Je kan aan beide kanten van het = teken natuurlijk een zelfde hoeveelheid optellen. Volgens mij doet SeLang dat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:38 schreef Sokz het volgende:
[..]
Hoe kun je een basisregel nou verkrachten door gare formules te adden?
?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:44 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Je kan aan beide kanten van het = teken natuurlijk een zelfde hoeveelheid optellen. Volgens mij doet SeLang dat.
Ik geef toe, ik snap de OP maar half en heb geen uitgebreide moeite gedaan om het tot me te nemen maar volgens mij is SeLang de basisregel gaan testen met historische data en komt tot de conclusie dat de waarde van aandelen al jarenlang fundamenteel verkeerd is. Naar mijn mening zegt dit echter niks over de waarde van aandelen in de toekomst.
Er is geen basisformule voor de prijs van een aandeel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:36 schreef Plus_Ultra het volgende:
De basisformule is dit P0 = Dividend in jaar 1 + P1. Er moet eigenlijk nog gecorrigeerd worden naar rente maar daar doen we nu even niet moeilijk over. De koerswinst is natuurlijk P1 - P0. Dus op zich klopt het wel.
Want, wat bepaalt dan de waarde van een aandeel?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:19 schreef flyguy het volgende:
[..]
Er is geen basisformule voor de prijs van een aandeel.
Vraag en aanbod? Sentiment? Er is bv. toch geen enkele rationele reden waarom Apple het grootste bedrijf ter wereld is? Alles wat zij maken kan grotendeels gemist worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:47 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Want, wat bepaalt dan de waarde van een aandeel?
toekomstige winstverwachtingenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:51 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Vraag en aanbod? Sentiment? Er is bv. toch geen enkele rationele reden waarom Apple het grootste bedrijf ter wereld is?
Een verschillend inzicht in de oorzaken die de toekomstige winst bepalen misschien. Ik denk dat de rente morgen stijgt, jij denkt dat hij daalt wat leidt tot 2 verschillende meningen over de prijs van een aandeel.quote:Ook, als de waarde ergens door bepaald kon worden dan had je heel de dag dezelfde koers en geen fluctuaties van meerdere procenten per dag en soms per minuut.
Ik heb het over de prijs en dat is wat anders dan de waarde. De markt bepaalt in elk geval de prijs. Wat de waarde is van een aandeel ligt aan een ieders definitie van 'waarde' en de toekomst (verre of nabije) percepties die zijn toegekend aan dat aandeel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:47 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
Want, wat bepaalt dan de waarde van een aandeel?
Dat zou je eens tegen een finance professor moeten zeggen die een vak geeft waarin je dat soort kul krijgt in de lessen. Dit soort berekeningen om de waarde van een aandeel te bepalen is echt verse baloney.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:19 schreef flyguy het volgende:
[..]
Er is geen basisformule voor de prijs van een aandeel.
Ik kijk wel uit. Voor je het weet krijgt je minstens zes onderzoeken om je oren van gerenommeerde academici waaruit blijkt dat tussen periode x en y volgens formule z een superieur risk-adjusted resultaat behaald is ten opzichte van de benchmark.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou je eens tegen een finance professor moeten zeggen die een vak geeft waarin je dat soort kul krijgt in de lessen. Dit soort berekeningen om de waarde van een aandeel te bepalen is echt verse baloney.
Inderdaadquote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:47 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit. Voor je het weet krijgt je minstens zes onderzoeken om je oren van gerenommeerde academici waaruit blijkt dat tussen periode x en y volgens formule z een superieur risk-adjusted resultaat behaald is ten opzichte van de benchmark.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 02:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb ¤50.000 ¤48.000 ¤46.000 omgezet in goud, dat zouden meer mensen moeten doen...
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:38 schreef monkyyy het volgende:
Mijn over over-over-over-groot opa had zijn huis ingeruild voor een handje vol tulpenbollen in de 17e eeuw, hadden meer mensen dat maar gedaan...
Oh wacht. [ afbeelding ]
Het grootste deel van de korte en middenlange termijn koersfluctuaties komt uit compressie of expansie van P/E ratio's. Maar op lange termijn is dat "mean-reverting". (als dat niet zo was dan zouden P/E ratios eeuwig stijgen of eeuwig dalen en daarmee zou de earningsyield uiteindelijk nul of oneindig worden). Daarom zijn op zeer lange termijn de total returns min of meer gelijk aan de onderliggende winst van de bedrijven in het gespreide portfolio.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 02:16 schreef Plus_Ultra het volgende:
Ik dacht dat de formule voor de prijs van een aandeel was
P0 = Dividend in jaar 1 + P1.
Hoe verhoudt zich dat met jouw formule
koerswinst + totaal ontvangen dividend = totale bedrijfswinst.
Herschrijven geeft
P1 - P0 + Totaal Dividend = totale bedrijfswinst.
Maar die totale bedrijfswinst is toch altijd toekomstgericht dus onzeker en niet te voorspellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |