Ik heb een practisch probleem. Ik heb maar 1 sleutel van mij huis (gaat zowel op de voordeur als de tuindeur) dus leek het me wel handig om een 2e sleutel bij te bestellen zodat als ik een keer mijn sleutel kwijtraak of ergen laat liggen ik toch mijn huis in kan met een sleutel die ik bij iemand anders neer leg. Of als in de vakantie iemand op mijn katten past die de extra sleutel kan krijgen. Maar nu blijkt dat mijn verhuurder geen extra sleutels verstrekt voor voordeuren

. Voor de portieksleutel kan ik wel een extra sleutel bestellen maar daar heb ik niet aan natuurlijk.
Ze zeggen dat ik maar naar een sleutelmaker moet gaan om er eentje bij te laten maken, maar volgens mij kan dat niet aangezien we hier van die sleutels met certificaat hebben (die ik uiteraard niet zelf heb). Zoeentje:
![]()
Nou baal ik dus. Ik ga nog even proberen of ik een sleutelmaker kan vinden die de sleutel kan bij maken en anders moet ik maar het slot vervangen ofzo. Ik vind het zo stom, een aantal jaren geleden kon het nog wel, toen heb ik het niet gedaan, inmiddels zijn er allemaal fusies geweest van woningbouwstichtingen en nu kan het dus in eens niet meer. Ik vind het echt stom, je moet toch gewoon een reserve sleuten moeten kunnen hebben.