abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66747986
OP #1:
quote:
In een boek van R. Dawkins kwam ik de volgende 7 categorieen tegen:

1 Strong theist. 100 per cent probability of God. In the words of
C. G. Jung, 'I do not believe, I know.'

2 Very high probability but short of 100 per cent. De facto
theist. 'I cannot know for certain, but I strongly believe
in God and live my life on the assumption that he is
there.'

3 Higher than 50 per cent but not very high. Technically agnostic
but leaning towards theism. 'I am very uncertain, but I am
inclined to believe in God.'

4 Exactly 50 per cent. Completely impartial agnostic. 'God's
existence and non-existence are exactly equiprobable.'

5 Lower than 50 per cent but not very low. Technically agnostic
but leaning towards atheism. 'I don't know whether God exists
but I'm inclined to be sceptical.'

6 Very low probability, but short of zero. De facto atheist. 'Icannot know for certain but I think God is very improbable, and I live my life on the assumption that he is not there.'

7 Strong atheist. 'I know there is no God, with the same
conviction as Jung "knows" there is one.'

//

Tot welke categorie rekenen jullie jezelf?

Ik dus tot categorie 6.

We gaan rustig verder..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 maart 2009 @ 22:50:23 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_66748080
? doe eens goede OP dat is beter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:50:51 #3
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66748099
Alvast tvp.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_66748270
7. Er is niks, nooit geweest, alles is toeval (randomness) en zinloos.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:02:25 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66748712
Er IS geen God, en mocht er tegen alle logica wel een God zijn, dan is het ene gigantische paardenlul en zijn al die gelovigen onzekere idioten die er hijgend achteraan rennen uit eigenbelang (om zich beter te voelen dan niet-gelovigen, en voor een fictief plaatsje in 'de hemel'.)

Als ik moet kiezen, doe mij dan maar Satan.

Edit: 6 voor mij.
pi_66748820
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:02 schreef Yi-Long het volgende:
Er IS geen God, en mocht er tegen alle logica wel een God zijn, dan is het ene gigantische paardenlul en zijn al die gelovigen onzekere idioten die er hijgend achteraan rennen uit eigenbelang (om zich beter te voelen dan niet-gelovigen, en voor een fictief plaatsje in 'de hemel'.

Als ik moet kiezen, doe mij dan maar Satan.
Een dikke ! voor deze held hier.

Ik ben een 2 trouwens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_66748842
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:48 schreef Twerk het volgende:
OP #1:
[..]

We gaan rustig verder..
Als TS bezwaren heeft over hoe het vorige topic is verlopen gelieve even te melden in wfl-fb of pm, dan kan ik daar bij stil staan.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:07:10 #8
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66748934
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:02 schreef Yi-Long het volgende:
Er IS geen God, en mocht er tegen alle logica wel een God zijn, dan is het ene gigantische paardenlul en zijn al die gelovigen onzekere idioten die er hijgend achteraan rennen uit eigenbelang (om zich beter te voelen dan niet-gelovigen, en voor een fictief plaatsje in 'de hemel'.

Als God Schepper van alles is, dan heeft hij dus ook de categorieën van goed en kwaad geschapen. Ervan uitgaand dat hij wenst dat de mens hem liefheeft, lijkt het mij nogal vreemd dat hij het Goede ver van hemzelf plaatst.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:12:09 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66749164
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Als God Schepper van alles is, dan heeft hij dus ook de categorieën van goed en kwaad geschapen. Ervan uitgaand dat hij wenst dat de mens hem liefheeft, lijkt het mij nogal vreemd dat hij het Goede ver van hemzelf plaatst.
http://dwindlinginunbelie(...)re-satan-or-god.html
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:13:10 #10
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66749207
Het blijft moeilijk he, een verschil zien tussen filosofisch-conceptuele en historische analyse?
pi_66749359
Ik behoor tot categorie 2.

En mensen die niet in God geloven die roepen ''God bestaat niet, maar als hij zou bestaan zou ik 'm een rotschop verkopen'' of ''... zou ik 'm uitschelden'', etc.
pi_66749663
Over debatten gesproken (vorig topic):

4 april 2009

Gaat pijnlijk worden voor Hitchens vrees ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:26:21 #13
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66749772
Hitchens drinkt (zoals gewoonlijk) een liter whiskey en brabbelt wat over zijn laatste avontuur in Libanon.
pi_66749915
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:24 schreef koningdavid het volgende:

[ afbeelding ]
4 april 2009

Doe eens argumenten geven.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:31:08 #15
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66749964
Is Lane Craig niet die filosoof (neo-Thomist? Analytisch theïst) die het kosmologisch godsbewijs gereanimeerd heeft?
pi_66750017
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef Scaurus het volgende:

[..]

[stokpaardjemode]
Ik geloof niet dat goed en kwaad bestaat, alleen gewenst en ongewenst, en dat die beoordeling heel relatief is, n.l. afhankelijk van degene die het wenst en in welke mate de wensen gedeeld worden.
Goed en kwaad zijn misleidende begrippen die een absoluutheid suggereren die er niet is.
[/stokpaardjemode]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_66750053
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:30 schreef tammeharrie het volgende:

[..]

Doe eens argumenten geven.
Hitchens is, met alle respect, een hobbyist als het aankomt op deze materie die met zijn debatten vooral op gevoel speelt ("God is celestial dictatorship", this cruel idea", "the brave atheist", etc. etc.)
William Lane Craig is een van de meest begaafde filosofen ter wereld met een zeer brede expertise en is een enorm sterk debater.
pi_66750062
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:31 schreef Scaurus het volgende:
Is Lane Craig niet die filosoof (neo-Thomist? Analytisch theïst) die het kosmologisch godsbewijs gereanimeerd heeft?
Jep.
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Lane_Craig

Hij heeft mijn ideëen en apologetiek zeer beïnvloed, ook al ben ik het niet met alles eens wat hij zegt, hij is nl. ID-er.
  † In Memoriam † donderdag 5 maart 2009 @ 23:34:45 #19
230491 Zith
pls tip
pi_66750077
quote:

[ afbeelding ]
4 april 2009

Wat een dom iets om over te discussieren zeg, wat is het, FOK! in RL?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:34:51 #20
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66750080
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:32 schreef barthol het volgende:
[stokpaardjemode]
Ik geloof niet dat goed en kwaad bestaat, alleen gewenst en ongewenst, en dat die beoordeling heel relatief is, n.l. afhankelijk van degene die het wenst en in welke mate de wensen gedeeld worden.
Goed en kwaad zijn misleidende begrippen die een absoluutheid suggereren die er niet is.
[/stokpaardjemode]
In een theïstisch wereldbeeld is er weldegelijk een objectieve standaard voor goed en kwaad. Dat schuift je redenering volledig van tafel.
  † In Memoriam † donderdag 5 maart 2009 @ 23:36:37 #21
230491 Zith
pls tip
pi_66750131
Verder is het misschien een aanvulling voor de topic als men naast een nummertje ook erbij zegt over welke god dit dan wel niet moet gaan. Lijkt me dat er een hoop minder 1'en en 2'en jegens Thor en Lodan zijn dan naar de God zoals Jezus hem beschreef, hier op FOK! tenminste.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:36:37 #22
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66750132
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:33 schreef koningdavid het volgende:
William Lane Craig is een van de meest begaafde filosofen ter wereld met een zeer brede expertise en is een enorm sterk debater.
Oh ja? Wat heeft hij dan bijgedragen aan de filosofie buiten zijn apologetische wereldje, aan bijv. taalfilosofie of epistemologie?
pi_66750205
quote:

[ afbeelding ]
4 april 2009

Lane Craig kan wel heerlijk duidelijk spreken en hij praat vooral over zaken waar hij ook echt iets vanaf weet. Pas zag ik een leuk stukje in een TV-programma. Persoonlijk vond ik het wel leuk. In deze video na 7:35 min, moet je even luisteren. Craig heeft het over Christelijke filosofen en dan komt z'n 'tegenstander' met hedendaagse atheïstische filosofen. Het moment dat hij over Quine begint vond ik meesterlijk. Vooral de manier waarop Craig dan zegt 'He's dead too....' 'Well, he died only a few years ago..'
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_66750232
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als TS bezwaren heeft over hoe het vorige topic is verlopen gelieve even te melden in wfl-fb of pm, dan kan ik daar bij stil staan.
Nee hoor. Geen bezwaren.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66750272
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:36 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Oh ja? Wat heeft hij dan bijgedragen aan de filosofie buiten zijn apologetische wereldje, aan bijv. taalfilosofie of epistemologie?
Geen idee. Niet veel denk ik. Hij houdt zich als filosoof vooral bezig met apologetische onderweren. Maakt hem dat minder bekwaam als filosoof?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')