abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2012 @ 23:06:26 #102
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_107655115
Heeft iemand enig idee hoe het beste de Chimichurri rijst geëvenaard kan worden? De saus ken ik al.
pi_107666738
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:06 schreef Redcoon het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het beste de Chimichurri rijst geëvenaard kan worden? De saus ken ik al.
Gewoon normale rijst koken (en eventueel wat creme fraich er door mikken), die stukjes gedroogde aardappel die er bij zitten in het pak smaken echt nergens naar, en de rest is ook niet bijzonder, en dat hoeft ook niet, die biefstuk / peultjes / chimichurri hebben smaak genoeg, het is juist lekker om er wat neutraals bij te hebben.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:00:24 #104
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_107671837
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 11:35 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Gewoon normale rijst koken (en eventueel wat creme fraich er door mikken), die stukjes gedroogde aardappel die er bij zitten in het pak smaken echt nergens naar, en de rest is ook niet bijzonder, en dat hoeft ook niet, die biefstuk / peultjes / chimichurri hebben smaak genoeg, het is juist lekker om er wat neutraals bij te hebben.
Zal het met basmati of witte rijst proberen. Tip, niet voor zilvervlies gaan, dat werd me een partijtje ranzig.
pi_108143673
Wat een goed topic!
Ik ben zelf gek op de kantonese kip (is volgens mij nog niet langsgekomen). Het zal inderdaad wel niks met authentiek eten te maken hebben maar vind m heerlijk!
Ook die komkommerdressing!

Iemand die n recept heeft?
pi_108753554
Zo, iemand nog een heel goed recept voor tjap tjoi/chop suey?
Had héle lekkere bij de chinees, met wortel, kip, taugé, paprika en ik denk prei. De 'saus' smaakte boullion-achtig. Iemand enig idee? maak het tot nu toe alleen maar uit een pakje van conimex. Maar dat is niks vergeleken met die :')
pi_108753617
Dat kip palava recept, danku danku, dat was mijn favoriete knorr wereldgerecht :@ _O_
  maandag 5 maart 2012 @ 19:51:16 #108
300082 roos85
JUICHEN!
pi_108753756
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:47 schreef _Loki het volgende:
Zo, iemand nog een heel goed recept voor tjap tjoi/chop suey?
Had héle lekkere bij de chinees, met wortel, kip, taugé, paprika en ik denk prei. De 'saus' smaakte boullion-achtig. Iemand enig idee? maak het tot nu toe alleen maar uit een pakje van conimex. Maar dat is niks vergeleken met die :')
Heb even op mijn laptop gezocht:

quote:
Zelf maken?
Nodig voor 4 personen:
400 g varkenskarbonades (haaskarbonades)
1 ui
1 knoflookteen
1 eetl verse gemberrasp
150 g worteltjes
150 g haricots verts
150 g witte kool
150 g taugé
300 ml kippenbouillon
scheutje plantaardige olie
Marinade:
2 eetl Japanse sojasaus
2 eetl sesamolie
1 eetl verse gemberrasp
1 afgestreken eetl maïzena
peper uit de molen

Doen:
Snij de karbonades in dunne reepjes (zonder bot). Meng alles voor de marinade in een kom door elkaar en schep de reepjes erdoor. Laat een kwartier staan. Snij intussen de wortels in plakjes, de haricots verts in vieren, de witte kool in reepjes, de ui en knoflook in flinterstukjes. Verhit een wok met een scheutje olie op hoog vuur. Bak het vlees al omscheppend 1-2 minuten, haal uit de pan en bewaar op een bord. Doe indien nodig een nieuw scheutje olie in de wok. Roerbak ui, knoflook, wortel en boontjes 1-2 minuten, voeg de kool toe en roerbak tot de groenten beetgaar zijn. Giet de bouillon erbij. Voeg taugé en vleesreepjes toe en warm alles even door. Proef en voeg eventueel nog een scheutje sojasaus toe. Serveer met rijst.
Tips:
1. Begin met rijst koken, die kan daarna rustig nastomen terwijl er gewokt wordt.
2. Wokken gaat snel, dus zorg dat alle groente en vlees gesneden klaarstaat. Snij alles in kleine stukjes, alleen zo wordt alles ook gaar. Begin altijd met wokken van de stevige groente, daarna de wat zachtere, die hebben minder tijd nodig. Taugé pas op het allerlaatst, die moet knapperig blijven.
3. Sesamolie maakt het echt 'Chinees-achtig'. Voor een nog authentieker effect zijn gedroogde Chinese champignons (toko) een goed idee, of een blikje bamboescheuten.
4. Toch liever kip? Van mij mag het. Of vegetarisch? Neem dan blokjes gefrituurde tofu.
5. De maïzena zorgt voor binding en houdt het vlees sappig
Is van koken met karin :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_119043550
Lol, heb een site gevonden waar ze alle wereldgerechten van Knorr reviewen, je ligt echt dubbel van het lachen van het commentaar _O-

Voorbeeldje bij de review van de Mexicaanse enchilada's:

quote:
Bereiding (volgens de verpakking):

Bak en rul in wat (olijf)olie het rundergehakt bruin en gaar.
Voeg de maïs toe en bak dit kort mee.
Voeg de inhoud van het zakje kruidenmix en vervolgens 150 ml water toe aan gehaktmengsel.
Laat het geheel ruim 1 minuut doorkoken. (Let op, u heeft nog 1 minuut kooktijd te gaan!)
Snij ondertussen de tomaten en paprika in kleine stukjes en voeg de tomaat en paprika toe aan het zakje dressing dat u met twee eetlepels water en twee eetlepel (olijf)olie heeft aangemaakt. (En dat in de ene minuut kooktijd die u nog rest volgens het pak)
Meng het zakje saus met de crème fraiche en drie eetlepels water en laat het twee minuten staan. (Nog altijd in die ene minuut kooktijd die u volgens de verpakking nog rest)

Verwarm de tortilla’s in de verpakking op in 30 seconden (bij 700 Watt).
Serveer de componenten los van elkaar.
Of bij de review van de Kofta:

quote:
We hebben een beetje het idee dat het hoofd van de afdeling ontwikkeling bij Knorr een milde vorm van anorexia heeft.
_O-

Bij de Moussaka:

quote:
Dit gerecht deed wat ons betreft de deur dicht. We hebben nog twee Knorr Wereldgerechten in de kast staan, en die maken wij af, maar dan houden wij het voor gezien met het testen. Want het testen van deze gerechten begint te ontaarden in een soort van kwelling. Het is gewoon zonde van het geld dat we toch nog in de aanschaf van de pakken en met name de ingrediënten steekt.

Wij hebben een regel in huis dat we een gerecht of eten nooit vies zullen noemen. Want poep is vies en eten kun je gewoon niet lekker vinden maar is nooit vies. We gaan geen uitzondering maken voor dit wanstaltige product, dus laten we het erop houden dat wij dit gerecht in deze vorm niet lusten. En wij vrezen dat, als u ook maar een beetje smaak heeft, dat ook u uw neus optrekt voor dit gerecht. Dus laat het pak gewoon in de schappen van de winkel staan. AUB!

Ik ga ook geen financiële verantwoording schrijven, want al zou het slechts een euro kosten dan was dit gerecht het nog niet waard. En ook de eindconclusie lijkt ons wel te raden.
http://veelkantie.nl/category/reviews/knorr/

[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 10-11-2012 10:58:00 ]
pi_119048109
Leuke site heb me er wel een tijdje mee vermaakt :)
pi_134361819
Schopjee!

Anyway, vandaag Kip Tandoori gemaakt, opzich nog verdomde goed gelukt voor een eerste keer, op het sausje na, Was wat waterig, terwijl ik wel gewoon dat ding opgevolgd heb met 300 ml. Nu is het voor de volgende keer simpel: minder water de volgende keer erbij, maar nu heb ik misschien het te weinig laten koken of iets dergelijks?
pi_134459520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Schopjee!

Anyway, vandaag Kip Tandoori gemaakt, opzich nog verdomde goed gelukt voor een eerste keer, op het sausje na, Was wat waterig, terwijl ik wel gewoon dat ding opgevolgd heb met 300 ml. Nu is het voor de volgende keer simpel: minder water de volgende keer erbij, maar nu heb ik misschien het te weinig laten koken of iets dergelijks?
Ik kook (bijna) nooit uit pakjes. Het lijkt me waarschijnlijk dat het inderdaad niet lang genoeg heeft opgestaan, wat stond op de verpakking?

Verder nog een heerlijk paella recept: http://www.ah.nl/allerhan(...)-met-kip-en-garnalen Ik heb onlangs de vegetarische variant gemaakt, vervang de kippenbouillon door groentebouillon en het vlees door extra (verse sperziebonen), erwten en paprika. Smakelijk!
  donderdag 19 december 2013 @ 19:45:25 #113
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_134460941
Je moet bij al die pakjes altijd wat minder water gebruiken is mijn ervaring. Mocht één wel blijken te kloppen kan je later altijd nog wat water toevoegen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 19 december 2013 @ 20:53:08 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_134463881
Dit topic gaat juist níet over die knorrpakjes ;)
pi_134494747
Het recept wat in dit topic staat voor Kip Palava is echt goed _O_ al vaak gemaakt. Deze week ook een keer de Tjap Tjoi gemaakt, ook erg lekker!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_134494882
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
Je moet bij al die pakjes altijd wat minder water gebruiken is mijn ervaring. Mocht één wel blijken te kloppen kan je later altijd nog wat water toevoegen.
Dit. Maximaal 2/3 van de aangegeven hoeveelheid, al deed ik meestal echt maar de helft en dan eventueel nog een scheutje erbij. Vreemd, dat dat nooit aangepast is/wordt :')

Daarom: Gewoon zelf maken. O+
Ja doei.
pi_134500217
Dit topic _O_
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  zaterdag 12 juli 2014 @ 08:59:34 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142198884
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:06 schreef Redcoon het volgende:
En de marinade?

Even een oud topic kicken... Knorr heeft z'n Chimichurri "vernieuwd". Het sauspoeder ruikt nu naar muf karton, en na bereiding zit er nauwelijks nog smaak aan. Ik gok dat ze het hebben aangepast aan de smaak van de gemiddelde Nederlander, maar het lekkere is er nu vanaf. Het geeft zelfs geen lekkere na-boeren meer, waar ik altijd de hele avond van kon genieten :(
censuur :O
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:51:02 #119
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_142201202
Je weet als er op de verpakking staat: verbeterd recept, oid, dat er dan goedkopere ingrediënten van vaak een andere leverancier wordt gebruikt?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_142201429
Nog even een tip bij de moussaka, neem gewoon goed mager gehakt. Bak dat lekker bruin. Uitjes erbij. Afblussen net witte wijn. Dan twee blikjes tomatenblokjes erbij en een halve liter bouillon (zelfgemaakt of een pot zonder het vlees) beetje dille en oregano een blaadje laurier mag ook als je dat lekker vindt. Laten pruttelen tot het dik genoeg is. Daarna eventueel zout erbij.

In de bechamelsaus gooi ik altijd een pakje feta, erg lekker.
Whatever...
pi_142201547
Het erge bij de meeste ovenschotels is dat je helemaal geen tijd wint met een pakje.

Lasagne, moussaka, bobiti, kofte... Zelf maken is even snel en veel lekkerder. Het enige dat je even moet weten is welke kruiden je gebruikt en hoe je wat smaak kunt toevoegen. Want knorr smaakt vooral naar msg, gistexyract, uienpoeder en niet naar echt eten.
Whatever...
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:07:34 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142207192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Je weet als er op de verpakking staat: verbeterd recept, oid, dat er dan goedkopere ingrediënten van vaak een andere leverancier wordt gebruikt?
Uiteraard. Dat hebben ze met sommige andere Wereldgerechten gedaan. Maar deze is nadrukkelijk niet verbeterd, er staat alleen "vernieuwd"...
censuur :O
pi_142209089
Mijn vader maakt letterlijk elke dag wereldgerechten :') Gelukkig kook ik elke dag voor mezelf. :9
pi_142272833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 17:07 schreef emmyemmy het volgende:
Mijn vader maakt letterlijk elke dag wereldgerechten :') Gelukkig kook ik elke dag voor mezelf. :9
Kook eens samen.. dan leert je vader koken en hoef jij niet voor jezelf te koken..
pi_142379223
Neuh, als ik hem zelfgemaakte pizza aanbied zegt hij dat bevroren lekkerder is. Die moeite neem ik niet.
pi_142380153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 22:15 schreef emmyemmy het volgende:
Neuh, als ik hem zelfgemaakte pizza aanbied zegt hij dat bevroren lekkerder is. Die moeite neem ik niet.
Maar da's ook niet samen koken, dan heb jij voor 'm gekookt...

Mijn vader eet overigens ook bijna altijd Iglo maaltijden (Franse Vleesschotel) als m'n moeder er niet is, kan nog net eieren bakken.
Maar als de BBQ tevoorschijn komt dan is ie een prima grillmeister in elk geval :P
  maandag 21 juli 2014 @ 22:08:26 #127
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_142574879
Ergens geloof ik niet dat de recepten goedkoper zijn dan de pakken.

Maar ik kan het mis hebben.

Desalniettemin een dikke tvp voor die mooie recepten. Heb binnenkort vakantie dus veel tijd om dit soort lekkere dingen te (leren) maken!
pi_142575544
De recepten zijn goedkoper dan de pakken als je een grote voorraad kruiden hebt, ik kan begrijpen dat als je niet zo van koken houdt je ook geen interesse hebt om een kruidenverzameling te beginnen.
pi_142576292
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 22:08 schreef RickoKun het volgende:
Ergens geloof ik niet dat de recepten goedkoper zijn dan de pakken.

Maar ik kan het mis hebben.

Desalniettemin een dikke tvp voor die mooie recepten. Heb binnenkort vakantie dus veel tijd om dit soort lekkere dingen te (leren) maken!
Vergeet niet dat je een hoop zaken naast die verpakking moet kopen, in de verpakking zit alleen rijst en een paar poedertjes en dat voor ¤2,78
pi_142577874
En als je die poedertjes niet hebt kost een potje (paprikapoeder ofzo) al 2 euro. En dan moet je er nog meer dan 1 kopen ook.
pi_142580446
dan heb je wel een x-aantal jaar voorraad Ipv 1 maaltijd
pi_142581936
Maar veel mensen weten dat niet of hebben geen interesse daarin vanwege een gebrek aan hobby/ruimte o.i.d. :P
pi_142583081
Kruiden kan je het beste bij de Turk halen, zelfde kruiden maar dan goedkoper en in grotere verpakkingen.
pi_142583304
Het ging erover of het goedkoper is,. Niet om interesse, ruimte o.i.d.
pi_142592494
Klopt, maar als je geen interesse hebt om het te kopen dus ook absoluut niks hebt, is het goedkoper (op dat moment) om gewoon een pakje wereldgerechten te kopen dan 5 potjes kruiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')