omdat niet iedereen miljonair is.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Hoezo moet eten zo goedkoop mogelijk zijn
Klinkt niet lekker, dus ik denk dat ik ze dan maar laat staan.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:36 schreef maffemuts het volgende:
ze zijn rubberachtig en niet puur van smaak, maar bij gebrek aan beter kan het.
woon naast de markt, maar kam er niet altijd heen. Of het komt niewt uit met de dagen dat ik thuis eetquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:38 schreef NanKing het volgende:
Koop dan champignons op de markt is een stuk goedkoper dan in de supermarkt of bij de groentenboer en een stuk lekker dan die vieze dingen uit een potje
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:39 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind champignons uit een potje lekkerder, ze hebben meestal meer een neutrale smaak.
Als je zo goedkoop mogelijk wil eten moet je toch echt bezig gaan met plannen. Aanbiedingen bij diverse supermarkten afgaan en 1 keer per week op de markt bepaalde dingen als champignons, paprika's etc. kopen. Het is niet dat je het gelijk dezelfde dag op moet eten ofzo..quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:39 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
woon naast de markt, maar kam er niet altijd heen. Of het komt niewt uit met de dagen dat ik thuis eet
Ik noem ze gewoon in die toestand snotjes die in de vorm van champions gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:20 schreef travelman het volgende:
die dingen (ik noem ze geen champignons) zijn ranzig!!!
Eensquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Pizzaria's die zulke champions op hun pizza's gooien bezoek ik ook maar 1* en daarna nooit meer.
Jij gooit als je achter de bar staat uit verzet ook een snotrochel in een glas wijn? Waarom zou je in godsnaam een plijster tussen champignons gooienquote:Op zondag 8 maart 2009 02:26 schreef NoCigar het volgende:
Eigenlijk zelden gehad, ik ken de smaak niet eens meer. Wel, lang gelden, als scholier een bijbaantje gehad in een fabriek die die dingen in blik stopte. Ik moest de o.m. de zandpootjes verwijderen. Ze hadden allemaal niet de mooie regelmatige vorm die we kennen van de blauwe doosjes, maar ze waren raar groot en gevormd alsof het wilde paddenstoelen waren. Toen ik later kratten verse aanvoer moest stapelen kon ik me daarna bij wijze van spreken gaan douchen aangezien er overal een dikke laag doorzichtig slijm opzat. Nooit begrepen wat dat nou eigenlijk was en hoe dat slijm daar kwam.
Uit recalcitrantie liet ik overigens wel eens een pleister met de champi's meevaren die dan zogenaamd per ongeluk van mijn vinger was gekomen. Ik neem aan dat die er verder in het proces wel uitgefilterd werd. Maar ik heb ze dus niet meer gegeten aangezien ik weinig dingen zo lekker vind als goed aangebakken paddenstoelen klaargemaakt op hoog vuur en met weinig vet.
En waar zijn gedroogde paddestoelen te koop?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik gedroogde paddestoelen vaak veel meer smaak hebben dan verse, waarom ook dat mag zijn. Gedroogde morieljes weken in wat sherry, en dan verwerken in een saus, goddelijk.
Verse champigons kosten geen drol, dus waarom uit blik?
Wecken van paddestoelen vind ik ook niets, gedroogd is veel beter.
Heb altijd een voorraad gedroogde paddestoelen staan.
Ik haal ze bij de natuurwinkel.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:01 schreef Nordic_Blue het volgende:
[..]
En waar zijn gedroogde paddestoelen te koop?
De Chinese supermarkt hier heeft tientallen soorten gedroogde paddestoelen. Alleen: er staat alleen in het Chinees op wat voor paddestoelen het zijn, dus ik ben wat huiverig om ze te kopen.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk vind ik gedroogde paddestoelen vaak veel meer smaak hebben dan verse, waarom ook dat mag zijn. Gedroogde morieljes weken in wat sherry, en dan verwerken in een saus, goddelijk.
Verse champigons kosten geen drol, dus waarom uit blik?
Wecken van paddestoelen vind ik ook niets, gedroogd is veel beter.
Heb altijd een voorraad gedroogde paddestoelen staan.
Ja dat doe ik. En pleister schrijf je met korte ij.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:43 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Jij gooit als je achter de bar staat uit verzet ook een snotrochel in een glas wijn?
In Duitsland bij iedere grotere supermarkt, en in de aanbieding bij de discounters in de actie. In Nederland eerder bij de natuurwinkel denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:01 schreef Nordic_Blue het volgende:
[..]
En waar zijn gedroogde paddestoelen te koop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |