Nee... het mutiny verhaal was wel ok, maar nu zit ik me toch af te vragen waar dit heen gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:30 schreef 1972 het volgende:
Hmmm..... ben ik nu de enige die vond dat episode 18 zowat niets nieuws te melden had...![]()
Refereer je naar mijn post?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af wat dat toch is met van die mensen die pas tevreden zijn als er in een aflevering maar veel geschoten en gevlogen is. Waarom kijk je dan uberhaupt naar BSG? De serie heeft mensen die houden van veel vlieg en schietwerk nooit echt goed bediend.
zoveel zijn dat er toch niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af wat dat toch is met van die mensen die pas tevreden zijn als er in een aflevering maar veel geschoten en gevlogen is.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:08 schreef Migue het volgende:
Tahmoh Penikett heeft gezegd dat Helo op een manier aan zijn einde gaat komen die de meeste mensen niet van hem verwachten, FYI
Niet specifiek, maar hij leek wel in de categorie te vallen. Ik heb de laatste paar afleveringen ook wel eens zitten denken dat er wat meer vaart in het verhaal zou kunnen, maar vaart in het verhaal is voor mij volkomen wat anders dan vliegen en schieten.quote:
Probleem is dat er gewoon na die superspannende afleveringen met die mutiny er afleveringen zijn gekomen die totaal niet aan de verwachtingen hebben voldaan, zeker omdat de serie bijna af is gelopen. Alle noemenswaardigheden in de laatste drie afleveringen zouden in een halve aflevering passen. De vaart is er gewoon uit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet specifiek, maar hij leek wel in de categorie te vallen. Ik heb de laatste paar afleveringen ook wel eens zitten denken dat er wat meer vaart in het verhaal zou kunnen, maar vaart in het verhaal is voor mij volkomen wat anders dan vliegen en schieten.
Die hele 'staatsgreep' situatie was voor mij juist een dieptepunt in dit semi-seizoen met WEER een zijweggetje naar stomvervelende en onrealistische politieke verhaaltjes. Het zijn de momenten dat BSG het meest een commentaar is op de Amerikaanse samenleving van vandaag dat het mij het minste aanspreekt.
Voor mij geldt meer dat er "suspense" moet zijn. En dan bedoel ik niet (per definitie) spanning zoals in een actiefilm of thriller, maar dat er een verhaaltechnische belofte is gedaan, die langzaam wordt ingewilligd. Scenes moeten een m.i. een "higher purpose" hebben om interessant te zijn, zeker tegen het einde van een verhaal. Dat ontbreekt echt in delen van dit seizoen, vind ik. Er zit veel tussen dat meer een verdieping is van wat er al gaande is, dan dat er echt ergens naartoe wordt gewerkt. Het gebeurt wel, maar te weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af wat dat toch is met van die mensen die pas tevreden zijn als er in een aflevering maar veel geschoten en gevlogen is. Waarom kijk je dan uberhaupt naar BSG? De serie heeft mensen die houden van veel vlieg en schietwerk nooit echt goed bediend.
Dankjewel voor de spoilerquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:08 schreef Migue het volgende:
Tahmoh Penikett heeft gezegd dat Helo op een manier aan zijn einde gaat komen die de meeste mensen niet van hem verwachten, FYI
...maar toch gaat 'ie de pijp uitquote:[...]As for specifics, Penikett says he doesn’t want to spoil but he did help adjust Helo's ultimate outcome.
“We had the opportunity to go in one direction which I thought was the obvious direction and I fought against it,” he says frankly. “I talked with a few powers that be and said, ‘Let's not do that.’ Everyone agreed and it was great, so I had a little bit of influence on that. I'm happy with the end of my storyline and it will surprise people.”
Dat gedoe met die 'staatsgreep' was ook helemaal niet interessant.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet specifiek, maar hij leek wel in de categorie te vallen. Ik heb de laatste paar afleveringen ook wel eens zitten denken dat er wat meer vaart in het verhaal zou kunnen, maar vaart in het verhaal is voor mij volkomen wat anders dan vliegen en schieten.
Die hele 'staatsgreep' situatie was voor mij juist een dieptepunt in dit semi-seizoen met WEER een zijweggetje naar stomvervelende en onrealistische politieke verhaaltjes. Het zijn de momenten dat BSG het meest een commentaar is op de Amerikaanse samenleving van vandaag dat het mij het minste aanspreekt.
Nee, dat zeg ik, nu niet meer nee. En nu is er ook meteen geen ruk meer aan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:39 schreef Mirel het volgende:
Je moet het ook niet zwartwit bekijken als 2 kampen.
En als de Colonials zonder slag of stoot de Cylon Rebels hadden laten integreren dan was dat weer onrealistisch geweest. En als we vier seizoenen Cylon versus Colonials hadden gehad dan was er te weinig inhoud...quote:Op donderdag 12 maart 2009 05:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat gedoe met die 'staatsgreep' was ook helemaal niet interessant.
Het grootste probleem met de serie is dat men de duidelijke strijd tussen de twee kampen (mensen vs. cylons) om zeep heeft geholpen. Het gaat eigenlijk nergens meer over.
Even voor de duidelijkheid, ik ben een groot fan van character driven series. Een paar jaar geleden heb ik de huidige OP geschreven voor het BSG topic, daar komt vrij duidelijk in naar voren dat daar de kracht van BSG ligt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou wat interessant. Iedereen klaagt dat het eigenlijk wel mooi is geweest. Natuurlijk, als ik reageer doen we allemaal weer even net of we deze slappe soap nog steeds heel gaaf vinden, maar de rest van het topic spreekt boekdelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:08 schreef Mirel het volgende:
zwartwit is opzich ook leuk, maar op een gegeven moment is het toch interessanter als dat verandert.
Je mist mijn punt volledig. Die lui hadden sowieso helemaal niet moeten integreren, maar moeten vechten tot het bittere eind.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:39 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
En als de Colonials zonder slag of stoot de Cylon Rebels hadden laten integreren dan was dat weer onrealistisch geweest. En als we vier seizoenen Cylon versus Colonials hadden gehad dan was er te weinig inhoud...
Sommige mensen zullen altijd wel iets te zeiken vinden.
Nou, echt onwijs interessant. Slaapverwekkend zul je eerder bedoelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:59 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Niet mee eens. Series waar gevochten wordt tot het bittere eind zijn er genoeg. Het is gewoon wel interressant om te zien wat er gebeurt als de wereld minder zwart wit is. Dat komt in dit seizoen wel redelijk naar voren. I
star wars is gay.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:10 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ga maar star wars kijken als je schieten wilt zien.
Vechten was compleet onrealistisch geweest. Vroeg of laat waren ze verslagen door de Cylons en was heel de spanning weg geweest. Ik ben met je eens dat er iets meer knokpartijen mochten zijn in het laatste seizoen maar iedereen kon vanaf de eerste aflevering al natellen dat vechten zinloos was. Op deze manier blijft de serie boeien en kan nog niemand vertellen waar het naar toe gaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je mist mijn punt volledig. Die lui hadden sowieso helemaal niet moeten integreren, maar moeten vechten tot het bittere eind.
Goed, ik overdreef, maar dat komt omdat ik er echt van baal dat deze serie zo verziekt is. Meer knokpartijen hadden het voor mij inderdaad wel interessant gehouden, vooral als daarbij bijvoorbeeld nieuwe wapens en/of een nieuwe vijand was geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:21 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Vechten was compleet onrealistisch geweest. Vroeg of laat waren ze verslagen door de Cylons en was heel de spanning weg geweest. Ik ben met je eens dat er iets meer knokpartijen mochten zijn in het laatste seizoen maar iedereen kon vanaf de eerste aflevering al natellen dat vechten zinloos was. Op deze manier blijft de serie boeien en kan nog niemand vertellen waar het naar toe gaat.
Met Will Smith als Apollo, Jennifer Hudson als Roslin en Renee Zellweger als Starbuck!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:15 schreef Hardrebel het volgende:
Het is gewoon tijd voor een dikke Hollywood big budget SF actie film over BSG.
Een SF-serie die 'realistisch' probeert te zijn, nu snap ik waar het misgaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:17 schreef Migue het volgende:
Wat wil je nou? Dat het realistisch is of dat het knokken is? Want die twee gaan in deze serie, die realistisch probeert te zijn, niet hand in hand. Het is al onrealistisch genoeg dat de fleet het tot hier heeft volgehouden om te overleven.
kijk dan niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een SF-serie die 'realistisch' probeert te zijn, nu snap ik waar het misgaat.
Ja, doei, nog twee afleveringen ofzo, nu wil ik weten hoe het afloopt ook!quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, doei, nog twee afleveringen ofzo, nu wil ik weten hoe het afloopt ook!
Ik verwacht eigenlijk nog wel een spektakel, de komende afleveringen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:57 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
nog ff door de zure appel heen bijten dan.
ik ken het wel, had dat met het laatset seizoen van de X-files
Bij nader inzien klopt dit wel. Ze is veranderd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:07 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is die klap precies goed. Juist omdat je van Kara verwacht dat ze Baltar helemaal verrot slaat is het zo verrassend dat ze hem alleen maar een, overigens verdiende, klap in zijn gezicht geeft. Die klap is gewoon een uiting van het feit dat we niet meer te maken hebben met dezelfde Kara Thrace als voorheen. Ze is niet meer de vrouw die boos is op alles en iedereen zonder te weten waarom. Ze is gegroeid, ze heeft een doel gekregen in haar leven en gedraagt zich ernaar.
Kut dat die zoekknop weg isquote:Op zaterdag 14 maart 2009 05:30 schreef HiZ het volgende:
Hij staat online
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die Cylon colony lijkt wel een insect?
Flashbacks op Caprica waren tof en een mooi Adama/Roslin momentje.
Het is een beetje mosterd na de de maaltijd imo, die achtergronden enzo, die hadden voor mij nu niet meer gehoeven. Die achtergronden enzo hadden eigenlijk in seizoen één of twee moeten zitten... Iig niet in de één na laatste aflevering van de serie en dat is idd best jammer... Iemand zei al hier dat er de indruk bestaat dat schrijfers eigenlijk niet echt een idee hadden in hoe de serie zou moeten eindigen. Tot voor kort tenminste. Ik denk dat ik mij aan deze gedachte moet aansluiten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:50 schreef Hardrebel het volgende:
Zie net hoe hij die foto weg haald van Hera en Athena, wat een mooie scene. De hele aflevering is zo mooi gefilmd. Ik vind het trouwens jammer dat de backgrounds van ze op Caprica nu pas worden uitgelicht..
Hij komt weer na stappen? Ik ben ook vaak zat zo thuisgekomen en ja toen het al licht was.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:10 schreef Mirel het volgende:
Op het Something Awful forum merkten ze dus op dat Lee die in dronken toestand een duif probeert te pakken toch wel wat zegt over hem en zijn persoonlijkheid.
Zie je die grote vlek in het midden niet?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:17 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Ik herken er niet direct een continent in, dit moet Caprica voorstellen? Zal vast wel iemand een sterrenkaart op loslaten binnenkort
Ik zit met een matig laptopscherm te kijken, die vlek doet me niet direct denken aan één van onze continenten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:18 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Zie je die grote vlek in het midden niet?
quote:
Pats* Boem* Einde*quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:31 schreef sp3c het volgende:
snap echt niet hoe ze in zo'n korte tijd nog een bevredigend einde kunnen maken![]()
Het zou me eigenlijk niet verbazen als de Cylons winnen, de serie is er dark genoeg voor om niet een happy end te maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:31 schreef sp3c het volgende:
deze vond ik dan wel weer sterk
beetje voorspelbaar is het wel maar the suspense is killing me
snap echt niet hoe ze in zo'n korte tijd nog een bevredigend einde kunnen maken
enige waar ik opkom is dat Galactica en Cavill zijn kolonie elkaar stukschieten terwijl een andere cylon vloot de rest van de mensen (en cylon rebellen) afmaakt ... the end, Cylons win!
btw, moeten nu al die spullen die van Galactica af zijn gehaald weer terug gebracht worden?
Dat leek mij ookquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die exterior space shots was toch gewoon Caprica van voor de genocide?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder mooie episode, al begin ik me wel af te vragen hoe ze alle eindjes aan elkaar gaan knopen. Ik vermoed dat er straks een hele hoop vragen over blijven. Damn wat heb ik zin in volgende week!He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:19 schreef MrFl0ppY het volgende:denk ik ook jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
2 uurquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef FL_Freak het volgende:
De laatste aflevering duurt toch langer he jongens?
Eigenlijk is de laatste aflevering al begonnen. We mogen dus nu wel verwachten dat de 'opbouw-fase' van de laatste aflevering is afgerond.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:02 schreef FL_Freak het volgende:
De laatste aflevering duurt toch langer he jongens?
denk gewoon 2 afleveringen achter elkaar dus maximaal anderhalf uur, of zijn het echt 2 volle uren?quote:
Ja toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die exterior space shots was toch gewoon Caprica van voor de genocide?
In het begin werd er wel veel geschoten en gevochten, en zoals ik in mijn past aangaf, daarna zat iedereen al zo diep in het verhaal, dat je niet echt meer af wel haken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:09 schreef HiZ het volgende:
Ja? Ik vond dat eigenlijk zo'n beetje de laatste echt gave 'aflevering'. Daarna is het snel bergafwaarts gegaan.quote:
dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:14 schreef sp3c het volgende:
maar op dat moment was het vrede ... althans de wapenstilstand was getekend voor hij geboren werd en sindsdien waren de Cylons nergens meer te bekennen
mwah ik denk dat het nut van die scenes volgende week pas duidelijk wordt
Het kan idd een voorbode zijn van de 'spin off' serie Caprica.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:44 schreef Migue het volgende:
Er wordt al maanden aangekondigd dat om het einde van de series te begrijpen je terug moet naar het begin. En toch snappen we de flashbacks niet? Misschien even afwachten tot de series voorbij is dus![]()
Goede aflevering verder, ik zie wel hoe het volgende week eindigt.
Ik heb het idee dat hij zich op het laatste moment toch nog bij de fleet aansluit. Echt iets voor Balthar om dat niet samen met iedereen te beslissen, maar een eigen "heroïsch" moment uit te kiezenquote:Op zondag 15 maart 2009 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens had ik verwacht dat balthar mee zou gaan als laatste destiny en verwijzing naar jezus
Inderdaad, en dat zou dan de eerste keer zijn, dat hij iets doet waar hij zelf totaal geen belang bij heeft.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:48 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij zich op het laatste moment toch nog bij de fleet aansluit. Echt iets voor Balthar om dat niet samen met iedereen te beslissen, maar een eigen "heroïsch" moment uit te kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |