quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Oe! Weet jij een nóg ergere met "sun" dan de onderstaande?
Echt rillingen!
Come on, let's go to Jamaica, met je houten pijpje.![]()
Fouter dan die van jou kan niet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee die is écht niet erger dan de goombay dance band, no way!!!
Of bedoel je dat je dat nummer van Nikkieboy juist een goéd nummer vindt?
quote:CHAMPIX blokkeert specifiek deze alfa4bèta2-nicotinereceptor, waardoor deze niet door nicotine kan worden gestimuleerd. Dit zorgt ervoor dat de aangename effecten van roken verminderen, wat kan helpen een volledige terugval te voorkomen na een moment van zwakte. Daarnaast stimuleert CHAMPIX ten dele de afgifte van dopamine, waardoor zowel het verlangen naar een sigaret als de ontwenningsverschijnselen verminderen.
Ja maar die is ook gecóverd!quote:
Goeie postquote:
Bootst het nix na? Echt helemaal niks nada noppes?quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ja, in de basis gewoon een blokker dus, het bootst echt nix na, 't geeft wél, dat is waar, ook wat dopamine af!
Niks pedant .....
[..]
quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:47 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij uit dezelfde periode.
![]()
Het dansje is subliem!
Je mag best zeggen voor wie je hem dan gepost hebt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is een soort Luv! Alleen dan nog iets meer op de mongole medemens gericht.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:47 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij uit dezelfde periode.
![]()
Het dansje is subliem!
Volgens mij zijn we van fruit veranderd, of niet?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
En voor de kijkers links!![]()
En die citroen.![]()
![]()
Check de edit.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we van fruit veranderd, of niet?
Jonguh, kijk nu gewoon even op de officiële site van champix, daar kun je over bovenstaande niets lezen. Ik weet niet waar jij die vrije vertaling vandaan haalt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Bootst het nix na? Echt helemaal niks nada noppes?
Nogmaals dan:
- De receptoren, en dus de hersenen, denken dat er nicotine aan vastzit en de roker krijgt een gevoel van bevrediging zonder echt te roken.
- Bovendien vermindert het de ontwenningsverschijnselen van het stoppen met roken, doordat het enigszins de werking van nicotine nabootst.
HALLO HALLO MET DE POLITIEquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:21 schreef Noek het volgende:
Hier! Een zonnetje voor jullie.
*kras
Dank jullie wel en ik ga met de theorie Gert mee. Dus als het mijn dood wél wordt, is het de schuld vanGert
.
Ik stop dus niet. Heb 3 roofvogels gezien en gehoord dus ik word wel weer gelukkig. ooit
BLIEP BLIEP MET DE BRANDWEER!!
Aha. Dus het doet hetzelfde wat nicotine ook doet: receptoren prikkelen om dopamine af te geven. Ja?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:36 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Jonguh, kijk nu gewoon even op de officiële site van champix, daar kun je over bovenstaande niets lezen. Ik weet niet waar jij die vrije vertaling vandaan haalt.
Daar staat echt letterlijk "CHAMPIX blokkeert specifiek deze α4β2-nicotinereceptor, waardoor deze niet door nicotine kan worden gestimuleerd.". En dat klopt ook wel met mijn ervaringen, want roken is een stuk minder bevredigend.
Wat het wel doet, en dat doet nicotine ook, is wat dopamine afgeven. Dus da effect wordt voor een klein deel opgevangen. Letterlijk staat daar "Daarnaast stimuleert CHAMPIX ten dele de afgifte van dopamine"
De Telegraaf kopt " Fout piloot oorzaak ramp" en heeft het niet over een waarschuwing vóór Boeing maar dóór Boeing. Wat is jouw bron dan?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:04 schreef LekkerSimpel het volgende:
Waarschuwing voor Boing!!!
Dus waarschijnlijk een technisch mankement.
Waar lees je dat? Ik zag staan dat die piloten fouten hadden gemaaktquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:04 schreef LekkerSimpel het volgende:
Waarschuwing voor Boing!!!
Dus waarschijnlijk een technisch mankement.
Ik dacht al.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:06 schreef Gert het volgende:
[..]
De Telegraaf kopt " Fout piloot oorzaak ramp"
Ned. 1 nu, Mr. Pieter van Vollenhove livequote:Op woensdag 4 maart 2009 14:06 schreef Gert het volgende:
[..]
De Telegraaf kopt " Fout piloot oorzaak ramp" en heeft het niet over een waarschuwing vóór Boeing maar dóór Boeing. Wat is jouw bron dan?
Straks blijkt dat de imperiaal niet goed op het vliegtuig zat.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:04 schreef LekkerSimpel het volgende:
Waarschuwing voor Boing!!!
Dus waarschijnlijk een technisch mankement.
En ik mag aannemen dat Pieter van Vollenhove er een beetje meer vanaf weet dan de televaag.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:06 schreef Gert het volgende:
[..]
De Telegraaf kopt " Fout piloot oorzaak ramp" en heeft het niet over een waarschuwing vóór Boeing maar dóór Boeing. Wat is jouw bron dan?
Da's dan wel een misleun van jewelste ja.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:15 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
En ik mag aannemen dat Pieter van Vollenhove er een beetje meer vanaf weet dan de televaag.
Die heeft mooi misgegokt over de oorzaak.
Wat ik net op nl 1 hoorde, was dat ze 6 OMG wat was het nou seconden of minuten nou ja 1 van de twee niet gereageerd hebben en dat toen ze wél reageerden het te laat was.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's dan wel een misleun van jewelste ja.
Al mag alleen een defecte meter geen reden zijn om een vliegtuig te laten crashen, lijkt mij...
http://www.volkskrant.nl/(...)_defecte_hoogtemeter
Ja. Wat ik uit de berichtgeving begrijp, was het ongeluk niet gebeurd als die hoogtemeter niet defect was geweest, maar was het óók niet gebeurd als de piloten adequaat gehandeld hadden. Een combinatie van technisch en menselijk falen dus.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wat ik net op nl 1 hoorde, was dat ze 6 OMG wat was het nou seconden of minuten nou ja 1 van de twee niet gereageerd hebben en dat toen ze wél reageerden het te laat was.
Maar hadden de piloten de signalen van het technisch falen opgemerkt had die kist niet hoeven crashen. Derhalve zie ik het uiteindelijk als een menselijke fout.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja. Wat ik uit de berichtgeving begrijp, was het ongeluk niet gebeurd als die hoogtemeter niet defect was geweest, maar was het ook niet gebeurd als de piloten adequaat gehandeld hadden. Een combinatie van technisch en menselijk falen dus.
Dubbel hè, 't viel mij ook al op. Het is een probleem, geen onoverkomelijk probleem, 't was bekend, 't komt vaker voor, de piloten hebben het niet echt fout gedaan (volgens het commentaar van die piloot in die studio).quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:41 schreef Marrije het volgende:
Wat Van Vollenhoven zegt is dat ze het wel hebben opgemerkt maar dat ze het niet als een fout zagen.
Das ook apart.
Pas toen het te laat was zijn ze het als probleem gaan zien. Kortom, ze dachten eerst nog laat de co-piloot het maar oplossen (oefening baart kunst oid), toen dat niet goed bleek te gaan werd het meteen een probleem dat door de gezagvoerder niet meer recht te zetten was.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dubbel hè, 't viel mij ook al op. Het is een probleem, geen onoverkomelijk probleem, 't was bekend, 't komt vaker voor, de piloten hebben het niet echt fout gedaan (volgens het commentaar van die piloot in die studio).
Het lijk mij als de ene hoogtemeter wat anders doorgeeft dan de ander, dat je dan toch even gaat nadenken. En van 1900? voet in ene naar -8, dat moet je toch ook wel opvallen.
Ik vind 'm wel leukquote:Op woensdag 4 maart 2009 12:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Fouter dan die van jou kan niet.(youtube hè
)
Dus dan maar een leuke met sun!
Dat is niet gezegd en klopt ook niet. Het ging om de linker hoogtemeter, aan de kant van de captain dus. Alleen de captain kan de automatische piloot in of uitschakelen, niet de co-piloot.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:47 schreef Marrije het volgende:
Pas toen het te laat was zijn ze het als probleem gaan zien. Kortom, ze dachten eerst nog laat de co-piloot het maar oplossen (oefening baart kunst oid), toen dat niet goed bleek te gaan werd het meteen een probleem dat door de gezagvoerder niet meer recht te zetten was.
Ik hoorde toch echt dat eerst de co-piloot aan het vliegen was en dat het pas later werd overgenomen door de gezagvoerder. Aangezien hetzelfde euvel al 2 keer eerder was gebeurd met dit vliegtuig is het zeer aannemelijk dat de gezagvoerder beter had kunnen handelen dan de co-piloot, hij nam het niet voor niets over. Maar toen was er dus al niets meer aan te doen. Te laat dus.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:54 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd en klopt ook niet. Het ging om de linker hoogtemeter, aan de kant van de captain dus. Alleen de captain kan de automatische piloot in of uitschakelen, niet de co-piloot.
quote:Bij de landing op de Polderbaan werd gebruik gemaakt van de automatische piloot. De linker radiohoogtemeter gaf echter verkeerde signalen door, waardoor het vliegtuig reageerde alsof het zich op een paar meter boven de landingsbaan bevond. Door dit verkeerde hoogtesignaal nam het vliegtuig gas terug via het automatische gashendelsysteem. Volgens Van Vollenhoven heeft de bemanning hier in eerste instantie niet op gereageerd. De gezagvoerder probeerde even later nog wel in te grijpen, maar dit was te laat.
Beide piloten kunnen volgens mij alles in- en uitschakelen. 't Zou vreemd zijn als dat niet zo was. Jantje piloot krijgt hartaanval en Pietje-co moet eerst uit z'n stoel klimmenquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:54 schreef beequeen het volgende:
[..]
Alleen de captain kan de automatische piloot in of uitschakelen, niet de co-piloot.
Ik vertel alleen wat ik hoorde op tv, heb er de ballen verstand van. Misschien kan ik iets vinden op Google.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Beide piloten kunnen volgens mij alles in- en uitschakelen. 't Zou vreemd zijn als dat niet zo was. Jantje piloot krijgt hartaanval en Pietje-co moet eerst uit z'n stoel klimmen
geeft niks hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 15:07 schreef beequeen het volgende:
Ik heb dat echt niet gehoord, sorry. Dit lees ik in het
AD.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |