En hoe?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:28 schreef Lamon het volgende:
Graaiers aanpakken, waarom altijd zoveel woorden voor zo iets simpels?
-dag,gouden handdrukkenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En hoe?
Het is wel heel simpel om enkel te roepen dat ze probleem X op moeten lossen. Ik laat loze uitspraken liever over aan de politici.
Nederland wacht met smart op je plan van aanpakquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:36 schreef Lamon het volgende:
[..]
-dag,gouden handdrukken
-dag, hoge salarissen voor politici
-dag, koningshuis
-dag, recht van bedrijven om slechtpresterende topmannen/vrouwen het recht te geven op een onevenredig salaris.
Praktisch denken, niet economisch..
Dat is juist waar het probleem ontstond.
Ze doen maar wat ze willen, ik zit er niet zo mee verder, het is niet mijn probleem, maar wel simpel.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:38 schreef boyv het volgende:
[..]
Nederland wacht met smart op je plan van aanpak [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:48 schreef CG het volgende:
Daarnaast zorgen de commissarissen vaak voor het beloningsbeleid en die willen ook graag in een goed daglicht komen te staan dus lekker de CEO flink belonen. Misschien worden ze dan nog wel gevraagd voor meerdere commissariaten bij andere bedrijven. Probeer dat ook maar eens op te lossen.
Dat zal voor de publieke sector zeker helpen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:40 schreef arjan1212 het volgende:
niets helpt. gewoon de belasting boven de 250.000 euro op 90% zetten
Voor iemand die zijn heterosexualiteit zo uitdrukkelijk vermeldt, kom je hier met een tamelijk verwijfde logica.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:36 schreef Lamon het volgende:
[..]
-dag,gouden handdrukken
-dag, hoge salarissen voor politici
-dag, koningshuis
-dag, recht van bedrijven om slechtpresterende topmannen/vrouwen het recht te geven op een onevenredig salaris.
Praktisch denken, niet economisch..
Dat is juist waar het probleem ontstond.
Als het toch niet helpt, waarom zou je dat dan doen? Heb je langer dan 2 seconden over de consequenties van die maatregel nagedacht?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:40 schreef arjan1212 het volgende:
niets helpt. gewoon de belasting boven de 250.000 euro op 90% zetten
Ik denk dat dan de directie van ING het hoofdkantoor naar het buitenland gaat verplaatsen en dat dat heel veel arbeidsplaatsen zal kosten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als het toch niet helpt, waarom zou je dat dan doen? Heb je langer dan 2 seconden over de consequenties van die maatregel nagedacht?
2 seconden? De reflexen van sociaaldemocraten werken helaas veel sneller dan 2 seconden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als het toch niet helpt, waarom zou je dat dan doen? Heb je langer dan 2 seconden over de consequenties van die maatregel nagedacht?
Dat kan, maar in ieder geval gaan bedrijven nog 'ns overwegen of ze zich hier gaan vestigen. En daarnaast zullen managers bedingen dat bedrijven het netto verschil compenseren, wat alleen maar resulteert in hogere kosten voor het bedrijf.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat dan de directie van ING het hoofdkantoor naar het buitenland gaat verplaatsen en dat dat heel veel arbeidsplaatsen zal kosten.
Voordeel is wel dat ze ook niet meer geholpen hoeven te worden met tien miljard euro belastinggeldquote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:00 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat kan, maar in ieder geval gaan bedrijven nog 'ns overwegen of ze zich hier gaan vestigen. En daarnaast zullen managers bedingen dat bedrijven het netto verschil compenseren, wat alleen maar resulteert in hogere kosten voor het bedrijf.
Hoeveel precies?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat dan de directie van ING het hoofdkantoor naar het buitenland gaat verplaatsen en dat dat heel veel arbeidsplaatsen zal kosten.
nee maar dat kan de mensen van het hoofdkantoor niet schelen, Hr. Tilmant wilde gewoon een bonus van 10 miljoen per jaar kunnen innen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:08 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Hoeveel precies?
Werken de mensen in het buitenland 2x zo hard, waardoor slechts de helft aan personeel nodig is?
Of is het soms zo, dat ze juist helemaal niet hard werken? Dat hoeft ook geen ramp te zijn, dan zullen ze minder loon ontvangen. Tenzij ze natuurlijk een loon boven de marktprijs afdwingen, zoals hier veelal gebeurt. Maar als dat zo is, waarom zou het bedrijf dan naar zo'n enorm duur land gaan met zijn handel?
Je beantwoordt mijn vragen niet, marxistje.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:12 schreef henkway het volgende:
[..]
nee maar dat kan de mensen van het hoofdkantoor niet schelen, Hr. Tilmant wilde gewoon een bonus van 10 miljoen per jaar kunnen innen.
Lijkt me logisch dat het de Hr Tilmant niet kon schelen of de secreteresse 90 aanslagen maakt of 100, huren we gewoon wat meer extern personeel in.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:15 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Je beantwoordt mijn vragen niet, marxistje.
Goed dan, we kunnen ze missen als kiespijn, bedrijven dragen niks bij aan de welvaart.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:00 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat kan, maar in ieder geval gaan bedrijven nog 'ns overwegen of ze zich hier gaan vestigen.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:48 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Goed dan, we kunnen ze missen als kiespijn, bedrijven dragen niks bij aan de welvaart.
Dat wordt maar weer eens bewezen door de kredietcrisis.
De aandeelhouder is de eigenaar, en die huurt het management in om het bedrijf te runnen. Dus ja, als het management slecht presteert wordt het er uit geschopt.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:27 schreef arjan1212 het volgende:
xtreem, aandeelhouders meer macht geven huh.. als de aandeelhouder alles over het bedrijf te zeggen hebt, dan zullen slechtpresterende bestuurders eruit geschopt worden enzo...
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:41 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De aandeelhouder is de eigenaar, en die huurt het management in om het bedrijf te runnen. Dus ja, als het management slecht presteert wordt het er uit geschopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |