zoals ik al zei: dat snap ik dus allemaal niet. Heb een update gedaan van norton, een fullscan maar hijs nog steeds nie weg. this sucks!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:49 schreef spijkerbroek het volgende:
How to Remove Trojan.Brisv.A:
1. Temporarily Disable System Restore (Windows Me/XP). [how to]
2. Update the virus definitions.
3. Reboot computer in SafeMode [how to]
4. Run a full system scan and clean/delete all infected file(s)
5. Delete/Modify any values added to the registry. [how to edit registry]
Navigate to and delete the following registry subkey:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\PIMSRV
Navigate to and restore the following registry entries to their previous values, if required:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences\”URLAndExitCommandsEnabled” = “0″
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\Extensions\.mp3\”Permissions” = “21″
6. Exit registry editor and restart the computer.
7. In order to make sure that threat is completely eliminated from your computer, carry out a full scan of your computer using AntiVirus and Antispyware Software. Another way to delete the virus using various Antivirus Program without the need to install can be done with Online Virus Scanner.
http://www.precisesecurity.com/threats/trojanbrisva/
Of:
http://www.symantec.com/en/my/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20090202111336EN
Staat een mooie oplossing bovenaan je topicquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:17 schreef truth_hurts het volgende:
[..]
ja daar ben ik nu achter ja!![]()
![]()
![]()
![]()
maar goed nu moet ik dat rot ding eraf krijgen
Is google op Superantispyware? Hoe romantisch!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:56 schreef nuget het volgende:
Google is op Superantispyware
Die verwijdert hem wel..
Ik moest hem ook 3x lezen voordat ik hem door hadquote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is google op Superantispyware? Hoe romantisch!
Probeer iets anders dan Nortonquote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:10 schreef truth_hurts het volgende:
wanneer ik me laptop via veilige modus opstart, start norton anti virus niet op! dus hoe kan ik dan een scan doen?
Handmatig opstarten werkt niet?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:10 schreef truth_hurts het volgende:
wanneer ik me laptop via veilige modus opstart, start norton anti virus niet op! dus hoe kan ik dan een scan doen?
De oplossing is hierboven allang gegeven. Wel even je eigen topic goed doorlezen dus. En kankeren op Symantec is ook onterecht. Ze hebben tenslotte zelf een tooltje gemaakt om dit virus te verwijderen, hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:10 schreef truth_hurts het volgende:
Je kan beter niet meer doen wat je hebt gedaan om dat virus te krijgenquote:Op zondag 8 maart 2009 11:39 schreef truth_hurts het volgende:
bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb idd de stappen gevolgd die boven aan de topic staan, maar dat hielpniet. Mijn laptop is gecrasht. Hij wilde helemaal niet opstarten meer, dus heb em weggebracht naar zo'n computerzaak. De tool die je als link gaf riparius had ik ook gevonden, maar die deed het niet.
als ik mijn laptop weer heb, is het dan verstandig om toch die tool te installeren? gewoon om zeker te zijn dat het niet nog een keer gebeurd?
Waarom niet?quote:Op zondag 8 maart 2009 13:53 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je kan beter niet meer doen wat je hebt gedaan om dat virus te krijgen
Nee! Het tooltje is uitsluitend bedoeld om gewone gebruikers in staat te stellen het virus te verwijderen. Maar als je je laptop weer terug hebt is alle troep als het goed is verwijderd, en valt er dus geen virus meer te verwijderen. Het tooltje biedt op zich geen enkele bescherming tegen welk virus dan ook, daar is het ook niet voor gemaakt.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:39 schreef truth_hurts het volgende:
Als ik mijn laptop weer heb, is het dan verstandig om toch die tool te installeren? Gewoon om zeker te zijn dat het niet nog een keer gebeurt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |