abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66691253
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat deel 54

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009 (bezig sinds 02-2008)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan de Clomid.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart terug naar gyn voor uitslagen onderzoeken en behandelplan IVF/ICSI.Oei..

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 04-03-2009 18:15:39 ]
pi_66691383
Leonieke, wat goed, dan eindelijk een behandelplan!!! Laat het maar snel april zijn, dan weer een stapje dichterbij. Klinkt goed zeg, en wel spannend!
Eindelijk iets in het vooruitzicht
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66692492
En door het lezen van de post van CP (en dan zeker de laatste zin) zit ik hier nu aan mijn pc te wenen Zo lief Maar misschien heeft het niet veel zin dat ik nog lang blijf werken vandaag Ik ben waarschijnlijk iets te emotioneel.

Ik weet echt niet meer welk medicijn het was. Misschien weet mijn man het nog. Ik zal het hem nog eens vragen Het is alleszins een medicijn dat ervoor zorgt dat mensen last hebben van hun maag. De dokter zei ook dat als ik er na 3 weken nog last van heb, ik het medicijn niet meer moet nemen.
En blijkbaar zou het ook kunnen helpen bij het vermageren (als in 1kg op een jaar ofzo). Maar ah, alle beetjes helpen hé wel weer een beetje onder mijn voeten gekregen omdat ik me dus niet weeg. Ik zei wel dat mensen in mijn omgeving al hadden gezegd dat ik vermagerd was en dat vond hij positief, maar hij vindt dat ik de confrontatie moet aangaan. Heb hem maar gezegd dat de vorige keer al confronterend genoeg was

En het is bijna 1 april zeker? Het zou alleszins fijn zijn als ik in de loop van de maand april met een behandeling zou mogen beginnen.
pi_66693852
Cp ongesteld, balen!

leonieke een behandelplan, wat ontzettend fijn! Nu vind ik dat het een beetje vlot mag gaan voor je.

Trouwens, ik ga ook mee voor een decemberbaby. Ik zag de bui al hangen met tempen vanmorgen: ik ben vandaag ongesteld geworden. Fijn: een ei en een cyclus van 27 dagen. Maar toch: ik baal er van.
pi_66695120
Bij mij wordt het sowieso al een 2010-baby. Het zou gewoon super zijn moest het er zijn voor september 2010 want dan zou dat willen zeggen dat ik de eindejaarsperiode zwanger in ga
pi_66696783
Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan de Clomid.

Kan iemand dat voor me aanpassen? Bedankt alvast

Oh Princes.. Dus toch ongesteld Dat sucks..
Wanneer gaat er hier nou weer eens iemand een plusje plassen?

Leonieke, Ik hoop dat er nu schot in de zaak komt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:16:00 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66699237
Het is aangepast Vlindur.

Hopelijk idd nu een beetje schot erin Leonieke.
pi_66700338
Dank BE
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 19:52:35 #9
5428 crew  miss_sly
pi_66702884
CP toch ongesteld. Wat onzettend jammer

leonieke, een goed gesprek, eindelijk dan. Ik hoop dat het snel tot het gewenste resultaat leidt.

PZE ook ongesteld jammer hoor

Lieve meiden, dikke voor allemaal. Het is zo naar om in dit topic te zitten, hoeveel steun je ook aan elkaar hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66702942
Ik baal niet hoor dat ik ongesteld ben. Ben er wel blij mee. Een nieuwe ronde is begonnen, dus een nieuwe kans
En ondanks dat ik weet dat het niet helemaal natuurlijk is opgewekt, is dit wel m'n eerste menstruatie ooit na een eisprong. Dus dat deel van m'n lichaam werkt in ieder geval wel naar behoren

Samen een nieuwe ronde in pze. Vlindur, doe je mee?
pi_66702994
Lieve meiden, ik heb de laatste week een beetje ontwijkend gedrag vertoond rondom dit topic. Ik merkte dat ik er weer 'teveel' inzat. Ook niet gek als je 2 jaar geen terugplaatsing hebt gehad, en het gaat dan ineens door. Maargoed.. ik merkte dat ik mijn leven steeds 'on hold' zet rond een poging. En daar moest (moet) ik zó mee ophouden. Want realistisch gezien, als het nooit lukt, kan ik niet telkens alles stilzetten, en daarbij maakt dat de pogingen alleen maar zwaarder.. En misschien is dat mijn les nu wel, rondom afgelopen poging. Ermee bezig ben je wel, maar als je gewoon gezond leeft e.d. en geen te rare dingen doet, kan je gewoon nog steeds alles blijven doen.

Eye opener en ik ben er wel een beetje dankbaar voor dat ik dit nu inzie.

Extreem gezien, ik ben aan het motorrijlessen momenteel dat wilde ik altijd al zó graag (wil namelijk nooit achterop, alleen maar zelf rijden) maar dat stelde ik maar uit: want stel je voor dat deze maand lukt!!!

En als je 'gewoon' zwanger kunt worden, kan dat ook tussendoor. En als het zo is, kan ik mijn lessen altijd nog uitstellen En zo zijn er nog wat dingetjes, maar laatste poging heeft wel mijn ogen geopend!

Zo weer een heel ego verhaal, maar even uitleggen waarom ik er de afgelopen 2 weken niet echt was
(maar ik leef wel onwijs met jullie mee )

Pze en CP: meiden, wat tuurlijk zijn jullie blij dat jullie deze maand een ei hadden, een cyclus e.d. En natuurlijk baal je ervan dat het niet is gelukt. Heel logisch! En mooi dat jullie nu beiden een menstruatie hebben, dat je daar niet meer op hoeft te wachten... Maar ook menstrueren is k*t! Zwanger willen we worden anders zouden we hier niet zitten!!!!

Leonieke, wat fijn dat er een goed gesprek is geweest en dat er nu wat gaat gebeuren!

Anderen, o.a. Saffier ik denk vreselijk aan jullie....

Ik zal jullie wat minder verwaarlozen
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_66703020
Mag ik deze ronde ook weer meedoen CP
(als er een terugplaatsing komt, haha!)
pi_66703151
Ik duim mijn duimen stuk Leonieke, dat jij in 2010 mama mag worden!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 20:09:31 #14
5428 crew  miss_sly
pi_66703608
NieTTus, heel goed die motorrijlessen Ik heb ook ergens tussendoor mijn motorrijbewijs gehaald, gewoon omdat ik dat zo graag wilde. En je leven op hold, ook zo'n bekend fenomeen. Heel goed dat je het herkent en er iets aan doet.

Veel succes deze ronde
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66703728
Ik had je al gemist NieTTus. Begrijpelijk dat je een time-out genomen hebt. Ik denk dat we die hier allemaal wel eens nodig hebben. Mooi dat je een eye-opener hebt gehad. Hopelijk vind je er echt wat rust door.

Owh, en superstoer dat je motorlessen neemt! Bikerchick

En je hoeft toch niet aan mij te vragen of je mee mag doen? Als het aan mij lag deed iedereen hier tegelijk mee!!!

Ik ben echt zo vreselijk emo de laatste week. Heb nog niet gejankt, maar voel steeds de tranen achter m'n ogen om de stomste dingen En dit topic bezorgt me ook veel branderige oogjes. Wat een zusterliefde hier Women can be bitches tegen elkaar, maar hier voel ik alleen maar liefde

En ook zo lief dat de oudgedienden nog regelmatig langskomen. Jullie zijn allemaal lief

* CrazyPrincess gaat emo in een hoekje zitten janken...
pi_66704308
* NieTTus jankt lekker even mee !!

Inderdaad, vrouwen kunnen krengen zijn (ik zelf ook héél goed ) maar hier

pi_66707275
voor iedereen hier:

enne NieTTus: lekker scheuren op je moter, motermuis
pi_66707797
kroelknuf met CP en NieTTus!
even lekker janken is soms heel erg fijn! Kan heel erg opluchten! (doe ik zelf op het moment ook om het minste of geringste... )
NieTTus, ik vind het fijn dat je voor jezelf hebt ingezien hoe het zit, en dat je nu aan jezelf denkt en ook motorrijles hebt! Ik snap best dat je af en toe even voor jezelf wil hebben en dat je (als je even een stap terug wil nemen) soms ook even niet hier wil zijn. ik weet ook dat dat niet betekent dat je de meiden hier dan niet gunt om zwanger te worden of erover te praten!

quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:11 schreef leonieke het volgende:
En verklaar me nu maar gek, maar wij wilden juist niet op zo'n 'leuke' datum trouwen
Maar jij bent toch op 14-07-07 getrouwd? dat is: 14=7+7... is ook best bijzonder...

Ik hoop dat jij ook gauw goed nieuws kan gaan melden Leonieke!
pi_66717315
Niettus, wat klink je sterk!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_66719789
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:12 schreef CrazyPrincess het volgende:
En ook zo lief dat de oudgedienden nog regelmatig langskomen. Jullie zijn allemaal lief
* CrazyPrincess gaat emo in een hoekje zitten janken...
CP, juist omdat wij ('oudgedienden' ) weten hoe het is als het allemaal niet zo makkelijk gaat en hoeveel spanningen en frustratie het met zich mee kan brengen, kom ik hier regelmatig even kijken hoe het ermee staat. Dit is ook het enige topic waar ik vrijwel dagelijks even lees en wat ik in mijn favorieten heb staan...

NieTTus... ... ook al heb je nu een eye-opener gehad, toch kan ik me goed voorstellen dat je dit topic expres even laat voor wat het is. Maar goed van je dat je ook de leuke dingen van het leven wel in blijft zien... en dat je bent gaan motorrijden! Stoer!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_66734775
Ik geloof dat ik de afgelopen weken elke dag wel jank. Word soms doodmoe van mezelf. En nu is er weer eens een collega zwanger. De gesprekken gaan over niets anders meer want iedereen is of zwanger of het weleens geweest. Ik ben vanmiddag maar gevlucht tijdens de gezellige nazit. Bleeegh.
pi_66735076
Hier ook iedereen zwanger Annoying is dat.. Ik wil ook..
Al heb ik er al een poosje niet om gehuild. Ik voel ze wel prikken, maar komen niet door. Ben wel mega emo

En ik heb me toch een rugpijn sinds gister. Snap er niks van!

En NieTTus! Jij ook al motorrijden! Vet gaaf man!
pi_66736489
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:58 schreef McLaura het volgende:
Ik duim mijn duimen stuk Leonieke, dat jij in 2010 mama mag worden!
Ik ook!

Ow Sombie en Vlindur Herkenbaar hoor, iedereen lijkt wel zwanger of te praten over kinderen. Best effe slikken soms
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66738146
Lucky me, dat ik weinig zwangerschappen om me heen heb. Zou er gek van worden

Voor alle meiden die even in een dipje zitten een hele grote knuffel

Ik mag straks weer de eerste spuit van deze ronde zetten
pi_66738440
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:12 schreef Jose81 het volgende:

[..]

CP, juist omdat wij ('oudgedienden' ) weten hoe het is als het allemaal niet zo makkelijk gaat en hoeveel spanningen en frustratie het met zich mee kan brengen, kom ik hier regelmatig even kijken hoe het ermee staat. Dit is ook het enige topic waar ik vrijwel dagelijks even lees en wat ik in mijn favorieten heb staan...

Ik inderdaad ook. En ik denk wel eens 'poeh, je zou er maar aan staan'. En dan realiseer ik me dat ik óók in dat schuitje heb gezeten. Wij zijn óók voor ons gevoel veel te lang bezig geweest (3 jaar, 40 cyclussen, 20 negatieve testen, 6 iui en 1 ivf). Maar raar genoeg ben ik de ergste pijn en frustratie vergeten..... Dat komt heus wel terug, maar momenteel zit ik heel erg op een lichtblauwe wolk.

Ik vind het dan ook moeilijk om hier goed te reageren zonder 'oog-uitstekerig' over te komen, maar ik wil jullie hier ook niet vergeten. Zeker niet omdat hier nog meiden zitten die er al zaten toen ik binnen kwam rollen..... Toen steunden jullie mij ook..... en ik hoop dat jullie mijn steun en uitingen van medeleven als oprecht zien, en niet als 'zij heeft makkelijk praten'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')