abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:16:06 #101
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_66729443
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:12 schreef Lightning_NL het volgende:
150 knots, niet mph,
j inderdaad even een klein foutje van mijn kant het moet inderdaad knots zijn

maar verder helemaal juist
het is inderdaad te gek voor woorden dat zo vent zulke uit spraken mag doen inderdaad.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_66729692
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:12 schreef Lightning_NL het volgende:
150 knots, niet mph, maar goed, wat die Turken nu roepen slaat AB-SO-LUUT nergens op, en is volledig in de lijn met hun absurde gedrag sinds de crash. Het ligt aan iedereen behalve Turken, volgens de Turken

250km/u is 135 knots.
Landingssnelheid is 140-150 knots schat ik zo?
Een 737 heeft een stall speed van ongeveer 85-100 knots.

Dat die woordvoerder van Turkish Airlines zoveel poep praat is typerend. Schandalig dat ze zo'n sukkel in naam van Turkish Airlines dat soort uitspraken mag doen, terwijl zelfs de gemiddelde leek weet dat hij uit z'n nek lult.
Misschien moet je solliciteren om Turkish Airlines te verlichten met je kennis en kunnen. Uit je posts valt af te leiden dat jij alles beter weet.
pi_66729924
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Misschien moet je solliciteren om Turkish Airlines te verlichten met je kennis en kunnen. Uit je posts valt af te leiden dat jij alles beter weet.
Dat hele Turkish Airlines is een aanfluiting, zoveel blijkt nu wel En bedankt voor het compliment.
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 15:33:19 #104
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66730023
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ook al is het ze niet opgevallen, wat boeit het? Ze hadden gewoon moeten crosschecken.
De mogelijkheid om de kans op menselijke fouten zo klein mogelijk te houden, is best wel boeiend lijkt me.

In dit geval is het dus zo dat er nota bene aan boord van het vliegtuig informatie beschikbaar aanwezig was over een hoogtemeter die recent al enkele malen disfunctioneerde. Dit had de blackbox immers geregistreerd. Toch vertrouwde de bemanning op diezelfde hoogtemeter, omdat ze waarschijnlijk niet op de hoogte waren gebracht via de crew van eerdere vluchten waarbij die hoogtemeter was uitgevallen

Als er tijdens een vlucht instrumenten zijn uitgevallen of hebben gehaperd, zou je verwachten dat de melding hiervan niet afhankelijk is van een crew die dit misschien niet eens is opgevallen, maar dat na afloop van een vlucht even uitgelezen wordt of er nog problemen waren. Geregistreerd wordt het immers tóch al.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66730168
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Misschien moet je solliciteren om Turkish Airlines te verlichten met je kennis en kunnen. Uit je posts valt af te leiden dat jij alles beter weet.
Volgens de user die een piloot die een hoogtemeter die -8 ft aangeeft niet opmerkt als een probleem als hij een landing inzet, omschrijft als een uitstekende piloot omdat hij "mock dogfights" heeft uitgevoerd tegen de Griekse luchtmacht....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:37:25 #106
85962 ioko
I Appear Missing
pi_66730175
Ze vertrouwden helemaal niet op die kapotte meter. Ze wisten immers dat de waarde die de meter aangaf foutief was. Ze wisten blijkbaar niet dat de automatische piloot deze waarde wel als correct zag en gebruikte voor het inzetten van de landing.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_66730467
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:30 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat hele Turkish Airlines is een aanfluiting, zoveel blijkt nu wel En bedankt voor het compliment.
Dat is dus ook onzin, THY heeft helemaal niet zo'n slechte staat van dienst. En het mag wel duidelijk zijn dat er hier sprake is van vermoedelijk menselijk falen. Maar dat beantwoordt nog niet echt welke keten van gebeurtenissen heeft geleidt tot een zo fatale afloop.

Want het blijft raar dat een ervaren piloot een fout maakt die wel heel erg lijkt op een beginnersfout. Dat moet jij ook wel kunnen inzien.
pi_66730490
Slachtoffers crash in stichting

http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_stichting__.html

SCHIPHOL - De stichting Slachtoffers Vliegramp 25 feb 2009 is donderdag officieel opgericht. Er is een bestuur samengesteld en bij de notaris is een akte van oprichting opgesteld. Dat meldde advocaat van de stichting Leonard Böhmer donderdag.

De stichting behartigt de belangen van de slachtoffers van het bij Schiphol neergestorte toestel van Turkish Airlines. Volgens Böhmer hebben inmiddels enkele tientallen passagiers laten weten dat ze zich misschien bij de stichting aansluiten.

In het bestuur zitten mensen die niet zelf aan boord van het toestel zaten. Wie het precies zijn wilde de advocaat nog niet zeggen. Het bestuur vergadert binnen enkele dagen over eventuele schadeclaims die de stichting gaat indienen.
pi_66730515
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:37 schreef ioko het volgende:
Ze vertrouwden helemaal niet op die kapotte meter. Ze wisten immers dat de waarde die de meter aangaf foutief was. Ze wisten blijkbaar niet dat de automatische piloot deze waarde wel als correct zag en gebruikte voor het inzetten van de landing.
Dus ze beschikten ook nog eens over onvoldoende systeemkennis.
En ik weet dat eerder is beweerd dat dit niet tot de parate kennis behoort van een piloot, maar hier ben ik het pertinent mee oneens.
pi_66730633
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus ook onzin, THY heeft helemaal niet zo'n slechte staat van dienst. En het mag wel duidelijk zijn dat er hier sprake is van vermoedelijk menselijk falen. Maar dat beantwoordt nog niet echt welke keten van gebeurtenissen heeft geleidt tot een zo fatale afloop.

Want het blijft raar dat een ervaren piloot een fout maakt die wel heel erg lijkt op een beginnersfout. Dat moet jij ook wel kunnen inzien.
THY heeft slechts 10 crashes met fatale afloop gehad sinds 1970, op een dikke 2 miljoen vluchten. zeker niet zo'n slechte staat van dienst nee.
pi_66730758
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:49 schreef Lightning_NL het volgende:

THY heeft slechts 10 crashes met fatale afloop gehad sinds 1970, op een dikke 2 miljoen vluchten. zeker niet zo'n slechte staat van dienst nee.
ben je nu nog bezig met steeds dezelfde onzin te spuien ?

gesolliciteerd bij turkish airlines of zo en niet binnengeraakt ? Er moet toch IETS zijn wat die turken jou hebben misdaan dat je zo gefrustreerd bent
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  Donald Duck held donderdag 5 maart 2009 @ 15:52:39 #112
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66730767
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Nieuw discussie materiaal.

http://www.nu.nl/algemeen(...)en-niet-te-laat.html
[..]
Triest en lachwekkend tegelijk om te zien in welke rare bochten die Turken zich iedere keer weer wringen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66731120
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:52 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ben je nu nog bezig met steeds dezelfde onzin te spuien ?

gesolliciteerd bij turkish airlines of zo en niet binnengeraakt ? Er moet toch IETS zijn wat die turken jou hebben misdaan dat je zo gefrustreerd bent
Ik spui geen onzin, ik noem de feiten.

Ik zou niet eens WILLEN werken bij Turkish Airlines. Ik ben trouwens ook niet gefrustreerd


Omdat jij denkt dat ik onzin spui, hier effe alle ongelukken van Turkish Airlines sinds 1970 beschreven, prima maatschappij hoor verder.

26 January 1974; THY F28-1000; Izmir, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Izmir and Istanbul. The aircraft became briefly airborne during takeoff, but lost altitude, struck a drainage ditch, disintegrated, and caught fire. Four of the five crew members and 62 of the 68 passengers were killed.
Fatal F28 Events


3 March 1974; THY Turkish Airlines DC10; Flight 981; near Paris, France: The aircraft was a scheduled international flight from Paris to London. During climb, a rear cargo door which was improperly closed blew out. The resulting cabin decompression caused damage to the main cabin floor and to some control cables in the area. The crew was unable to control the aircraft and the plane crashed. All 333 passengers and 12 crew were killed.
Fatal DC10 Events
Wikipedia Entry for this Accident


30 January 1975; THY F28-1000; Istanbul, Turkey: The aircraft was on a scheduled domestic flight between Izmir and Istanbul. The crew executed a missed approach because of a brief power outage affecting the runway lights. During the maneuvering The aircraft crashed into the Sea of Marmara while the crew was maneuvering for another approach. All four crew members and 37 passengers were killed.
Fatal F28 Events


19 September 1976; THY 727-200; near Isparta, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Istanbul and Antalya. The aircraft struck a mountain near Isparta during the approach. All eight crew members and 146 passengers were killed.
Fatal 727 Events


23 December 1979; THY F28-1000; near Ankara, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Samsun and Ankara. The aircraft struck a hill after deviating from a normal instrument landing approach. Three of the four crew members and 36 of the 39 passengers were killed.
Fatal F28 Events


14 October 1980; THY 727; Diyarbakir, Turkey : The aircraft was hijacked while it was on an international flight from Munich, West Germany to Ankara, Turkey. The hijackers were taken into custody during a refueling stop at Diyarbakir. One passenger was killed during the incident.
Fatal 727 Events
List of Turkish Airlines Hijackings from Wikipedia


16 January 1983; THY 727-200; Flight 158; Ankara, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Istanbul and Ankara. The aircraft crashed about 500 feet (150m) short of runway during poor visibility (fog and snow) and possibly wind shear. There were 47 fatalities among the 60 passengers.
Fatal 727 Events
Wikipedia Entry for this Accident


29 December 1994; THY Turkish Airlines 737-400; Flight 278; near Van, Turkey: This was a scheduled domestic flight from Ankara to Van. The aircraft hit a hill four km from the airport during the plane's fourth landing attempt. Five of the seven crew members and 52 of the 69 passengers were killed.
Fatal 737 Events
Wikipedia Entry for this Accident

7 April 1999; THY Turkish Airlines 737-400; Flight 5904; near Ceyhan, Turkey: The aircraft crashed near Ceyhan, Turkey shortly after takeoff from Adana, Turkey. This was a repositioning flight from Adana, Turkey to Jeddah, Saudi Arabia and did not have any passengers on board. All six crew members were killed. This was not a fatal event as defined by AirSafe.com and does not contribute to the fatal event rate for this airline.
Fatal 737 Events
Wikipedia Entry for this Accident


8 January 2003; Turkish Airlines RJ100; Flight 634; Diyarbakir, Turkey:
The aircraft had departed from Istanbul and crashed shortly before landing in Diyarbakir, a city near Turkey's border with Iraq. Four of the five crew members and 71 of the 75 passengers were killed in the crash.
Fatal RJ70/RJ100 Events
Wikipedia Entry for this Accident

25 February 2009; Turkish Airlines 737-800; Flight 1951; Amsterdam, Netherlands: The aircraft, on a scheduled international flight from Istanbul, Turkey, to Amsterdam, Netherlands crashed in a field about a mile (1.6 km) short of the runway. Three crew members, including both pilots, were killed, as were at least six others among the 134 passengers and crew members.
Fatal 737 Events
Wikipedia Entry for this Accident
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:03:11 #114
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_66731285
de turken zaten fout, klaar. De feiten spreken voor zich.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_66731296
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik spui geen onzin, ik noem de feiten.

Ik zou niet eens WILLEN werken bij Turkish Airlines. Ik ben trouwens ook niet gefrustreerd
Als je wordt aangenomen is dat maximaal voor de functie schoenenpoetser.
pi_66731320
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef Lightning_NL het volgende:

Ik ben trouwens ook niet gefrustreerd

het is eraan te merken

ik wil er niet aan denken hoe je hier zou reageren als je wél gefrustreerd bent .

ik lees trouwens geen enkel feit in jouw posts, alleen keer op keer dezelfde waardeoordelen die op niets zijn gebaseerd.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:05:05 #117
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66731378
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik spui geen onzin, ik noem de feiten.

Ik zou niet eens WILLEN werken bij Turkish Airlines. Ik ben trouwens ook niet gefrustreerd

Je slaat door man.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66731393
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:03 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het is eraan te merken

ik wil er niet aan denken hoe je hier zou reageren als je wél gefrustreerd bent .

ik lees trouwens geen enkel feit in jouw posts, alleen keer op keer dezelfde waardeoordelen die op niets zijn gebaseerd.
Misschien moet je even je ogen laten nakijken of je verdiepen in de luchtvaart en vliegtuigen.
pi_66731414
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:05 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Je slaat door man.
Leg uit?
pi_66731497
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef Lightning_NL het volgende:

Ik spui geen onzin, ik noem de feiten.

Ik zou niet eens WILLEN werken bij Turkish Airlines. Ik ben trouwens ook niet gefrustreerd


Omdat jij denkt dat ik onzin spui, hier effe alle ongelukken van Turkish Airlines sinds 1970 beschreven, prima maatschappij hoor verder.

26 January 1974; THY F28-1000; Izmir, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Izmir and Istanbul. The aircraft became briefly airborne during takeoff, but lost altitude, struck a drainage ditch, disintegrated, and caught fire. Four of the five crew members and 62 of the 68 passengers were killed.
Fatal F28 Events


3 March 1974; THY Turkish Airlines DC10; Flight 981; near Paris, France: The aircraft was a scheduled international flight from Paris to London. During climb, a rear cargo door which was improperly closed blew out. The resulting cabin decompression caused damage to the main cabin floor and to some control cables in the area. The crew was unable to control the aircraft and the plane crashed. All 333 passengers and 12 crew were killed.
Fatal DC10 Events
Wikipedia Entry for this Accident


30 January 1975; THY F28-1000; Istanbul, Turkey: The aircraft was on a scheduled domestic flight between Izmir and Istanbul. The crew executed a missed approach because of a brief power outage affecting the runway lights. During the maneuvering The aircraft crashed into the Sea of Marmara while the crew was maneuvering for another approach. All four crew members and 37 passengers were killed.
Fatal F28 Events


19 September 1976; THY 727-200; near Isparta, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Istanbul and Antalya. The aircraft struck a mountain near Isparta during the approach. All eight crew members and 146 passengers were killed.
Fatal 727 Events


23 December 1979; THY F28-1000; near Ankara, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Samsun and Ankara. The aircraft struck a hill after deviating from a normal instrument landing approach. Three of the four crew members and 36 of the 39 passengers were killed.
Fatal F28 Events


14 October 1980; THY 727; Diyarbakir, Turkey : The aircraft was hijacked while it was on an international flight from Munich, West Germany to Ankara, Turkey. The hijackers were taken into custody during a refueling stop at Diyarbakir. One passenger was killed during the incident.
Fatal 727 Events
List of Turkish Airlines Hijackings from Wikipedia


16 January 1983; THY 727-200; Flight 158; Ankara, Turkey: This was a scheduled domestic flight between Istanbul and Ankara. The aircraft crashed about 500 feet (150m) short of runway during poor visibility (fog and snow) and possibly wind shear. There were 47 fatalities among the 60 passengers.
Fatal 727 Events
Wikipedia Entry for this Accident


29 December 1994; THY Turkish Airlines 737-400; Flight 278; near Van, Turkey: This was a scheduled domestic flight from Ankara to Van. The aircraft hit a hill four km from the airport during the plane's fourth landing attempt. Five of the seven crew members and 52 of the 69 passengers were killed.
Fatal 737 Events
Wikipedia Entry for this Accident

7 April 1999; THY Turkish Airlines 737-400; Flight 5904; near Ceyhan, Turkey: The aircraft crashed near Ceyhan, Turkey shortly after takeoff from Adana, Turkey. This was a repositioning flight from Adana, Turkey to Jeddah, Saudi Arabia and did not have any passengers on board. All six crew members were killed. This was not a fatal event as defined by AirSafe.com and does not contribute to the fatal event rate for this airline.
Fatal 737 Events
Wikipedia Entry for this Accident


8 January 2003; Turkish Airlines RJ100; Flight 634; Diyarbakir, Turkey:
The aircraft had departed from Istanbul and crashed shortly before landing in Diyarbakir, a city near Turkey's border with Iraq. Four of the five crew members and 71 of the 75 passengers were killed in the crash.
Fatal RJ70/RJ100 Events
Wikipedia Entry for this Accident

25 February 2009; Turkish Airlines 737-800; Flight 1951; Amsterdam, Netherlands: The aircraft, on a scheduled international flight from Istanbul, Turkey, to Amsterdam, Netherlands crashed in a field about a mile (1.6 km) short of the runway. Three crew members, including both pilots, were killed, as were at least six others among the 134 passengers and crew members.
Fatal 737 Events
Wikipedia Entry for this Accident


je KAN er echt niet mee ophouden hé . Nogmaals, wat heeft die maatschappij jou misdaan.

hier bewijs je juist niets mee. Ik vind 10 ongelukken in 35 jaar tijd zeer weinig trouwens. Ik zou moeten kunnen vergelijken met andere maatschappijen.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_66731525
Ik wist niet dat we op FOK! zoveel piloten hadden
tof
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_66731594
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:08 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

je KAN er echt niet mee ophouden hé . Nogmaals, wat heeft die maatschappij jou misdaan.

hier bewijs je juist niets mee. Ik vind 10 ongelukken in 35 jaar tijd zeer weinig trouwens. Ik zou moeten kunnen vergelijken met andere maatschappijen.
Andere maatschappijen hebben veel minder crashes gehad sinds 1970. Met vaak minstens meer dan 2x zoveel gevlogen vluchten.
http://www.airsafe.com/events/regions/europe.htm
Daar heb je je vergelijkingsmateriaal.
pi_66731662
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Andere maatschappijen hebben 3-4 crashes sinds 1970. Met vaak meer dan 2x zoveel gevlogen vluchten.
www.airsafe.com.
Daar heb je je vergelijkingsmateriaal.
KLM 2.4 mln vluchten en THY 2.1 miljoen vluchten, verschil in aantal ongelukken: 3 van KLM tegen 10 van THY.

Wow, hoeveel procent verschil is dat?
pi_66731687
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:05 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Misschien moet je even je ogen laten nakijken of je verdiepen in de luchtvaart en vliegtuigen.
Jij vraagt je niet af hoe het in vredesnaam mogelijk is dat iemand na 15.000 vlieguren een zo basale fout maakt? Dan is er redelijkerwijs aan te nemen dat er meer aan de hand was dan alleen maar een 'slecht opgeleide' piloot of wat je dan ook maar wil suggereren met je posts. Wat er is gebeurd is van het niveau dat ik na 16 jaar autorijden plotseling het gas niet meer kan vinden. En dat is zo raar dat het nader onderzoek vereist.
pi_66731723
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:

Andere maatschappijen hebben 3-4 crashes sinds 1970. Met vaak meer dan 2x zoveel gevlogen vluchten.
www.airsafe.com.
Daar heb je je vergelijkingsmateriaal.
ik had graag een vergelijking gehad met betrekking tot de opleiding van de piloten en de vloot. Dat is informatie die me meer interesseert.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')