsten, korte rokjes en een extreem hoge sexdrive en docent-student principes overboord gooit.

ik denk dat het door heel veel mannelijke studenten een maatschappelijk gewenste situatie is.

maar of we er slimmer van worden
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:52:26 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66796932
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:49 schreef Pwoekie het volgende:

[..]
ik wil heel graag dat mijn docenten domme brunettes zijn met dikke borsten, korte rokjes en een extreem hoge sexdrive en docent-student principes overboord gooit.
Ik heb al eerder voorgesteld om gewoon actrices in te huren om colleges klassieke mechanica te geven... Als ze d'r tekst netjes uit d'r hoofd leert, hoeft ze echt niet te weten waar het over gaat
Vragen stellen we wel per email!
pi_66796946
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb al eerder voorgesteld om gewoon actrices in te huren om colleges klassieke mechanica te geven... Als ze d'r tekst netjes uit d'r hoofd leert, hoeft ze echt niet te weten waar het over gaat
Vragen stellen we wel per email!
Maagdenburger Bollen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 13:56:40 #121
236264 crew  capricia
pi_66797038
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:49 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

wat is het nut van maatschappelijk gewenst dan?
[..]
Om de achterstand bij discriminatie op te heffen, is een van de instrumenten die je kunt hanteren positieve discriminatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66797250
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Om de achterstand bij discriminatie op te heffen, is een van de instrumenten die je kunt hanteren positieve discriminatie.
Over welke achterstand bij discriminatie heb je het nu? Of heb je het over dat in bepaalde functies hoofddoekjes niet geaccepteerd worden of pyjama's of dat je geen leidinggevende functie krijgt bij het behalen van je kleuterschooldiploma?
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 14:08:07 #123
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66797298
Echt walgelijk hypocriet is dit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66797321
quote:

[..]

De enige echte manier om discriminatie op te heffen is door discriminerend beleid op te heffen.
En dus niet door ANDER discriminerend beleid in te voeren.
Hoe achterlijk ben je dan wel niet om dat niet te begrijpen?

Overigens suggereer je met jouw post dat de politietop dus voorheen altijd discrimineerde en dat is helemaal niet op de werkelijkheid gebaseerd.
Dit huidige beleid is discriminerend en dat is nu weer eens duidelijk zichtbaar, ondersteund door uitspraken vanuit de politie en de politiek.
Faal van de eeuw.
pi_66797328
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt walgelijk hypocriet is dit.
Helemaal mee eens.
En nog gevaarlijk ook.
Faal van de eeuw.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:13:55 #126
236264 crew  capricia
pi_66797425
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

De enige echte manier om discriminatie op te heffen is door discriminerend beleid op te heffen.
En dus niet door ANDER discriminerend beleid in te voeren.
Hoe achterlijk ben je dan wel niet om dat niet te begrijpen?

Overigens suggereer je met jouw post dat de politietop dus voorheen altijd discrimineerde en dat is helemaal niet op de werkelijkheid gebaseerd.[..]
Ik zeg enkel dat allochtonen, vrouwen en andere minderheden ondervertegenwoordigd zijn in de topfuncties. De overheid ziet dit als ongewenst en wil graag dat het meer een afspiegeling wordt van de samenleving.
En een van de oorzaken is discriminatie.
Een instrument om dat te verbeteren is om mensen uit die groepen voorrang te geven. En dat heet positieve discriminatie.
Daar hoef je het van mij niet mee eens te zijn. Maar zo zit het personeelsintrumentarium nou eenmaal wel in elkaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:14:49 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66797436
quote:
[..]
Volgens mij wordt er juist in de top van organisaties minder gediscrimineerd en hebben mensen die zich ondanks hun "achterstand" wel hebben bewezen juist voorkeur boven de jongens uit "the old boys network".... uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Als je het als ambtenaar of zakenman zeer goed doet, dan maakt het over het algemeen weinig meer uit dat je vader timmerman was, juist als je je uit het (arbeiders)milieu waarin je opgegroeid opgewerkt hebt brengt dat enorm veel respect met zich mee. Met als voordeel dat je dat respect gelijk in vrijwel alle lagen van de organisatie hebt.

Wat 30 jaar geleden voor de timmermanszoon gold, geldt nu IMHO voor vrouwen en allochtonen; als ze meer presteren dan van ze verwacht wordt, is de waardering en het respect ook groter.
Maar presteren is iets wat je eerst doet, daarna komt de waardering en het respect, niet andersom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 14:17:07 #128
46149 __Saviour__
pi_66797493
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat allochtonen, vrouwen en andere minderheden ondervertegenwoordigd zijn in de topfuncties. De overheid ziet dit als ongewenst en wil graag dat het meer een afspiegeling wordt van de samenleving.
Een instrument om dat te verbeteren is om mensen uit die groepen voorrang te geven. En dat heet positieve discriminatie.
Daar hoef je het van mij niet mee eens te zijn. Maar zo zit het personeelsintrumentarium nou eenmaal wel in elkaar.
Het blijft pure discriminatie, hoe je het ook noemt of met mooie woorden probeert te omschrijven. Het is echt absurd hypocriet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:20:15 #129
236264 crew  capricia
pi_66797553
Er zijn ook andere manieren waarop je meer diversiteit binnen topfuncties zou kunnen creeren. Positieve discriminatie is maar 1 manier.
Zo voeren sommige organisaties een vrouw-vriendelijk personeelsbeleid.
Of ze doen juist meer aan coaching en opleiding van bepaalde groepen (interculturele managent trainee's e.d.).
Er zijn veel meer wegen naar Rome.
De manier van werving schijnt ook veel uit te maken, welke groep je aanspreekt om te komen solliciteren. Een advertentie in het NRC zal meer blanke mannen opleveren die solliciteren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:20:50 #130
236264 crew  capricia
pi_66797570
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het blijft pure discriminatie, hoe je het ook noemt of met mooie woorden probeert te omschrijven. Het is echt absurd hypocriet.
Dat klopt. Het is ook discriminatie. Dat zegt het woord toch al. En het is altijd al omstreden geweest. Ook in de jaren 90 toen ze daar actief mee begonnen was het al omstreden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66797609
quote:

[..]

dus je vind het ook goed dat we discrimineren naar geslacht en etniciteit de andere kant op?

ik denk dat mannelijke blanke mensen beter worden opgenomen in de hierarchie van instanties als politie en defensie. dus kun je beter blanke mannen nemen, beter voor de resultaten uiteindelijk
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 14:22:21 #132
46149 __Saviour__
pi_66797622
Ik zou trouwens ook absoluut niet in waarom die toplaag een afspiegeling van de samenleving zou moeten zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:25:30 #133
236264 crew  capricia
pi_66797690
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:21 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

dus je vind het ook goed dat we discrimineren naar geslacht en etniciteit de andere kant op?
Dat gebeurt al als je er geen duidelijk beleid op voert om het tegen te gaan. Iedereen is mens en heeft zijn al dan niet onbewuste vooroordelen.
Zoals ik elders al aangaf denken veel mensen bij het woord "bestuurder" of "manager" automatisch aan een blanke man. Die zal onbewust dus al een voordeel hebben bij een sollicitatie naar zo'n functie.
quote:
ik denk dat mannelijke blanke mensen beter worden opgenomen in de hierarchie van instanties als politie en defensie. dus kun je beter blanke mannen nemen, beter voor de resultaten uiteindelijk
Kun je dit onderbouwen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66797693
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zou trouwens ook absoluut niet in waarom die toplaag een afspiegeling van de samenleving zou moeten zijn.
2 tot 3 % is toch maar WO geschoold, en die maken juist kans op die topbanen.

discriminatie naar intelligentie en doorzettingsvermogen is er dus al
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:27:01 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66797718
quote:
[..]
Hoezo is 1 van de oorzaken discriminatie? Vrouwen zijn nog maar een goede 25 jaar echt op de arbeidsmarkt, en dan nog mondjesmaat.

Nog geen kwart eeuw geleden was het niet meer dan normaal dat vrouwen minder gingen werken (of een paar jaar helemaal stopten) zodra ze kinderen kregen, en nog steeds is het aantal full-time werkende vrouwen beduidend minder dan bij de mannen.
Vergelijkbaar met allochtonen; de eerste generatie werd hier een kleine 40 jaar geleden heen gehaald als gastarbeider, het is wederom een groep die niet de intentie had op de NL arbeidsmarkt te blijven.

Inmiddels wordt van vrouwen verwacht dat ze wel blijven werken als er kinderen komen, en dan het liefst ook nog full-time, van de 2de en 3de generatie allochtonen wordt ook verwacht dat ze een blijvend onderdeel van de arbeidsmarkt vormen.

Het is dus niet zo vreemd dat er nog weinig vrouwen en allochtonen in de top van organisaties zitten; een toppositie krijg je niet cadeau op je 30ste, daar moet je je naartoe werken, we hebben nu de eerste generatie dertigers bij zowel de vrouwen als de allochtonen die op zo'n positie terecht kunnen komen, en dat ze er nog niet veel waren heeft IMHO weinig met discriminatie te maken, maar meer met het aanbod van geschikte kandidaten in die groepen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_66797747
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gebeurt al als je er geen duidelijk beleid op voert om het tegen te gaan. Iedereen is mens en heeft zijn al dan niet onbewuste vooroordelen.
Zoals ik elders al aangaf denken veel mensen bij het woord "bestuurder" of "manager" automatisch aan een blanke man. Die zal onbewust dus al een voordeel hebben bij een sollicitatie naar zo'n functie.
[..]

Kun je dit onderbouwen?
ingroup thinking en groepsvorming.

de politie top is veelal blank en mannelijk.

iemand met dezelfde kenmerken word makkelijker opgenomen en aanvaard.

heb geen zin om mijn psy boek erbij te pakken, google maar
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:33:12 #137
236264 crew  capricia
pi_66797858
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo is 1 van de oorzaken discriminatie? Vrouwen zijn nog maar een goede 25 jaar echt op de arbeidsmarkt, en dan nog mondjesmaat.
[..]
Er is ook nog een lange weg te gaan. En ik denk ook niet dat we de ongelijkheid binnen 10 jaar kunnen oplossen.
Maar nogmaals: Het heeft ook met beeldvorming te maken. Wat ik aangaf met de woorden "manager" en "bestuurder".
Zelfs vrouwen die full time werken maken minder makkelijk carriere dan haar mannelijk collega's. Ook al zijn ze beiden even goed geschikt voor een promotie. Dat heeft een naam, "het glazen plafond".
quote:
Verschillen in opleidingsniveaus kunnen dit verschijnsel niet verklaren: jaarlijks studeren meer vrouwen dan mannen af in het hoger onderwijs. Ook is er geen gebrek aan ambitie bij de vrouwen die zich wel op hun carrière toeleggen. De oorzaak moet dan ook eerder gezocht worden aan de vraagzijde, zoals Machiel van Dijk van het ministerie van Financiën afgelopen zaterdag in deze krant schreef. Blijkbaar is daar sprake van onwil of onwetendheid die het voor vrouwen lastiger maakt om hogere functies te bereiken. Het ‘glazen plafond’ kost Nederland volgens een schatting van het Ministerie van Financiën jaarlijks een kleine 10 miljard aan economische groei.

Noorwegen heeft vorig jaar wetgeving ingevoerd om gender balance aan de top te realiseren. Dat betekent dat ondernemingsbesturen voortaan voor minimaal 40 procent uit vrouwen en minimaal 40 procent uit mannen moet bestaan. De Spaanse premier Zapatero heeft inmiddels aangekondigd soorgelijke wetgeving in Spanje te willen introduceren.
Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-03-2009 14:40:32 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:34:40 #138
236264 crew  capricia
pi_66797884
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:28 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

ingroup thinking en groepsvorming.

de politie top is veelal blank en mannelijk.

iemand met dezelfde kenmerken word makkelijker opgenomen en aanvaard.

heb geen zin om mijn psy boek erbij te pakken, google maar
Dan is het gewoon zaak om die ingroup wat groter te maken, wat diverser toch?

BTW: je geeft hier eigenlijk al aan waarom er direct of indirect al spake is van discriminatie en buitensluiting van mensen (vrouwen in mijn voorbeeld) die even goed geschikt zouden kunnen zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:40:53 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66798019
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook nog een lange weg te gaan. En ik denk ook niet dat we de ongelijkheid binnen 10 jaar kunnen oplossen.
Maar nogmaals: Het heeft ook met beeldvorming te maken. Wat ik aangaf met de woorden "manager" en "bestuurder".
Zelfs vrouwen die full time werken maken minder makkelijk carriere dan haar mannelijk collega's. Ook al zijn ze beiden even goed geschikt voor een promotie. Dat heeft naam, "het glazen plafond".
[..]
Bron
Moet die ongelijkheid dan binnen 10 jaar worden opgelost??

Dat glazen plafond wordt vanzelf een glazen dakraam, vrouwen als Sylvia Toth hebben kennelijk wel de benodigde handigheid om daar doorheen te komen
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 14:40:56 #140
230491 Zith
pls tip
pi_66798022
Interressant om oppeens zo veel posters te zien springen terwijl ze normaal vinden dat het best normaal is om een gehele bevolkingsgroep te generalizeren

Verder vind ik dit natuurlijk ook een hoop onzin, echter maak ik mij met deze mening niet hypocriet i.t.t. anderen hier die het soms wel normaal vinden.

En ook mis ik de posts van mensen die altijd 'DISCRIMINATIEE ' roepen in andere topics waar groepen gediscrimineerd worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_66798082
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er juist in de top van organisaties minder gediscrimineerd en hebben mensen die zich ondanks hun "achterstand" wel hebben bewezen juist voorkeur boven de jongens uit "the old boys network".... uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Als je het als ambtenaar of zakenman zeer goed doet, dan maakt het over het algemeen weinig meer uit dat je vader timmerman was, juist als je je uit het (arbeiders)milieu waarin je opgegroeid opgewerkt hebt brengt dat enorm veel respect met zich mee. Met als voordeel dat je dat respect gelijk in vrijwel alle lagen van de organisatie hebt.

Wat 30 jaar geleden voor de timmermanszoon gold, geldt nu IMHO voor vrouwen en allochtonen; als ze meer presteren dan van ze verwacht wordt, is de waardering en het respect ook groter.
Maar presteren is iets wat je eerst doet, daarna komt de waardering en het respect, niet andersom.
mwah, ik zag een tijdje terug een docu (netwerk als ik het goed heb) over de promotiemogelijkheden bij de politie voor kleurlingen en vrouwen, en daaruit bleek dat dat idd dieptreurig is, capabele mensen die jaar in jaar uit overgeslagen worden bij promoties en als ze er over durven te mopperen weg gepromoveerd worden naar een of ander gehucht .. velen nemen dan ook ontslag ..
pleased to meet you
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:45:17 #142
236264 crew  capricia
pi_66798126
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet die ongelijkheid dan binnen 10 jaar worden opgelost??

Dat glazen plafond wordt vanzelf een glazen dakraam, vrouwen als Sylvia Toth hebben kennelijk wel de benodigde handigheid om daar doorheen te komen
Die tien jaar vind ik niet zo belangrijk. Bewustwording is wel belangrijk.
Vrouwen als Syvia Toth hebben ook een naam: Het 'Neelie-Thatcher-May-syndroom'.

Dat is dat je als vrouw alleen ver komt als je kennelijk een bitch bent, en alle zachte vrouwelijke eigenschappen laat varen. Je moet nog harder zijn dan je mannelijke collega's...pas dan kom je er.

Dat is niet het voorbeeld wat veel vrouwen willen volgen. Maar ik wens Sylvia alle goeds, ik misgun het haar niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66798171
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan is het gewoon zaak om die ingroup wat groter te maken, wat diverser toch?

BTW: je geeft hier eigenlijk al aan waarom er direct of indirect al spake is van discriminatie en buitensluiting van mensen (vrouwen in mijn voorbeeld) die even goed geschikt zouden kunnen zijn.
ja, maar ga zelf na. als een intelligente vrouw met de ervaring en papieren in zo'n top komt dan komt het wel goed. zal ze na enige tijd wel geaccepteerd worden op basis van de andere overeenkomsten.

maar als je fatima, zonder goede papieren, dom en weinig kennis van de manier van werken in een top opeens een topfunctie geeft dan gaat het niet goed.

en voor zulke baantjes heb ik liever competente mensen.
laat ze anders lekker bij de moslimomroep ze hoge funties geven.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:50:41 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66798267
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, ik zag een tijdje terug een docu (netwerk als ik het goed heb) over de promotiemogelijkheden bij de politie voor kleurlingen en vrouwen, en daaruit bleek dat dat idd dieptreurig is, capabele mensen die jaar in jaar uit overgeslagen worden bij promoties en als ze er over durven te mopperen weg gepromoveerd worden naar een of ander gehucht .. velen nemen dan ook ontslag ..
Dat is dan weer wel weer iets wat opgelost moet worden, maar dat kun je niet oplossen door iemand op een toppositie te plaatsen die minder geschikt is, maar toevallig wel het juiste geslacht of etnische achtergrond heeft.

Als dat probleem opgelost is, dan krijg je ook vanzelf geschikte kandidaten voor topposities.

Overigens: een blanke man aan de top die zulk discriminerend promotiebeleid doorgang laat hebben is dus ook niet geschikt voor zijn functie
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:51:05 #145
236264 crew  capricia
pi_66798273
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:47 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

ja, maar ga zelf na. als een intelligente vrouw met de ervaring en papieren in zo'n top komt dan komt het wel goed. zal ze na enige tijd wel geaccepteerd worden op basis van de andere overeenkomsten.

maar als je fatima, zonder goede papieren, dom en weinig kennis van de manier van werken in een top opeens een topfunctie geeft dan gaat het niet goed.

en voor zulke baantjes heb ik liever competente mensen.
laat ze anders lekker bij de moslimomroep ze hoge funties geven.
Ik denk dat we het wel eens zijn. Het gaat er uiteindelijk om dat de mensen op die functies capabel zijn. Niemand zit te wachten op oncapabele mensen.
Maar nogmaals: Als de ene een 9 scoort voor de job en de andere een 8, dan zijn ze beiden capabel genoeg voor de job. En als die met die 8 een vrouw is en je wil juist meer vrouwen binnen je organisatie, dan zie ik daar geen probleem in.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:53:19 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66798317
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Die tien jaar vind ik niet zo belangrijk. Bewustwording is wel belangrijk.
Vrouwen als Syvia Toth hebben ook een naam: Het 'Neelie-Thatcher-May-syndroom'.

Dat is dat je als vrouw alleen ver komt als je kennelijk een bitch bent, en alle zachte vrouwelijke eigenschappen laat varen. Je moet nog harder zijn dan je mannelijke collega's...pas dan kom je er.

Dat is niet het voorbeeld wat veel vrouwen willen volgen. Maar ik wens Sylvia alle goeds, ik misgun het haar niet.
Op zich is dat niet zo vreemd, als man red je het over het algemeen ook niet aan de top als je zacht, lief, schattig en vriendelijk bent. Het lijkt dus meer iets te zeggen over de eigenschappen die bij de functie horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_66798358
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat we het wel eens zijn. Het gaat er uiteindelijk om dat de mensen op die functies capabel zijn. Niemand zit te wachten op oncapabele mensen.
Maar nogmaals: Als de ene een 9 scoort voor de job en de andere een 8, dan zijn ze beiden capabel genoeg voor de job. En als die met die 8 een vrouw is en je wil juist meer vrouwen binnen je organisatie, dan zie ik daar geen probleem in.
dat zegt ook niet alles.

als je met 9-5 mentaliteit in de bieb zit en een 9 haalt en geen sociaal leven verder hebt of iemand die een beetje studeerd, zich sociaal ontwikkeld en een 8 scoort, diverse dingen ernaast organiseerd etc.

een cijfer zegt iets over inzet en intelligentie maar niet altijd over toepassing of aangeboren leiderschap of management kwaliteiten.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:56:21 #148
236264 crew  capricia
pi_66798390
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich is dat niet zo vreemd, als man red je het over het algemeen ook niet aan de top als je zacht, lief, schattig en vriendelijk bent. Het lijkt dus meer iets te zeggen over de eigenschappen die bij de functie horen.
Dat is weer het andere uiterste. Maar ik heb her en der wel gelezen dat de wat meer softere skills juist heel goed kunnen werken bij management posties waarbij je veel met mensen om moet gaan. En natuurlijk moet je ook gewoon veel in huis hebben. Je moet sws capabel zijn voor de betreffende job.

Ik denk dat het ook om de verhouding gaat.
Zelf vind ik bedrijven met een goede mix aan mannen en vrouwen op ieder niveau vaak ook leuke bedrijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:57:54 #149
236264 crew  capricia
pi_66798416
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:54 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

dat zegt ook niet alles.

als je met 9-5 mentaliteit in de bieb zit en een 9 haalt en geen sociaal leven verder hebt of iemand die een beetje studeerd, zich sociaal ontwikkeld en een 8 scoort, diverse dingen ernaast organiseerd etc.

een cijfer zegt iets over inzet en intelligentie maar niet altijd over toepassing of aangeboren leiderschap of management kwaliteiten.
Ik doelde dat cijfer over alles wat je in huis moet hebben. Dus ook leiderschap enzo. Dus of je capabel bent voor de job.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:58:13 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66798420
quote:

[..]

En een van de oorzaken is discriminatie het niet kiezen van de geschikte opleiding.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:00:53 #151
236264 crew  capricia
pi_66798477
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ook daar zit een punt. Er zijn veel meer oorzaken dan discriminatie alleen waarom sommige groepen ondervertegenwoordigd zijn. De keuze van de opleiding is er een van.
Ambitieniveau is er ook zo een. Vrouwen hebben vaak een lager ambitieniveau dan mannen (en dat heeft dan ook weer te maken met de niet evenredige verdeling van zorgtaken e.d.).
Er zijn heel veel redenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:01:24 #152
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66798496
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:34 schreef capricia het volgende:

[..]... die even goed geschikt zouden kunnen zijn.
Waarom wil je niet inzien dat er simpelweg minder vrouwen/allochtonen geschikt zijn voor zo'n positie? Als je die dan voordeel geeft, krijg je meer werkloze autochtone mannen die eigenlijk een hoge functie hadden willen hebben...
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik gok: politiek correctheid... Verder maakt het inderdaad niet uit, 't is niet alsof je de top van de politie nou zo vaak tegenkomt dat ze een voorbeeldfunctie moeten hebben o.i.d.
pi_66798508
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik doelde dat cijfer over alles wat je in huis moet hebben. Dus ook leiderschap enzo. Dus of je capabel bent voor de job.
ja en dat zijn ze dus niet want ze verlagen de normen.

zou jij je ook laten opereren door iemand die net met moeite 6-jes heeft gehaald
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:04:56 #154
236264 crew  capricia
pi_66798593
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:02 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

ja en dat zijn ze dus niet want ze verlagen de normen.

zou jij je ook laten opereren door iemand die net met moeite 6-jes heeft gehaald
Nee, liever niet. Het gaat er bij mij wel om dat ze beiden capabel zijn. Ik geef niet voor niets het voorbeeld van iemand die een 9 scoort voor de job t.o.v. iemand die een 8 scoort. Dat is wat anders dan een mager 6je.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:05:23 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66798606
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Ook daar zit een punt. Er zijn veel meer oorzaken dan discriminatie alleen waarom sommige groepen ondervertegenwoordigd zijn. De keuze van de opleiding is er een van.
Zoals je het nu zegt klinkt het alsof discriminatie een deel van de oorzaken is. Ik durf te beweren dat dat niet zo is! In ieder geval niet bij de politietop.
Juist aan de top wil je simpelweg de meest geschikte mensen hebben.
quote:
Ambitieniveau is er ook zo een. Vrouwen hebben vaak een lager ambitieniveau dan mannen
Dan is het toch niet zo gek dat er minder vrouwen werken?! Dit komt weer neer op wat ik al eerder schreef: er zijn simpelweg veel minder vrouwen die zo'n baan willen. En daar is niets mis mee, als ze het niet willen hoeven ze het van mij echt niet te doen!
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:09:47 #156
236264 crew  capricia
pi_66798707
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoals je het nu zegt klinkt het alsof discriminatie een deel van de oorzaken is. Ik durf te beweren dat dat niet zo is! In ieder geval niet bij de politietop.
Juist aan de top wil je simpelweg de meest geschikte mensen hebben.
[..]

Dan is het toch niet zo gek dat er minder vrouwen werken?! Dit komt weer neer op wat ik al eerder schreef: er zijn simpelweg veel minder vrouwen die zo'n baan willen. En daar is niets mis mee, als ze het niet willen hoeven ze het van mij echt niet te doen!
Ik had het niet specifiek over de politietop, maar meer over hogere functies in zijn algemeen.
En er zijn gewoon heel veel redenen waarom er minder vrouwen in die topposities zitten. Dat is een complete afstudeerrichting aan de VU..als je zou willen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:10:35 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66798723
hoe capabel is deze blanke kaaskop eigenlijk? er moet toch wel meer achter zitten dan alleen zijn witte huidje, dat onze minister aan de noodrem trekt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66798735
Ben ik nou de enige vrouw die dit juist discriminatie vind?
Ik wil verdomme die baan omdat ik de meest geschikte persoon ben niet omdat ik geen piemel heb.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:12:46 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66798780
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ik wil verdomme die baan omdat ik de meest geschikte persoon ben niet omdat ik geen piemel heb.
ja! ik snap dat!
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:13:10 #160
236264 crew  capricia
pi_66798789
quote:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar omdat je vrouw bent is er zoiets als het glazen plafond en krijg jij die job dus niet even snel als diegene die wel een piemel heeft en dezelfde geschiktheid bezit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:15:13 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66798842
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar omdat je vrouw bent is er zoiets als het glazen plafond en krijg jij die job dus niet even snel als diegene die wel een piemel heeft en dezelfde geschiktheid bezit.
it's a mans world. geniet daarvan en voed je kinderen op.
pi_66798845
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
welk gedeelte van 'zelfs zijn ze even goed en soms zelfs beter, ze worden overgeslagen' begrijp je niet ?
Want dat is de huidige realiteit bij de politie, veel vrouwen en kleurlingen die de capaciteiten wel in huis hebben hebben ontslag genomen omdat zij stelselmatig over werden geslagen. Het gevolg daarvan is dat mensen uit die groepen dan ook minder snel voor dat vak zullen kiezen, het is zwaar en gevaarlijk werk, het salaris is niet bepaald riant en als je dan ook nog tig jaar overgeslagen word bij de promotierondes .. tja ..

Wat dat aangaat komt deze maatregel te laat, de capabele mensen hebben inmiddels ontslag genomen, er de brui aan gegeven .. zoiets nu gaan opleggen komt neer op het aannemen van mensen die eigenlijk niet geschikt zijn, en dat is idiotie
pleased to meet you
pi_66798855
quote:
Tja, als er jarenlang een systeem is geweest dat je die baan NIET kreeg omdat je geen piemel hebt, vind ik dit een goede maatregel om die ongelijkheid weg te werken.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:17:23 #164
236264 crew  capricia
pi_66798893
Er is zelfs een glazen plafond index...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:17:50 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66798898
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:15 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, als er jarenlang een systeem is geweest dat je die baan NIET kreeg omdat je geen piemel hebt, vind ik dit een goede maatregel om die ongelijkheid weg te werken.
ook als blijkt dat vrouwen gewoon bijzonder vaak minder geschikt zijn binnen topposities?
pi_66799051
quote:

[..]

Beter dat dan aangenomen worden terwijl er iemand veel geschikter is en de baan niet krijgt.
Kijk naar die chicks in het leger, die kunnen hun eigen tassen amper dragen

Of ik zie mezelf al iemand arresteren met mn 1.60 en 55kg, gaat m niet worden hoor
Daarintegen zijn er ook vrouwen die dit wel kunnen, die horen gewoon aan dezelfde eisen te voldoen als de man en die horen evenveel kans te hebben op de baan vind ik.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:25:31 #167
236264 crew  capricia
pi_66799101
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Beter dat dan aangenomen worden terwijl er iemand veel geschikter is en de baan niet krijgt.
Kijk naar die chicks in het leger, die kunnen hun eigen tassen amper dragen

Of ik zie mezelf al iemand arresteren met mn 1.60 en 55kg, gaat m niet worden hoor
Daarintegen zijn er ook vrouwen die dit wel kunnen, die horen gewoon aan dezelfde eisen te voldoen als de man en die horen evenveel kans te hebben op de baan vind ik.
Zo zou het wel moeten werken in een ideale samenleving.
Maar die vrouwen die er wel aan voldoen maken nu eenmaal minder kans omdat ze geen piemeltje hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:27:45 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66799158
quote:

[..]

Dat blijkt helemaal niet uit dit nieuwsbericht.
Misschien is er wel niet een vrouw geweest die gesolliciteerd heeft.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:29:26 #169
236264 crew  capricia
pi_66799201
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat blijkt helemaal niet uit dit nieuwsbericht.
Misschien is er wel niet een vrouw geweest die gesolliciteerd heeft.
Dat kan natuurlijk. Dan is de werving wellicht niet goed geweest.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66799203
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook als blijkt dat vrouwen gewoon bijzonder vaak minder geschikt zijn binnen topposities?
Als jij mij een compleet objectief en gedegen onderzoek daarover waar iedereen het mee eens is kunt laten zien.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:29:38 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66799207
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar die vrouwen die er wel aan voldoen maken nu eenmaal minder kans omdat ze geen piemeltje hebben.
Bereken de kans nu eens per persoon i.p.v. per groep.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:30:52 #172
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66799249
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Dan is de werving niet goed geweest.
Ah, dus het feit dat vrouwen blijkbaar geen advertenties kunnen lezen is een probleem met de werving?!
Het is niet meer dan logisch dat werving plaatsvindt op een manier waarop de doelgroep bereikt wordt. En adverteren in plaatjesvorm in de Margriet hoort daar niet bij, simpel.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:33:20 #173
236264 crew  capricia
pi_66799332
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ah, dus het feit dat vrouwen blijkbaar geen advertenties kunnen lezen is een probleem met de werving?!
Het is niet meer dan logisch dat werving plaatsvindt op een manier waarop de doelgroep bereikt wordt. En adverteren in plaatjesvorm in de Margriet hoort daar niet bij, simpel.
Precies wat jij schrijft: Je moet de doelgroep bereiken met je werving.
En als die doelgroep zowel vrouwen als mannen en allochtonen is, dan moet je zorgen dat je die bereikt en niet alleen maar blanke mannen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66799592
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:33 schreef capricia het volgende:

[..]

En als die doelgroep zowel vrouwen als mannen en allochtonen is, dan moet je zorgen dat je die bereikt en niet alleen maar blanke mannen.
Je kunt er zelf ook iets aan doen toch?
Je hoeft niet altijd alles in iemand zn schoot te werpen.
pi_66799628
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Je kunt er zelf ook iets aan doen toch?
Je hoeft niet altijd alles in iemand zn schoot te werpen.
Bij gelijke geschiktheid heeft iemand er wel degelijk wat aan gedaan en wordt niks in de schoot geworpen.
pi_66799657
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Bij gelijke geschiktheid heeft iemand er wel degelijk wat aan gedaan en wordt niks in de schoot geworpen.
Nee dat bedoelde ik niet, ik had het over de doelgroep bereiken.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 15:55:34 #177
236264 crew  capricia
pi_66799829
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee dat bedoelde ik niet, ik had het over de doelgroep bereiken.
Tuurlijk! En ik neem ook aan dat de functie van korpschef in een politie-krant heeft gestaan en dat je daarop hebt kunnen solliciteren of zo.

Maar het blijkt binnen de werving wel degelijk een groot verschil te zitten tussen de verschillde groepen die je aan wilt spreken. Het gaat dan over het medium (hoe maak je de vacature kenbaar) en het taalgebruik (hoe spreek je je doelgroep aan).
Bij veel 'goede' banen, is het trouwens vaak ook niet zo dat er openlijk een vacature gepubliceerd wordt. Meestal wordt je als kandidaat benaderd. Denk aan de telefoontjes die je als ICT-er vaak krijgt (of kreeg eigenlijk). En bij bestuursfuncties is het vaak al helemaal niet duidelijk waarom iemand naar voren geschoven wordt... Echt inzichtelijk en transparant is het dan vaak niet.
Beetje een old boys network.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66799861
Een utopia komt niet vanzelf. Dit soort berichtgeving is ook niet nieuw het toont enkel het failliet van een (politiek) ideaal.

Positieve discriminatie blijft discriminatie en met dit soort maatregelen krijg je enkel een toename van incompetentie omdat competenties niet prevaleren bij de keuze maar geslacht of kleur.
pi_66799868
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als er simpelweg minder vrouwen geïnteresseerd zijn in die functie, kun je doen wat je wilt, maar dan reageren er toch minder vrouwen dan mannen.
Als op bepaalde functies 10% vrouwen reageert en 90% mannen, moeten die functies dan wel voor 50% door vrouwen vervuld worden?
Dat moet dan ook andersom gelden.
Bij de meeste technische studies, zitten nu eenmaal meer mannen dan vrouwen. Andersom geldt het voor studies als psychologie of communicatie. Misschien is de verhouding bij bedrijfswetenschappen ook wel scheef.
Het gaat er niet om dat er overal 50% vrouwen werken, maar dat ze dezelfde kansen hebben als mannen als ze solliciteren.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:58:53 #180
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66799901
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk! En ik neem ook aan dat de functie van korpschef in een politie-krant heeft gestaan en dat je daarop hebt kunnen solliciteren of zo.

Maar het blijkt binnen de werving wel degelijk een groot verschil te zitten tussen de verschillde groepen die je aan wilt spreken. Het gaat dan over het medium (hoe maak je de vacature kenbaar) en het taalgebruik (hoe spreek je je doelgroep aan).
Voor een vacature als korpschef mag je toch wel enige intelligentie verwachte, en hoef je niet alles op een presenteerblaadje aan te reiken omdat je nou eenmaal perse iemand wilt hebben die zelf blijkbaar bar weinig interesse heeft?
pi_66799903
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
Een utopia komt niet vanzelf. Dit soort berichtgeving is ook niet nieuw het toont enkel het failliet van een (politiek) ideaal.

Positieve discriminatie blijft discriminatie en met dit soort maatregelen krijg je enkel een toename van incompetentie omdat competenties niet prevaleren bij de keuze maar geslacht of kleur.
Tuurlijk. Als een vrouw dezelde kwaliteiten heeft als een man, is ze toch incompetent

Als er problemen onstaan doordat een goed geschikte vrouw de baas is, ligt dat eerder aan de mensen die dat niet accepteren dan aan die vrouw.
pi_66799937
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij veel 'goede' banen, is het trouwens vaak ook niet zo dat er openlijk een vacature gepubliceerd wordt. Meestal wordt je als kandidaat benaderd. Denk aan de telefoontjes die je als ICT-er vaak krijgt (of kreeg eigenlijk). En bij bestuursfuncties is het vaak al helemaal niet duidelijk waarom iemand naar voren geschoven wordt... Echt inzichtelijk en transparant is het dan vaak niet.
Beetje een old boys network.
De meeste banen bij de overheid staan op www.werkenbijdeoverheid.nl, www.gemeentebanen.nl en www.werkenbijhetrijk.nl. Dus als je ergens bij de overheid wilt werken, dan is zoeken niet heel erg ingewikkeld.
Voor overheidsfuncties geldt sowieso (vrijwel altijd) dat de werving volgens procedures gaat, en dus niet zomaar door iemand ingevuld kunnen worden, zonder de functie ook voor anderen open te stellen.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:02:41 #183
236264 crew  capricia
pi_66799995
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meeste banen bij de overheid staan op www.werkenbijdeoverheid.nl, www.gemeentebanen.nl en www.werkenbijhetrijk.nl. Dus als je ergens bij de overheid wilt werken, dan is zoeken niet heel erg ingewikkeld.
Voor overheidsfuncties geldt sowieso (vrijwel altijd) dat de werving volgens procedures gaat, en dus niet zomaar door iemand ingevuld kunnen worden, zonder de functie ook voor anderen open te stellen.
Ik had het ook over de hogere functies in zijn algemeen. Dat het bij de overheid wat strakker gerelegd is, is duidelijk.
En zelfs daar worden bestuurders vaak nog gewoon naar voren geschoven...want ik neem aan dat bijv. de functie van burgermeerster niet bij werkenbijhetrijk.nl staat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66799996
Blijft trouwens een apart een discussie als dit.

Aan de ene kant wordt geroepen dat allochtonen moeten integreren, maar als er maatregelen worden genomen om dat voor elkaar te krijgen, is dat niet goed.
Als het SGP weigert om vrouwen op hoge plaatsen binnen de partij toe te laten, dan staat het land ook op zijn achterste benen, maar vrouwen een klein streepje voor geven mag ook niet.
pi_66800071
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik had het ook over de hogere functies in zijn algemeen. Dat het bij de overheid wat strakker gerelegd is, is duidelijk.
En zelfs daar worden bestuurders vaak nog gewoon naar voren geschoven...want ik neem aan dat bijv. de functie van burgermeerster niet bij werkenbijhetrijk.nl staat.
Nee, dat zijn bestuurlijke (politieke) functies. Een ministerspost wordt ook niet op internet gepubliceerd. Een korpschef is geen bestuurlijke functie, die is gewoon ambtenaar.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:06:10 #186
236264 crew  capricia
pi_66800090
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar als er simpelweg minder vrouwen geïnteresseerd zijn in die functie, kun je doen wat je wilt, maar dan reageren er toch minder vrouwen dan mannen.
Als op bepaalde functies 10% vrouwen reageert en 90% mannen, moeten die functies dan wel voor 50% door vrouwen vervuld worden?
Dat moet dan ook andersom gelden.
Bij de meeste technische studies, zitten nu eenmaal meer mannen dan vrouwen. Andersom geldt het voor studies als psychologie of communicatie. Misschien is de verhouding bij bedrijfswetenschappen ook wel scheef.
Het gaat er niet om dat er overal 50% vrouwen werken, maar dat ze dezelfde kansen hebben als mannen als ze solliciteren.
Eens hoor!
Wat mij betreft gaat het ook gewoon om gelijke kansen. Maar dat blijkt in de praktijk (en niet over deze kopschef in het bijzonder) gewoon niet zo te zijn. Vandaar dat ze dit soort maatregelen in de jaren 90 bedacht hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66800154
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als een vrouw dezelde kwaliteiten heeft als een man, is ze toch incompetent

Als er problemen onstaan doordat een goed geschikte vrouw de baas is, ligt dat eerder aan de mensen die dat niet accepteren dan aan die vrouw.
Het gaat niet om "gelijkwaardigheid" in competenties maar de keuze bepalen omdat iemand vrouw of allochtoon is.
pi_66800175
Op geen Stijl:
quote:
Blaas maar af, dat inauguratiefeestje, vanaf HEDEN maken alleen nog vrouwen en negers kans op de erebaantjes bij de pliesie. Met dank aan Guusje Nadorst. Wij zijn benieuwd naar de wekelijkse peiling van Maurice de Hond morgen. Gokje: Wilders: + 2
pi_66800192
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens hoor!
Wat mij betreft gaat het ook gewoon om gelijke kansen. Maar dat blijkt in de praktijk (en niet over deze kopschef in het bijzonder) gewoon niet zo te zijn. Vandaar dat ze dit soort maatregelen in de jaren 90 bedacht hebben.
Volgens mij was er bedacht dat bij gelijke geschiktheid de vrouw voorrang moet hebben. Dat vind ik niet zo'n probleem. Ook niet als de verschillen klein zijn en de vrouw dan voorrang krijgt.
Maar nu wordt er gezegd dat de volgende korpschef sowieso een vrouw moet zijn. Da's wat anders natuurlijk.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:14:03 #190
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66800289
Snap ter Horst nu niet dat positieve discriminatie ook discriminatie is?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 16:14:58 #191
236264 crew  capricia
pi_66800320
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij was er bedacht dat bij gelijke geschiktheid de vrouw voorrang moet hebben. Dat vind ik niet zo'n probleem. Ook niet als de verschillen klein zijn en de vrouw dan voorrang krijgt.
Maar nu wordt er gezegd dat de volgende korpschef sowieso een vrouw moet zijn. Da's wat anders natuurlijk.
Ja, dat is veel te zwart wit.
Dan maakt het kennelijk helemaal niet meer uit wat de kwalificaties van iemand zijn.
Nogmaals: Als er een kandidaat met een 9 en een kandidaat is met een 8 voor die job, dan zijn ze in mijn ogen beide geschikt. Dan heb ik geen probleem met die 8. Maar als dat een 6- is, zou dat voor mij ook anders liggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66800324
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat er geen enkel vrouw te vinden is die deze baan aan zou kunnen.
Als er dan toch steeds maar weer een mannelijke korpschef wordt aangenomen, terwijl je deze afspraken hebt, lijkt het me tijd voor andere maatregelen.
pi_66800333
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Snap ter Horst nu niet dat positieve discriminatie ook discriminatie is?
Wat maakt dat uit voor het verhaal?
pi_66800353
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat niet om "gelijkwaardigheid" in competenties maar de keuze bepalen omdat iemand vrouw of allochtoon is.
Het gaat wel om die gelijkwaardigheid. Als iemand die baan niet aankan, dan krijg die die baan niet. Ook al is het een vrouw of allochtoon.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:17:33 #195
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66800376
Het begint toch wel een probleem te worden ten tijde van een regering met de PVDA erin als je een blanke man bent.
pi_66800432
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:17 schreef thewishmaster het volgende:
Het begint toch wel een probleem te worden ten tijde van een regering met de PVDA erin als je een blanke man bent.
Bos, de laatste der Mohikanen, waarom hebben ze bij de PvdA eigenlijk geen kleurling(e) als lijsttrekker/ster ?
Niemand kunnen vinden van een acceptabel nivo ?
pi_66800441
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het gaat wel om die gelijkwaardigheid. Als iemand die baan niet aankan, dan krijg die die baan niet. Ook al is het een vrouw of allochtoon.

Tuurlijk. Dit vind ik nu een prima casus om eens een referendum voor uit te schrijven.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:20:33 #198
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66800457
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:19 schreef qonmann het volgende:

[..]

Bos, de laatste der Mohikanen, waarom hebben ze bij de PvdA eigenlijk geen kleurling(e) als lijsttrekker/ster ?
Niemand kunnen vinden van een acceptabel nivo ?
Breng ze aub niet op ideeen, straks zitten we met die wolf in schaapskleren Marcouch opgescheept .
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:21:00 #199
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66800470
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef veldmuis het volgende:
Als dit waar is woon ik vanaf nu écht in een vertieft kutland .
Verhuis naar de VS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66800478
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee.
quote:
"De korpsbeheerders hebben met de minister afgesproken dat vijftig procent van de politietop vrouw of allochtoon wordt", zegt een woordvoerder van het ministerie. "Als nu een blanke mannelijke korpschef wordt benoemd, kan de volgende geen blanke man zijn."
Ik begrijp überhaupt niet waarom dit moet maar er staat duiidelijk dat men een vrouw of allochtoon kiest ook als de betere kandidaat een blanke man is.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:23:04 #201
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_66800530
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef veldmuis het volgende:
Als dit waar is woon ik vanaf nu écht in een vertieft kutland .
Nu pas?
Je mag wel overwinteren in Fryslân.

Groetnis,

Fjildmûs
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_66800548
En een afspraak dat 50% van de korpsbeheerders vrouw of allochtoon moet zijn, vind ik ook wat ver gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')