abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66652834
Daaaag Fok!kertjes

Ik heb een vraag
Ik ben inmiddels 3e jaars HBO student. Wat gaat de tijd snel! Over ongeveer een jaartje hoop ik mijn diploma te hebben
Inmiddels ook al aardig op weg om de zogenaamde 'koninklijke route' af te leggen. Zo heb ik eerst de mavo gedaan, toen het MBO en nu al weer bijna aan het einde van het HBO!
Graag zou ik nog een jaartje een Master volgen. Maar gezien de toelatingseisen zal ik wrs wel een schakelprogramma moeten volgen van 3mnd tot een jaar. Nouja opzich geen probleem maar, wie gaat dit betalen??? Mijn beurs stopt na deze studie . Volledig MBO en HBO dan een beurs gekregen, maar waarom die laatste 1,5 tot 2 jaar Master nou niet?!?!

Heeft iemand enig idee hoe je zoiets kunt betalen? Mijn zakken zijn leeg na zoveel jaren studie, maar zou toch graag nog éven verder willen. Lening is al te hoog, dus eigenlijk niet echt een optie meer om dit nog meer uit de hand te laten lopen. Is er nog een voorziening waarmee je dit kunt betalen? Iemand een idee??

Ik zou wellicht e.e.a. wel kunnen navragen bij de IBG, maar ik dacht vraag jullie even om raad
pi_66652915
welke optie je ook neemt het blijft op lenen aankomen denk ik....

of je moet gesponsord worden door een van je ouders
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66653017
Of werken icm een master
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:58:57 #4
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_66653046
Of werk zoeken en zorgen/hopen dat zij het willen betalen
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:58:58 #5
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_66653048
werken/ leren als dat mogelijk is
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_66653065
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:55 schreef swarmahoer het volgende:
welke optie je ook neemt het blijft op lenen aankomen denk ik....

of je moet gesponsord worden door een van je ouders
mijn ouders sponsoren mij al jaren
pi_66653072
Denk dat het toch lenen word ..
http://www.byso.nl - Mijn eigen kleding webshop!
pi_66653073
Rijk vriendje vinden?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_66653085
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:58 schreef Rekkie het volgende:
Of werken icm een master
Is zoiets in het algemeen goed te doen??
pi_66653120
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Is zoiets in het algemeen goed te doen??
Ik vind van wel!
pi_66653130
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef trancethrust het volgende:
Rijk vriendje vinden?
Hahahahah, wellicht een optie
pi_66653171
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik vind van wel!
Maar, zijn alle Masters dan te doen i.c.m. werken?? De Master die ik wil gaan doen heb ik alleen gezien in voltijd
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:03:17 #13
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66653208
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:59 schreef Starr_003 het volgende:
mijn ouders sponsoren mij al jaren
Wat zeik je dan?

Er is een goede reden dat je geen stufi voor je master krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een aanloop van acht (!) jaar neemt voor een master.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_66653226
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:02 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Maar, zijn alle Masters dan te doen i.c.m. werken?? De Master die ik wil gaan doen heb ik alleen gezien in voltijd
Dat weet ik niet.

Kijk eens op NCOI, daar kun je ook masters doen en die zijn meer gericht op werken en leren dan een UNI
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:04:04 #15
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66653240
Sowieso faalt het grootste deel van de HBO'ers bij een universitaire master.
pi_66653273
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat zeik je dan?

Er is een goede reden dat je geen stufi voor je master krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling dat je een aanloop van acht (!) jaar neemt voor een master.
Njah kan ik er wat aan doen dat ik als een dom eendje geboren ben!
pi_66653283
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:04 schreef Scaurus het volgende:
Waarom??
pi_66653334
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:04 schreef Scaurus het volgende:
Nou èn?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:14:17 #19
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66653711
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:05 schreef Starr_003 het volgende:
Waarom??
Omdat een universitaire master analytisch denkvermogen en theoretische kennis vereist. Niet alle HBO'ers hebben dat.
pi_66653859
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:14 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Omdat een universitaire master analytisch denkvermogen en theoretische kennis vereist. Niet alle HBO'ers hebben dat.
Niet állemaal nee. Sommigen wel
Zolang je iets maar écht graag wilt en daar alles voor over hebt moet je een heel eind kunnen komen lijkt me
Daarbij, heb ik al járen het gevoel dat ik onder mijn niveau bezig ben. Nog een reden om het te gaan proberen lijkt me
Nu nog het geld
pi_66653922
Hoe hoog is je studieschuld?
pi_66653936
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:19 schreef Sloggi het volgende:
Hoe hoog is je studieschuld?
Om en nabij de 10.000
pi_66654114
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:19 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Om en nabij de 10.000
Valt wel mee toch? Gewoon bijlenen, de kans is groot dat het zich terugbetaalt.
pi_66654351
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Gewoon bijlenen, de kans is groot dat het zich terugbetaalt.
Ja het valt opzich mee, ik was in eerste instantie uitgegaan van 16.000 studieschuld. Gelukkig vond ik een goedbetaald bijbaantje

Maargoed, er zit dus waarschijnlijk niks anders op dan toch te lenen begrijp ik.
Overigens wel een goed idee om na te gaan denken over de combinatie van werken & Master. Ik hoop alleen dat de Master die ik wil gaan doen die mogelijkheid ook heeft eens even uitzoeken dan maar!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:39:27 #25
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_66654714
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:19 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Om en nabij de 10.000
Dat wordt toch allemaal kwijtgescholden zodra je je HBO diploma hebt?
pi_66655042
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:39 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dat wordt toch allemaal kwijtgescholden zodra je je HBO diploma hebt?
Eh, nee dat is de 'lening'. De rest (prestatiebeurs en OV-lening) wordt kwijtgescholden.
Met andere woorden, als ik mijn diploma niet haal heb ik een schuld van 25.000 ofzo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:51:00 #27
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66655177
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:17 schreef Starr_003 het volgende:
Zolang je iets maar écht graag wilt en daar alles voor over hebt moet je een heel eind kunnen komen lijkt me
Daarbij, heb ik al járen het gevoel dat ik onder mijn niveau bezig ben. Nog een reden om het te gaan proberen lijkt me
Tja, dat zeggen we allemaal
Dat iemand onder haar kunnen op het HBO blijft, getuigt mijns inziens van een niet echt hoog niveau. Waarom niet na de P naar de uni gegaan?
pi_66655314
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GlowMouse op 03-03-2009 15:55:49 ]
pi_66655505
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat iemand onder haar kunnen op het HBO blijft, getuigt mijns inziens van een niet echt hoog niveau. Waarom niet na de P naar de uni gegaan?
Waarom wel?
pi_66655515
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Met mijn 'P' kun je nogal weinig
Doe niet zo bijdehand joh
We kunnen uiteraard allemaal niet zo slim zijn als Scaurus.
pi_66655622
och och sommigen laten ook geen mogelijkheid onbenut om HBO'ers te bashen. Blijkbaar zit de frustratie diep.

Ik zie overigens het probleem niet om naast je voltijd master een bijbaantje te nemen? Je weet iig dat je ¤140 per maand op zij moet houden voor collegegeld.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:04:15 #32
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66655740
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:58 schreef Starr_003 het volgende:
Met mijn 'P' kun je nogal weinig
Doe niet zo bijdehand joh
We kunnen uiteraard allemaal niet zo slim zijn als Scaurus.
Met je P kun je doorstromen naar de universiteit. Een WO bachelor is meer waard dan een HBO bachelor, en maakt een master ook makkelijker om te halen. Als je jezelf intelligent genoeg acht voor de universiteit zou dat de meest logische weg zijn geweest, lijkt me.

Scaurus is niet slim, Scaurus zag na 1 jaar HBO in dat je beter de universiteit kan doen.
pi_66655774
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:29 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Ja het valt opzich mee, ik was in eerste instantie uitgegaan van 16.000 studieschuld. Gelukkig vond ik een goedbetaald bijbaantje

Maargoed, er zit dus waarschijnlijk niks anders op dan toch te lenen begrijp ik.
Overigens wel een goed idee om na te gaan denken over de combinatie van werken & Master. Ik hoop alleen dat de Master die ik wil gaan doen die mogelijkheid ook heeft eens even uitzoeken dan maar!
Is een duale master niet een idee?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:06:11 #34
232678 John.Milton
pi_66655816
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:48 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Eh, nee dat is de 'lening'. De rest (prestatiebeurs en OV-lening) wordt kwijtgescholden.
Met andere woorden, als ik mijn diploma niet haal heb ik een schuld van 25.000 ofzo
Ow. Ik kan anders vrij goed rondkomen van mijn prestatiebeurs en de bijbaan die ik er naast had. Heb toen nooit iets hoeven te lenen gelukkig. Ik betaal mijn master nu ook zelf, maar heb om kosten te besparen er wel voor gekozen om niet meer op kamers te gaan.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:07:07 #35
232678 John.Milton
pi_66655856
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Met je P kun je doorstromen naar de universiteit. Een WO bachelor is meer waard dan een HBO bachelor, en maakt een master ook makkelijker om te halen. Als je jezelf intelligent genoeg acht voor de universiteit zou dat de meest logische weg zijn geweest, lijkt me.

Scaurus is niet slim, Scaurus zag na 1 jaar HBO in dat je beter de universiteit kan doen.
Ik vond de werkervaring die ik opgedaan heb op het HBO toch een stuk waardevoller als een aantal 2e jaars vakken op de universiteit.
pi_66655882
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:01 schreef nealzzz het volgende:
och och sommigen laten ook geen mogelijkheid onbenut om HBO'ers te bashen. Blijkbaar zit de frustratie diep.

Ik zie overigens het probleem niet om naast je voltijd master een bijbaantje te nemen? Je weet iig dat je ¤140 per maand op zij moet houden voor collegegeld.
Tjah het probleem is dat het niet blijft bij slechts die ¤ 140,- maar dat mijn levensonderhoud het meeste geld kost. Het huis moet betaald worden en alle rekeningen
Ik woon niet meer thuis ziet u
pi_66655895
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:48 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Dat HBO diploma ga je toch wel halen? Nou dan, flink gedeelte is dan een gift. { En die schuld verdient zichzelf dubbel en dwars terug.
pi_66655939
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:06 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ow. Ik kan anders vrij goed rondkomen van mijn prestatiebeurs en de bijbaan die ik er naast had. Heb toen nooit iets hoeven te lenen gelukkig. Ik betaal mijn master nu ook zelf, maar heb om kosten te besparen er wel voor gekozen om niet meer op kamers te gaan.
Ja, en dat is nu net het probleem denk ik. Na een aantal jaar op jezelf wil je meestal niet meer thuiswonen. En het is nog maar de vraag of TS dat zou kunnen, hetzij willen.
pi_66655953
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Luister, lieve Scaurus denk je dat ik achterlijk ben?!
Zoals ik je al uit heb gelegd, kan je met mijn P weinig. Mijn opleiding is slechts enkele jaren van start (en heeft maar 2 opleidingsplaatsen in heel Nederland) en geeft helaas weinig toegang tot Uni opleidingen. Duidelijk zo?!
pi_66656079
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en dat is nu net het probleem denk ik. Na een aantal jaar op jezelf wil je meestal niet meer thuiswonen. En het is nog maar de vraag of TS dat zou kunnen, hetzij willen.
Ik denk dat weer thuis gaan wonen er helaas niet meer in zit. Ik ben al zeker 5 jaar uit huis. Mijn ouders zien me aankomen
pi_66656556
Voor de duidelijkheid mijn opleiding is dus nog heel erg nieuw. De toekomstperspectieven zijn geweldig zo niet, zelfs fantastisch. Er is een grote vraag naar beroepsbeoefenaars in deze branche. Het is een innovatief beroep die volop in (technologische) ontwikkeling is. Dat is tevens ook het grote probleem, omdat het een érg dure opleiding is om van start te laten gaan. Er zijn veel machines en apparatuur nodig, die erg prijzig zijn in aanschaf en de begeleiding van de studenten is van intensieve aard.
Zelf heb ik sterk de behoefte om me theoretisch en op wetenschappelijk niveau te ontwikkelen. Vooral omdat er zo’n extreme behoefte is naar wetenschappelijk onderzoek

Ik ben dus niet zo ‘achterlijk’ geweest om een opleiding te kiezen waarmee je met je ‘P’ niet naar de Uni kan, maar ik heb gekozen voor een beroep welke ik interessant vind en die juist veel mogelijkheden heeft. Maar daarom wil ik nog wel graag een Master gaan doen
pi_66657149
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:52 schreef Starr_003 het volgende:
Volledig MBO en HBO dan een beurs gekregen, maar waarom die laatste 1,5 tot 2 jaar Master nou niet?!?!
Hier ben ik gestopt met lezen. Gewoon triest dat MBO'ers 4 jaar stufi krijgen en het gehele HBO traject vrolijk nog eens 4 jaar een prestatiebeurs krijgen. Maar dan ook nog gaan klagen

Zit nu zelf in 5e jaar (Masterjaar) en verdom het om te lenen, maar dan is het gewoon over. TS zou er trouwens ook over na kunnen denken om erbij te gaan werken. Doe ik heel mijn studie al en gaat prima af.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66657245
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:42 schreef Lennox het volgende:

[..]

Maar dan ook nog gaan klagen

Dit is geen KLB hoor
pi_66657261
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:42 schreef Lennox het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen. Gewoon triest dat MBO'ers 4 jaar stufi krijgen en het gehele HBO traject vrolijk nog eens 4 jaar een prestatiebeurs krijgen. Maar dan ook nog gaan klagen

Zit nu zelf in 5e jaar (Masterjaar) en verdom het om te lenen, maar dan is het gewoon over. TS zou er trouwens ook over na kunnen denken om erbij te gaan werken. Doe ik heel mijn studie al en gaat prima af.
Ik werk ook gewoon hoor ik werk me ieder weekend uit de naad ( ) om rond te kunnen komen. Ik volg een voltijd studie dus is het helaas niet mogelijk om daarnaast nog eens 20u per week te gaan werken.
pi_66657392
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dit is geen KLB hoor
"Ik krijg ACHT jaar prestatiebeurs. Waarom niet nog eens 1,5 a 2 jaar"? Zo staat het er duidelijk. Als je van HBO naar Uni gaat is je prestatiebeurs ook gewoon na vier jaar op.

@ TS. Ik had niet gezien dat je werkte, maar met het aantal contacturen tijdens schakeljaar/master kan je echt wel veel erbij werken. Verder ben ik het eens dat iedereen de ruimte geboden moet worden om zich op te werken, maar niet ten koste van alles. Initiatief mag van de student verwacht worden, iets dat je op de Universiteit wel vaker zal tegen gaan komen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66657463
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:48 schreef Lennox het volgende:

[..]

"Ik krijg ACHT jaar prestatiebeurs. Waarom niet nog eens 1,5 a 2 jaar"? Zo staat het er duidelijk. Als je van HBO naar Uni gaat is je prestatiebeurs ook gewoon na vier jaar op.

@ TS. Ik had niet gezien dat je werkte, maar met het aantal contacturen tijdens schakeljaar/master kan je echt wel veel erbij werken. Verder ben ik het eens dat iedereen de ruimte geboden moet worden om zich op te werken, maar niet ten koste van alles. Initiatief mag van de student verwacht worden, iets dat je op de Universiteit wel vaker zal tegen gaan komen.
Ja daar had ik ook al naar geinformeerd, alleen geven ze aan dat de studiebelastingsuren 40u per week bedragen en in overleg wel flexibel kan worden ingedeeld. Maargoed, dan moet je toch rekening houden met een flink aantal studiebelastingsuren.

Ik 'klaag' aan de ene kant wel, aan de andere kant ben ik uiteraard zeer dankbaar voor de kansen die ik tot nu toe allemaal heb gekregen.
pi_66657535
Studiebelasting zal zich voornamelijk uiten in thuisstudie/opdrachten. Kan je zelf indelen en combineren met werken. Verder moet je die uren ook met een korrel zout nemen. ECTS = x aantal uren studiebelasting, maar de werkelijkheid is vaak anders.
pi_66657609
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:52 schreef Lennox het volgende:
Studiebelasting zal zich voornamelijk uiten in thuisstudie/opdrachten. Kan je zelf indelen en combineren met werken. Verder moet je die uren ook met een korrel zout nemen. ECTS = x aantal uren studiebelasting, maar de werkelijkheid is vaak anders.
Uiteraard zal ik ernaast willen gaan werken wanneer dat mogelijk is. Al dan niet in mijn eigen branche ipv een of ander simpel 'bijbaantje'. Maar als dit niet haalbaar blijkt, moet ik het geld toch ergens anders vandaan halen
  Moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:09:16 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66665084
Na behalen van je HBO opleiding ben je straks je schuld kwijt. Althans, het gift deel. Het leningdeel behoud je wel.

Hoe lang gaat je master/schakelprogramma duren?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66667076
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:09 schreef Renesite het volgende:
Na behalen van je HBO opleiding ben je straks je schuld kwijt. Althans, het gift deel. Het leningdeel behoud je wel.

Hoe lang gaat je master/schakelprogramma duren?
Reken maar op twee jaar (1 jaar pre-master, 1 jaar master).

Meestal kun je nog prima werken naast een voltijd masterstudie, zeker als je een beetje een flexibele baan hebt. Ik heb er ook twee dagen per week parttime naast gewerkt, tot aan mijn afstuderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')