In de dubbeldekkers is het inderdaad slecht zichtbaar, zeker als je niet op de ramen let. In de gemoderniseerde intercitytreinen heb ik ook al stiltestickers op tussendeuren gezien. Een stuk handiger, want dan valt het al op voordat je de coupé betreedt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Kom op, mensen, je kunt amper zien dat het een stiltecoupé is. Ik kwam er pas achter nadat ik een telefoongesprek had gevoerd en al 10 minuten glazig door het raam zat te staren. ('Verrek, er staat iets op het raam!')
Top plaat inderdaad. Goede renplaat ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Momenteel luister ik weer veel naar Radiohead. In Rainbows is fantastisch.
Ze moeten er véél meer aan doen om ze onder de aandacht te brengen. Ik ken rondom Amsterdam (Amstel) geen treinen waar ze een stiltecoupé hebben. Alleen als ik in de intercity van Rotterdam naar Amsterdam Centraal zit dan hebben ze er één (inderdaad in zo'n dubbeldekker). En handhaving lijkt me ook geen overbodige luxe. Maar goed, ik heb m'n iPod als wapen tegen de buitenwereld.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:28 schreef DaMart het volgende:
[..]
In de dubbeldekkers is het inderdaad slecht zichtbaar, zeker als je niet op de ramen let. In de gemoderniseerde intercitytreinen heb ik ook al stiltestickers op tussendeuren gezien. Een stuk handiger, want dan valt het al op voordat je de coupé betreedt.
Weet je nog meer goede renmuziek? (Ik kom niet veel verder dan Franz Ferdinand, Spoon en wat losse numers. Mijn powersong is Rock 'n' Roll Suicide.)quote:
Wat zijn dat voor dopjes?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
goede oordopjes
In de regel heb ik ook muziek nodig die 'uplifting' is, maar Rock 'N' Roll Suicide is een uitzondering. Dat is zo'n fijn nummer dat het me altijd door een moeilijk moment heen helpt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:48 schreef Z het volgende:
Bodysnatchers (#2 In Rainbows) is mijn powersong, past precies in mijn pasfrequentie als ik aan het versnellen ben.
Rock n Roll Suicide is mij te langzaam
Nee, deze juist niet! Ze zijn heel fijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Geven die dingen niet het gevoel dat je met een balpen in je oor duwt? (Oftewel, hoe ver moeten die in je oor?)
Het is inderdaad vaak van die rap, hiphop en R&B-troep die je dan hoort. Het meest irritant vind ik nog de mensen die nog achterlopen en nog wachten op de uitvinding van de oordopjes. Dan zitten ze met zo'n handradio of zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Geven die dingen niet het gevoel dat je met een balpen in je oor duwt? (Oftewel, hoe ver moeten die in je oor?)
Wat me ook vaak opvalt is dat de mensen die die muziek zo hard hebben dat de oordoppen overbodig zijn vaak ook naar van die takkemuziek luisteren.
Precies. Als ik in de trein zit, wil ik ook graag wel horen wat de conducteur omroept. Ik heb al een paar gehad dat ik er in the middle of nowhere uit werd gegooid omdat de trein niet verder reed en weer terug ging. Er bleven wat mensen zitten, die dat niet hadden meegekregen...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik luister ook nooit absurd hard, want ik wil soms toch ook nog wel iets van mijn omgeving horen (zoals bijvoorbeeld mijn telefoon die ik weer niet voel trillen). Ik realiseer me nu wel een beetje dat een telefoon(gesprek/ringtone) nog wel vervelender is eigenlijk. Maar goed, ik word gelukkig niet vaak gebeld.
De kwaliteit van de muziek ookquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat is weer nieuw hoor, ik snap het nut er ook niet van, dat je je muziek door speakertjes kan luisteren, want de kwaliteit is echt te slecht voor woorden vaak.
Ik heb die ook, Sony toch? Ik ben nog opzoek naar goede dopjes om mee te rennen want deze doen het bij mij maar een half uur en dan vallen ze eruit ...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het zijn ook nog eens de enige oordopjes waar ik mee kan hardlopen (en ik heb vanalles geprobeerd, zelfs dingen met een oorgreep).
Tip van Flip: op eBay kun je een goede deal krijgen.
Ik zou als we toch aan het vertalen gaan gewoon een nieuwe uitdrukking in het Nederlands introduceren: ïn het midden van nergensquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
De kwaliteit van de muziek ook.
Mijn vorige post typend, vroeg ik me trouwens of we geen pakkend Nederlands woord hebben voor 'the middle of nowhere'? Ik kwam zelf niet verder dan niemandsland, maar dat vond ik de lading niet helemaal dekken.
Dat vind ik best een goede suggestie.quote:
Die is wel erg letterlijk... maar het klinkt ook wel leukquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zou als we toch aan het vertalen gaan gewoon een nieuwe uitdrukking in het Nederlands introduceren: ïn het midden van nergens.
Ik zal dan maar niet vertellen over de conducteur die op een zomerse dag bij aankomst in Zandvoort zei dat de trein weer terugging naar Haarlem omdat de machinist zijn zwembroek was vergeten.quote:
Das Pop is misschien wat voor je. Mijn 'powersong' is Phat Planet van Leftfield.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je nog meer goede renmuziek? (Ik kom niet veel verder dan Franz Ferdinand, Spoon en wat losse numers. Mijn powersong is Rock 'n' Roll Suicide.)
Gimme your hands 'cause you're wonderful (wonderful)
Gimme your hands 'cause you're wonderful (wonderful)
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |