Krim Tataren zijn ook gewone Turkse Tataren, net zoals de Tataren in Tatarstan-Rusland. Tataren leven echt overal. Ondanks dat de meesten zijn geassimileerd of hun taal niet meer spreken, zijn er nog genoeg Tatar gemeenschappen in verschillende Oost-Europese landen zoals Polen, Estland, Letland, Finland en Roemenië. De taal van de Krim-Tataren is wel erg beïnvloed door het Oghuz dialect.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:51 schreef Burakius het volgende:
Dus Bortecinem, wat is een Krim-Tataar dan precies (thats what I am).
En ik heb ook Tjetjeens bloed. Hoe zit het daarmee?
Ja dat bedoel ik. Wel met de Mongolen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
Met Turken bedoel je Turkse volkeren, toch? Verder hebben Grieken en Turken niet zoveel met elkaar gemeen hoor. Dat is een mythe.
Ik denk dat hij het huidige Turkije bedoelt waarin zowel Anatoliërs als voormalige Byzantijnen in voorkomen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:14 schreef Bortecinem het volgende:
Met Turken bedoel je Turkse volkeren, toch? Verder hebben Grieken en Turken niet zoveel met elkaar gemeen hoor. Dat is een mythe.
Turken zijn een Turks volk, net zoals de Kazaken, Tataren etc. Wij zijn geen Mongools volk. Een Turk is net zoveel Mongools als dat een Nederlander Indiaas is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:25 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Wel met de Mongolen?
Waarom is een mythe.
De voormalige Byzantijnen van Anatolië waren vooral Helleniseerde Anatoliërs. Feit is, Anatolische Turken hebben meer gemeen met Kaukasiërs, Georgiërs en Armeniërs dan met de Zuid/Oost-Europese Grieken. Anatolische Grieken, en dan vooral de Pontische, staan waarschijnlijk wel dichter bij Turken, maar de Griekenland-Grieken iig niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het huidige Turkije bedoelt waarin zowel Anatoliërs als voormalige Byzantijnen in voorkomen.
Dat spreekt allemaal voor zich, maar uit zijn vraag begrijp ik dat hij de huidige Turkse bevolking bedoelt. Dat bestaat inderdaad uit Anatoliërs en Byzantijnen, wat in feite Grieken zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:28 schreef Bortecinem het volgende:
De voormalige Byzantijnen van Anatolië waren vooral Helleniseerde Anatoliërs. Feit is, Anatolische Turken hebben meer gemeen met Kaukasiërs, Georgiërs en Armeniërs dan met de Zuid/Oost-Europese Grieken. Anatolische Grieken, en dan vooral de Pontische, staan waarschijnlijk wel dichter bij Turken, maar de Griekenland-Grieken iig niet.
Wat bedoel je met Anatoliërs en Byzantijnen? Wanneer ik Anatoliërs zeg, refereer ik naar de pre-Turkse bevolking van Anatolië. En daar vallen de Byzantijnen ook onder.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 03:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat spreekt allemaal voor zich, maar uit zijn vraag begrijp ik dat hij de huidige Turkse bevolking bedoelt. Dat bestaat inderdaad uit Anatoliërs en Byzantijnen, wat in feite Grieken zijn.
Heb je het topic gelezen? Er bestaan toch nog steeds Turkse- Mongoolse groeperingen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Anatoliërs en Byzantijnen? Wanneer ik Anatoliërs zeg, refereer ik naar de pre-Turkse bevolking van Anatolië. En daar vallen de Byzantijnen ook onder.
Overigens moeten we de Centraal-Aziatische Turken ook niet vergeten.
Ok, laten we zeggen Oghuz-Turken en Byzantijnen. Dat zijn compleet verschillende volkeren die nu in het huidige Turkije voorkomen. Ik denk dat hij dat bedoelt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
Wat bedoel je met Anatoliërs en Byzantijnen? Wanneer ik Anatoliërs zeg, refereer ik naar de pre-Turkse bevolking van Anatolië. En daar vallen de Byzantijnen ook onder.
Overigens moeten we de Centraal-Aziatische Turken ook niet vergeten.
Ja in China en Mongolie. Groeperingen die zijn achter gebleven, van die groep die naar het huidige Turkije trokken en het zuiden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:15 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ken geen Turks-Mongoolse groep, jij wel? Ik ken alleen Turkse volkeren, Mongoolse volkeren en Altaïsche volkeren.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:25 schreef anonymoussie het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mongoolse_Rijk Kijk onder, De stichting van een imperium onder Dzjengis Khan:In 1206 - na het met succes verenigen van de verschillende Mongoolse en Turkse stammen - gaf de khuriltai, een traditionele vergadering belegd tussen leiders en invloedrijke familieleden, Temüjin de titel van „Dzjengis Khan“ (andere spellingen van zijn naam zijn Jenghis Khan, Genghis Khan en Chingis Khan). Dit betekent letterlijk 'opperste veroveraar'.
http://www.zending.org/Landen/turkije/turkije.htm Kijk onder, Bevolking:Het gebied van het huidige Turkije is door haar ligging (verbinding tussen oost en west) de eeuwen door een smeltkroes van volkeren geweest. De Turken komen van oorsprong uit het Altai-gebied in wat nu Buiten-Mongolië heet. Voor de komst van de Turken werd het land door vele volkeren bewoond, waaronder de Hettieten en Perzen. De Romeinse periode was van 133 voor Christus tot 395 na Christus en het Byzantijnse Rijk van 330 - 1453. Vanaf de 11e eeuw verloor Klein-Azië gaandeweg zijn Byzantijns, Grieks en christelijk karakter door invallen van Turkse moslimstammen.
Een vraag aan jou, heb jij überhaupt dit topic wel gelezen? Wat valt er niet te snappen aan het feit dat Mongoolse en Turkse volken compleet verschillend van elkaar zijn en dat Turken geen Mongolen zijn en Mongolen geen Turken? Er leven Turkse volkeren in Centraal-Azie, Siberie en Europa, klopt. Maar dat zijn Turkse volkeren, geen Mongools-Turkse volkeren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:38 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja in China en Mongolie. Groeperingen die zijn achter gebleven, van die groep die naar het huidige Turkije trokken en het zuiden.
Mongoolse en Turkse stammen hebben zich lang geleden al vermengd toch. Toen bestond Turkije niet eens, wat snap jij daar niet aan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een vraag aan jou, heb jij überhaupt dit topic wel gelezen? Wat valt er niet te snappen aan het feit dat Mongoolse en Turkse volken compleet verschillend van elkaar zijn en dat Turken geen Mongolen zijn en Mongolen geen Turken? Er leven Turkse volkeren in Centraal-Azie, Siberie en Europa, klopt. Maar dat zijn Turkse volkeren, geen Mongools-Turkse volkeren.
Dan had je mijn quote zeker gemist.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:32 schreef anonymoussie het volgende:
Ik ben er trouwens achter gekomen dat één groep turken veel gemeen heeft met mongolen en een andere groep met grieken. Dat zal veranderlijk zijn gezien dat er turken overal wonen en ook weer mengen. Net als andere rassen.
Dat betwijfel ik. De overwinnaars schrijven de geschiedenis en de geschiedenis is nu al geschreven met Hitler als evil. Dus tenzij er een mogendheid komt die er baat bij heeft Hitler als held te portreteren, zie ik de geschiedenis niet snel worden herschreven.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:02 schreef Watuntrik het volgende:
Hitler zal ook langzaam net zo als César en Napoleon een held uit de geschiedenis worden. Niemand rept er immers nog echt over dat de Romeinen nog verschrikkelijkere kunstjes met de Joden hebben geflikt dan de Moffen.. Daar in tegen vergapen we ons in museums met respect voor hun cultuur en gaan we massaal op in de spanning van films zoals Ben Hur en de Gladiator.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |