er zijn altijd uitzonderingenquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:52 schreef dinodraqu het volgende:
[..]
Dit klopt absoluut niet! Ken genoeg MBO'ers bij Rijkswaterstaat die in schaal 9, 10 en zelfs 11 zitten.
Men noemt het dan HBO werk en denkniveau.
Wat ben jij een enorme zeikerd zegquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:58 schreef samjustme het volgende:
trouwens huidig HBO=MBO jammer genoeg
quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:01 schreef Michiel706 het volgende:
[...] Ik weet dat dit erg zal afhangen van de functie die ik over tien jaar zal hebben en of ik een leidinggevende functie zal hebben.
Hoe zou het toch komen dat er zoveel verschil in zit...quote:Ik heb al eens op internet gekeken, bij een salarischeck-programmaatje, maar daar scheelt het erg veel per site. Dus dat vind ik niet echt betrouwbaar...
Waarom zou dat discriminatie zijn? Ze passen dan toch gewoon simpelweg niet in het functieprofiel?quote:
Speciaal voor jou: Wat verdient een HBO WTB-er, met een leidinggevende functie met 10 jaar ervaring? Voor de rest: zie mijn eerdere postquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:05 schreef infp2009 het volgende:
[..]
[..]
Hoe zou het toch komen dat er zoveel verschil in zit...
Flauwe opmerking maar hij moet gemaakt worden: je geeft constant af op MBO'ers (en HBO'ers) terwijl vrijwel alle posts van jou alhier taalkundig werkelijk van een belachelijk niveau zijn en nou niet bepaald van een hóger niveau getuigen (al deden je conclusies dat uiteraard ook al niet)...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:46 schreef samjustme het volgende:
[..]
ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaaldsinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
En we willen natuurlijk weten hoeveel hij natuurlijk verdientquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:00 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Flauwe opmerking maar hij moet gemaakt worden: je geeft constant af op MBO'ers (en HBO'ers) terwijl vrijwel alle posts van jou alhier taalkundig werkelijk van een belachelijk niveau zijn en nou niet bepaald van een hóger niveau getuigen (al deden je conclusies dat uiteraard ook al niet)...
Het is en blijft nonsens dat je puur op een papiertje wordt afgerekend. Natuurlijk snap ik dat je ergens op moet selecteren, maar het is gewoon geen duidelijke meting.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:06 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Waarom zou dat discriminatie zijn? Ze passen dan toch gewoon simpelweg niet in het functieprofiel?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:14 schreef cmck het volgende:
2 : Functie: Senior Programmer
3 : Leeftijd: 24
Ik ben het met je eens, maar je moet wel realistisch blijven. Als ik een stapel CVs krijg (vroeger twee maal per jaar een pakket van 200 stuks), dan moet ik gewoon snel wat mensen eruit gooien. Dus eerst de mensen met HBO of lager, Havo en lager, lage cijfers voor VWO. Dan hou ik er nog 50 over waar ik echt doorheen moet.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:32 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het is en blijft nonsens dat je puur op een papiertje wordt afgerekend. Natuurlijk snap ik dat je ergens op moet selecteren, maar het is gewoon geen duidelijke meting.
En ik vind het al helemaal bullshit dat ik minder waard zou kunnen zijn dan iemand met een HBO papiertje.
Ik weet het, het is een mooie algemene eerste selectie. Alleen is het zo jammer dat je daardoor sommige kansen niet aangeboden krijgt die de "lager" opgeleide misschien beter vervuld dan de "hoger" opgeleide.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar je moet wel realistisch blijven. Als ik een stapel CVs krijg (vroeger twee maal per jaar een pakket van 200 stuks), dan moet ik gewoon snel wat mensen eruit gooien. Dus eerst de mensen met HBO of lager, Havo en lager, lage cijfers voor VWO. Dan hou ik er nog 50 over waar ik echt doorheen moet.
Ik besef heus wel dat tussen die HBO-ers mensen zitten die de baan prima aan zouden kunnen. Het percentage is echter lager dan bij de mensen die gestudeerd hebben aan bijvoorbeeld de TuDelft en dus kijk ik daar eerst naar. Maar goed, hangt ook van de baan af natuurlijk.
Zeker. Jammer dat sommige mensen het generaliseren echter een stap verder doen en ook oprecht lijken te denken dat elke HBO-er minderwaardig is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik weet het, het is een mooie algemene eerste selectie. Alleen is het zo jammer dat je daardoor sommige kansen niet aangeboden krijgt die de "lager" opgeleide misschien beter vervuld dan de "hoger" opgeleide.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zeker. Jammer dat sommige mensen het generaliseren echter een stap verder doen en ook oprecht lijken te denken dat elke HMBO-er minderwaardig is.
Zelfde verhaalquote:
Je begint in trede 0 (¤ 2850,92) en daarna ga je als je ' in voldoende mate functioneert' elk jaar een trede omhoog t/m trede 10 (¤ 4380,72).quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:27 schreef Mainport het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe snel je in een schaal groeit? Stel je bent net afgestudeerd en je begint in schaal 11. Dat is minimaal 2800 en maximaal 4200. Na hoeveel jaar zit je waar?
standaard periodiekje erbij bij goed presteren meer.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:27 schreef Mainport het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe snel je in een schaal groeit? Stel je bent net afgestudeerd en je begint in schaal 11. Dat is minimaal 2800 en maximaal 4200. Na hoeveel jaar zit je waar?
Je hebt ook banen waar ze perse willen hebben dat je uni master af hebt zonder kom je niet eens binnen zo gaat het nou eenmaal, verschil moet er toch zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik weet het, het is een mooie algemene eerste selectie. Alleen is het zo jammer dat je daardoor sommige kansen niet aangeboden krijgt die de "lager" opgeleide misschien beter vervuld dan de "hoger" opgeleide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |