abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:48:51 #151
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66682373
Oh, en plus 9% voor BAM slaat toch nergens op. Er wordt de komende twee jaar niks gebouwd, die gaan alleen een beetje uit hun neus vreten...
pi_66682415
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:48 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, en plus 9% voor BAM slaat toch nergens op. Er wordt de komende twee jaar niks gebouwd, die gaan alleen een beetje uit hun neus vreten...
Koopjesjagers, of speculanten voor orders vanuit de overheid... Denk ik tenminste.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66682416
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ben benieuwd... Maar hoe vaak heeft hij al (binnen een redelijke termijn) zaken goed voorspeld?
21 November zei hij dat we zwaar oversold waren, vervolgens krijgen we een rally van 27% tot 6 januari. Precies op die dag hij weer een interview met Bloomberg waar hij zei dat de markt op dat moment overbought was, en dat hij van een correctie uitging tot in februari. En uiteraard had hij een week voor de stockcrash van 87 klanten gewaarschuwd om aandelen te verkopen.

Nu zit hij er echt wel een beetje naast, qua timing alleen hopelijk.
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:51:12 #154
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66682453
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Appels & peren.
De samenstelling van de indices is verschillend.

Daarnaast is de DAX een herbeleggings index, dus logisch dat die hoger boven zijn 2003 bodem staat. Ik verbaas me elke keer weer hoe met name technisch analysten elke keer weer over dit niet onbelangrijke detail heen kijken.
Goed punt, had ik niet eens aan gedacht
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66682457
quote:
Sterk bedrijf hoor, heeft een dividendrendement van zo'n 10%. De cijfers zijn echt uitstekend.

Maar ik maak me idd ook zorgen om de bouwmarkt de komende jaren.
pi_66682474
mooi mooi mooi, op naar de 220 en dan weer hard onderuit.

ik ga denk ik vrijdag pas weer posities aanschaffen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:51:55 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66682481
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Wat is een herbeleggings index?
Dividend herbelegd in de index.
Dus zelfs als alle componenten van de DAX gelijk blijven in koers dan zal de DAX toch stijgen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66682549
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus zelfs als alle componenten van de DAX gelijk blijven in koers dan zal de DAX toch stijgen.
Aha, de Amerikaanse beurzen waren toch ook including dividend?
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:54:58 #160
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66682581
Het lijkt ook wel of iedereen zo snel mogelijk de bodem wil bereiken om daarna klaar te zijn voor consolidatie en herstel. Lijkt een 'bodem' fragiel dan zakken we met zn alleen in sneltreinvaart naar beneden om te kijken of het ijs daar wel houdt. Welke indicatoren dan gaan bepalen of het ijs wordt goed bevonden is dan weer onduidelijk maar de wereld is in shock en hier en daar ontstaan vroeg of laat vacuum's in voorraden of de verhouding vraag/aanbod en daar zullen de eerste herstellen vandaan gaan komen. Het is niet onrealistisch te denken dat dan binnen nu en 2 maanden gebeurt op specifieke diensten/goederen. PMI maar ook de het bulk, container vervoer kunnen daar al voorzichtig op wijzen. Het aantal monden dat gevoed moet worden is en blijft hetzelfde, er is dus een nullijn van waaruit alles gejustificeerd wordt aan handel. Of en hoe je dat kunt vertalen in zoiets als de AEX?? dat gaat me ver boven de pet.

Q1 is inmiddels ook alweer bijna voorbij......de tijd gaat snel!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:08:15 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66683061
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Meer een rendementsindex dus, i.p.v. een koersindex.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66683710
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Het lijkt ook wel of iedereen zo snel mogelijk de bodem wil bereiken om daarna klaar te zijn voor consolidatie en herstel. Lijkt een 'bodem' fragiel dan zakken we met zn alleen in sneltreinvaart naar beneden om te kijken of het ijs daar wel houdt. Welke indicatoren dan gaan bepalen of het ijs wordt goed bevonden is dan weer onduidelijk maar de wereld is in shock en hier en daar ontstaan vroeg of laat vacuum's in voorraden of de verhouding vraag/aanbod en daar zullen de eerste herstellen vandaan gaan komen. Het is niet onrealistisch te denken dat dan binnen nu en 2 maanden gebeurt op specifieke diensten/goederen. PMI maar ook de het bulk, container vervoer kunnen daar al voorzichtig op wijzen. Het aantal monden dat gevoed moet worden is en blijft hetzelfde, er is dus een nullijn van waaruit alles gejustificeerd wordt aan handel. Of en hoe je dat kunt vertalen in zoiets als de AEX?? dat gaat me ver boven de pet.

Q1 is inmiddels ook alweer bijna voorbij......de tijd gaat snel!
De andere indicatoren moeten gewoon een verbetering laten zien. Dan is de winst niet fragiel. Dan komen de goldilocks van Wall Street weer "see the economy is improving".
pi_66685051
autoverkopen in februari (NL) -34%. Net op RTLZ.
pi_66685287
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het lijstje staat constant onder review, evenals de sector allocatie. Ik verwacht dat vooral bij de financials nog wel wat fondsen van mijn lijst verdwijnen. De financiele sector is ook flink gekrompen dus het worden nu wel erg kleine brokjes (ook al streef ik vooral onder de financials naar veel spreiding, want er zullen er een flink aantal omvallen of worden genationaliseerd).

Huidige lijst:

Financials
HSBC HOLDINGS PLC
BANCO SANTANDER SA
BNP PARIBAS
ALLIANZ SE-REG
UNICREDIT SPA
ING GROEP NV-CVA
BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTA
AXA
SOCIETE GENERALE
INTESA SANPAOLO
BARCLAYS PLC
CREDIT SUISSE GROUP AG-REG
DEUTSCHE BANK AG-REGISTERED
ASSICURAZIONI GENERALI
LLOYDS TSB GROUP PLC
AEGON NV

[ afbeelding ]
Waarom geen JPMorgan?
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:13:48 #165
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66685321
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
autoverkopen in februari (NL) -34%. Net op RTLZ.
TOV wat? Jan 08? dan valt het dus nog mee, TOV dec 08 dan is het nog erger dan voorzien
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:14:20 #166
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66685342
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:27 schreef pberends het volgende:

[..]

De andere indicatoren moeten gewoon een verbetering laten zien. Dan is de winst niet fragiel. Dan komen de goldilocks van Wall Street weer "see the economy is improving".
Yep, en net daar vóór: kope kope kope!!!
pi_66685453
quote:
Ik denk dat het allemaal 100% meevalt voor BAM
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2009 @ 12:23:03 #168
145738 superworm
is erbij
pi_66685666
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:17 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik denk dat het allemaal 100% meevalt voor BAM
Nope. Coverartikel van de VN van deze week gaat over de bouw - ze verwachten gemiddeld een terugval van 60 tot 70 procent tussen nu en september. De meeste bedrijven hebben na die maand geen klussen meer, en kunnen op de dooie markt ook geen nieuwe projecten starten. Halverwege dit jaar zul je de bouw massaal belly-up zien gaan, als de overheid niet hard ingrijpt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66685810
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:23 schreef superworm het volgende:

[..]

Nope. Coverartikel van de VN van deze week gaat over de bouw - ze verwachten gemiddeld een terugval van 60 tot 70 procent tussen nu en september. De meeste bedrijven hebben na die maand geen klussen meer, en kunnen op de dooie markt ook geen nieuwe projecten starten. Halverwege dit jaar zul je de bouw massaal belly-up zien gaan, als de overheid niet hard ingrijpt.
Ik denk dat de kleine bouwbedrijfjes allemaal stuk gaan. BAM zal hierdoor sterk uit deze crisis komen is mjin verwachting....
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:35:38 #170
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66686062
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:52:29 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66686584
Kan Arcelor MIttal alstjeblieft snel uit de AEX? Verpest het hele beeld van de index met z'n weging en belachelijke koersuitslagen de laatste tijd. Op dit moment is Mittal verantwoordelijk voor meer dan een hele procent van de huidige stijging!
pi_66686731
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:23 schreef superworm het volgende:

[..]

BAM profiteert misschien van overheidsstimulatie op infrastructuur.
pi_66686766
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Kan Arcelor MIttal alstjeblieft snel uit de AEX? Verpest het hele beeld van de index met z'n weging en belachelijke koersuitslagen de laatste tijd. Op dit moment is Mittal verantwoordelijk voor meer dan een hele procent van de huidige stijging!
AEX is ook niks...
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:58:45 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66686786
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:57 schreef pberends het volgende:

[..]

BAM profiteert misschien van overheidsstimulatie op infrastructuur.
Ik zie net wel, dat op basis van de huidige omzetten, BAM geruild gaat worden voor Crucell bij de volgende samenstellingswijziging van de AEX. Duurt natuurlijk nog wel even, dus zegt niet zoveel.
pi_66686803
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:52 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom? Mittal is een oer-Hollands bedrijf.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:03:12 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66686931
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom? Mittal is een oer-Hollands bedrijf.
quote:
ArcelorMittal ontstond in 2006 als resultaat van een fusie tussen Arcelor en Mittal Steel. De zetel van de nieuwe combinatie is Luxemburg, maar het bedrijf houdt kantoor in Londen. ArcelorMittal is marktleider en één van de grootste staalondernemingen in de wereld. Het geproduceerde staal wordt vooral geleverd aan bedrijven die actief zijn in de automotive sector, in de productie van huishoudtoestellen en in verpakkingen.
pi_66687369
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

[..]

Dus uit de AEX en in de FTSE
pi_66687721
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zie net wel, dat op basis van de huidige omzetten, BAM geruild gaat worden voor Crucell bij de volgende samenstellingswijziging van de AEX. Duurt natuurlijk nog wel even, dus zegt niet zoveel.
http://www.telegraaf.nl/d(...)ers_BAM__.html?p=5,1

De huidige koers van BAM zal voornamelijk te maken hebben met het speculeren op de bekendmaking van de jaarcijfers van morgen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_66688314
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:27 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ik denk dat de kleine bouwbedrijfjes allemaal stuk gaan. BAM zal hierdoor sterk uit deze crisis komen is mjin verwachting....
Aan de andere kant heeft een bouwbedrijf minder te maken met continue kosten. M.a.w. je bezuinigt op personeel en probeert gewoon de crisis te overleven. Met fabrieken bijvoorbeeld gaat dat minder makkelijk.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')