abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67112454
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:44 schreef vosss het volgende:
Ik word gek, Button wordt kampioen !!!
Even een kleine aanpassing gedaan.
pi_67112608
Barrichello is de snellere telkens, dus eerder Barrichello Kampioen!
pi_67113729
quote:
FIA to vote on revised points system

The FIA is to vote on a revised points structure for Formula 1 at a meeting of its World Motor Sport Council tomorrow, autosport.com has learned, with radical cost-cutting measures also due to be unveiled.

A proposal unveiled by the Formula One Teams' Association (FOTA) to change the current points structure to a new system that rewards more for winning - broken down 12-9-7-5-4-3-2-1 – has been officially put forward to the FIA for consideration.

The WMSC will now look at the document and take a vote on whether or not to adopt it for 2009.

FOTA has put forward the idea for changing the points system as the result of a market research survey it conducted with F1 fans. McLaren team principal Martin Whitmarsh, who heads up the sporting group of FOTA, said that it was vital that followers of the sport were listened to.

"What we felt within FOTA was having conducted a very thorough survey of audience views and advice, we shouldn't ignore it," he said. "There were people who felt status quo was the best thing but I think what swung it was the opinion of the audience.

"We, as FOTA, have unanimously agreed that is what we want to see introduced this year. We now have to work with the commercial rights holder and with the FIA and seek their endorsement of that proposal."

Although the decision about changing the points will be of the biggest interest to F1 fans, the most important announcement of the day for teams will relate to emergency cost-cutting ideas that are due to be analysed by the WMSC.

An FIA statement issued earlier this month suggested that the 'radical' proposals would allow a team to "compete for a fraction of current budgets but nevertheless field cars which can match those of the established teams."

Although no details of what is being looked at have been revealed, it is understood the new rules relate to more standardisation, further reductions in testing and the imposition of a budget cap.

FIA president Max Mosley said last month that the current worldwide economic crisis meant it was essential the governing body acted swiftly.

"It was bad enough before the current situation, it is now a complete disaster," he said. "It obviously has to stop. We think it should stop for 2010 and we are urging the teams to do that."
  maandag 16 maart 2009 @ 21:58:00 #254
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67117378
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:41 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Jup, maar Alonso deed een qualy stint, terwijl BGP alleen maar langere runs heeft gedaan

Rubens' snelste ronde was op een stint van 7 ronden.
Bron

Ik kon het nergens vinden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67117556
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Bron

Ik kon het nergens vinden.
Stints van Alonso:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor Rubens zoek ik nog even verder.

En hoppa

Barrichello:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen klopt die tijd van 1:10 niet. Zal wel een tikfout zijn.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:05:12 #256
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67117759


Waar heb je die tijden vandaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67117859
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:05 schreef sanger het volgende:


Waar heb je die tijden vandaan?
Klik

Stints van Alonso staan op pagina 243 en die van Rubens op 244.
  maandag 16 maart 2009 @ 22:10:49 #258
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67118069
Daar wordt zelfs gesteld dat de tijd van Button tijdens een racesimulatie werd gereden.....

Al mis ik in de tijden van Barrichello wel zijn rondje 1:18.3xx
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67120653
Lijkt me eerder dat Alonso vandaag met een te lichte auto even een eerste tijd heeft neergezet voor de fans.
Where facts are few, experts are many.
pi_67121250
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_67129260
10:30cet
1. N. Rosberg Williams FW31 ________1:18.071 __14
2. J. Button Brawn GP BGP 001 ______1:18.578 __19
3. L. Hamilton McLaren MP4-24 ______1:19.667 __15
4. N. Piquet Jr. Renault R29 _________1:20.097 __26
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_67130181
Holy cow, ze hebben het licht gezien bij McLaren...

Maar missen nog steeds een seconde
pi_67130621
Opmerkelijk, dat er zo vroeg al weer sneller wordt gereden. Meer rubber op de baan natuurlijk, maar t warme punt van de dag moet nog komen
Where facts are few, experts are many.
pi_67130785
Button onder de 1.18

1
2
3
4
1.        J. Button        Brawn GP   BGP 001  1:17.844              28     pit
2.        N. Rosberg       Williams   FW31     1:18.071    +0.227    21     pit
3.        L. Hamilton      McLaren    MP4-24   1:19.144    +1.300    26     pit
4.        N. Piquet Jr.    Renault    R29      1:20.097    +2.253    26     pit 
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67131510
Edit: Laat maar..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:46:17 #266
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67131554
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:16 schreef Atreidez het volgende:
Opmerkelijk, dat er zo vroeg al weer sneller wordt gereden. Meer rubber op de baan natuurlijk, maar t warme punt van de dag moet nog komen
Ik denk dat ze op het warmste punt op een 1.17.5 kunnen komen. En dat is net zo snel als in februari de STR 2008-spec op slicks reed
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67131802
Heel veel mensen denken toch echt dat Brawn GP in de eerste GP toch echt gaat meedoen om de hoofdprijs getuige dit artikel wat ik vond op een forum van autosport.com:

TEST ROUND UP BARCELONA (msa) :

- Brawn GP almost always did stints of 23 laps, which equals to around 45 kg of fuel. The more laps they do the faster they get. Glock: ''Their traction is incredible.''

Apart from the diffusor, the big front splitter (the extension of the floor) is the other weapon of the BGP001. It's a great replacement for the traditional barge boards, it creates more downforce than the little barge boards in front of the sidepods that are still allowed, and it creates less drag as well. It's one of the solutions that's been studied thoroughly for months. Already in April 2008, work in one of the Honda windtunnels was completely dedicated to 2009.

The fact the Mercedes F0108W engine (+ 45bhp) has come to replace that of Honda is obviously a great boost as well. Simulations (in Brackley) with comparative data regarding cornering speeds, acceleration and topspeeds point out that even with last year's car Button and Barrichello would have made it to Q3 during each GP in case they would have had a different engine.

- Behind Brawn GP, Ferrari, Toyota and BMW Sauber are more or less on the same level. Rampf: ''I think that's the right assessment. Brawn is faster than the rest of the field.'' The Technical Director doesn't think ex-Honda have been driving underweight: ''I wouldn't trust that.''

- Vasselon on what can be learnt from winter testing: ''The new regulations have brought everyone together. Surprisingly the regulatons have effectuated the exact opposite of what we all expected.''

Rampf agrees: ''I actually expected things to be different. After so many things have changed I would have thought the field to have been pulled apart. But in the past the concepts of the car varied a lot more. The many small deflectors used to have great influence (on the differences in performance - AFCA).''

- Rampf hopes that, with a clear reduction of all these bits and bobs on the car, BMW Sauber's biggest weakness from last year - the inaccurateness when further developing the car - is now something of the past: ''Overall, the circumstances are better because the cars are less complex. From an engineering point of view the challenge isn't smaller but there are less parts on the car that indirectly create downforce. The development is done with a 60% model, some things work on the model but do not necessarily work on track with the real car.''

- BMW Sauber, Ferrari and Toyota did their laps with similar fuel levels last week. Ferrari was always underway with 50 kg, Toyota with less but in any case no one really carried out qualifying simulations (well Raikkonen actually did a few 3 lap stints prior to starting a race simulation - AFCA).

- Ferrari and BMW Sauber were equipped with KERS, others like Toyota, Williams and Red Bull weren't. This blurs the picture as far as tyre wear is concerned. Over the long run Toyota was in front. Michael (who could only attend a part of the test having a fever) has some daring comments: ''Over the long run we're in front of BMW Sauber as well. We're somewhere in the middle. And at Jerez we still have some new parts to come. They might not bring a second, but at least something.''

In Williams' case, the difference in performance between a fast low fuel lap and the final lap of a 28-lap long run was only 0.7 seconds. Toyota only did stints of 18 laps and with 1:21.0's at the end of them they were just as fast as Williams were at the end of their 28 lap stint.

- For BMW Sauber these comparisons are less favourable because the tyre wear is higher due to having KERS on board. This week a decision will be taken as to whether or not KERS will be taken to Australia. Rampf didn't want to reveal anything in Spain: ''I can't anticipate the decision.'' The fact that the team that was willing to have KERS this year already at all costs, still hasn't made up its mind isn't a very good sign...

Rampf explains though that it wasn't too hard finding a set-up with KERS: ''It was relatively easy. We've tested all the (set-up) versions and all the different weight distribution configurations. Having more weight towards the back is more stressful for the reartyres: that's very more normal physics. You're trying to find a balance: if you lack ballast then there's less room to play with the wieght distribution.''

Red Bull showed how much a difference can make having KERS on board or not. At Barcelona the tyres were less worn than at Jerez a week earlier.

- Red Bull and Williams are closely behind Toyota, Ferrari and BMW Sauber. Renault and Toro Rosso a bit behind that. But RBR think they're top 3 worthy, in front of BMW Sauber and Williams. Marko: ''Our evolution parts came late - only on Wednesday and Thursday. Now there's a lot of calculating and analysing going on as to which configuration brings what amount of time. On Thursday we'll be packing up.''

- McLaren has another four days of testing left. Despite Haug saying it may take six races or more to come on top of their problems, Rampf doesn't quite believe the Woking-based team has completely gone the wrong way aerodynamically: ''I wouldn't quite trust that either...''

Het zal een leuk seizoen worden
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:06:43 #268
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67132187
Brawn en Ferrari dus op ongeveer hetzelfde gewicht geweest
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67132971
Button 3 last laps:
1:17:979
1:17:937
1:17:844
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:00:03 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_67137331
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:06 schreef sanger het volgende:
Brawn en Ferrari dus op ongeveer hetzelfde gewicht geweest
Ik kan het kratje vast koud gaan zetten zie ik
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:17:49 #271
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67137915
Op GPupdate staat dat de FIA de meeste overwinningen zullen tellen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:28:08 #272
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67138319
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kan het kratje vast koud gaan zetten zie ik
Ik ga er wel van uit eerlijk gezegd:D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67138421
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:17 schreef nils7 het volgende:
Op GPupdate staat dat de FIA de meeste overwinningen zullen tellen
K*t FIA. Een seizoen een niet gewenste uitslag en meteen de hele telling op de schop. Als er al een probleem was met de puntentelling, hadden ze dat tig jaar geleden al moeten aanpassen naar een overwinningensysteem, toen het nog mogelijk was om met een overwinning kampioen te worden omdat de anderen gewoon niet consistent genoeg waren (1982). Niet als iemand met 6 tegen 5 overwinningen geen kampioen wordt. En dat nog eens omdat de FIA niet consequent is in zijn straffen.
quote:
Het wereldkampioenschap bij de coureurs wordt voortaan beslist door het aantal race-overwinningen. Zo heeft de World Motor Sport Council van de FIA woensdag besloten. Daarmee komt de internationale autosportbond tegemoet aan de wensen van zowel de teams als Formule 1-baas Bernie Ecclestone.

De teams, verenigd in de FOTA, kwamen onlangs met het voorstel om een nieuw puntensysteem in te voeren, waarbij de winnaar twaalf punten zou krijgen, de nummer twee negen punten en de nummer drie zeven punten. Dit voorstel is door de mondiale autosportraad verworpen. Ook het voorstel van Ecclestone om de eerste drie coureurs te belonen met een gouden, zilveren en bronzen medaille, heeft het niet gehaald. Het idee achter beide ideeën was echter dat een zege meer waard moest worden en de FIA geeft op deze manier wel gehoor aan die wens.

Als twee of meer coureurs het seizoen eindigen met een gelijk aantal zeges, dan gaat de wereldtitel naar de coureur met de meeste punten. Het huidige puntensysteem blijft verder namelijk gewoon bestaan, ook om als basis te blijven dienen voor de rest van het klassement. Aan het constructeurskampioenschap zal verder niets veranderen. Deze titel blijft dus gaan naar het team met de meeste punten.

Na afloop van het seizoen 2009 onstond er onvrede over het oude puntensysteem, omdat McLaren-coureur Lewis Hamilton kampioen was geworden, terwijl Ferrari-rijder Felipe Massa één race meer had gewonnen dan de jonge Brit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67138714
Om misselijk van te worden, echt waar Vond die nieuwe puntentelling wel acceptabel, met 12 9 7 54321 ...
Where facts are few, experts are many.
pi_67138744
Edit: Meike kan niet lezen...

@Atreidez, ik weet het nog niet, het oordelen over dit systeem kan je pas eigenlijk eind dit jaar doen. Als dit ervoor zorgt dat de coureurs minder gaan afwachten en berekenend rijden, maar juist vol voor de overwining gaan, dan kan het nog wel eens een heel nuttige beslissing zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')