Ze gaan je heus niet wegen...en dikker worden kan ook na het tekenen van je gezondheidsverklaring gebeuren (zoals met de meesten van ons)...en dan kraait er geen haan naar...(ik wil je niet aanmoedigen om te liegen, maar soms is een leugentje om bestwil niet zo slecht).quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:22 schreef Roosjess het volgende:
[..]
Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vragen!
Ik kan wel leven met een eventuele toeslag, alhoewel mijn BMI volgens mij geen 30 is.
Nu kan ik wat rustiger slapen
Ik dacht dat als ze een antwoord niet zo OK vonden, dat er dan een heel onderzoek zou kunnen plaatsvinden bij een artsquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze gaan je heus niet wegen...en dikker worden kan ook na het tekenen van je gezondheidsverklaring gebeuren (zoals met de meesten van ons)...en dan kraait er geen haan naar...(ik wil je niet aanmoedigen om te liegen, maar soms is een leugentje om bestwil niet zo slecht).
Ik had toen d'r tijd de vraag er in staan of ik rookte...en ja...wat antwoord je dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:26 schreef Roosjess het volgende:
[..]
Ik dacht dat als ze een antwoord niet zo OK vonden, dat er dan een heel onderzoek zou kunnen plaatsvinden bij een arts![]()
Ik heb me hier ZO druk over gemaakt de laatste paar weken. Misschien klinkt dat heel vreemd.
Dit is wel een opluchting
Hehehe jammer...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie weet weeg je over een jaar een stuk minder...en dan gaan ze echt dat bedrag niet aanpassen.
Oh, bij mijn hypotheek is het variabele rentepercentage rechtevenredig gekoppeld aan mijn BMIquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een spaarhypotheek heeft een 'ingebouwde' overlijdensrisicoverzekering. Ze zullen je bij overgewicht over het algemeen niet afwijzen, maar ben je echt veel te zwaar (BMI boven de 30, ik noem maar iets), dan zou je wel een toeslag kunnen krijgen. Je premie wordt dan wat hoger. Per verstrekker wisselt dat beleid, overigens. (afwijzing gebeurt zo goed als nooit, maar die toeslag weleens).
Ja, daar was ik ook al bang voor. Ze hebben wel al mijn loonstrookjes en jaaropgaven e.d. al, maar een offerte geven is natuurlijk nog niet bindend.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Een offerte zegt nogal weinig als je geen stukken hebt aangeleverd en een akkoord van de verstrekker hebt.
Wat is je rentevast periode?quote:Op woensdag 1 april 2009 17:39 schreef Ml-etje het volgende:
Wij hopen ook nog op een daling we krijgen de laagste rente tussen nu en augustus..
Ik zat net te bedenken dat ze waarschijnlijk ook naar ziektes in de familie zullen vragen. Mijn moeder heeft sinds 2 jaar diabetis (type 2). Dat zal denk ik wel wat zorgen wekken. Ik neem aan dat ik dat dan weer niet zou kunnen weglaten...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze gaan je heus niet wegen...en dikker worden kan ook na het tekenen van je gezondheidsverklaring gebeuren (zoals met de meesten van ons)...en dan kraait er geen haan naar...(ik wil je niet aanmoedigen om te liegen, maar soms is een leugentje om bestwil niet zo slecht).
Heb dat niet terug gezien..diabetes stond er bij ons niet tussen..hartklachten enz weer welquote:Op donderdag 2 april 2009 23:08 schreef Roosjess het volgende:
[..]
Ik zat net te bedenken dat ze waarschijnlijk ook naar ziektes in de familie zullen vragen. Mijn moeder heeft sinds 2 jaar diabetis (type 2). Dat zal denk ik wel wat zorgen wekken. Ik neem aan dat ik dat dan weer niet zou kunnen weglaten...
Zowel in als buiten de hypotheek heeft voordelen. Leg je eigen geld in dan krijg je tegen de rente die je betaald (bij spaarhypotheek) diezelfde rente over je spaargeld. Als je 6% moet betalen, ontvang je ook 6%. Echter, je kan niet bij het geld dan.quote:Op zondag 5 april 2009 11:58 schreef portable het volgende:
Hoe zit het met eigen geld inbrengen. Stel ik heb 25k aan spaargeld en wil een huis van 150k kopen. Kan ik de hypotheek dan verlagen met 25k? Kan dan al 25k aflossen? Of kan ik dan meer lenen? Want wil m'n spaargeld niet kwijt.
Gewoon op 140 beginnen, dat kan makkelijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:51 schreef jojomen4 het volgende:
Als ik geinteresseerd ben in een woning in flatgebouw X. Kan ik dan ergens terug zien voor hoeveel geld ze recentelijk andere woningen in gebouw X hebben verkocht?
En, ik ben geinteresseerd in een apartement in Amstelveen. De vraagprijs op dit moment is 167k. Ik zou het graag voor rond de 150k willen kopen. Met welk bedrag kan ik dan beginnen met bieden? Toch niet 140k? Dat ligt zo ver van de vraagprijs. Maar als ik rond de 150 wil eindigen dan kan ik ook moeilijk bij de 150 beginnen. Of gewoon zeggen wat ik er voor wil betalen en erbij vertellen dat ik niet hoger wil?
Een vriend van mij heeft bij het invullen van de medische vragenlijst een "leugentje om bestwil" ingevuld, maar die is er nu wel erg over aan het stressen. Het is dan ook niet echt een leugenTJE. Hij heeft opgegeven dat hij 115 kilo weegt, terwijl hij 135 kilo weegt! Nou zit hij (logischerwijs) erg te stressen, want hij is bang dat hij alsnog voor een medische keuring langs moet komen en dat men er dan acherkomt dat hij die 20 kilo extra verzwegen heeft. Volgens mij niet zo'n handige move van hem. Ik kan hem ook niet echt van advies voorzien, nog wijze woorden voor hem?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |