abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:23:47 #176
248356 BroodjeBamihap
OddsOddsOdds--->Hiddinkhitt
pi_67376724
quote:
Ik vind 50 uur ook best wel redelijk veel hoor . Wel lekker salaris, maargoed mag ook wel als je tegen de 30 loopt denk ik

Inderdaad, doel was om de 4000 grens te passeren voor m'n dertigste en dat is gelukt . 9 á 10 uur per dag (6 tot 4 meestal) vind ik nog wel meevallen. Woon een kwartiertje van m'n werk dus ben kwart over 4 lekker thuis

Edit: goed verdienen is niet het belangrijkste doel, dat is nog altijd plezier in je werk hebben.
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 23:30:07 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67377006
Maar je krijgt 40 uur uit betaald?
Dan maak je vrij veel uren die je over houdt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67378417
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef hetzwartegat het volgende:
Ik kies bewust voor veel vrije tijd, omdat ik niet per se een dure auto of huis nodig heb.
Goeie keus imo... auto of huis maakt niet gelukkig, nieuwe ervaringen wel
pi_67378659
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Inderdaad, doel was om de 4000 grens te passeren voor m'n dertigste en dat is gelukt . 9 á 10 uur per dag (6 tot 4 meestal) vind ik nog wel meevallen. Woon een kwartiertje van m'n werk dus ben kwart over 4 lekker thuis

Edit: goed verdienen is niet het belangrijkste doel, dat is nog altijd plezier in je werk hebben.
Ben ik met je eens. Plezier is het belangrijkste Maar als je veel plezier hebt in je werk, dan maakt het (althans bij mij) niet uit of je (veel) meer uren draait. Kwart over vier thuis is trouwens wel heel erg chill
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:17:39 #180
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67403549
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: elektromonteur
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 25 ofzo rond die koers
6 : Bruto maand salaris: 1900
7 : Netto maand salaris: +/- 1500
8 : Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies pleidingen worden betaald
11: Opleiding: LTS elektro nivo c, Monteur Slerkstroom Intallatie.

Ben weer begonnen aan een nieuwe opleiding in de avonduren: Emsi. (Eerste Monteur Sterkstroom Installatie) Zal de komende jaren nog wel flink vooruit gaan op mn loon. Zit te streven op de 3000 bruto dat ik toch wel binnen nu en 5 jaar wil bereiken. Heb een heerlijk baantje, 8 km van thuis af. Volgend jaar als mn huis klaar is dan woon ik er 2 km vanaf. Werk van 7.15 tot 16.00 uur. Bijna elke zaterdag klus ik bij en daar verdien ik nog ongeveer 150 euro per zaterdag mee (zwart)

[ Bericht 15% gewijzigd door tomegel op 25-03-2009 19:25:57 ]
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67404969
de 3000 euro ga je als monteur voorlopig niet halen... ook niet met een EMSI diploma op zak.... Al is het wel een mooi streven natuurlijk....
pi_67407523
denk eigenlijk dat je al in je handen mag klappen met het geld dat je nu verdient... als ik dus kijk naar je diploma (hoewel dat natuurlijk niets zegt). En zoals hierboven denk niet dat je die 3000 gaat halen zelfs niet de 2500 eigenlijk.
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:30:54 #183
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67408950
Het is een streven. Heb collega's die op de 2800 euro zitten (heb de loonstroken mogen zien). Oke, het is niet ff een lampje aansluiten of een storinkje zoeken wat je dan moet kunnen. En er zal nog flink wat ervaring bij moeten komen natuurlijk. Misschien moet ik van 5 jaar maar een 10 jarenplan van maken haha. Maargoed heb ook wel plannen voor een eigen bedrijfje te beginnen in de toekomst.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67409499
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik had deze reply gemist. Bonussen van 100% kun je momenteel bij een Nederlandse bank wel vergeten. Maar je hebt gelijk, dat hoorde er normaal redelijk bij. Toen ik in Londen begon was het eerste jaar 140% bonus, dus dan werd het uursalaris alweer wat hoger. Zoals ik al zei, ik zou nog iets verder kijken als je het leertraject de komende paar jaar wilt maximaliseren. Maar goed, da's mijn 2 cent.
140 wow

in nederland mag je blij wezen als het 1 maandsalaris is
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_67409610
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:14 schreef BroodjeBamihap het volgende:
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Hoofd inkoop/aquisitie
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: ca. 45-50
5 : Aantal vakantiedagen: 19
6 : Bruto maand salaris: 4290
7 : Netto maand salaris: +/- 2500
8 : Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies : laptop, mobi
11: Opleiding: MBO Bouwkunde

Ik rij met m'n eigen auto naar leveranciers, klanten, projecten etc (ca. 1600 km p/m) op G3 idus dat levert per maand nog eens een extra potje van 400 euro op (de afschrijving vergeet ik dan even ) . Leuke topicreeks, ik zie een aantal grootverdieners maar veel van deze grootverdieners maken erg veel uren...
ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaald sinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:49:18 #186
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67409704
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:46 schreef samjustme het volgende:

[..]

ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaald sinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
Omdat je wel een papiertje kan hebben waar HBO of WO op staat, maar als je een mentaliteit hebt die beneden peil is, je er echt niet komt! Hard werken en verstand van zaken weegt toch wat zwaarder dan puur je diploma.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_67409710
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:44 schreef samjustme het volgende:

[..]

140 wow

in nederland mag je blij wezen als het 1 maandsalaris is
Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...
pi_67409818
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef veekeend het volgende:

[..]

Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...
vrij standaard niet waar ik allemaal heb zitten werken iniedergeval.

Bij banken heb je alleen 13e maand en bonus en bij detacheringsbedrijven vrij hoge bonussen meer niet
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:56:58 #189
248356 BroodjeBamihap
pi_67410005
quote:
Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
pi_67410193
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Omdat je wel een papiertje kan hebben waar HBO of WO op staat, maar als je een mentaliteit hebt die beneden peil is, je er echt niet komt! Hard werken en verstand van zaken weegt toch wat zwaarder dan puur je diploma.
duh dat is overal zo

Het is wel altijd lachen om te zien hoe MBO'ers zich afgeven op HBO''ers.
Laten we eerlijk wezen MBO is gewoon vrij laag niveau

Papiertje is niet meer en niet minder dan een opname van je denkvermogen .
pi_67410289
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.
Bij de overheid zijn er bijvoorbeeld grenzen.
MBO'er maximaal schaal 8
HBO''er schaal 11 als uitloop
WO'er schaal 13 en hoger
pi_67410369
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Iedereen doet tegenwoordig HBO'stelt ook geen moer trouwens meer voor.
pi_67410476
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:52 schreef samjustme het volgende:

[..]

vrij standaard niet waar ik allemaal heb zitten werken iniedergeval.

Bij banken heb je alleen 13e maand en bonus en bij detacheringsbedrijven vrij hoge bonussen meer niet
Ik doelde specifiek op wholesale en i-banking. Daar is het iig vrij standaard, zo heb ik gemerkt. Plus dat bonuscomponent. Detachering ben ik niet bekend mee.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 22:08:54 #194
236264 crew  capricia
pi_67410604
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef veekeend het volgende:

[..]

ICT ook. 13e maand + bonusregeling.
Maar ja: zorg jij er maar voor dat je met 80 uur in de week ook nog een priveleven hebt en een gezin kunt stichten waarbij je betrokken bij je kinderen bent.
Alles komt met een prijs.
Zorg ervoor dat je op je 30ste niet overwerkt bent
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:10:35 #195
248356 BroodjeBamihap
pi_67410676
quote:
MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Klopt, daarom heb ik gekozen voor het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven valt dan ook meer te verdienen dan werken voor de overheid. Je had het in een post eerder over afgeven op HBO'ers, zie het meer als verdedigen . Wie zegt dat je als MBO'er een vrij laag niveau hebt? Er zijn in het bedrijf waar ik werkzaam ben meer HBO'ers onderuit gegaan dan MBO'ers
pi_67410837
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:10 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Klopt, daarom heb ik gekozen voor het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven valt dan ook meer te verdienen dan werken voor de overheid. Je had het in een post eerder over afgeven op HBO'ers, zie het meer als verdedigen . Wie zegt dat je als MBO'er een vrij laag niveau hebt? Er zijn in het bedrijf waar ik werkzaam ben meer HBO'ers onderuit gegaan dan MBO'ers
Daarom zit ik ook niet meer bij de overheid gelukkig zijn er zat bedrijven waar je alleen binnen mag komen met minstens HBO diploma
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:16:11 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67410968
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:00 schreef samjustme het volgende:

[..]

duh dat is overal zo

Een definitieve opname of een momentopname? En van welk denkvermogen? Het minimale of het maximale? dat is een vraag aan jou he, ik weet wel hoe ik er over denk

Je hebt natuurlijk meerdere mogelijkheden waarom iemand wel of geen HBO diploma wil of kan behalen. En dat heeft niet alleen met je denkvermogen te maken.

MBO is niet per definitie een laag niveau, voor iemand die altijd met moeite zijn toetsen op de middelbare school gehaald heeft is MBO een hele prestatie, zeker op niveau 4.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:17:03 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67411010
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef samjustme het volgende:

[..]

MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Discriminatie.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:13 schreef samjustme het volgende:

[..]

Daarom zit ik ook niet meer bij de overheid gelukkig zijn er zat bedrijven waar je alleen binnen mag komen met minstens HBO diploma
Discriminatie.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:28:43 #199
248356 BroodjeBamihap
pi_67411567
quote:
duh dat is overal zo

Het is jammer om te zien, dat jij, juist jij, met je denkvermogen mensen in hokjes gaat plaatsen. Je zal toch iets verder moeten kijken dan je neus lang is, vooral in teamverband (en leiding geven aan een team).
pi_67412698
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef samjustme het volgende:

[..]

MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Dit klopt absoluut niet! Ken genoeg MBO'ers bij Rijkswaterstaat die in schaal 9, 10 en zelfs 11 zitten.
Men noemt het dan HBO werk en denkniveau .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')