abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 23:23:52 #226
236264 crew  capricia
pi_67597454
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:22 schreef Roosjess het volgende:

[..]

Dank je wel voor het beantwoorden van mijn vragen!
Ik kan wel leven met een eventuele toeslag, alhoewel mijn BMI volgens mij geen 30 is.
Nu kan ik wat rustiger slapen
Ze gaan je heus niet wegen...en dikker worden kan ook na het tekenen van je gezondheidsverklaring gebeuren (zoals met de meesten van ons)...en dan kraait er geen haan naar...(ik wil je niet aanmoedigen om te liegen, maar soms is een leugentje om bestwil niet zo slecht).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67597556
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze gaan je heus niet wegen...en dikker worden kan ook na het tekenen van je gezondheidsverklaring gebeuren (zoals met de meesten van ons)...en dan kraait er geen haan naar...(ik wil je niet aanmoedigen om te liegen, maar soms is een leugentje om bestwil niet zo slecht).
Ik dacht dat als ze een antwoord niet zo OK vonden, dat er dan een heel onderzoek zou kunnen plaatsvinden bij een arts

Ik heb me hier ZO druk over gemaakt de laatste paar weken. Misschien klinkt dat heel vreemd.
Dit is wel een opluchting
Nu is het grote wachten op de offerte aangebroken... *zucht*
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 23:28:43 #228
236264 crew  capricia
pi_67597639
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:26 schreef Roosjess het volgende:

[..]

Ik dacht dat als ze een antwoord niet zo OK vonden, dat er dan een heel onderzoek zou kunnen plaatsvinden bij een arts

Ik heb me hier ZO druk over gemaakt de laatste paar weken. Misschien klinkt dat heel vreemd.
Dit is wel een opluchting
Ik had toen d'r tijd de vraag er in staan of ik rookte...en ja...wat antwoord je dan?
Ik rookte soms wel, soms niet... Ik heb maar gewoon NEE ingevuld. Niemand gaat het controleren...
Het is natuurlijk wel wat anders als je een levensbedreigende ziekte verzwijgt. Want dat valt achteraf gewoon te checken. Maar daar gaat het in jou geval helemaal niet om.
En wie weet weeg je over een jaar een stuk minder...en dan gaan ze echt dat bedrag niet aanpassen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67597776
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

En wie weet weeg je over een jaar een stuk minder...en dan gaan ze echt dat bedrag niet aanpassen.
Hehehe jammer...
pi_67598053
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een spaarhypotheek heeft een 'ingebouwde' overlijdensrisicoverzekering. Ze zullen je bij overgewicht over het algemeen niet afwijzen, maar ben je echt veel te zwaar (BMI boven de 30, ik noem maar iets), dan zou je wel een toeslag kunnen krijgen. Je premie wordt dan wat hoger. Per verstrekker wisselt dat beleid, overigens. (afwijzing gebeurt zo goed als nooit, maar die toeslag weleens).
Oh, bij mijn hypotheek is het variabele rentepercentage rechtevenredig gekoppeld aan mijn BMI

[ Bericht 0% gewijzigd door Slutski op 01-04-2009 00:25:44 ]
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
  woensdag 1 april 2009 @ 09:55:23 #231
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_67603700
Heb ook offerte gekregen.

Bedrag: ¤ 365.000
Rente: 3 maands euribor + 2%
Aflossing: ¤ 100.000 is 30 jaar dmv beleggingshypotheek Fortis OBAM

Is dat tegenwoordig nog wel wat, zo'n beleggingshypotheek???
FCT
pi_67606489
Och spataderen,rugklachten enz. waren geen obstakel.. dus dan is een BMI dat toch ook niet?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 1 april 2009 @ 14:51:59 #233
55350 Reena
Angelcrusher
pi_67612840
Hmmmm heb vorige week dinsdag om een offerte gevraagd en ik heb het nog steeds niet.
Mijn ontbindende voorwaarden van het koopcontract verlopen op maandag 6 april. Nu zegt de adviseur wel dat er geen problemen zijn, maar als ik het toch niet rondkrijg en mijn ontbindende voorwaarden zijn verstreken, dan zit ik mooi met de gebakken peren, of niet?

Concrete vraag: Is het niet beter om te vragen of die einddatum van die ontbindende voorwaarden verschoven kan worden? Dan kan ik altijd nog van het huis af, mocht ik het toch niet kunnen financieren...wat denken jullie?
pi_67613767
Dat zou ik altijd proberen. Een offerte zegt nogal weinig als je geen stukken hebt aangeleverd en een akkoord van de verstrekker hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 1 april 2009 @ 15:56:35 #235
55350 Reena
Angelcrusher
pi_67615379
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Een offerte zegt nogal weinig als je geen stukken hebt aangeleverd en een akkoord van de verstrekker hebt.
Ja, daar was ik ook al bang voor. Ze hebben wel al mijn loonstrookjes en jaaropgaven e.d. al, maar een offerte geven is natuurlijk nog niet bindend.
Nou maar hopen dat het lukt om die datum te verschuiven.

Ik vind de tijdsperiode wel krap, of ik ben gewoon sloom.
16 maart heb ik het koopcontract getekend, 6 april verlopen de ontbindende voorwaarden, 13 april moet 10% betaald worden/bankgarantie gegeven worden, 20 april is de overdracht.
Dit is waarschijnlijk de normale gang van zaken?
pi_67615431
Bij WestlandUtrecht is de rente alweer verhoogd. Heb hem in november vastgezet en hoopte op een daling. We zijn nu al een 0,5% omhoog

Maar goed, het is in ieder geval rond. Dat is het belangrijkste.
pi_67619057
Wij hopen ook nog op een daling we krijgen de laagste rente tussen nu en augustus..
pi_67619944
Ach, een half procent zet geen zoden aan de dijk. Spaarhypotheek dus rente die je betaald is gelijk aan de rente die je krijgt. Dat dempt behoorlijk. Maar ik hoop voor je dat ie nog een procent of 2 naar beneden gaat.

Ikzelf heb er geen hoop meer op, maar gun het anderen wel
  woensdag 1 april 2009 @ 18:16:15 #239
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67620043
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:39 schreef Ml-etje het volgende:
Wij hopen ook nog op een daling we krijgen de laagste rente tussen nu en augustus..
Wat is je rentevast periode?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 1 april 2009 @ 18:17:37 #240
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_67620070
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:19 schreef dewaal het volgende:
huren is echt niet zonde van je geld.
Echt wel
  woensdag 1 april 2009 @ 20:32:47 #241
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67624751
We gaan binnenkort onze hypotheek oversluiten. We zitten nu bij de ING zonder NHG en gaan straks over naar een andere hypotheekverstrekker waarbij we lagere maandlasten gaan betalen en NHG hebben. Het oversluiten zal rond juni 2009 gaan plaatsvinden.

Nu heb ik laatst een brief gestuurd naar ING om aan te geven dat we de hypotheek helemaal willen aflossen om vervolgens over te stappen naar een andere verstrekker. De hypotheek loopt eigenlijk nog 2 jaar, maar in de antwoordbrief van ING staat dat we geen boete hoeven te betalen en dat het totaalbedrag in de brief bekend wordt gemaakt die naar de notaris gaat. Nu belden we vandaag om te vragen of we ook een boete moesten betalen en toen vertelden ze dat we een maand opzegtermijn moesten betalen. Klopt dit? Of geldt dit alleen als je binnen een maand na aangeven je hele hypotheek gaat afbetalen?
pi_67624898
Een maand opzegtermijn is over het algemeen wel standaard, ja. Zie ook je voorwaarden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 1 april 2009 @ 20:45:16 #243
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67625210
Ja die maand staat ook in de voorwaarden, maar ik snap niet helemaal wat dat inhoudt.

Moet je nou alleen als er minder dan een maand zit tussen aangeven dat je wilt aflosssen en aflossen die boete betalen? Of moet je die boete ook betalen als je in maart aangeeft dat je in juni je hypotheek helemaal af wilt lossen?

Dat laatste was namelijk volgens de dame van het callcenter het geval.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stiemie op 01-04-2009 22:27:12 ]
pi_67661611
quote:

[..]

Ik zat net te bedenken dat ze waarschijnlijk ook naar ziektes in de familie zullen vragen. Mijn moeder heeft sinds 2 jaar diabetis (type 2). Dat zal denk ik wel wat zorgen wekken. Ik neem aan dat ik dat dan weer niet zou kunnen weglaten...
pi_67691902
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:08 schreef Roosjess het volgende:

[..]

Ik zat net te bedenken dat ze waarschijnlijk ook naar ziektes in de familie zullen vragen. Mijn moeder heeft sinds 2 jaar diabetis (type 2). Dat zal denk ik wel wat zorgen wekken. Ik neem aan dat ik dat dan weer niet zou kunnen weglaten...
Heb dat niet terug gezien..diabetes stond er bij ons niet tussen..hartklachten enz weer wel
pi_67723383
Hoe zit het met eigen geld inbrengen. Stel ik heb 25k aan spaargeld en wil een huis van 150k kopen. Kan ik de hypotheek dan verlagen met 25k? Kan dan al 25k aflossen? Of kan ik dan meer lenen? Want wil m'n spaargeld niet kwijt.
pi_67723708
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:58 schreef portable het volgende:
Hoe zit het met eigen geld inbrengen. Stel ik heb 25k aan spaargeld en wil een huis van 150k kopen. Kan ik de hypotheek dan verlagen met 25k? Kan dan al 25k aflossen? Of kan ik dan meer lenen? Want wil m'n spaargeld niet kwijt.
Zowel in als buiten de hypotheek heeft voordelen. Leg je eigen geld in dan krijg je tegen de rente die je betaald (bij spaarhypotheek) diezelfde rente over je spaargeld. Als je 6% moet betalen, ontvang je ook 6%. Echter, je kan niet bij het geld dan.

Je kan ook zeggen ik zet die 5k vast in een deposito van 5 jaar voor 4,5% ofzo, en dan heb je over 5 jaar wel de beschikking over je geld voor bijvoorbeeld een keuken. Iets minder rendement, maar makkelijker terug te pakken.

Ligt er natuurlijk wel aan of je hypo kan krijgen voor die 150k. Als je max 130k krijgt dan moet je wel.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:51:15 #248
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_67878148
Als ik geinteresseerd ben in een woning in flatgebouw X. Kan ik dan ergens terug zien voor hoeveel geld ze recentelijk andere woningen in gebouw X hebben verkocht?

En, ik ben geinteresseerd in een apartement in Amstelveen. De vraagprijs op dit moment is 167k. Ik zou het graag voor rond de 150k willen kopen. Met welk bedrag kan ik dan beginnen met bieden? Toch niet 140k? Dat ligt zo ver van de vraagprijs. Maar als ik rond de 150 wil eindigen dan kan ik ook moeilijk bij de 150 beginnen. Of gewoon zeggen wat ik er voor wil betalen en erbij vertellen dat ik niet hoger wil?

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 9 april 2009 @ 23:47:06 #249
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67882126
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:51 schreef jojomen4 het volgende:
Als ik geinteresseerd ben in een woning in flatgebouw X. Kan ik dan ergens terug zien voor hoeveel geld ze recentelijk andere woningen in gebouw X hebben verkocht?

En, ik ben geinteresseerd in een apartement in Amstelveen. De vraagprijs op dit moment is 167k. Ik zou het graag voor rond de 150k willen kopen. Met welk bedrag kan ik dan beginnen met bieden? Toch niet 140k? Dat ligt zo ver van de vraagprijs. Maar als ik rond de 150 wil eindigen dan kan ik ook moeilijk bij de 150 beginnen. Of gewoon zeggen wat ik er voor wil betalen en erbij vertellen dat ik niet hoger wil?

Gewoon op 140 beginnen, dat kan makkelijk.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_67896948
quote:

[..]

Een vriend van mij heeft bij het invullen van de medische vragenlijst een "leugentje om bestwil" ingevuld, maar die is er nu wel erg over aan het stressen. Het is dan ook niet echt een leugenTJE. Hij heeft opgegeven dat hij 115 kilo weegt, terwijl hij 135 kilo weegt! Nou zit hij (logischerwijs) erg te stressen, want hij is bang dat hij alsnog voor een medische keuring langs moet komen en dat men er dan acherkomt dat hij die 20 kilo extra verzwegen heeft. Volgens mij niet zo'n handige move van hem. Ik kan hem ook niet echt van advies voorzien, nog wijze woorden voor hem?

Nu ben ik wel blij dat ik het wel naar waarheid heb ingevuld. Als ik dan voor een medische keuring langs moet komen, dan is het gewicht in ieder geval geen verrassing meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')