abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66863594
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:17 schreef 49euro het volgende:
Ik begrijp mensen die ergens moeite voor doen. Noem voorbeelden, ondersteun het met bronnen etc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pokken
  maandag 9 maart 2009 @ 16:21:19 #143
39581 Salvad0R
universal
pi_66863652
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:48 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik kan wel lezen. Ik kan ook aannemen wat er staat in die artikelen. Er staat echter iets totaal anders dan wat jij claimt.
Wat dan?
pi_66863681
Ook leuk:
quote:
Kudde-immuniteit

De vaccinatie van kinderen via een rijksvaccinatieprogramma moet er niet alleen voor zorgen, dat het kind zelf beschermd is tegen bepaalde ziekten, maar ook dat er kudde-immuniteit ontstaat. Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad van de bevolking (een hoog percentage van de bevolking is via vaccinatie beschermd) treedt deze 'kudde-immuniteit' op (herd immunity), waarbij één ziektegeval niet tot een epidemie kan leiden, omdat er niet genoeg vatbare mensen in de omgeving voorkomen om de ziekte verder te verspreiden.

Wanneer teveel mensen vaccinatie weigeren, bijvoorbeeld vanwege religieuze redenen, of uit angst voor ongewenste bijwerkingen van de vaccinatie, kan de kudde-immuniteit aangetast worden. Er blijven dan teveel kwetsbare personen in de populatie bestaan, waardoor van tijd tot tijd toch epidemieën optreden. Hierbij kunnen ook mensen die wél gevaccineerd zijn maar bij wie dit niet tot een voldoende afweerreactie heeft geleid (vaak een paar procent) ziek worden.

Vooral wanneer een groep niet-gevaccineerden bij elkaar in de buurt woont, ontstaan grotere groepen vatbare mensen waarbinnen vervolgens verspreiding van een infectieziekte kan voorkomen. In Nederland wordt dit voor een aantal infectieziekten gezien in een gebied dat wel met de naam bijbelgordel ('Bible Belt') wordt aangeduid. De bijbelgordel loopt in een lijn van oost-Groningen naar Zeeland. In dit gebied wonen relatief veel streng-gereformeerde christenen, van wie een deel hun kinderen om religieuze redenen niet laat vaccineren. In de laatste jaren zijn in dit gebied plaatselijk epidemieën geweest van mazelen en rodehond. In 1978 en in 1992 waren er twee epidemieën van kinderverlamming (polio).
pi_66863774
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:21 schreef Salvad0R het volgende:
Wat dan?
Er staat dat een labaratorium van Baxter experimenteel materiaal leverde aan een ander labaratorium. Door een fout bevatte dit materiaal een levende variant van H5N1.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:33:09 #146
39581 Salvad0R
universal
pi_66864089
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:24 schreef The_End het volgende:

[..]

Er staat dat een labaratorium van Baxter experimenteel materiaal leverde aan een ander labaratorium. Door een fout bevatte dit materiaal een levende variant van H5N1.
Een opzettelijke fout om een globale pandemie te veroorzaken, inderdaad.
pi_66864168
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:33 schreef Salvad0R het volgende:
Een opzettelijke fout om een globale pandemie te veroorzaken, inderdaad.
Dat staat er dus niet.
  maandag 9 maart 2009 @ 16:40:45 #148
39581 Salvad0R
universal
pi_66864401
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat staat er dus niet.
Baxter beweert van niet, de pers beweert van wel.
quote:
The contamination incident, which is being investigated by the four European countries, came to light when the subcontractor in the Czech Republic inoculated ferrets with the product and they died. Ferrets shouldn’t die from exposure to human H3N2 flu viruses.

Public health authorities concerned about what has been described as a “serious error” on Baxter’s part have assumed the death of the ferrets meant the H5N1 virus in the product was live. But the company, Baxter International Inc., has been parsimonious about the amount of information it has released about the event.

While H5N1 doesn’t easily infect people, H3N2 viruses do. If someone exposed to a mixture of the two had been simultaneously infected with both strains, he or she could have served as an incubator for a hybrid virus able to transmit easily to and among people.
Als je nagaat dat deze ziektes en vaccins in Level 3 laboratoria worden behandeld, dus zonder lichamelijk contact en met luchtdichte ruimtes etc, is het onmogelijk dat vogelgriep "per ongeluk" met het normale influenzavirus wordt gekruisd.
pi_66864402
quote:
De pokken zijn vooral verdwenen door isolatie. Het geloof in de effectiviteit van pokkenvaccinatie is diep geworteld, ondanks de gerapporteerde of algemeen bekende gevallen waarin schadelijke reacties (zelfs dodelijke) waren opgetreden, en ondanks het vaak waargenomen feit dat vaccinatie geen bescherming tegen de ziekte bied. Dankzij betere sanitaire voorzieningen, betere hygiene en betere voeding (meer vitaminen) daalde de incidentie van pokken en was het dus makkelijker pokken te isoleren. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie. Ieder van ons weet wat er gebeurde toen er een einde kwam aan de vaccinatie van pokken: helemaal niets! Er ontstonden geen epidemieen van pokken zelfs niet als gevolg van de potentiele import via een sterk toegenomen mobiliteit van de mens.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  maandag 9 maart 2009 @ 16:46:27 #150
39581 Salvad0R
universal
pi_66864634
Wat ik niet begrijp is dat figuren als Haushofer, Tuinhek en The_End met alle mogelijkheden die ze hebben degene beschermen die hun zelf probeert af te maken met een pandemie.

Wat een triestelingen.
pi_66864647
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
Baxter beweert van niet, de pers beweert van wel.
De pers beweert dat helemaal niet! Zelfs in het stukje wat je quote staat dat niet!
pi_66864712
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:40 schreef 49euro het volgende:
De pokken zijn vooral verdwenen door isolatie. Het geloof in de effectiviteit van pokkenvaccinatie is diep geworteld, ondanks de gerapporteerde of algemeen bekende gevallen waarin schadelijke reacties (zelfs dodelijke) waren opgetreden, en ondanks het vaak waargenomen feit dat vaccinatie geen bescherming tegen de ziekte bied. Dankzij betere sanitaire voorzieningen, betere hygiene en betere voeding (meer vitaminen) daalde de incidentie van pokken en was het dus makkelijker pokken te isoleren. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie. Ieder van ons weet wat er gebeurde toen er een einde kwam aan de vaccinatie van pokken: helemaal niets! Er ontstonden geen epidemieen van pokken zelfs niet als gevolg van de potentiele import via een sterk toegenomen mobiliteit van de mens.
BRON!?

Daarnaast gaf ik nog een voorbeeld. Waarom komt kinderverlamming alleen voor bij niet ingeente kinderen?
  maandag 9 maart 2009 @ 16:48:55 #153
39581 Salvad0R
universal
pi_66864721
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:46 schreef The_End het volgende:

[..]

De pers beweert dat helemaal niet! Zelfs in het stukje wat je quote staat dat niet!
Als je nagaat dat deze ziektes en vaccins in Level 3 laboratoria worden behandeld, dus zonder lichamelijk contact en met luchtdichte ruimtes etc, is het onmogelijk dat vogelgriep "per ongeluk" met het normale influenzavirus wordt gekruisd.
pi_66864918
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Die aanname is al fout. Ik kan zo uit mijn hoofd al 5 scenario's bedenken waarom het fout is gegaan.
1. kapotte apperatuur
2. niet naleven van de protocollen (om tijd/geld te besparen)
3. fout van een laborant.
4. verkeerd schoonmaakmiddel/verkeerd gebruik schoonmaakmiddel
5. opzettelijk kruisen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2009 16:59:58 ]
  maandag 9 maart 2009 @ 16:57:32 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66865030
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:46 schreef Salvad0R het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat figuren als Haushofer, Tuinhek en The_End met alle mogelijkheden die ze hebben degene beschermen die hun zelf probeert af te maken met een pandemie.

Wat een triestelingen.
Nou, zullen we die maar eens terug kaatsen dan? Ik snap niet waarom je zoveel dingen in zo'n artikel leest die er simpelweg niet in staan. Dan ga je onlogische conclusies trekken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 9 maart 2009 @ 17:00:09 #156
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66865114
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als men alle veiligheids protocollen naleeft en alles correct functioneert kan er ook nooit iets van een radiobron vrijkomen. Toch gebeurt dit zo nu en dan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 9 maart 2009 @ 17:01:50 #157
39581 Salvad0R
universal
pi_66865170
Ik denk dat de mensheid meer belang heeft bij het onderzoeken van dit soort "fouten" dan om als TuinHek en The_End je oogkleppen op te zetten en te doen alsof alles koek en ei is. Want dat is het niet, en iedereen met meer dan 1 hersencel kan dat weten.
pi_66865307
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:01 schreef Salvad0R het volgende:
Ik denk dat de mensheid meer belang heeft bij het onderzoeken van dit soort "fouten" dan om als TuinHek en The_End je oogkleppen op te zetten en te doen alsof alles koek en ei is. Want dat is het niet, en iedereen met meer dan 1 hersencel kan dat weten.
Reageer eens gewoon op mijn post ipv dit domme gelul. Geef bijvoorbeeld eens aan waarom de scenario's die ik noem onmogelijk kunnen?
  maandag 9 maart 2009 @ 17:12:20 #159
39581 Salvad0R
universal
pi_66865562
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:05 schreef The_End het volgende:

[..]

Reageer eens gewoon op mijn post ipv dit domme gelul. Geef bijvoorbeeld eens aan waarom de scenario's die ik noem onmogelijk kunnen?
Comon gast, je hebt geen kaas gegeten van medische laboratoria.
Ziektes worden niet gecrosscloned door het verkeerde gebruik van een schoonmaakmiddel.
  maandag 9 maart 2009 @ 17:18:04 #160
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_66865777
Nee, dat is uit nieuwsgierigheid gebeurd...

Maar hoe verklaar je de onzin die ik allemaal al ben tegengekomen op internet?
(HIV is niet besmettelijk... hoe verzin je het)
Kunst zonder trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')