abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:54:18 #212
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_83457594
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:11 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Hihi, ja dat is waar, maar wel altijd een goed herkenningspunt voor mensen!

Als ik uit het raam kijk, doe je dan zwaaien?
Oeps.. vergeten omhoog te kijken! Maar als ik iemand zie staan zal ik zwaaien!
pi_85829953
Aangezien het een regenachtige zondagmiddag is, en eindelijk de kachel weer brandt, neem ik toch maar eens de moeite om wat foto's van binnenshuis te plaatsen, zoals mij al een paar keer is verzocht.

Komt 'ie. Even een getypte plattegrond: het huis gestaat uit 1 grote ruimte met een hoek eruit (daar zit de serre) en een gangetje eraan met daaraan 2 hokjes (douche & wc).

Gangetje:

Links zie je gangetje met deurtjes douche & wc, rechts de finoven:

De rest wijst zich wel:

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85830039
Zo'n kachel lijkt me zo heerlijk warm in de winter O+
pi_85830056
Wat een bijzonder en mooi huis Sigme O+
Heel anders en zo huiselijk!! Zitten er achter de gordijnen nog ramen?
En die deuren O+, je zal wel altijd je bed opmaken :P ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85830307
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:23 schreef Ml-etje het volgende:
Wat een bijzonder en mooi huis Sigme O+
Heel anders en zo huiselijk!! Zitten er achter de gordijnen nog ramen?
En die deuren O+, je zal wel altijd je bed opmaken :P ;)
Er staat denk ik 1 gesloten gordijn op de foto's, daarachter zit een raam.
Het bed is altijd keurig en kreukvrij, wegens mijn nette liefste. Voor 't zicht hoeft het niet: varkens, koeien en schapen hebben nooit commentaar ;).

Achter de tuindeuren zit de serre / hondehok:

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85830345
Sober maar heel huiselijk :Y veel zelfgemaakt?
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:37:00 #218
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_85830403
Wat een leuke bank met dat drankenkastje in de leuning O+
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85830425
Wat een schattig huisje sigme O+ Hoeveel m2 heb je nu binnen?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_85830594
Alles zelfgemaakt, behalve het meubilair.
Hoewel..
De eettafel is gemaakt op het zomerkamp van de humanisten, door mijn opa & oma, ergens begin jaren '30.
De bank met het drankkastje moet ook die tijd stammen, of iets ouder misschien nog. De bekleding daarvan is handgeknoopt door mijn overgrootvader.
De boekenkast (boven het bed) heeft mijn liefste gemaakt.

Het is 50m2.

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 29-08-2010 16:30:23 ]
pi_85830729
Ik vind dat bankje annex kastje ook heel leuk!! ^O^

Is het niet lastig dat je je nergens kan terugtrekken? Ik zou zo niet kunnen samenwonen denk ik. :@
pi_85830978
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:46 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat bankje annex kastje ook heel leuk!! ^O^

Is het niet lastig dat je je nergens kan terugtrekken? Ik zou zo niet kunnen samenwonen denk ik. :@
Dat lijkt me ook lastig, ik had daar met mijn ex ook last van.
pi_85831896
Oh, ik ben het zo gewend. Ons huis in de stad is kleiner, en we wonen al een jaar of 15 zo samen.
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:31:34 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85832213
Oh wauw!!! O+ erg cool sigme, lijkt me heerlijk als je alles zo in stijl kunt inrichten!

Ik heb toevallig laatst op marktplaats ook zo'n soort bank gekocht, ik had hem echt wel willen kopen maar mn vriend was het er niet zo mee eens wegens praktische overwegingen :') helaasch...

-edit- heb je ook nog een huis in de stad dan??
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:02:49 #225
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_85847556
Ik zou wel een beetje gek worden van al die steentjes overal, maar that's me. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_85855576
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:19 schreef sigme het volgende:
Aangezien het een regenachtige zondagmiddag is, en eindelijk de kachel weer brandt, neem ik toch maar eens de moeite om wat foto's van binnenshuis te plaatsen, zoals mij al een paar keer is verzocht.

Komt 'ie. Even een getypte plattegrond: het huis gestaat uit 1 grote ruimte met een hoek eruit (daar zit de serre) en een gangetje eraan met daaraan 2 hokjes (douche & wc).

Gangetje:
[ afbeelding ]

Links zie je gangetje met deurtjes douche & wc, rechts de finoven:
[ afbeelding ]

De rest wijst zich wel:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die drankbank _O_
pi_85856896
tvp :)
pi_85864341
Wees maar zuinig op die bank van je: lijkt eruit te zien als een originele Art Deco bank!
Tijd is dus vanaf zeg 1920 tot eind dertiger jaren.

Zien ze regelmatig op de beurzen en daar worden er leuke prijzen voor gevraagd... ;)
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_85907956
Ik ook ff een kleine impressie.. boven zijn we aan het schilderen dus die komen later :)

Hoekbank

tvmeubel

Keuken en eethoek

naar de gang
pi_85926837
ik kan de volg topic knop niet vinden,dus stiekem even een TVP
pi_85989799
In het kader van binnenkijken KLIK
niet mijn eigen huis of zo, gewoon binnenkijken op het web ;)
pi_85990597
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Wowie... :)

Hoe kwam je op die site terecht? Die planken waar de kat opligt :P Zouden onze katten ook erg blij mee zijn!
pi_85991385
Kijk ook maar even bij mij binnen (wel even voeten vegen hè )
Moet je smaak maar zijn maar wij zijn er blij mee. Alles net een jaartje oud, wonen hier 17 jaar dus was tijd voor een opfrisklusje, alles beneden dus in een nieuw jasje, boven moet alles nog maar alles op zijn tijd.

Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_85994290
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:
Moet je smaak maar zijn maar wij zijn er blij mee. Alles net een jaartje oud, wonen hier 17 jaar dus was tijd voor een opfrisklusje, alles beneden dus in een nieuw jasje, boven moet alles nog maar alles op zijn tijd.

[ link | afbeelding ]

:9~ * voetjes veegt, pantoffeltjes aantrekt en op bankje gaat zitten bewonderen O+
Ben helemaal niet van het strakke maar wat leuk en gezellig en netjes ook :D

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
:9~ * voetjes veegt, pantoffeltjes aantrekt en op bankje gaat zitten bewonderen O+
Ben helemaal niet van het strakke maar wat leuk en gezellig en netjes ook :D
pi_85994683
Fascinerend hoeveel eenheidsworst er toch is.
Hoogst individuele smaak - en het lijkt allemaal sprekend op elkaar en op de plaatjes. Er staan alleen maar gekochte dingen in zo'n huis, helemaal niets met enige geschiedenis. Niets van waarde. Niets met persoonlijkheid. En over tien jaar alles de prullebak in, of over 17 jaar, een opfrisbeurtje en dan koopt men een geheel nieuw even waardeloos, smakeloos, sprakeloos en door mode gedicteerd interieurtje.
pi_85994747
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:08 schreef exode het volgende:

[..]

Hoe kwam je op die site terecht? Die planken waar de kat opligt :P Zouden onze katten ook erg blij mee zijn!
De mijne ook, ik vind het ook erg leuk. Alleen moeten ze dan wel even verstevigd worden met een stuk of 10 dikke bouten... :X
pi_85995329
@wendy, wat ene leuk behang in je keuken!!!!!

Waar heb je dat vandaan?

Wel ben ik het ermee eens dat veel interieurs vrij eenheidsworst zijn, grijs, zwart en wit is niet al te gedurfd natuurlijk.

Zelf heb ik ook best een voorraad Ikea in huis, maar ook antieke spullen of dingen die ik zelf opgeknapt heb. Dat en een hoop textiel uit vele landen, maakt het warm en persoonlijk. We proberen het niet al te druk te laten worden, editten is belangrijk dus, anders worden zowel ik als mijn man gek van de onrust om ons heen.
pi_85995613
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:17 schreef sigme het volgende:
Hoogst individuele smaak - en het lijkt allemaal sprekend op elkaar en op de plaatjes. Er staan alleen maar gekochte dingen in zo'n huis, helemaal niets met enige geschiedenis. Niets van waarde. Niets met persoonlijkheid. En over tien jaar alles de prullebak in, of over 17 jaar, een opfrisbeurtje en dan koopt men een geheel nieuw even waardeloos, smakeloos, sprakeloos en door mode gedicteerd interieurtje.
Ik begrijp je post wel, echt waar maar we hebben om bepaalde redenen letterlijk een nieuwe start gemaakt en dat oude spul met herinneringen staat boven. Wellicht zijn er meer mensen die een smakeloos en inspiratieloos interieur in jouw ogen hebben omdat ze daar een reden voor hebben.
Maar, zolang wij er maar ons in thuis kunnen voelen hoe dan ook, clean and clear en voor ons heerlijk.
Fijn dat we allemaal een ander huis hebben, dat houdt de boel in elk geval interessant.
En trouwens, eenheidsworst is het niet helemaal, beetje aangepast op ons als 50-plussers met een frisse kijk maar wellicht over 17 jaar weer de gehaakte kleedjes van oma, wie weet.
pi_85995666
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:36 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

Waar heb je dat vandaan?

http://www.behangstore.nl(...)06&articleID=9670118
pi_85995822
quote:
ieder zijn ding he, ik hou nou eenmaal niet van oudbollig interieur..
pi_85995868
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:34 schreef Lottekoekkie het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
prachtig... helemaal mijn smaak
pi_85995934
bai ze wee, is niks eenheidsworst, afgezien van dat eeuwige zwart-wit-rvs, i know maar zijn geen ikea meubeltjes, bepaald niet dus gaat idd minimaal 5 jaar mee ;) ;)
Wij als ouwe knakkerds zijn dus wel aanwezig maar die oude spullen moeten nog een plekje krijgen doen even gezelli met de meut mee en dat oude kleedje van oma en de snuif van opa, het oude wafelijzer en de foto's, ooit. Maar of we er zin oin hebben ons oude leven van voegerr te laten herleven? Dacht het niet.
Zie topic mantelzorg en je snapt het misschien
pi_85996237
quote:
Vind jouw interieur mooi en dat van Lottekoekie, zelf staat hier een hele moderne kast die vooral heel handig is en een spiksplinternieuwe bank en daarnaast een heel antieke stoel :)
Antiek is niet altijd even bruikbaar maar wel mooi O+ en modern kan ook heel mooi zijn :Y

Smaken verschillen en dat is maar goed ook anders werd het vechten om dezelfde spulletjes ;)
pi_85996358
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:36 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

Waar heb je dat vandaan?

Wel ben ik het ermee eens dat veel interieurs vrij eenheidsworst zijn, grijs, zwart en wit is niet al te gedurfd natuurlijk.

Zelf heb ik ook best een voorraad Ikea in huis, maar ook antieke spullen of dingen die ik zelf opgeknapt heb. Dat en een hoop textiel uit vele landen, maakt het warm en persoonlijk. We proberen het niet al te druk te laten worden, editten is belangrijk dus, anders worden zowel ik als mijn man gek van de onrust om ons heen.
Heb een hekel aan die man van jou ....wil foto's zien :D

Dat drukke ken ik :@ daar moet ik ook steeds voor waken.
  donderdag 2 september 2010 @ 20:13:34 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85996639
quote:
Iedereen heeft een eigen smaak, in jouw huis zou ik stapelgek worden, zo donker, ouderwets en rommelig het oogt.
Jij voelt je er waarschijnlijk helemaal in thuis, mij doet het denken aan de inrichting van mijn opa's huis.
Maar jij moet er wonen, dus wie ben ik om daar over te oordelen?
Anedre foto's op deze pagina vind ik mooi, alleen te weinig kleur voor mij, maar vele vinden mijn huiskamer weer te veel kleur hebben.

Ieder zijn eigen ding, hoef je er nog niet zo minderwaardig over te doen. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 02-09-2010 20:37:20 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_85996692
Zal van de week nog eens foto's zoeken van vóór deze cleane handel en weet zeker dat dat meer Sigme's smaak is.
En dan, ik zei het al eerder, ik vind persoonlijk álles leuk, zolang het bij de mensen past en ze er blij mee zijn is alles geoorloofd, strak of oubollig, Jan des bouvreselijk, de Ikea, leen bakker of een interieurarchiengedinges, desnoods de meubelboulevard, zolang een huis maar een thuis is, nietwaar?

Ter info voor gerïnteresseerden, de bank en stoelen zijn van Musa Italia, de eettafelstoelen van KFF en tv- en dressoirmeubel is Innova van Bree's New World .
pi_85997302
Momenteel heb ik hier in mijn woonkamer een halve keuken staan, heb nieuwe cv ketel en moest veel afbreken daar.... Ook staat er een bureau in de grondverf, klaar om verder gelakt te worden, schilderijen op de vloer enz enz.... :@

Dus ik denk dat ik voorlopig even geen foto's plaats :{ ..... Hier in huis vind ik vrij veel dingen aan de tweede ronde qua opknappen toe. Verf die op hoekjes beschadigd is, radiatorombouw die wat gebarsten is op de naden ed. Het is een huurhuis en we hebben ivm opnieuw studeren besloten er nog een paar jaar langer te blijven dan we eerder gepland hadden. Daar klus je, als je er voor 3 jaar komt wonen, toch anders aan dan aan een koophuis.

Hier staan wel foto's van mijn wc metamorfose. Tegenwoordig wat aangekleed met andere accesoires ed, maar muren en vloer is nog zelfde.

[ Bericht 29% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 02-09-2010 20:35:13 ]
pi_85997589
quote:
Thanks!

Nu eens bedenken waar dat leuk is in huis ;)

*is gek op behang*
pi_85997670
Vloerverwarming is lekker even aan, kaarsjes, verse blommers, lekker glaasje wijn en de schemerlampjes aan, en dan is het met toch gezellig hier (en mede dankzij de hond welke haar bevallige lijf tegen je aandrukt, je met oogjes als pareltjes aankijkt en smeekt om alwéér zo;n lekker botje, dat maakt een huis gezelli)
Zal maar niet foto's van mijn tuin hier neerkwakken, ben een tuinfreak maar dat staat regelrecht deels in totale tegenspraak tegen het kleurloze geval binnen, er ligt iets van 8000 kilo basalt en grote grijze, boze tegels en de perken staan bomvol met hortensia's, Annabellen, enorme leibeuken, kattestaart,Salvia's leiperen, hedera en nog zowat zooi :W
Geniet van jullie huizen, strak, oubollig, half kraakpand of vinex-nieuwbouw, als je je er maar heerlijk in voelt, en dáár gaat het om
(en muts Lotte gaat met de hond de dijk achter haar tuin over, loopt 20 meter verderop het bos in en komt 2 uur later met moeie poten en een moeie hond weer terug in haar akelig strakke have waar de kaarsjes branden en het gezelli is, met die strakke zooi) :9
Maw, ook hier, onder de rook van Rotterdam is een paradijsje te vinden.
Over een paar jaar te koop, gaan we gelijkvloers wonen, zal wel motten.
Enjoy
pi_85997857
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:29 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Momenteel heb ik hier in mijn woonkamer een halve keuken staan, heb nieuwe cv ketel en moest veel afbreken daar.... Ook staat er een bureau in de grondverf, klaar om verder gelakt te worden, schilderijen op de vloer enz enz.... :@

Dus ik denk dat ik voorlopig even geen foto's plaats :{ ..... Hier in huis vind ik vrij veel dingen aan de tweede ronde qua opknappen toe. Verf die op hoekjes beschadigd is, radiatorombouw die wat gebarsten is op de naden ed. Het is een huurhuis en we hebben ivm opnieuw studeren besloten er nog een paar jaar langer te blijven dan we eerder gepland hadden. Daar klus je, als je er voor 3 jaar komt wonen, toch anders aan dan aan een koophuis.

Hier staan wel foto's van mijn wc metamorfose. Tegenwoordig wat aangekleed met andere accesoires ed, maar muren en vloer is nog zelfde.
*noteert voor over een paar jaar ;)
pi_85997908
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
Vloerverwarming is lekker even aan, kaarsjes, verse blommers, lekker glaasje wijn en de schemerlampjes aan, en dan is het met toch gezellig hier (en mede dankzij de hond welke haar bevallige lijf tegen je aandrukt, je met oogjes als pareltjes aankijkt en smeekt om alwéér zo;n lekker botje, dat maakt een huis gezelli)
Zal maar niet foto's van mijn tuin hier neerkwakken, ben een tuinfreak maar dat staat regelrecht deels in totale tegenspraak tegen het kleurloze geval binnen, er ligt iets van 8000 kilo basalt en grote grijze, boze tegels en de perken staan bomvol met hortensia's, Annabellen, enorme leibeuken, kattestaart,Salvia's leiperen, hedera en nog zowat zooi :W
Geniet van jullie huizen, strak, oubollig, half kraakpand of vinex-nieuwbouw, als je je er maar heerlijk in voelt, en dáár gaat het om
(en muts Lotte gaat met de hond de dijk achter haar tuin over, loopt 20 meter verderop het bos in en komt 2 uur later met moeie poten en een moeie hond weer terug in haar akelig strakke have waar de kaarsjes branden en het gezelli is, met die strakke zooi) :9
Maw, ook hier, onder de rook van Rotterdam is een paradijsje te vinden.
Over een paar jaar te koop, gaan we gelijkvloers wonen, zal wel motten.
Enjoy
De foto's van de tuin willen we niet hier maar in F&F zien :Y echt wel!Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic II
Woon je onder de rook van R'dam joh?
Buuf ;)
pi_85998376
Ik heb een koffiedingesgeval, koekkies en bak taarten dus onder de rook van Rotjeknor, ergens tussen de grote stad en Hoogvliet, in een durp (dat verslijten ze er nog voor) daar ergens tussen staat de koffie te pruttelen, dus, pantoffels thuislaten en gewoon met lompe modderpoten binnenvallen, daar hou ik van ^O^
  donderdag 2 september 2010 @ 20:57:30 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_85998541
Yay IKEA.... na een verkeerd plankje te hebben omgeruild gister stata en hangt nu eindelijk het TV meubel O+

*O*

En met de bovenste ophangen.... de middelste schroef BAM op de stroomdraad :') Zo;'n groot vlak en dan preciiiieeees 1 klein draadje uitzoeken he |:(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_85998818
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:57 schreef Ang3l het volgende:
Yay IKEA.... na een verkeerd plankje te hebben omgeruild gister stata en hangt nu eindelijk het TV meubel O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O*

En met de bovenste ophangen.... de middelste schroef BAM op de stroomdraad :') Zo;'n groot vlak en dan preciiiieeees 1 klein draadje uitzoeken he |:(
:o wat mooi!!
Lekker fris met die kleuren.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:07:43 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_85998969
Ik ben ook heel blij met die muur, zeker als de zon er op staat O+ Vrolijk thuiskomen is dat!
L'Amour menaçant:
pi_85999112
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O*

Ik vind je hele setup prachtig, ook de kleur en de planken erboven. *O* Echt lekker fris. en volgens mij hebben we dezelfde tv :P

Maar Jezus en de droogbloemen en de ikea-stickers? :? Die doen een beetje afbreuk aan het frisse geheel. :{

Ik snap dat je misschien aan de eerste twee gehecht bent, mogelijk komen ze uit het huis van je oma ofzo, maar het past niet echt op de strakke, high-tech, vrolijke ondergrond.
En interieurstickers zijn leuk hoor, maar IEDEREEN heeft dezelfde van de ikea :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 02-09-2010 21:19:10 ]
pi_85999222
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:11 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Ik vind je hele setup prachtig, ook de kleur en de planken erboven. *O* Echt lekker fris

Maar Jezus en de droogbloemen en de ikea-stickers? :{ Die doen een beetje afbreuk aan het frisse geheel. Ik snap dat je misschien aan de eerste twee gehecht bent, misschien komen ze uit het huis van je oma ofzo, maar het past niet echt op de strakke, vrolijke ondergrond. En interieurstickers zijn leuk hoor, maar IEDEREEN heeft dezelfde van de ikea :')
Dit dus!
't es tit tat 't ut es!
pi_85999314
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:20 schreef sigme het volgende:
Oh, ik ben het zo gewend. Ons huis in de stad is kleiner, en we wonen al een jaar of 15 zo samen.
Is dit dan je "vakantiehuisje" oid?

Ik vind dat je er veel moois hebt staan, maar de betonnen tegels zou ik niet echt fijn vinden in de winter elke dag.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:21:24 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_85999540
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:11 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Ik vind je hele setup prachtig, ook de kleur en de planken erboven. *O* Echt lekker fris. en volgens mij hebben we dezelfde tv :P

Maar Jezus en de droogbloemen en de ikea-stickers? :? Die doen een beetje afbreuk aan het frisse geheel. :{

Ik snap dat je misschien aan de eerste twee gehecht bent, mogelijk komen ze uit het huis van je oma ofzo, maar het past niet echt op de strakke, high-tech, vrolijke ondergrond.
Het kruis past juist in huis omdat ik hem uit elkaar gesloopt heb en van bruin naar strak wit heb geverfd. Weet alleen nog niet of ik hem dáár laat staan. Maar overal in mijn huis staat een mix van "antiek" en strak wit. In m'n boekenkast staan bv engelen en een mariabeeld.

De bloemen zijn idd sentiment. Zijn de gedroogde rozen zijn van alle diplomauitreikingen en valentijn en dat soort dingen. Die stonden op de oude kast oké, maar op de nieuwe weet ik nog niet of ik ze daar laat staan.

quote:
En interieurstickers zijn leuk hoor, maar IEDEREEN heeft dezelfde van de ikea :')
Deze zijn niet van de IKEA :P
Kijk maar, dat zijn andere:

Vind de mijne mooier. Plus: het is een schuifdeur naar de studeerkamer die meestal ingeschoven is. Anders was het een te groot grijs vlak als ie uitgeschoven is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ang3l op 02-09-2010 21:28:25 ]
L'Amour menaçant:
pi_85999850
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Het kruis past er juist, omdat ik hem uit elkaar gesloopt heb en van bruin naar strak wit heb geverfd. Weet alleen nog niet of ik hem dáár laat staan. maar overal in mijn huis stata een mix van "antiek" en strak wit. In m'n boekenkast staan bv engelen en ene mariabeeld.

De bloemen zijn idd sentiment. Zijn de gedroogde rozen zijn van alle diplomauitreikingen en valentijn en dat soort dingen. Die stonden op de oude kast oké, maar op de nieue weet ik nog niet of ik ze daar laat staan.
[..]

Deze zijn niet van de IKEA :P
Kijk maar, dat zijn andere:

[ afbeelding ]

Vind de mijne mooier. Plus: het is een schuifdeur naar de studeerkamer die meestal ingeschoven is. Anders was het een te groot grijs vlak als ie uitgeschoven is.

Ik heb dezelfde op mijn slaapkamermuur, ze zijn van de Expo ;)
  donderdag 2 september 2010 @ 21:28:40 #261
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_85999896
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:27 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde op mijn slaapkamermuur, ze zijn van de Expo ;)
Ik heb ze bij de Gamma gehaald :D
L'Amour menaçant:
pi_85999943
Je hebt gelijk, het zijn inderdaad andere stickers :p Maar ze lijken wel erg op die van ikea ;)

Jezus op zich zonder droogbloemen zou inderdaad wel al een stuk strakker staan. Maar hoort ie niet boven de deur te hangen (of is dat meer een gebruikelijke plek die makkelijk uitkomt?)
  donderdag 2 september 2010 @ 21:37:53 #263
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86000383
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:29 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Je hebt gelijk, het zijn inderdaad andere stickers :p Maar ze lijken wel erg op die van ikea ;)

Jezus op zich zonder droogbloemen zou inderdaad wel al een stuk strakker staan. Maar hoort ie niet boven de deur te hangen (of is dat meer een gebruikelijke plek die makkelijk uitkomt?)
Ik heb overal glas boven de deuren, da kennie :D Daar hangen ook meestal kleinere... deze is best wel huge.

Kijk, zo staat de schuifdeur meestal, open, zodat de je de 1 tint fellergroene muur van de studeerkamer ziet. En dicht zonder de stickers is echt een enorm grijs vlak.

En door de rest van het huis staan dus overal van die heilige beelden in witte kasten.

Op de nieuwe kast staat dus nu nog ff dat wat op de oude tv kast stond (hij hangt pas net 1,5 uur ;) ) dus dat moet ik nog ff bekijken. En volgende week nog een nieuwe bank en salontafel *O* Ik ben de oude beu, stomme 2e handse dingen zijn dat nog:

Overigens, die vlakken boven de bank (paars - groen - wit) dat zijn de kleuren die ik overal in huis heb. Van de muren en tegels t/m de accessoires.
Zoals bv in de keuken:

L'Amour menaçant:
  donderdag 2 september 2010 @ 21:42:18 #264
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_86000587
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_86000971
Ah, je hebt echt ene verzameling religieuze beelden, dan is die Jezus bij je tv ook niet zo rar meer (niet dat het raar is, maar nu voelt het logischer)

Ik vind je expedit boekenkast mooi ingericht, met die spotjes ed en tegen een kleurige wand.

Zelf ben ik dan weer niet zo weg van die vierkanten met kleur bij je bank, het is dan net of je hele kleurschema wel ontzettend bedacht is (en ja, dat is het ook bij mij wel, maar goed ;) )

Wel komt het warm en gezellig over en je hebt alles met zorg bij elkaar gezocht. En toffe kaarsjes!!!

Wat voor bank en salontafel ga je kopen?

(Enne: ik ben gek op bij andere mensen naar binnen kijken, maar zelf heb ik verre van een perfect huis hoor :P Dus ik praat hier wel een hoop wat beter kan, dat wil niet zeggen dat ik er bij mij thuis allemaal aan toe kom :@ )
  donderdag 2 september 2010 @ 22:13:32 #266
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86002531
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:50 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ah, je hebt echt ene verzameling religieuze beelden, dan is die Jezus bij je tv ook niet zo rar meer (niet dat het raar is, maar nu voelt het logischer)

Ik vind je expedit boekenkast mooi ingericht, met die spotjes ed en tegen een kleurige wand.

Zelf ben ik dan weer niet zo weg van die vierkanten met kleur bij je bank, het is dan net of je hele kleurschema wel ontzettend bedacht is (en ja, dat is het ook bij mij wel, maar goed ;) )
Is ook ontzettend bedacht :D De kleuren zijn exact hetzelfde als de 3 lacktafels in de hoek (met de poten nar de verfwinkel geweest). Maar paars en groen zijn al sinds jaar en dag mijn lievelingskleuren, dus beu ben ik 't nog niet. Slaapkamer is overigens geheel paars.

quote:
Wel komt het warm en gezellig over en je hebt alles met zorg bij elkaar gezocht. En toffe kaarsjes!!!

Wat voor bank en salontafel ga je kopen?
Is al gekocht. Komen ze volgende week brengen O+

De salontafel:

De bank:

En van die hierboven (loveseat = 1.5 zits) ook nog een 2.5 zits.

quote:
(Enne: ik ben gek op bij andere mensen naar binnen kijken, maar zelf heb ik verre van een perfect huis hoor :P Dus ik praat hier wel een hoop wat beter kan, dat wil niet zeggen dat ik er bij mij thuis allemaal aan toe kom :@ )
:D Ja ik ben het nu eindelijk (na 4 jaar) allemaal een beeyje op orde aan het brengen. De kleuren waren er altijd al, maar de meubels waren (hoewel wit met zwart allemaal) een beetje chaos. Werd tijd!
L'Amour menaçant:
pi_86007061
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:08 schreef exode het volgende:

Ik heb me geregd bij StumbleUpon en bij voorkeuren ook interieur & art ingegeven.... ;)

Wat een heerlijk topic is dit toch w/
pi_86007811
Je bent erg van strakke meubels! Da's niet helemaal mijn stijl, maar vind de tafel erg leuk en origineel, zijn er nog dingen schuifbaar oid aan?

Die bank achter je salontafel trouwens O+

Die vind ik meer mijn smaak. Hoewel ik eigenlijk een versleten chesterfield of een houten bank met beklede panelen zou willen, als ik de ruimte zou hebben. heb nu uit praktisch oogpunt wel een normale, neutrale moderne hoekbank.
pi_86008051
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:44 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben al jaren fan van desiretoinspire, apartmenttherapy.com en dan de home tours zijn ook erg leuk
pi_86010452
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:43 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Ik begrijp je post wel, echt waar maar we hebben om bepaalde redenen letterlijk een nieuwe start gemaakt en dat oude spul met herinneringen staat boven. Wellicht zijn er meer mensen die een smakeloos en inspiratieloos interieur in jouw ogen hebben omdat ze daar een reden voor hebben.
Maar, zolang wij er maar ons in thuis kunnen voelen hoe dan ook, clean and clear en voor ons heerlijk.
Fijn dat we allemaal een ander huis hebben, dat houdt de boel in elk geval interessant.
En trouwens, eenheidsworst is het niet helemaal, beetje aangepast op ons als 50-plussers met een frisse kijk maar wellicht over 17 jaar weer de gehaakte kleedjes van oma, wie weet.
Jouw nieuwe inrichting is een extreem voorbeeld, maar mij valt juist op dat bijna iedereen huizen vol zet met spullen die allemaal gekocht zijn, naar de mode van vandaag.
De karakterloosheid spat eraf, in mijn ogen, en ik vind dat zo'n rare combinatie met de indruk van de eigenaren die reuze trots hun hoogst persoonlijke individualiteit erin zien.
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:48:45 #271
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_86012934
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 05:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Jouw nieuwe inrichting is een extreem voorbeeld, maar mij valt juist op dat bijna iedereen huizen vol zet met spullen die allemaal gekocht zijn, naar de mode van vandaag.
De karakterloosheid spat eraf, in mijn ogen, en ik vind dat zo'n rare combinatie met de indruk van de eigenaren die reuze trots hun hoogst persoonlijke individualiteit erin zien.
Persoonlijk vind ik jouw interieur echt te afgrijselijk. Al die ouwe meuk, hangt niet samen, beton/grindtegels op de vloer. Het lijkt net op zo een boerderij waarvan de eigenaar 20 jaar geleden overleden is en er geen erfgenamen waren, waardoor de boel maar aan het wegrotten is tot er weer iemand binnen stapt om er een mooi stulpje van te maken.

Tot zo ver mijn bijzonder ongenuanceerde mening (hier en daar aangedikt) en waarschijnlijk net zo kwetsende reactie als die van jou een pagina terug.

Maar goed, daar hebben we het fenomeen smaak voor en gelukkig is iedereen vrij om zijn/haar huis in te richten naar zijn/haar smaak. En het is lang niet nodig om je mening over andermans interieur op een dergelijke lompe manier te delen met de rest van de wereld. Dat kan ook met "goh, het is niet mijn ding. Allerlei nieuwe spullen" :) .

Daarnaast kan een interieur voor een buitenstaander hoppetee uit een ikea catalogus getrokken zijn, maar best de nodige dierbare objecten bevatten die jij gemakshalve maar ff overslaat.
pi_86013095
Leuk, al die verschillende huizen, oud of nieuw, kleurrijk of niet, ik vind het allemaal leuk!

Sigme, op de foto's oogt het idd steriel maar die foto's zijn nog van toen we net alles binnenhadden. Inmiddels is een en ander aangekleed. We overwegen nog een kleur op een muur maar weten nog niet wat.
Is ook voor ons de eerste keer dat we alles in één keer nieuw gekocht hebben ipv telkens iets aanschaffen, daarom houden we de oude houten tafel, anders is het idd teveel een showroom.
Maar wij zijn er blij mee.
Heerlijk toch dat smaken verschillen, dat maakt het des te leuker bij een ander binnen te kijken.
pi_86013191
Ik vind dat "spullen met karakter" ook altijd maar betrekkelijk.
Heeft iets karakter omdat je het ergens van een strand gejut hebt of van een brocante markt in Zuid-Frankrijk?
Ben je gek, je interieur moet je rust geven naar mijn idee, en dat doe je met spullen die jij leuk vindt, en met combinaties die jij leuk vindt.
Wij hebben jarenlang een allegaartje gehad, en ik werd er helemaal gek van.
Ik word steeds strenger in het weglaten van zooi, alles moet strak. En, alles moet bij elkaar passen. Ik wil het afgestyled hebben, of het nou showroom-look is of niet. Het karakter maak je als het goed is zelf.

Wij vinden het fijn.

Hulde voor de mensen die hier hun interieur posten! ^O^
Ik zie ook wel eens dingen waarvan ik denk "dat zou ik zo niet doen", maar vaak denk ik ook "oh wat mooooooi!". Blijft leuk om bij andere binnen te kijken :)
pi_86013449
Ik heb liever dat m'n interieur eruit ziet alsof het net zo uit de showroom komt, dan alsof m'n oma van 103 jaar oud er net is overleden...
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:13:47 #275
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86013506
Niets mis met "spullen met karakter" of "spullen met sentiment".... maar er zijn grenzen :X Mijn god zeg! :o
L'Amour menaçant:
pi_86013526
Soms denk ik ook wel eens dat dat een soort van generatie bepaald is.
Ik ben opgegroeid in de jaren 80.
Toen hadden alle burgerlijke mensen kloostertafels enzo.
Ik associeer dat echt met heel foute mensen en niet met knus o.i.d.

Ieder z'n ding, maar ik heb er niks mee.
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:16:06 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_86013569
Maar die art deco drankbank blijft een pareltje!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:17:08 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_86013587
Sentiment komt uit jezelf en niet uit het meubel lijkt me. Dus de discussie is bij voorbaat al kansloos :P
disclaimer
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:20:33 #279
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86013662
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Sentiment komt uit jezelf en niet uit het meubel lijkt me. Dus de discussie is bij voorbaat al kansloos :P
Nou daar ben ik het niet mee eens. Je kunt best gehecht zijn aan eeen meubelstuk, onmdat er een verhaal aan vast zit (gekocht op die ene mooie vakantie toen ik haar voor het eerst...) of omdat het een aandenken is aan je overleden oma of zo.

Zo heb ik een oude engel ind e kast staan die van mijn oma is geweest en waar ik als 4 jarig klein engeltje altijd meteen naar toerende ipv eerst naar oma. :D Sommige mensen kunnen 'm aartslelijk vinden, maar voor mij is ie mooi o.a. vanwege het sentiment.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:22:43 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_86013711
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou daar ben ik het niet mee eens. Je kunt best gehecht zijn aan eeen meubelstuk, onmdat er een verhaal aan vast zit (gekocht op die ene mooie vakantie toen ik haar voor het eerst...) of omdat het een aandenken is aan je overleden oma of zo.

Zo heb ik een oude engel ind e kast staan die van mijn oma is geweest en waar ik als 4 jarig klein engeltje altijd meteen naar toerende ipv eerst naar oma. :D Sommige mensen kunnen 'm aartslelijk vinden, maar voor mij is ie mooi o.a. vanwege het sentiment.
ja, dat zeg ik ook. Of ja, dat bedoel ik. Je geeft er zelf sentiment en karakter aan, dat doet het meubel niet. :P
disclaimer
pi_86014006
Ik heb een buffetkast staan (boven), van meer dan 100 jaar oud. Die komt van mijn moeder thuis.
Vroeger hadden wij die ook in de kamer staan. Elke keer als ik die la open trek ruikt het naar thuis.
Da's wel fijn eigenlijk O+

Maar, hij past niet in m'n interieur beneden, dus daar mag ie ook niet staan.
pi_86014208
Eigenlijk is er maar één ding dat telt en dat is dat mensen zich thuis moeten voelen in hun huis en of dat pimpelpaars met groene sterretjes is met een knalrode bank, oude meubels met het smyrnakleedje van oma, ikea of een megastrakke kale boel is maakt niks uit.
Een interieur wat bij de bewoners past is altijd goed.
Wij zijn 50-gers en wilden eens iets totaal anders, zijn ooit begonnen met bloemetjesgordijnen en truttafeltjes met bijpassende kleedjes in de jaren 80...
Hebben goed nagedacht wat we wilden en vielen telkens op het strakke en bovendien vinden man en ik beiden deze meubels mooi dus dat was snel bepaald. Had al zwarte vloerbedekking en een redelijk strakke kalkeiken keuken maar na 16 jaar wilden we echt iets totaal anders.
Kijk, als je, zoals ik, zelf niet meer zo strak bent maak je je huis maar strak, nietwaar O-) _O-
pi_86014459
Ang31, ik ben he-le-maal weg van die salontafel
pi_86015292
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:43 schreef Lottekoekkie het volgende:
Eigenlijk is er maar één ding dat telt en dat is dat mensen zich thuis moeten voelen in hun huis en of dat pimpelpaars met groene sterretjes is met een knalrode bank, oude meubels met het smyrnakleedje van oma, ikea of een megastrakke kale boel is maakt niks uit.
Een interieur wat bij de bewoners past is altijd goed.
Wij zijn 50-gers en wilden eens iets totaal anders, zijn ooit begonnen met bloemetjesgordijnen en truttafeltjes met bijpassende kleedjes in de jaren 80...
Hebben goed nagedacht wat we wilden en vielen telkens op het strakke en bovendien vinden man en ik beiden deze meubels mooi dus dat was snel bepaald. Had al zwarte vloerbedekking en een redelijk strakke kalkeiken keuken maar na 16 jaar wilden we echt iets totaal anders.
Kijk, als je, zoals ik, zelf niet meer zo strak bent maak je je huis maar strak, nietwaar O-) _O-
Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen, dat iemand ineens iets totáál anders zou willen. Smaak is toch iets betrekkelijk vaststaands? Iemand houdt van modern, of van klassiek, ik noem maar wat. Ik kan me niet voorstellen dat iemands smaak zo radicaal kan veranderen dat-ie van truttig met bloemetjes ineens overgaat op strak zwart-wit.
Heeft iemand dan wel echt naar zichzelf geluisterd, de eerste keer dat hij zijn huis inrichtte, denk ik dan, of volgde hij toen gewoon de mode van die tijd?
Maar misschien ben ik wel een zeldzaamheid dat ik al mijn hele leven varieer op ongeveer hetzelfde thema. :)
pi_86015608
Ik heb er jaren over gedaan om te bedenken wat ik wilde. Ik wist wel wat ik niet wilde, maar niet wat ik dan wel wilde. Bovendien hadden we helemaal geen geld om fatsoenlijke meubels te kopen.

Dat interieur van Lottekoekkie vind ik echt geweldig O+
En ik ben een late dertiger :P
pi_86015626
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O*

ik heb dezelfde tvmeubel maar dan in het zwart B-)
pi_86015705
Bij mij thuis is het ook een allegaartje van oud en nieuw en ik vervang weleens wat, wil nu bv echt een nieuwe eettafel en stoelen, maar zal nooit ineens alles veranderen, ben erg gehecht aan bepaalde meubels. Ik vind de meubels van Sigme echt tof, maar ik zou wel per direct die bakstenen wegstucen en een effen nieuw kleed nemen, want ik vind het geheel te donker ogen. En bij Lottekoekie vind ik het veel te veel op elkaar afgestemd, ik zie geen rommeltje liggen en waar is je boekenkast? Maar op zich vind ik bv 1 zo'n fauteuil wel mooi.
pi_86016745
Gwywen, dat bloemetjesgedoe was in de tachtiger jaren hoor, alles is geleidelijk aan anders geworden en werd steeds strakker en rustiger in die 24 jaar dat we getrouwd zijn dus zo'n enorme ommezwaai was het niet in één keer. Gut zeg, zou een totale cultuurshock hebben gekregen als we van toen naar nu in één stap waren gegaan
En wat oude meubels betreft, helaas waren man en ik beiden niet in het bezit van dusdanig liefdevolle ouders, ondanks onze nimmer aflatende zorg voor hen in hun laatste fase, dat we met liefde geuren van vroeger zouden willen ruiken, sommige mensen hebben nu eenmaal geen fijne herinneringen aan vroeger.

Is ook afhankelijk van het huis waar je in woont, een megamodern huis kluun je niet vol met zwaar antiek en omgekeerd hetzelfde, uitzonderingen daargelaten.

Het enige oude wat ik nog heb is het wafelijzer van mijn lievelingsopa en een oude kast van een andere, niet zo aardige opa en die laatste staat oneerbiedig in de garage.
Laat ik het zo zeggen: de geur van de oude kasten bezorgde me slechte nachten, daarom dus, nieuwe start en nieuwe zooi.
En mijn man heeft het huisje van zijn ouders verkocht met al die (oerlelijke) meubels erbij dus weg is weg.
Leven en laten leven
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:09:31 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_86016850
ik vind dat trouwens wèl erg mooi, hele strakke designmeubelen in oude panden. Door de sobere inrichting gaat daardoor de volle aandacht naar de grandeur van het pand. Andersom, hele strakke moderne huizen met antieke meubelen kunnen ook heel mooi zijn. Want dan komen de oude meubels weer ten volste tot hun recht. Maar een doorzonhuisje ramvol met oma-meubilair, nee, daar kan ik niet warm voor lopen :')
disclaimer
pi_86017544
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind dat trouwens wèl erg mooi, hele strakke designmeubelen in oude panden. Door de sobere inrichting gaat daardoor de volle aandacht naar de grandeur van het pand.
Grappig, ik krijg daar altijd meer een soort vlag&modderschuitgevoel bij. ;)
Maar ik ben dan ook in een soort fin de siècle-museum opgegroeid.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:35:52 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86017748
Sigme, zo veroordelend! :o Ik zou ook geen huis met alleen maar nieuwe spullen willen, maar het blijf toch door mensen zelf uitgekozen en dus per definitie persoonlijk? Ieder zn ding :Y

Co, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw huis, ik denk dat ik dat ook tof vind! Foto's? O-)
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:41:28 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86017928
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb overal glas boven de deuren, da kennie :D Daar hangen ook meestal kleinere... deze is best wel huge.

[ afbeelding ]

Kijk, zo staat de schuifdeur meestal, open, zodat de je de 1 tint fellergroene muur van de studeerkamer ziet. En dicht zonder de stickers is echt een enorm grijs vlak.

En door de rest van het huis staan dus overal van die heilige beelden in witte kasten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Op de nieuwe kast staat dus nu nog ff dat wat op de oude tv kast stond (hij hangt pas net 1,5 uur ;) ) dus dat moet ik nog ff bekijken. En volgende week nog een nieuwe bank en salontafel *O* Ik ben de oude beu, stomme 2e handse dingen zijn dat nog:

[ afbeelding ]

Overigens, die vlakken boven de bank (paars - groen - wit) dat zijn de kleuren die ik overal in huis heb. Van de muren en tegels t/m de accessoires.
Zoals bv in de keuken:

[ afbeelding ]
Ik vind dat tof O+
pi_86018094
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:35 schreef LadyBlack het volgende:
Sigme, zo veroordelend! :o Ik zou ook geen huis met alleen maar nieuwe spullen willen, maar het blijf toch door mensen zelf uitgekozen en dus per definitie persoonlijk? Ieder zn ding :Y

Co, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw huis, ik denk dat ik dat ook tof vind! Foto's? O-)
Whehehe. Nou. Bij mij liggen er momenteel wat te veel rommeltjes. :+ En ik ga eerst naar Frankrijk en ik denk niet dat ik voor die tijd nog opruimwoede krijg. Misschien daarna. :P
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:43:41 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86020593
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:52 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ang31, ik ben he-le-maal weg van die salontafel
Ik ooooook O+ Hij zal godvergeten irritant zijn want ik kan er bv niet meer iedere woensdag met z'n 5-en bordspellen op spelen of zo met z'n allen eten voor de tv..... maar ik was er meteen op verliefd dus dacht: FUCK IT! Wie mooi wil zien moet pijn... nou ja... doe moet maar gewoon onhandig tafelen! :D
L'Amour menaçant:
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:45:31 #295
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86020675
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:23 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen, dat iemand ineens iets totáál anders zou willen. Smaak is toch iets betrekkelijk vaststaands? Iemand houdt van modern, of van klassiek, ik noem maar wat. Ik kan me niet voorstellen dat iemands smaak zo radicaal kan veranderen dat-ie van truttig met bloemetjes ineens overgaat op strak zwart-wit.
Heeft iemand dan wel echt naar zichzelf geluisterd, de eerste keer dat hij zijn huis inrichtte, denk ik dan, of volgde hij toen gewoon de mode van die tijd?
Maar misschien ben ik wel een zeldzaamheid dat ik al mijn hele leven varieer op ongeveer hetzelfde thema. :)
Smaak is helemaal niet vaststaand. Bij eten niet, bij kleding niet en ook niet bij interieur. Smaak verandert, al dan niet geinspireerd door de mode of nieuwe materialen en mogelijkheden. Bovendien kan je budget ook veranderen, zodat je meer je smaak kan veroorloven.
L'Amour menaçant:
pi_86022467
Ik vind het enorm leuk om allemaal te zien, heerlijk die verschillende stijlen!

Als ik rondkijk in mijn vrienden en familiekring is ook alles anders. En ook al is iets niet je smaak kan je het nog wel leuk vinden. Ik zou heel veel dingen zelf nooit willen maar snap wel dat een ander het mooi vind en koopt. Een huis zegt vaak enorm veel over de bewoners, dat vind ik geweldig. Zodra de inrichting niet strookt met de persoon...dan vind ik de inrichting meteen niet meer leuk. Iemand die gek is op rood maar nergens in huis rood heeft dat soort dingen.

Ik ben helemaal weg van hout, er komt bij absoluut geen glazen salontafel in huis, maar er zijn genoeg mensen die onze houten tafel te...onbewerkt vinden. Er zit nu zelfs een scheur in, maar die hoort erbij vinden wij :) Hout werkt nou eenmaal.

We wonen hier 1,5 jaar en afgezien van 2 lampen en onze eettafel (met scheur dus) is alles nieuw. Helaas niet onze keus, we wilden onze 'oude' meubels meenemen maar de omstandigheden waren anders. (voor het hele verhaal er is een mooi topic van)

We willen de inrichting in onze woonkamer een beetje omgooien....dus meegluren is voor ons een beetje afkijken.

Ik zal dit weekend eens wat foto's maken van de huidige situatie.
pi_86032243
Leuk topic! Dit is mijn huisje met de zelfgemaakte tafel!!!

pi_86033474
Die schilderijen wand, wat ontzettend leuk zeg :o ^O^
pi_86034087
Ik vind het helemaal geweldig! Die schilderijtjes zijn enig!
(en verschiet meteen van kleur omdat huisje hier ook kleur mag hebben _O_ )
pi_86034251
Ben eigks heel blij met Sigme die dit topic weer leven in blies...

Enne doen jullie het een beetje rustig aan met de meningen over en weer ;)

@ megjes gave stoelen zeg !!!
@ Ang3l, wat apart die salontafel en ik ben het met appelblauwzeegroen eens, die bank is O+ die had ik best willen kopen :Y
pi_86034906
Bij ons -golfer en ik- is het na ons samenwonen van 6 jaar geleden een samensmelting van 2 levens.
Met hier en daar wat anders of wat 'nieuws' wat ook zomaar van marktplaats kan komen. We voelen ons hier heel erg thuis, goeie sfeer en lekker zen. Dát moet je zien te bereiken op je thuisplek. En hoe het er dan ook uitziet is zéér persoonlijk :)
Binnenkort zal ik even een fotorondje maken in ons huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')