Toen zat hij juist goed in z'n vel, omdat bij zijn zoontje het een en ander was geconstateerd wat op een heel nare ziekte kon duiden..quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:03 schreef TC03 het volgende:
Maar we moeten niet vergeten dat hij onder BvM ook 'goed in z'n vel' zat en toen ook matige presteerde.
Oh, dat wist ik niet. Heeft hij toen ook uit solidariteit z'n hoofd kaal geschoren?quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Toen zat hij juist goed in z'n vel, omdat bij zijn zoontje het een en ander was geconstateerd wat op een heel nare ziekte kon duiden..
Dit bedoel je denk ik?quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Toen zat hij juist niet goed in z'n vel, omdat bij zijn zoontje het een en ander was geconstateerd wat op een heel nare ziekte kon duiden..
Bron: FR-Fanaticquote:Feyenoord zal in zijn nieuw te bouwen stadion in Rotterdam geen huurder meer zijn. Voor elk optreden in de Nieuwe Kuip, die in 2016 klaar moet zijn, krijgt de club straks een zogeheten ‘performance fee’.
‘Dat is onderdeel van een uniek businessmodel’, aldus Jan van Merwijk, directeur van Stadion Feijenoord NV. Hij presenteerde het plan donderdag in Groningen bij een congres van de financiële studievereniging Risk. Dagvoorzitter en KNVB-preses Michael van Praag noemde het door Feyenoord volledig gesteunde plan van Van Merwijk ‘een doorbraak, en de mogelijke aanzet tot een nieuwe financieringsontwikkeling in het betaald voetbal’.
Niet de club, maar het stadion draagt in dat geval de verantwoordelijkheid over de exploitatie bij alle wedstrijden. Dat betekent ook dat de Stadion NV alle stadionactiviteiten van de club runt.
De inkomsten uit de verhuur van skyboxen en business seats komen dan ten goede aan het stadion, en niet langer aan de club. Feyenoord had juist daarop het accent gelegd, in het idee dat een nieuw stadion nodig was om zijn commerciële inkomsten te vergroten. Van Merwijk: ‘De performance fee ligt niet vast. Hoe succesvoller de ploeg, hoe hoger de bonus.’
Het plan past volgens algemeen-directeur Eric Gudde van Feyenoord in het beleid van club en stadion om eenheid uit te stralen. ‘Te lang hebben partijen langs elkaar heen geleefd. Dit is het begin van een eenwordingsproces dat maar één doel heeft: een maximaal rendement uit het voetbal halen. Dat is ook voor ons een winstgevend toekomstperspectief.’
Met de bouw zal in 2013 worden begonnen. De Nieuwe Kuip zou in 2016 klaar kunnen zijn, ruim voor het mogelijk in Nederland en België te houden WK voetbal. De kosten van de bouw worden op 575 miljoen euro geschat. Voor de financiering moet eenderde deel uit aandelen en certificaten komen, eenderde van de lokale overheid en eenderde van de banken.
‘We hebben een bancaire, een financiële en nu in Rotterdam-Zuid ook nog een sportieve crisis, maar dit zijn niet de eerste crises, en het zullen ook wel niet de laatste zijn’, aldus Van Merwijk, die verwees naar de bouw van de Kuip, die halverwege de jaren dertig ook onder economisch beroerde tijden tot stand kwam. ‘Juist nu wachten we op nieuwe economische impulsen. De bouw van het nieuwe stadion is er zo een.’
Van Merwijk gaat ervan uit dat het nieuwe stadion een toeschouwerscapaciteit moet hebben van in elk geval 70.000. ‘Dan zijn we tenminste onderscheidend, en dat is belangrijk, ook voor evenementen buiten het voetbal. Liever nog ga ik daarom voor een capaciteit van 80.000 plaatsen, waarvan een deel staanplaatsen.’
Van Praag: ‘Houd die 80.000 aan, want de wereldvoetbalbond FIFA heeft net bepaald dat WK-finales alleen nog gespeeld worden in stadions met een minimale capaciteit van 80.000.’
En " Geen cent te makken" , is dat niet een Amsterdamse uitdrukking?quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vond mijn TT beter!
Ja dat is een Amsterdamse uitdrukking ja. Dat Happel zoiets in de TT van een Feyenoord topic zetquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:25 schreef Doc het volgende:
[..]
En " Geen cent te makken" , is dat niet een Amsterdamse uitdrukking?
Oh nee, nu ben ik geen echte.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat is een Amsterdamse uitdrukking ja. Dat Happel zoiets in de TT van een Feyenoord topic zet
Wat heeft Deelder met het programma van Froger te maken?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Oh nee, nu ben ik geen echte.
Zoals Jules Deelder ooit eens zei: Amsterdam heb het en anders jatten ze het wel.
Je bent een droeftoeter ook, hè. Klap van de molen gehad?
Nee juist niet. Nu zijn Stadion Feyenoord en de club Feyenoord apart. Het is de bedoeling dat alles één geheel gaat worden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik bovenstaand stuk tekst goed begrijp wordt Feyenoord in de toekomst betaald voor elke wedstrijd die ze in het nieuwe stadion spelen, maar gaan de inkomsten uit bussiness-seats, skyboxen en kaartverkoop rechtstreeks naar het stadion, en dat was juist één van de grootste argumenten voor Feyenoord om op een nieuw stadion in te zetten (commercieel interessanter).
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Als ik bovenstaand stuk tekst goed begrijp wordt Feyenoord in de toekomst betaald voor elke wedstrijd die ze in het nieuwe stadion spelen, maar gaan de inkomsten uit bussiness-seats, skyboxen en kaartverkoop rechtstreeks naar het stadion, en dat was juist één van de grootste argumenten voor Feyenoord om op een nieuw stadion in te zetten (commercieel interessanter).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |