quote:PRIO 1 OD502 VC901 CP901 VD901 IM901 AG902 Moezelweg/Vopak T.T.E. 75 Europoort Rotterdam HV Gevaarlijkestof (Middel Hulpv.: ja) (Grote Hulpverl.: ja) (Zeer Gr Vak: 5990734
Onze kant opquote:
Condensaat is niets meer dan de staat waarin het verkeerd.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:18 schreef Mister_T het volgende:
Gaat het nu om Condensaat of om Nafta?
Of is dat hetzelfde?
Ahh op die manier...quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Condensaat is niets meer dan de staat waarin het verkeerd.
Net zoals stoom van water kan condenseren.
Mocht het echt om Nafta gaan-> Hoog explosief. Nog explosiever dan kerosine. (schonere vorm)
Onze kant op, je woonde toch in Dordrecht of vergis ik mij?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Onze kant op
ik heb nog niks gehoord dus ik sluit geen deuren en ramen
Uhuh.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:31 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Onze kant op, je woonde toch in Dordrecht of vergis ik mij?
pas maar op. 1 natte wind en het ís naast de deur.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Da's hier naast de deur, zo'n beetje
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft Yvonne weer een scheet gelaten..
We zijn het hier gewend dat het nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid isquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
Gaat het luchtalarm niet af als het daadwerkelijk giftig is?
Maar dat is relatiefquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
We zijn het hier gewend dat het nooit gevaarlijk voor de volksgezondheid is
Zo kinderachtig maar toch moest ik best hard lachenquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft Yvonne weer een scheet gelaten..
Al spoelt het door je straat heen... "De brandweer heeft verklaard dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid"quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Komen er niet abnormaal veel kinderen met 3 hoofden ter wereld in die buurt?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En op welk deuntje kan ik dit versje meegalmen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al spoelt het door je straat heen... "De brandweer heeft verklaard dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid"
Daar in de wind, daar in de wind
Daar hoest een rijnmond kind.
Kom hier Rosa, je medicijnen, je medicijnen.
Kom hier Rosa, je hoest al net als je Pa
Niet nader te noemen, helaas. En dit is mijn laatste post in dit topic.quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet nader te noemen, helaas. En dit is mijn laatste post in dit topic.
Ja, en dan hoor je binnen te blijven met gesloten ramen en de radio aan te doen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:38 schreef Mutant01 het volgende:
Gaat het luchtalarm niet af als het daadwerkelijk giftig is?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet nader te noemen, helaas. En dit is mijn laatste post in dit topic.
Daar loopt een schippers kind is de originele tekst.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En op welk deuntje kan ik dit versje meegalmen?
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al spoelt het door je straat heen... "De brandweer heeft verklaard dat er geen gevaar is geweest voor de volksgezondheid"
Daar in de wind, daar in de wind
Daar hoest een rijnmond kind.
Kom hier Rosa, je medicijnen, je medicijnen.
Kom hier Rosa, je hoest al net als je Pa
Ik heb er drie, maar da's hier niet abnormaalquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Komen er niet abnormaal veel kinderen met 3 hoofden ter wereld in die buurt?
Woon je in België?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, en dan hoor je binnen te blijven met gesloten ramen en de radio aan te doen.
Alleen gaat iedereen hier de straat op om te kijken wat er is.
Negen monden extra te voeden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er drie, maar da's hier niet abnormaal
Doe een rondedansjequote:Op donderdag 5 maart 2009 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik daarop moet antwoorden.
Ja precies maar dan wel 80 KM noordelijker want ze hadden een foutje gemaaktquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:46 schreef Meddo het volgende:
dat bombardement mocht ook nog wel eens over gedaan worden
Woon je in The Queen of South?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:53 schreef Loveless85 het volgende:
Rotterdam-Zuid still alive and kicking, woon op 9 hoog en verder geen hoge gebouwen die het zicht belemmeren, maar zag geen vloedgolf van zwaalichting in de omgeving van Europoort ofzo, al is het denk ik nét wat te ver om te zien vanaf hier
Spijkenisse doet het nog....quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doe een rondedansje![]()
Kunnen Hellevoet, capelle en Papendrecht zich even melden?
Feest alweer voorbij volgens Rijnmondquote:Aardolie gelekt bij Vopak
5 maart 2009
Bij overslagbedrijf Vopak aan de Moezelweg in de Europoort is bij het lossen van een schip ruwe aardolie, ofwel gascondensaat, vrijgekomen.
Het zou gaan om 500 kubieke meter van deze stof. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt om het incident te bestrijden.
De brandweer heeft de put waar de condensaat is ingelopen, onder het schuim gezet. Daardoor is het gevaar inmiddels geweken. Het incident gebeurde iets voor half 10 donderdagavond.
We hebben het weer overleefd?quote:
Of zoals een aantal jaren geleden burgemeester Peper na een brand waarbij een onbekende rode stof op Rozenburg neerdaalde zei: "Gelukkig stond de wind goed". Tot verontwaardiging van de burgemeester van Rozenburg overigens...quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nope, we kunnen weer rustig gaan pitten.quote:
Yessssssss ik wil actiequote:Op donderdag 5 maart 2009 23:00 schreef Kwaliteit het volgende:
De brandweer is met groot materieel aanwezig om met schuimblusmiddelen de zaak nat te houden. Op die manier wordt explosiegevaar verkleind.
VERKLEIND.
dus er is nog kans
Nah gewoon doorlopen mensen, niks aan de hand, ga maar slapen, dit word em niet vanavondquote:Geen gevaar bij lekkage Europoort
ROTTERDAM - Op het terrein van Vopak in Europoort bij Rotterdam is vanavond zo’n 500 kubieke meter koolwaterstof ontsnapt. Er was geen sprake van gevaar voor de omgeving, meldde de hulpdiensten.
FOTO ANP
De stof die vrijkwam, die wordt gebruikt voor onder meer het maken van plastic, werd snel afgedekt met een flinke schuimlaag. Zo’n veertig brandweerlui waren daar gisteravond nog meer bezig.
Naar verwachting gaat het zo’n twee dagen duren voordat alle stoffen zijn opgeruimd. De koolwaterstof, de lichtontvlambare nafta in dit geval, ontsnapte uit een van de tanken in een put, meldde de brandweer.
Ik snap niet helemaal wat het te maken heeft met de Europoort, maar het artikel was interessant om te lezen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:54 schreef Salvad0R het volgende:
Beter nafta ontsnapt dan een of andere kruising tussen de vogelgriep en via lucht overdraagbare influenza, die Baxter International laatst de markt op probeerde te sneaken in 18 landen, door dit bioweapon te verstoppen in een vaccin.
Het zou gemakkelijk een pandemie kunnen veroorzaken. 60% van de mensheid zou er aan sterven.
Dit is recent nieuws.
http://www.torontosun.com/news/canada/2009/02/27/8560781.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |