abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66671022
futures weer in de min

Dow @ 6680 (-0.7%)
Nikkei @ 7050 (-2.5%)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:24:19 #62
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66671045
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

jij, ik en waarschijnlijk 99% hier hebben nog nooit (bewust) een serieuze recessie meegemaakt. De kans dat iemand op Fok! de depressie heeft meegemaakt is verwaarloosbaar.

De jaren 80 waren niet leuk, maar voor zover als men de voortekenen kan inschatten, gaat dit vele malen erger worden. Misschien wordt het zelfs een depressie à lá de jaren 30. Heel misschien erger.
Ik heb de jaren 80 niet eens meegemaakt. Nou ja ik heb wel herinneringen aan de jaren 80 maar die zijn uit mijn vroeger jeugd en heel positief. Mijn vader heeft ook altijd gewerkt toen. En als er al problemen waren dan krijg je daar weinig van mee als je klein bent.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66671158
maar ja op zich is anderhalf jaar niet eens zo lang
maar wel dat het met zo'n hoge snelheid blijft zakken
pi_66671298
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:24 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ik heb de jaren 80 niet eens meegemaakt. Nou ja ik heb wel herinneringen aan de jaren 80 maar die zijn uit mijn vroeger jeugd en heel positief. Mijn vader heeft ook altijd gewerkt toen. En als er al problemen waren dan krijg je daar weinig van mee als je klein bent.
vandaar de toevoeging "bewust". Waar ik op doel is dat weinigen hier enige notie hebben van hoe een recessie "in het echt" werkt. Laat staan wat we nu meemaken.
pi_66671357
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:04 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat 2e scherm is vet. Geen gezoek in financiele berichten maar direct de cijfers waar het om gaat
Inderdaad dat is erg handig. Helemaal omdat het systeem volledig automatisch werkt. Er zitten dus overal live tickers die het nieuws automatisch opnemen. Het probleem is dat het vrij druk is op 2 schermen. Ik heb immers 2 schermen naast elkaar staan en de info vliegt je om de oren.
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
Erg tof, maar wtf @ die interface uit 't jaar 0 . @sitting_elfing
Dat is zoals SeLang al zei bij veel van dit soort applicaties. En dat vind ik persoonlijk nogal irritant. Je zit namelijk gewoon op een computer met windows maar alles is bloomberg geregistreerd. Zelfs microsoft word. En de 'internet browser' van Bloomberg werkt bagger en ziet er uit als de 1e internet browser 10 jaar geleden. Heb er ook nog geen FOK! op kunnen krijgen jammer genoeg.

Morgen de gehele dag weer achter zo'n terminal. Ik zal kijken of ik FOK! er werkend op kan krijgen, en neem dan nog wel wat sector plaatjes mee van de AEX. Zo kun je bijv. ook de financials van de AEX met 1 klik vergelijken met alle financials uit de hele wereld om zo te kijken welke het vrij aardig doen en welke echt veel te hard worden afgestraft. En kijken of ik wat dieper in de 'aparte onverklaarbare' volumes kan duiken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66671402
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

in een notendop?

Edit:
[..]

Beiden in een notendop? Iets teveel tekst voor me momenteel...

BTW: je leest teveel
170 punten zou goed kunnen als tijdelijke bodem. Dan vervolgens een stijging naar 210 punten. Pas daarna een daling naar de 110 .
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 22:32:42 #67
236264 crew  capricia
pi_66671439
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:17 schreef Espabilado het volgende:
Ik begin het steeds minder leuk te vinden.... even een bubbelburst en weer terug omhoog oké.. en interessant...

Maar het is alweer een half jaar sinds de beurzen kelderden en het gaat alleen maar lager weer
Ik vind het ook niet meer leuk.
Hier op fok! staan mensen te juichen bij het idee dat de woningmarkt nog maar een derde waard gaat zijn van wat ze nu is. Die mensen weten niet waarvoor ze juichen.
Maar goed, kennelijk is leedvermaak een groot vermaak...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66671455
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:31 schreef pberends het volgende:

[..]

170 punten zou goed kunnen als tijdelijke bodem. Dan vervolgens een stijging naar 210 punten. Pas daarna een daling naar de 110 .
Dank.

Maar je leest nog steeds teveel
pi_66671558
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet meer leuk.
Hier op fok! staan mensen te juichen bij het idee dat de woningmarkt nog maar een derde waard gaat zijn van wat ze nu is. Die mensen weten niet waarvoor ze juichen.
Maar goed, kennelijk is leedvermaak een groot vermaak...
Tja, ligt er een beetje aan aan welke kant je staat van dit financiële systeem. Persoonlijk wil ik een gezond systeem dat een fundamentele waarde heeft, ipv het huidige.

Dat het ronduit kut gaat worden, is al duidelijk.
pi_66671599
Eindstanden WS btw:

Dow 6,726.02 -37.27 (-0.55%)
S&P 500 696.33 -4.49 (-0.64%)
Nasdaq 1,321.01 -1.84 (-0.14%)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:37:21 #71
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66671658
Bescheiden verliezen maar toch wéér geen herstel. Ook als ze wel groen waren geeindigd was het weinig indrukwekkend geweest natuurlijk.
---
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 22:38:46 #72
236264 crew  capricia
pi_66671724
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tja, ligt er een beetje aan aan welke kant je staat van dit financiële systeem. Persoonlijk wil ik een gezond systeem dat een fundamentele waarde heeft, ipv het huidige.

Dat het ronduit kut gaat worden, is al duidelijk.
Die mensen hebben helemaal nog niet door dat we met zijn alle in hetzelfde schuitje zitten.
Als de woningmarkt in NL nog maar een derde waard is van wat ze nu is, als de crisis in omvang te vergelijken is met de jaren 30, dan gaat iedereen die nu staat te juichen gewoon ook compleet nat.
En dan staan ze in een topic verderop te klagen dat het collegegeld misschien verhoogd wordt...Laat me niet lachen. In het zwartste scenario zijn we straks bijna allemaal bankroet (op een paar hele slimme mensen na).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66671856
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:36 schreef RvLaak het volgende:
Eindstanden WS btw:

Dow 6,726.02 -37.27 (-0.55%)
S&P 500 696.33 -4.49 (-0.64%)
Nasdaq 1,321.01 -1.84 (-0.14%)
Future Dow nu 6634 op fair value!
pi_66671949
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Die mensen hebben helemaal nog niet door dat we met zijn alle in hetzelfde schuitje zitten.
Als de woningmarkt in NL nog maar een derde waard is van wat ze nu is, als de crisis in omvang te vergelijken is met de jaren 30, dan gaat iedereen die nu staat te juichen gewoon ook compleet nat.
Dat valt me ook op aan een aantal mensen die met me mee juichen. Echter heb ik wel volledig door wat de consequenties zullen zijn voor mijzelf. Alleen heb ik dat er voor over
pi_66671990
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:20 schreef ItaloDancer het volgende:
anderhalf jaar bedoel je
Dat het echt snel onderuitging is volgens mij september/october 2008
pi_66672015
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank.

Maar je leest nog steeds teveel

Dit plaatje blijf ik interessant vinden. Hier zie je dat de beurs een tijdelijke bodem zet, waarop de beurs zo'n maand of 2/3 ongeveer 25% wint. Dit hebben we ook gezien bij de AEX van 220 naar 270. Vervolgens laat de grafiek zien dat we dan 25% verder dalen vanaf de vorige bodem, ook zo'n 2 maanden. AEX 0,75x220 dus= 165 punten. Vanaf daar zou je dan weer een rally kunnen zien naar de vorige bodem, van AEX165 naar 220. Daarna kan er weer 25% vanaf van de vorige bodem op 165. 165x0,75= 123 punten.

Mits de psyche van de mens nog exact hetzelfde is als tijdens de Depressie.
pi_66672124
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:44 schreef pberends het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit plaatje blijf ik interessant vinden. Hier zie je dat de beurs een tijdelijke bodem zet, waarop de beurs zo'n maand of 2/3 ongeveer 25% wint. Dit hebben we ook gezien bij de AEX van 220 naar 270. Vervolgens laat de grafiek zien dat we dan 25% verder dalen vanaf de vorige bodem, ook zo'n 2 maanden. AEX 0,75x220 dus= 165 punten. Vanaf daar zou je dan weer een rally kunnen zien naar de vorige bodem, van AEX165 naar 220. Daarna kan er weer 25% vanaf van de vorige bodem op 165. 165x0,75= 123 punten.

Mits de psyche van de mens nog exact hetzelfde is als tijdens de Depressie.
Het grootste verschil dat ik kan zien tussen toen en nu is dat het "leven" nu een stuk sneller gaat.
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 22:47:13 #78
236264 crew  capricia
pi_66672183
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:43 schreef Espabilado het volgende:

[..]

En nu:
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66672310
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:43 schreef Espabilado het volgende:

[..]

januari ook
pi_66672343
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:49 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

januari ook
Februari zag er ook niet echt lekker uit....
pi_66672373
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is zoals SeLang al zei bij veel van dit soort applicaties. En dat vind ik persoonlijk nogal irritant. Je zit namelijk gewoon op een computer met windows maar alles is bloomberg geregistreerd. Zelfs microsoft word. En de 'internet browser' van Bloomberg werkt bagger en ziet er uit als de 1e internet browser 10 jaar geleden. Heb er ook nog geen FOK! op kunnen krijgen jammer genoeg.

Morgen de gehele dag weer achter zo'n terminal. Ik zal kijken of ik FOK! er werkend op kan krijgen, en neem dan nog wel wat sector plaatjes mee van de AEX. Zo kun je bijv. ook de financials van de AEX met 1 klik vergelijken met alle financials uit de hele wereld om zo te kijken welke het vrij aardig doen en welke echt veel te hard worden afgestraft. En kijken of ik wat dieper in de 'aparte onverklaarbare' volumes kan duiken.
Tof man , het kunnen vergelijken van gestructureerde info van bedrijven over de hele wereld is voor elke trader . Als je dit soort coole terminal-info in een apart topic wil zetten is dat prima , hier raakt 't zo ondergesneeuwd tussen 't AEXgeweld .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 22:51:42 #82
236264 crew  capricia
pi_66672409
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Tof man , het kunnen vergelijken van gestructureerde info van bedrijven over de hele wereld is voor elke trader . Als je dit soort coole terminal-info in een apart topic wil zetten is dat prima , hier raakt 't zo ondergesneeuwd tussen 't AEXgeweld .
Goed idee om een topic te openen over dat soort applicaties!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66672556
Weet iemand nog een leuke titel voor het nieuwsbericht AEX onder de 200 morgen?

De winnaar krijgt een aandeel KPN Qwest cadeau.
pi_66672593
quote:
AEX-fondsen op Wall Street, slot
03-03-2009 22:24:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 3 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 4 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,01 punt (0,00%).

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):

Aegon 2,298 (-2,13); Arcelor mittal 14,66 (+1,73); ASML 11,38 (+0,26); ING 3,046 (-0,65); Kon. Olie 15,42 (+0,26); Philips 11,76 (-0,17); Unilever 14,22 (-0,77).

Bron: Wallstreetweb.nl
W0000t.
pi_66672712
quote:
Wall Street: hoogdagen voor garagisten
03-03-2009 22:10:04

Brussel (tijd) - Terwijl de verkopen van Ford, GM en Chrysler als een pudding in elkaar zakken, doen verdelers van auto-onderdelen gouden zaken. Zo was het aandeel Autozone gisteren een opmerkelijke stijger.

De Dow Jones eindigde 0,55 procent lager op 6.726,02 punten na een volatiele sessie. De dag begon goed na de melding dat het TALF-plan (Term Asset-Backed Securities Loan Facility) op 25 maart in werking zal treden. Dat plan, met een omvang van 1.000 miljard dollar, is bedoeld om de kredietverlening voor de aankoop van onder andere auto’s een duw in de rug te geven.

De stemming sloeg al snel weer om. Fed-voorzitter Ben Bernanke zei dat er nog meer geld moet vrijgemaakt worden om een ‘aanvaardbare’ niveau van financiële stabiliteit te verkrijgen.

Obama krikte de beurskoersen later op de dag even weer op. Hij gaf op een persconferentie doodleuk een koopadvies voor aandelen.

GARAGISTEN

Autozone, de grootste verdeler van auto-onderdelen in de VS, steeg met 7,8 procent. Het bedrijf boekte vorig jaar een winst- en omzetgroei van meer dan 8 procent.

Het zijn ‘hoogdagen’ voor de sector. De gemiddelde leeftijd van een auto is in 2008 gestegen tot 9,4 jaar, een record. Dat is tekenend. Amerikanen stellen de aankoop van een nieuwe wagen uit en kiezen er steeds meer voor hun wagen toch nog een keer een grote beurt te geven. Daardoor lopen de bestellingen van garagisten bij Autozone binnen. Door de lagere benzineprijs zijn tevens de transportkosten van het bedrijf gedaald. In februari maakten sectorgenoten Advance Auto Parts en O'Reilly Automotive al sterke jaarcijfers bekend.

Ford (-3,7%) verging het minder goed. GM (+1,9%) bleef overeind. De Amerikaanse verkopen van de twee autoproducenten halveerden in februari.

AC/DC

Live Nation (-13,9%) slikte in het vierde kwartaal van 2008 een verlies van 337,5 miljoen dollar als gevolg van uitzonderlijke waardeverminderingen. De omzet daalde met 1 procent. Live Nation is het bedrijf achter Rock Werchter. Dit jaar organiseert het bedrijf ook de tournees van AC/DC, Coldplay en Madonna.

General Electric (-7,8%), dat onlangs zijn dividend verlaagde, kreeg er weer van langs door speculatie dat de financiële tak van het concern nog een kapitaalinjectie nodig heeft.
Wat was het ook alweer met aandelen, het eerste jaar was altijd een drama, 2e jaar een enorme stijging?
pi_66672876
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:55 schreef pberends het volgende:
Weet iemand nog een leuke titel voor het nieuwsbericht AEX onder de 200 morgen?
"Opruiming bij de AEX; alles moet weg!"
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66672970
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:01 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

"Opruiming bij de AEX; alles moet weg!"
"Ik verkoop mijn aandelen, ik ben toch niet gek?"
pi_66673068
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een prima idee! Maar in de mean time houd ik het eerst hier nog wel even. Of mensen moeten zoiets hebben dat ze speciale info willen hebben dan kan ik dat wel van de terminal plukken.

Zo ga ik bijv. morgen maar eens wat meer onderzoek naar de nyrstar ofzo van Pberends. Daar loopt hij nu al zo lang over te kletsen . Eens kijken wat ik daar allemaal van kan vinden morgen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:06:03 #89
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66673122
"Beer breekt los in Amsterdam"
---
pi_66673517
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat was het ook alweer met aandelen, het eerste jaar was altijd een drama, 2e jaar een enorme stijging?
"Ik zou mijn aandelen nou niet zomaar van de hand doen... kijk het nog even aan".

Maar als titel 'gewoon' "AEX doorbreekt 200-puntengrens" natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')