Wel een goed idee om die planken extra vast te maken. Ik heb gewoon een rechte lack plank aan de muur... die de kat gebruikt om via de schouw op de tv op die plank op de benno cdkasten te komen. Elke keer gekraak.... Ben benieuwd hoelang ie nog hangt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:13 schreef maok het volgende:
Ik ben al helemaal aan het nadenken hoe ik mijn huis ga aanpassen.
Ik wil een plank maken tegen de muur onder het plafond. Er lopen daar ook een paar verwarmingsbuizen, het wordt een lekker warm plekje waar ze kunnen liggen. De muur is in totaal ruim 10 meter lang en het lijkt me leuk als ze helemaal van de ene naar de andere kant kunnen met holletjes, hangmatjes ed. Maar eerst ga ik maar eens een paar meter maken. Het zou zonde zijn als ze er helemaal niet op willen als ik dan al zo'n heel ding gemaakt heb. Ik had bedacht om een (of twee) IKEA wandplank(en) te gebruiken als trappetje er naar toe:
[ afbeelding ]
Alleen dan wel wat beter vast zetten met extra beugels omdat het anders straks met kat en al van de muur af komt zetten en met iets van tapijt of antislip spul op de tredes zodat ze er niet af kunnen glijden als ze er op springen.
En in mijn huis zitten 2 kopsekanten van muurtjes (van de woonkamer naar de keuken en van de keuken naar de slaapkamer). Daar wil ik iets van sissalvloerbedekking op maken waar ze lekker aan kunnen krabben. Hoe hoog moet dat worden? Een meter ofzo?
Ze boffen maar! Goed bezig maok!quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:13 schreef maok het volgende:
[knip]
leuk idee! ik zou m inderdaad wel extra vastmaken, door steuntjes eronder of zo. maar dan komt het ook vast goedquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:13 schreef maok het volgende:
Ik wil een plank maken tegen de muur onder het plafond. Er lopen daar ook een paar verwarmingsbuizen, het wordt een lekker warm plekje waar ze kunnen liggen. De muur is in totaal ruim 10 meter lang en het lijkt me leuk als ze helemaal van de ene naar de andere kant kunnen met holletjes, hangmatjes ed. Maar eerst ga ik maar eens een paar meter maken. Het zou zonde zijn als ze er helemaal niet op willen als ik dan al zo'n heel ding gemaakt heb. Ik had bedacht om een (of twee) IKEA wandplank(en) te gebruiken als trappetje er naar toe:
[ afbeelding ]
Alleen dan wel wat beter vast zetten met extra beugels omdat het anders straks met kat en al van de muur af komt zetten en met iets van tapijt of antislip spul op de tredes zodat ze er niet af kunnen glijden als ze er op springen.
En in mijn huis zitten 2 kopsekanten van muurtjes (van de woonkamer naar de keuken en van de keuken naar de slaapkamer). Daar wil ik iets van sissalvloerbedekking op maken waar ze lekker aan kunnen krabben. Hoe hoog moet dat worden? Een meter ofzo?
Katten zijn geen honden maar je kunt ze best aanleren dat ze rond je voeteneind moeten blijven.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:40 schreef maok het volgende:
Als ze dan maar niet over mijn hoofd gaan lopen als ik slaap, ik kan ze namelijk niet echt bij mijn bed vandaan houden omdat ik (bijna) geen deuren in mijn huis heb. Ze mogen van mij overigens best op mijn voeteneind komen liggen als ze dat willen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:23 schreef maok het volgende:
- Denken jullie dat ik een goed kattenbaasje kan zijn?
Het wordt ook meer een lekker hoog plekje waar ze kunnen liggen waar ze kunnen komen door te klimmen. Ik heb het idee dat vooral Diesel wel in is voor een klimpartijtje, maar dat zien we wel als ze bij mij wonen. Als ze het niets vinden gebruik ik de planken wel gewoon om spullen op te zetten.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Katten zijn geen honden maar je kunt ze best aanleren dat ze rond je voeteneind moeten blijven.![]()
Wat betreft dat klimrek; heb je al een beetje gecheckt of ze speels zijn en 'sportief'?
Grootste zorg is de kattenbak lijkt me. Met name omdat je maar één ruimte hebt ontkom je daar niet aan.
Voor de rest is het appeltje eitje. De term blikopener is niet voor niks in het leven geroepen.![]()
[..]
![]()
![]()
quote:Op zondag 22 maart 2009 00:47 schreef maok het volgende:
Het gaat ongeveer zo worden (ik weet niet zeker of de kat helemaal in verhouding is):
[ afbeelding ]
Ik zat meer te denken aan grapjes in de zin van 'Waar Diesel van leeft kan ik me wel voorstellen, maar waar leeft Joep van?'. Criezel III daar had ik nog niet eens aan gedacht. Goed ideequote:
Dat is misschien wel een beter oplossing inderdaad. Maar ik had ook al bedacht dat hij eigenlijk 5 of 10 cm hoger zou moeten hangen omdat ik anders mijn hoofd stoot als ik op de bank (dat oranje geval) zit, dan is de bovenste horizontale trede al iets dichter bij en kunnen ze eigenlijk zonder echt te springen op dat bovenste smalle randje stappen. Maar misschien moet de bovenste plank inderdaad eigenlijk nog wel wat naar rechts.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:10 schreef Cat22 het volgende:
Leuk ontwerp!
Misschien moet je het trappetje een halve slag draaien? Dan heb je een plateau als bovenste trede. Poezels zien graag waar ze naartoe springen en de opstaande rand bovenaan verhindert dat een beetje. Of je zou de Lack plank een stuk verder weg moeten hangen.
Extra plateautje op die hoogte heeft tevens als voordeel dat ze op verschillende hoogtes kunnen zitten om hun koninkrijk te regeren. En hoe hoger hoe liever, daar houden poezels van.![]()
Tot zover mijn mening als technische druif en ingevoerd kattekenner.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's een goeie. Ik heb Siets (htk kat) net staande voor je opgemeten (Siets:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:52 schreef LoudGirl het volgende:
Is 25 cm onder het plafond niet wat weinig? Ik zou 'm wat lager hangen. (Ik heb geprobeerd Kim op te meten maar die werkt niet mee en denkt nu dat haar iets wil aandoen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |