abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66838146
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:51 schreef Mama_Mia het volgende:
En op de 7e dag
Schiep Joop het gras

Munsterman vreest geen sancties

ENSCHEDE - Voorzitter Joop Munsterman van FC Twente verwacht niet dat de tuchtcommissie van de KNVB sancties tegen zijn club treft. FC Twente kon zaterdag niet tegen PSV spelen, omdat de nieuw aangelegde grasmat in de Veste nog niet klaar was. „Pure overmacht”, zei Munsterman.

De wedstrijd werd nu zondagmiddag gespeeld en eindigde gelijk, 1-1. Munsterman: „Op zich was er tussen donderdag en zaterdag tijd genoeg om de zaak in orde te krijgen. Maar in Enschede viel vrijdag 25 milliliter regen, in de rest van het land amper vier. Dat was echt niet te voorzien.”

Jan Reker, directeur van PSV, beschuldigde FC Twente van competitievervalsing. De Enschedeėrs zouden gebaat zijn bij meer rust. „Nee, ik maak me niet boos over zijn reactie. Het hoort er kennelijk bij. Toch begrijp ik de commotie niet. Wij wilden gewoon een goed veld voor dit topduel. Meer niet.”

Volgens Munsterman was er zaterdag ook niet gespeeld, als FC Twente na het midweekse duel met De Graafschap niet tot vervanging van de mat was overgegaan. „Dan was het veld onbespeelbaar geweest. Nu hebben we een goed veld, wat maken we ons dan druk over die paar uur? Ik denk dat dit in het belang van het voetbal is.”

TOPPER
pi_66890358
Twente lijkt er goed mee weg te komen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 maart 2009 @ 13:28:53 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66894255
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
hebben ze het toch knap gespeeld.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66894354
De wijzen uit het Oosten.

Blijf de ophef overdreven vinden. In de winter worden plenty wedstrijden afgelast omdat clubs geen drainagesysteem, veldverwarming, etc. hebben. Daar wordt ook nooit zo over gezeurd.
pi_66894363
Edit: Dubbel.

[ Bericht 93% gewijzigd door Blawh op 10-03-2009 13:47:38 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 13:32:28 #156
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66894377
Volgens Munsterman waren er ook geen contracten meer met afkoopsom, ging Wielaert niet weg en kon het veld er in 2 dagen ingelegd worden
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66894859
Ik vond het alleen wel komisch dat Nijhuis even voor de KNVB de situatie moest gaan inschatten als voormalig Vak P'er.
pi_66895028
Vieze Munsterman. Ik weet zeker dat hij persoonlijk de opdracht heeft gegeven.
pi_66895178
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:53 schreef Scorpie het volgende:
Ik weet zeker.
Je werkt dus voor de desbetreffende leverancier? Die hadden een dag extra meer nodig dan normaal, is dat niet geldverspilling tijdens deze economische periode? Of betaalde Joop grof geld om er een dag langer over te doen?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:02:21 #160
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_66895371
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
duurt nog wel even voor we duidelijkheid hebben verwacht ik
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 14:05:28 #161
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_66895500
dubbel
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 maart 2009 @ 14:10:59 #162
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66895727
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:31 schreef Blawh het volgende:
De wijzen uit het Oosten.

Blijf de ophef overdreven vinden. In de winter worden plenty wedstrijden afgelast omdat clubs geen drainagesysteem, veldverwarming, etc. hebben. Daar wordt ook nooit zo over gezeurd.
maar hier werd bewust een veld eruit gehaald terwijl blijkbaar bij Munsterman wel duidelijk was dat de regen roet in het eten kon gaan gooien
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66895996
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:10 schreef rubbereend het volgende:
terwijl blijkbaar bij Munsterman wel duidelijk was dat de regen roet in het eten kon gaan gooien
Toplaag kon bewerkt worden zodat regen geen roet in het eten zou gooien, afgaande op het weerbericht had Twente beter het oude veld laten liggen. Dat veld kon zo goed als zeker niet 48 uur non-stop regen verwerken, dan had de wedstrijd meer dan 20 uur uitgesteld moeten worden.

Neemt niet weg dat Twente verantwoordelijk is en gestraft mag worden, maar puntenaftrek en de hoeveelheid media-aandacht ervoor vind ik zwaar overdreven.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:37:58 #164
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_66905727
Ehh ik dacht dat de KNVB zich er maandag over zou buigen? Wordt het nou gewoon in de doofpot gestopt omdat ze zondag hebben gespeeld? Ik wist het, ze hadden gewoon moeten weigeren om te spelen.
pi_66906005
Ik zie dat er weer doorGEJANKT word, waarvoor hulde!
pi_66906099
Gewoon wat frikandellen sturen naar de KNVB. Klaar.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_66908546
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:45 schreef need2009 het volgende:
Ik zie dat er weer doorGEJANKT word, waarvoor hulde!
Tja, sommige mensen vinden het nou eenmaal niet meer dan normaal dat je speelt op de tijd die is vastgesteld en dat je niet allerlei kunstgrepen uithaalt die "toevallig" in het voordeel van je eigen club werken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 30 maart 2009 @ 19:36:32 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67555469
quote:
30/3/2009 - FC Twente niet zwaar bestraft voor 'veldaffaire'
(Gepost door JV)

FC Twente hoeft niet te vrezen voor een zware straf voor de 'veldaffaire' tijdens FC Twente-PSV (1-1). De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de nummer twee van de eredivisie een schikkingsvoorstel gedaan van 7500 euro boete. Op 7 maart konden de Tukkers niet beschikken over een bespeelbaar veld voor de thuiswedstrijd tegen PSV. Na overleg met onder meer de KNVB en de leverancier van het speelveld werd de wedstrijd een dag uitgesteld.
PSV Netwerk
De verschuiving van het duel leidde tot woedende reacties bij zowel Jan Reker als Louis van Gaal. De PSV-directeur protesteerde schriftelijk bij de KNVB tegen het uitstel en eiste passende maatregelen tegen FC Twente.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67555645
Ze hadden Twente uit de competitie moeten zetten.
pi_67555706
Logische en terechte uitkomst van dit stormpje in een glas water.
pi_67555859
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:44 schreef Wolbo het volgende:
Logische en terechte uitkomst van dit stormpje in een glas water.
Ik vraag me alleen af waar die boete nou eigenlijk voor is. Als een wedstrijd wordt afgelast, krijgt de thuisclub dan ook een boete, weet iemand dat?
pi_67556338
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:49 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af waar die boete nou eigenlijk voor is. Als een wedstrijd wordt afgelast, krijgt de thuisclub dan ook een boete, weet iemand dat?
Alleen bij grove nalatigheid volgens mij, dus wat Twente deed. Maar deze uitspraak biedt perspectieven, gewoon eventjes zorgen dat je grasmat niet bespeelbaar is en hoppa, voor 7500 eurio een extra dag rust.
pi_67556533
Deze kwestie is van start tot en met finish een farce geweest.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_67556642
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alleen bij grove nalatigheid volgens mij, dus wat Twente deed. Maar deze uitspraak biedt perspectieven, gewoon eventjes zorgen dat je grasmat niet bespeelbaar is en hoppa, voor 7500 eurio een extra dag rust.
Ik vind het een raar bedrag. Als dit de boete is voor een club die met opzet een dag extra rust probeert te pakken voor een belangrijke wedstrijd (wat jij vindt dat Twente heeft gedaan) is het wel een erg lage boete.
Maar ik denk dat de KNVB dit allemaal niet echt bewezen vond. Ik vraag me dan alleen af waarom Twente uberhaupt een boete krijgt. Ik vermoed dat het gewoon is om iedereen een beetje tevreden te houden, slechte actie dus, Twente had gewoon helemaal geen boete moeten krijgen.
pi_67557159
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:10 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ik vind het een raar bedrag. Als dit de boete is voor een club die met opzet een dag extra rust probeert te pakken voor een belangrijke wedstrijd (wat jij vindt dat Twente heeft gedaan) is het wel een erg lage boete.
Maar ik denk dat de KNVB dit allemaal niet echt bewezen vond. Ik vraag me dan alleen af waarom Twente uberhaupt een boete krijgt. Ik vermoed dat het gewoon is om iedereen een beetje tevreden te houden, slechte actie dus, Twente had gewoon helemaal geen boete moeten krijgen.
Inderdaad. Het is in overleg met de KNVB besloten, dus eigenlijk moet de KNVB zichzelf nu ook een boete opleggen, want het slaat nergens op om toestemming te geven ergens voor en dan daarna zielig een boete te geven, van wat voor bedrag dan ook.
♥ scars make us who we are ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')