Dat gaat volgens mij lang zo eenvoudig niet meer. Verder weet men bij die handvol topbestuurders in Nederland die meer dan 250k verdienen echt geen 300 miljoen weg te halen met 60 % belasting over de overschrijding van dat bedrag. Daar zullen ook ondernemers en mensen met gewoon een goede baan bij zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:57 schreef Lemmeb het volgende:
Die geven zichzelf echt geen inkomen van +250k. Die doen dat wel op een andere manier.
			
			
			
			Een indextracker is het makkelijkst en het goedkoopst, bijvoorbeeld van iShares (zie www.ishares.nl)quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:51 schreef foetre het volgende:
Ik ben van plan om 5.000 te gaan beleggen.
Nu lijkt het me wel wat om de AEX te volgen.Moet ik nu alle aandelen apart kopen,indexfonds inkopen of een tracker inkopen![]()
Ik heb nog nooit aandelen gekocht dus voor mij is het allemaal een raadsel.
			
			
			
			Ja, dat riep Tilmant ook de hele tijd. "Kom niet met je graaiklauwtjes aan mijn graaibonussen, want dan vertrek ik en neem ik heel ING mee!" Had hij het maar gedaan...quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
In de praktijk blijkt met dat soort maatregelen vaak dat bedrijven zich ergens anders vestigen, dus verlies van werkgelegenheid en belastinginkomsten. Dat kan per saldo zelfs negatief uitpakken.
			
			
			
			Je kunt het onsympathiek vinden, maar het zijn geen loze dreigementen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat riep Tilmant ook de hele tijd. "Kom niet met je graaiklauwtjes aan mijn graaibonussen, want dan vertrek ik en neem ik heel ING mee!" Had hij het maar gedaan...
Loze dreigementen imho. Het vestigingsklimaat is hier veel te goed en dat blijft ook zo.
			
			
			
			Hahaha, had ie ING maar gevestigd in de VS, had ons veel geld gescheeld.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat riep Tilmant ook de hele tijd. "Kom niet met je graaiklauwtjes aan mijn graaibonussen, want dan vertrek ik en neem ik heel ING mee!" Had hij het maar gedaan...
Loze dreigementen imho. Het vestigingsklimaat is hier veel te goed en dat blijft ook zo.
			
			
			
			Kijk alleen al eens naar al die muzieklabels die in Nederland zitten. Ik heb daar laatst een beetje in rondgesnuffeld, heel veel van oorsprong buitenlandse muzieklabels zijn allemaal in Nederland gevestigd, er geldt dus zeker dat er onderlinge concurrentie bestaat tussen het vestigingsklimaat in diverse landen. Het is zeker een effect waar rekening mee moet worden gehouden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:02 schreef Lemmeb het volgende:
Loze dreigementen imho. Het vestigingsklimaat is hier veel te goed en dat blijft ook zo.
			
			
			
			Als het geen loze dreigementen zijn, waarom zitten ze dan allemaal nog in NL?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kunt het onsympathiek vinden, maar het zijn geen loze dreigementen.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Het zou rust brengen op den duur, als de lucht nu eens even wat sneller uit de beurs zou lopen. Het gaat omlaag maar niemand wil... Ik zeg gewoon laten gaan, en snel een beetje.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:18 schreef pberends het volgende:
Iedereen loopt zo op de 150 te letten dat die er denk ik niet komt (voorlopig).
			
			
			
			Of het wordt totale paniek & de AEX gaat <100quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:20 schreef Apoca het volgende:
[..]
Het zou veel rust brengen op den duur, als de lucht nu eens even wat sneller uit de beurs zou lopen.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:If the job loss forecasts for February turn out to be accurate, it would be the worst monthly drop since 1949.
It would also bring total job losses over the last six months to 3.1 million, the largest six-month job loss since the end of World War II.
Even adjusting for the large growth in the nation's job base in recent decades, this would be the biggest six-month job loss since 1975.
quote:Another reason why this downturn is more painful is because the layoffs have come from companies in virtually all parts of the economy.
"There's no place to hide in terms of job losses," said Lakshman Achuthan, managing director of Economic Cycle Research Institute. "And when measuring the impact of job losses, it's very important how pervasive the losses are. That's what makes this the worst since the Great Depression
quote:Barring a major surprise, February will mark the 14th straight month of job losses, the third longest streak since 1939.
quote:Finally, economists caution that the unemployment rate only captures a portion of Americans unable to find full-time jobs. It doesn't count people working at part-time jobs but cannot find a full-time job, for example.
And the average number of hours worked per week is now at a record low, according to Labor Department readings.
			
			
			
			Die bedrijven zullen dan ook niet zo dramatisch in koers dalen. Ik denk eerder aan de spookbedrijven die we voorheen bank noemden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:25 schreef Apoca het volgende:
Ja en op het moment dat een aandeel 1 euro staat en het bedrijf draait gewoon door en verkoopt zijn producten en maakt winst wat wil dat dan nog zeggen over de koers op de AEX? Precies het is 1 groot luchtkasteel!
			
			
			
			quote:Van den Akker (technisch analist ING) zoekt het laagste punt: Bodemvissen met de ‘Dow Theory’
De rode draad in de vorige columns was in grote lijnen: 'korte termijn zwakte, maar aandelen gaan snel bodemen’.
Belangrijke steunniveaus markten
De meeste niveaus die we aan hebben gegeven in de column ‘Aandelenmarkten blijven in kritieke fase’ zijn nog niet gebroken en zijn dus nog steeds geldig. Zo is de Eurostoxx50 met het dieptepunt deze week op 1.862 punten nipt boven de steun op 1.850 punten gebleven, de CAC-40 Index weet zich goed te handhaven boven de horizontale steunzone 2.600-2.400 punten, de horizontale steun op 3.600 punten in de DAX is nog ongeschonden en de AEX blijft vooralsnog boven de 200 punten. Alleen de Dow Jones heeft de steun 7.400-7.000 overtuigend gebroken met een laagste punt op 6.705 punten tot dusver.
Toch zijn de koersen onze genoemde steunniveaus zo dicht genaderd dat we serieus rekening moeten houden met een doorbraak van deze punten. Dit lijkt negatief, maar ons vertrouwen in het vormen van een belangrijke komende bodem is in de afgelopen weken alleen maar verder toegenomen.
‘Tops and bottoms are for fools’
Is een treffende Amerikaanse uitdrukking die aan geeft dat het vrijwel onmogelijk is om toppen en bodems exact aan te geven. Het waarnemen van de trendommekeer blijft de belangrijkste opdracht. De daaropvolgende (stijgende)trend geeft beleggers voldoende mogelijkheden om daar van te kunnen profiteren. Toch nemen we daar geen genoegen mee en proberen we met onze verwachting zo dicht mogelijk in de buurt van het laagste punt van de markt te komen.
‘Dow Theory’
Is een objectieve methode die ons kan helpen in de zoektocht naar DE bodem. Ik verwijs voor de uitgebreide theorie achter deze methode naar de website investopedia.com. Belangrijkste conclusie is nu dat de DowJones Transportation Index en DowJones Industrials elkaar trendmatig moeten bevestigen in het maken van nieuwe toppen of bodems. Daarnaast is de Transportation Index de leidende index. In een vroeg stadium kan een belangrijke trendommekeer gespot worden in de Transports.
Maandgrafiek Transportation Index en Industrials
U ziet in de bovenste helft de lijngrafiek van de DowJones Industrials (zwarte lijn) en de onderste helft zien we de DowJones Transportation Index (rode lijn) sinds 1994 tot nu. Het meest opvallend is dat de Industrials wél onder de bodems uit 2002 is gedoken op circa 7.550 punten. De Transportation Index daalt nu hard, maar zou zeer goed de belangrijke horizontale steun en de bodems uit 2001/2003 kunnen testen op circa 2.000 punten.
Sterker, wij gaan er vanuit dat deze belangrijke steun op 2.000 punten intact blijft. Daarmee krijgen we een belangrijk signaal, de ‘bullish divergence’. Anders gezegd een set-up voor een belangrijke trendommekeer in de Dow Jones Industrials. De Transportation Index kan nog goed 15% dalen op de korte termijn voordat de belangrijke steun op 2.000 punten wordt opgezocht. Omdat deze index zeer waarschijnlijk harder zal dalen dan de overige markten dienen we rekening te houden met nog circa 10% lagere koersen onder de belangrijke steun niveaus die we hebben aangegeven voor de verschillende markten.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Tja, waar zal morgen dan eindigen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Ericr het volgende:
Nou die sub 200 opening komt er nu zeker, laatste half uur lijkt 1 grote dump te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |