1 op de 800.000 KLM vluchten is gecrashed.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
KLM 2.4 mln vluchten en THY 2.1 miljoen vluchten, verschil in aantal ongelukken: 3 van KLM tegen 10 van THY.
Wow, hoeveel procent verschil is dat?
Klopt, de ene lijst op airsafe.com is vanaf 1970. De andere lijst vanaf de oprichting.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:13 schreef Meh7 het volgende:
Meer vergelijkingsmateriaal: http://www.baaa-acro.com/Compagnies%20T/Turkish%20Airlines.htm
http://www.baaa-acro.com/Compagnies%20K/KLM.htm volgens deze site heeft de KLM meer accidents.
Ik heb je de vergelijking gegeven waar je om vroeg omdat je mijn geposte feiten als 'onzin spuien' af deed. Nu kom je weer met iets anders. Mooi verhaalquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:12 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik had graag een vergelijking gehad met betrekking tot de opleiding van de piloten en de vloot. Dat is informatie die me meer interesseert.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij vraagt je niet af hoe het in vredesnaam mogelijk is dat iemand na 15.000 vlieguren een zo basale fout maakt? Dan is er redelijkerwijs aan te nemen dat er meer aan de hand was dan alleen maar een 'slecht opgeleide' piloot of wat je dan ook maar wil suggereren met je posts. Wat er is gebeurd is van het niveau dat ik na 16 jaar autorijden plotseling het gas niet meer kan vinden. En dat is zo raar dat het nader onderzoek vereist.
Kans op ongeluk bij de KLM is dus ongeveer 0,000125 procent tegenover ongeveer 0,00025 procent bij THY. Dat is dus 0,000125 procent verschil ;')quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
1 op de 800.000 KLM vluchten is gecrashed.
1 op de 360.000 THY vluchten is gecrashed.
Een aanzienlijk verschil.
Natuurlijk wijzen de feiten tot nu toe in de richting van de piloot als verantwoordelijke, maar ik wil dus wel weten of het gewoon een gigantisch persoonlijk falen is geweest óf dat er allerlei factoren hebben gefaciliteerd dat hij geen cq. foute acties ondernam terwijl dat vliegtuig midden in de lucht tot stilstand begon te komen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach gemakzucht kan de basis doen vergeten hoor ..
na zo veel vluchten wil de piloot nog wel eens zelf over gaan op de AP.
Dit mag niet, maar het gebeurd wel vaker ...
Het is gewoon dat dingen die je elke dag herhaald wel eens zo dat je daar dan te gemakkelijke over gaat denken ..
Nogmaals dit valt niet goed te praten want je moet als Piloot natuurlijk altijd alert blijven op dat soort kleine oneffenheden.
Voor simpel denkende mensen is TK dan dus een hele gevaarlijke maatschappij, toch Lightning?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kans op ongeluk bij de KLM is dus ongeveer 0,000125 procent tegenover ongeveer 0,00025 procent bij THY. Dat is dus 0,000125 procent verschil ;')
Precies, de kans dat je neerstort bij Turkish is dus twee keer zo groot als bij de KLM. Significant verschil.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kans op ongeluk bij de KLM is dus ongeveer 0,000125 procent tegenover ongeveer 0,00025 procent bij THY. Dat is dus 0,000125 procent verschil ;')
lees eens terug, JIJ bent op de proppen gekomen met de ongelukken van TA, ik heb daar nooit om gevraagd. Ik zei toen enkel dat ik niet kon vergelijken met andere maatschappijen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb je de vergelijking gegeven waar je om vroeg omdat je mijn geposte feiten als 'onzin spuien' af deed. Nu kom je weer met iets anders. Mooi verhaal
quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Precies, de kans dat je neerstort bij Turkish is dus twee keer zo groot als bij de KLM. Significant verschil.
dus, hypothetisch gezien, als lufthansa één ongeluk had gehad in de voorbije 40 jaar, en british airways 2, is britisch airways DUBBEL ZO GEVAARLIJK als lufthansa.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:21 schreef Snapcount2 het volgende:
Precies, de kans dat je neerstort bij Turkish is dus twee keer zo groot als bij de KLM. Significant verschil.
Daar heb je gelijk in, bovendien zijn een hoop ongelukken van TA in het binnenland gebeurd bij luchthavens waar je niet zoveel ruimte voor fouten hebt, zoals aan zee, of omringd door bergen. Dus als het fout gaat, is de kans dat je zo een ongeluk als passagier overleefd heel klein.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]significant verschil in de onderlinge verhoudingen, ja. Significant verschil in het aantal ongelukken: nee.
een ongeluk komt nooit alleen het is vaak een opstapeling van fouten ....quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Natuurlijk wijzen de feiten tot nu toe in de richting van de piloot als verantwoordelijke, maar ik wil dus wel weten of het gewoon een gigantisch persoonlijk falen is geweest óf dat er allerlei factoren hebben gefaciliteerd dat hij geen cq. foute acties ondernam terwijl dat vliegtuig midden in de lucht tot stilstand begon te komen.
Ik zou sowieso met de Luftwaffe Lufthansa vliegen, met British Airways ben je 8 van de 10 keer je bagage kwijt aan het eind van de vlucht.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dus, hypothetisch gezien, als lufthansa één ongeluk had gehad in de voorbije 40 jaar, en british airways 2, is britisch airways DUBBEL ZO GEVAARLIJK als lufthansa.
ik zou sidderen en beven als ik met british airways moest vliegen.
Ik kan me een landing in Batman herinneren, ik kan me niet herinneren ooit zo bang te zijn geweest als tijdens een landing die gewoon standaard bleek te zijn door de ligging van de landingsbaan daar.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, bovendien zijn een hoop ongelukken van TA in het binnenland gebeurd bij luchthavens waar je niet zoveel ruimte voor fouten hebt, zoals aan zee, of omringd door bergen. Dus als het fout gaat, is de kans dat je zo een ongeluk als passagier overleefd heel klein.
Enige doorstart die ik ooit heb meegemaakt was anders wel met Lufthansa. Persoonlijk ben ik het meest gecharmeerd van Swiss.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:28 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso met de Luftwaffe Lufthansa vliegen, met British Airways ben je 8 van de 10 keer je bagage kwijt aan het eind van de vlucht.
Hmm, okee. Ik ben zelf een groot fan van Royal Jordanian. Perfecte luchtvaartmaatschappij.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Enige doorstart die ik ooit heb meegemaakt was anders wel met Lufthansa. Persoonlijk ben ik het meest gecharmeerd van Swiss.
Een doorstart wil niet zeggen dat er een probleem met het toestel was, of dat de crew fouten heeft gemaaktquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Enige doorstart die ik ooit heb meegemaakt was anders wel met Lufthansa.
Maar de kans op een fataal ongeluk met THY is wel 2,2x groter dan bij de KLM.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kans op ongeluk bij de KLM is dus ongeveer 0,000125 procent tegenover ongeveer 0,00025 procent bij THY. Dat is dus 0,000125 procent verschil ;')
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die pijl is nogal overbodig. En doe er iets bij als 'Your shipment of fail has landed'
In dit geval dus wel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:34 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een doorstart wil niet zeggen dat er een probleem met het toestel was, of dat de crew fouten heeft gemaakt
welke statistische test heb je uitgevoerd dan?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:21 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Precies, de kans dat je neerstort bij Turkish is dus twee keer zo groot als bij de KLM. Significant verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |