abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66761972
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Het wordt nu wel vermoeiend. Die diarree aan berichtgeving uit Turkije over hun aangetaste trots. Eng nationalistisch land .


.
pi_66762280
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het wordt nu wel vermoeiend. Die diarree aan berichtgeving uit Turkije over hun aangetaste trots. Eng nationalistisch land .
Het Laatste Nieuws, Kwaliteitloze Belgische krant die om onverklaarbare reden ook ff mee wil pikken in het Turkengebash.
pi_66762294
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:40 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

...
Maar ergens begrijp ik wel dat ze zich willen verdedigen als ik lees hoe hier op turkish airlines wordt afgegeven.
...
Aangezien dat hier toch gebeurt, kan ik begrijpen dat ze zo heftig reageren.
...
Want heel Turkije zit dit topic mee te lezen
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 12:45:42 #179
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66762325
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:40 schreef petitlapin2 het volgende:

Maar ergens begrijp ik wel dat ze zich willen verdedigen als ik lees hoe hier op turkish airlines wordt afgegeven.
Ik denk dat je juist de wind uit de zeilen zou halen, en een stuk volwasener over zou komen, door open te staan voor de mogelijkheid dat er ook 'eigen' falen aan de crash ten grondslag heeft gelegen.

De manier waarop er, ook door officials, vanuit Turkije wordt gereageerd, is erg slecht voor de beeldvorming over het land. Onbetrouwbare kinderachtige leugenachtige sjacheraars, niet serieus te nemen als gesprekspartner. Dat is toch het beeld wat een beetje blijft hangen. En daarmee doen ze Turkije zwaar te kort. Ze berokkenen het land schade met hun gezwets.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66762446
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Maar in vergelijking met Qantas, is de KLM dus ook een levensgevaarlijke maatschappij om mee te vliegen?

Zo ken ik er nog wel een paar. SBS6-statistieken. [ afbeelding ]
Jij moet echts eens leren lezen jongen... Ik heb nooit gezegd dat met THY vliegen levensgevaarlijk is, maar alleen dat ze opvallend meer fatale crashes hebben dan andere Europese airlines. THY steekt er met kop en schouders bovenuit.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 12:54:39 #181
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66762642
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:44 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Het Laatste Nieuws, Kwaliteitloze Belgische krant die om onverklaarbare reden ook ff mee wil pikken in het Turkengebash.
Ik vind dat er in het artikel wel een aardige achtergrond wordt geschetst van de manier waarop er in Turkije op de vliegramp wordt gereageerd.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:01:53 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66762894
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij moet echts eens leren lezen jongen... Ik heb nooit gezegd dat met THY vliegen levensgevaarlijk is, maar alleen dat ze opvallend meer fatale crashes hebben dan andere Europese airlines. THY steekt er met kop en schouders bovenuit.
wat me wel opvalt is dat ze vaak crashes hebben waar nog overlevenden bij zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66762899
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:44 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Het Laatste Nieuws, Kwaliteitloze Belgische krant die om onverklaarbare reden ook ff mee wil pikken in het Turkengebash.
Turkengebash? Je ziet ook achter elke struik een comlot tegen Turkije?

Het gaat om waarheidsvinding. Wat de Turkse overheid en media voor paranoia aan de dag leggen is triest te noemen.
pi_66763126
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Lightning_NL op 06-03-2009 13:09:15 ]
pi_66763170
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij moet echts eens leren lezen jongen... Ik heb nooit gezegd dat met THY vliegen levensgevaarlijk is, maar alleen dat ze opvallend meer fatale crashes hebben dan andere Europese airlines. THY steekt er met kop en schouders bovenuit.
Olympic? Aeroflot?

Helaas zie je niet in wat ik met mijn post probeer te bereiken. Jouw gezwets over 2,2x zoveel kans op een fataal ongeval laat het namelijk allemaal veel spannender lijken dan het werkelijk is. Guess what, gerelativeerd aan het aantal vluchten, heb je bij de KLM ook exact 2,2x zoveel kans om bij een fataal ongeluk betrokken te raken dan Lufthansa op een Europese vlucht. Echter, procentueel is de kans zo klein, dat het compleet irrelevant is.

Edit: Ik zie dat m'n berekening niet helemaal klopt, maar je begrijpt het hopelijk wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koploperkopper op 06-03-2009 13:16:21 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:10:15 #186
132605 kawotski
Il Dottore
pi_66763184
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:01 schreef Re het volgende:

[..]

wat me wel opvalt is dat ze vaak crashes hebben waar nog overlevenden bij zijn
ligt eraan wat de definitie van een crash is. Men heeft het hier nog steeds over een ramp maar dat is het natuurlijk niet.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_66763378
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:09 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Olympic? Aeroflot?

Helaas zie je niet in wat ik met mijn post probeer te bereiken. Jouw gezwets over 2,2x zoveel kans op een fataal ongeval laat het namelijk allemaal veel spannender lijken dan het werkelijk is. Guess what, gerelativeerd aan het aantal vluchten, heb je bij de KLM ook exact 2,2x zoveel kans om bij een fataal ongeluk betrokken te raken dan Lufthansa op een Europese vlucht. Echter, procentueel is de kans zo klein, dat het compleet irrelevant is.
Compleet irrelevant? Die kans representeert wel een verwachtingswaarde ten aanzien van het aantal doden.

Elke dode (meer) is er een teveel....
pi_66763447
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Compleet irrelevant? Die kans representeert wel een verwachtingswaarde ten aanzien van het aantal doden.

Elke dode (meer) is er een teveel....
Ik doelde met 'compleet irrelevant' op de 2,2x. Niet op de procentuele waarde.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 13:22:43 #189
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66763623
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

ligt eraan wat de definitie van een crash is. Men heeft het hier nog steeds over een ramp maar dat is het natuurlijk niet.
Ne het is geen ramp maar dat maakt het buitenland ervan met hun walgelijke hetze tegen Turkije.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66764386
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik vind dat er in het artikel wel een aardige achtergrond wordt geschetst van de manier waarop er in Turkije op de vliegramp wordt gereageerd.
Dan mag ik niet hopen dat ze in het buitenland de Telegraaf erbij pakken en dat als representatief voor NL zien.

Gawd, we hebben het over een krant die een andere krant citeert die weer schrijft over wat een andere krant kopt.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:47:21 #191
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_66764713
'Boeing waarschuwde luchtvaartmaatschappijen'
Uitgegeven: 6 maart 2009 13:37
Laatst gewijzigd: 6 maart 2009 13:42

AMSTERDAM - Vliegtuigfabrikant Boeing zou al voor de crash van vorige week, waar een toestel van Turkish Airlines neerstortte op een akker bij Schiphol, meerdere meldingen hebben ontvangen van haperende hoogtemeters.

Boeing riep luchtvaartmaatschappijen al voor de crash op de aansluiting van de hoogtemeter te vervangen. Dat meldt BNR Nieuwsradio.
De radiozender kreeg een vertrouwelijk memo (fleetmessage) van Boeing in handen, die 11 februari 2009 was uitgestuurd.


Daarin vraagt de vliegtuigbouwer luchtvaartmaatschappijen ook op om hun ervaringen met de hoogtemeter te delen.Vocht zou de mogelijke oorzaak van de slecht functionerende meter zijn, is te lezen in de memo. Roestvorming op de antennes moet dat aantonen.
Wie dit leest is gek
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 13:51:53 #192
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66764865
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:40 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Dan mag ik niet hopen dat ze in het buitenland de Telegraaf erbij pakken en dat als representatief voor NL zien.

Huh? Het artikel gaat juist dieper in op de achtergronden van de Turkse trots cq het nationalisme, en blijft niet steken bij de schreeuwerige kop van de Hurryiet.

Dus die "turkengebash "-post van jou is nogal misplaatst en oppervlakkig. Lijkt de Telegraaf wel.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66766494
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jij moet echts eens leren lezen jongen... Ik heb nooit gezegd dat met THY vliegen levensgevaarlijk is, maar alleen dat ze opvallend meer fatale crashes hebben dan andere Europese airlines. THY steekt er met kop en schouders bovenuit.
Onzin. Ooit van Air France gehoord?

[ Bericht 6% gewijzigd door TheMagnificent op 06-03-2009 14:38:33 ]
pi_66767073
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Onzin. Ooit van Air France gehoord?
Antwoord van Lightning: ja maar ehh je mag alleen naar de laatste weken kijken en daaruit blijkt dat Turkish Airlines de aller-aller-aller-gevaarlijkste luchtvaartmaatschappij van de hele wereld is.

Oh en namens Bauchaille, Mylene, Gert, Mrx1982 en anderen: jah idd turke zijn stommmm!
pi_66767306
Opmerkelijk bericht, over die waarschuwing van Boeing. De feiten lijken zich nu toch wel op te stapelen. De hoogtemeter was kapot, de vliegmaatschappij had dat kunnen weten, de piloten ook.
pi_66767352
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Antwoord van Lightning: ja maar ehh je mag alleen naar de laatste weken kijken en daaruit blijkt dat Turkish Airlines de aller-aller-aller-gevaarlijkste luchtvaartmaatschappij van de hele wereld is.
Meer dan 100x gevaarlijker dan andere maatschappijen in die periode
pi_66767375
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:53 schreef isogram het volgende:
De hoogtemeter was kapot, de vliegmaatschappij had dat kunnen weten,
Hier volg ik je nog....
quote:
de piloten ook.
.. en hier ben ik je kwijt..
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:13:34 #198
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_66768060
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:31 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Onzin. Ooit van Air France gehoord?
Kijk voor de grap eens wanneer die ongelukken gebeurde (jaar) en hoe weinig doden. In die tijd liepen ze in Turkije nog allemaal schapen te neukenhoeden. Je moet natuurlijk wel meenemen hoeveel vluchten en wanneer die ongelukken waren. Vroeger was vliegen een stuk gevaarlijker.
mai pen rai
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 15:14:01 #199
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66768076
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:

Oh en namens Bauchaille, Mylene, Gert, Mrx1982 en anderen: jah idd turke zijn stommmm!
Dat is wel heel erg simpel en generalistisch, om alle turken 'stom' te noemen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66768428
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Antwoord van Lightning: ja maar ehh je mag alleen naar de laatste weken kijken en daaruit blijkt dat Turkish Airlines de aller-aller-aller-gevaarlijkste luchtvaartmaatschappij van de hele wereld is.

Oh en namens Bauchaille, Mylene, Gert, Mrx1982 en anderen: jah idd turke zijn stommmm!
Ongevraagde woordvoerder. Liever niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')