Gewoon normale rijst koken (en eventueel wat creme fraich er door mikken), die stukjes gedroogde aardappel die er bij zitten in het pak smaken echt nergens naar, en de rest is ook niet bijzonder, en dat hoeft ook niet, die biefstuk / peultjes / chimichurri hebben smaak genoeg, het is juist lekker om er wat neutraals bij te hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:06 schreef Redcoon het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het beste de Chimichurri rijst geëvenaard kan worden? De saus ken ik al.
Zal het met basmati of witte rijst proberen. Tip, niet voor zilvervlies gaan, dat werd me een partijtje ranzig.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:35 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Gewoon normale rijst koken (en eventueel wat creme fraich er door mikken), die stukjes gedroogde aardappel die er bij zitten in het pak smaken echt nergens naar, en de rest is ook niet bijzonder, en dat hoeft ook niet, die biefstuk / peultjes / chimichurri hebben smaak genoeg, het is juist lekker om er wat neutraals bij te hebben.
Heb even op mijn laptop gezocht:quote:Op maandag 5 maart 2012 19:47 schreef _Loki het volgende:
Zo, iemand nog een heel goed recept voor tjap tjoi/chop suey?
Had héle lekkere bij de chinees, met wortel, kip, taugé, paprika en ik denk prei. De 'saus' smaakte boullion-achtig. Iemand enig idee? maak het tot nu toe alleen maar uit een pakje van conimex. Maar dat is niks vergeleken met die
Is van koken met karinquote:Zelf maken?
Nodig voor 4 personen:
400 g varkenskarbonades (haaskarbonades)
1 ui
1 knoflookteen
1 eetl verse gemberrasp
150 g worteltjes
150 g haricots verts
150 g witte kool
150 g taugé
300 ml kippenbouillon
scheutje plantaardige olie
Marinade:
2 eetl Japanse sojasaus
2 eetl sesamolie
1 eetl verse gemberrasp
1 afgestreken eetl maïzena
peper uit de molen
Doen:
Snij de karbonades in dunne reepjes (zonder bot). Meng alles voor de marinade in een kom door elkaar en schep de reepjes erdoor. Laat een kwartier staan. Snij intussen de wortels in plakjes, de haricots verts in vieren, de witte kool in reepjes, de ui en knoflook in flinterstukjes. Verhit een wok met een scheutje olie op hoog vuur. Bak het vlees al omscheppend 1-2 minuten, haal uit de pan en bewaar op een bord. Doe indien nodig een nieuw scheutje olie in de wok. Roerbak ui, knoflook, wortel en boontjes 1-2 minuten, voeg de kool toe en roerbak tot de groenten beetgaar zijn. Giet de bouillon erbij. Voeg taugé en vleesreepjes toe en warm alles even door. Proef en voeg eventueel nog een scheutje sojasaus toe. Serveer met rijst.
Tips:
1. Begin met rijst koken, die kan daarna rustig nastomen terwijl er gewokt wordt.
2. Wokken gaat snel, dus zorg dat alle groente en vlees gesneden klaarstaat. Snij alles in kleine stukjes, alleen zo wordt alles ook gaar. Begin altijd met wokken van de stevige groente, daarna de wat zachtere, die hebben minder tijd nodig. Taugé pas op het allerlaatst, die moet knapperig blijven.
3. Sesamolie maakt het echt 'Chinees-achtig'. Voor een nog authentieker effect zijn gedroogde Chinese champignons (toko) een goed idee, of een blikje bamboescheuten.
4. Toch liever kip? Van mij mag het. Of vegetarisch? Neem dan blokjes gefrituurde tofu.
5. De maïzena zorgt voor binding en houdt het vlees sappig
Of bij de review van de Kofta:quote:Bereiding (volgens de verpakking):
Bak en rul in wat (olijf)olie het rundergehakt bruin en gaar.
Voeg de maïs toe en bak dit kort mee.
Voeg de inhoud van het zakje kruidenmix en vervolgens 150 ml water toe aan gehaktmengsel.
Laat het geheel ruim 1 minuut doorkoken. (Let op, u heeft nog 1 minuut kooktijd te gaan!)
Snij ondertussen de tomaten en paprika in kleine stukjes en voeg de tomaat en paprika toe aan het zakje dressing dat u met twee eetlepels water en twee eetlepel (olijf)olie heeft aangemaakt. (En dat in de ene minuut kooktijd die u nog rest volgens het pak)
Meng het zakje saus met de crème fraiche en drie eetlepels water en laat het twee minuten staan. (Nog altijd in die ene minuut kooktijd die u volgens de verpakking nog rest)
Verwarm de tortilla’s in de verpakking op in 30 seconden (bij 700 Watt).
Serveer de componenten los van elkaar.
quote:We hebben een beetje het idee dat het hoofd van de afdeling ontwikkeling bij Knorr een milde vorm van anorexia heeft.
http://veelkantie.nl/category/reviews/knorr/quote:Dit gerecht deed wat ons betreft de deur dicht. We hebben nog twee Knorr Wereldgerechten in de kast staan, en die maken wij af, maar dan houden wij het voor gezien met het testen. Want het testen van deze gerechten begint te ontaarden in een soort van kwelling. Het is gewoon zonde van het geld dat we toch nog in de aanschaf van de pakken en met name de ingrediënten steekt.
Wij hebben een regel in huis dat we een gerecht of eten nooit vies zullen noemen. Want poep is vies en eten kun je gewoon niet lekker vinden maar is nooit vies. We gaan geen uitzondering maken voor dit wanstaltige product, dus laten we het erop houden dat wij dit gerecht in deze vorm niet lusten. En wij vrezen dat, als u ook maar een beetje smaak heeft, dat ook u uw neus optrekt voor dit gerecht. Dus laat het pak gewoon in de schappen van de winkel staan. AUB!
Ik ga ook geen financiële verantwoording schrijven, want al zou het slechts een euro kosten dan was dit gerecht het nog niet waard. En ook de eindconclusie lijkt ons wel te raden.
Ik kook (bijna) nooit uit pakjes. Het lijkt me waarschijnlijk dat het inderdaad niet lang genoeg heeft opgestaan, wat stond op de verpakking?quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:10 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Schopjee!
Anyway, vandaag Kip Tandoori gemaakt, opzich nog verdomde goed gelukt voor een eerste keer, op het sausje na, Was wat waterig, terwijl ik wel gewoon dat ding opgevolgd heb met 300 ml. Nu is het voor de volgende keer simpel: minder water de volgende keer erbij, maar nu heb ik misschien het te weinig laten koken of iets dergelijks?
Dit. Maximaal 2/3 van de aangegeven hoeveelheid, al deed ik meestal echt maar de helft en dan eventueel nog een scheutje erbij. Vreemd, dat dat nooit aangepast is/wordtquote:Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Harajuku. het volgende:
Je moet bij al die pakjes altijd wat minder water gebruiken is mijn ervaring. Mocht één wel blijken te kloppen kan je later altijd nog wat water toevoegen.
En de marinade?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:06 schreef Redcoon het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het beste de Chimichurri rijst geëvenaard kan worden? De saus ken ik al.
Uiteraard. Dat hebben ze met sommige andere Wereldgerechten gedaan. Maar deze is nadrukkelijk niet verbeterd, er staat alleen "vernieuwd"...quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Je weet als er op de verpakking staat: verbeterd recept, oid, dat er dan goedkopere ingrediënten van vaak een andere leverancier wordt gebruikt?
Kook eens samen.. dan leert je vader koken en hoef jij niet voor jezelf te koken..quote:Op zaterdag 12 juli 2014 17:07 schreef emmyemmy het volgende:
Mijn vader maakt letterlijk elke dag wereldgerechtenGelukkig kook ik elke dag voor mezelf.
Maar da's ook niet samen koken, dan heb jij voor 'm gekookt...quote:Op woensdag 16 juli 2014 22:15 schreef emmyemmy het volgende:
Neuh, als ik hem zelfgemaakte pizza aanbied zegt hij dat bevroren lekkerder is. Die moeite neem ik niet.
Vergeet niet dat je een hoop zaken naast die verpakking moet kopen, in de verpakking zit alleen rijst en een paar poedertjes en dat voor ¤2,78quote:Op maandag 21 juli 2014 22:08 schreef RickoKun het volgende:
Ergens geloof ik niet dat de recepten goedkoper zijn dan de pakken.
Maar ik kan het mis hebben.
Desalniettemin een dikke tvp voor die mooie recepten. Heb binnenkort vakantie dus veel tijd om dit soort lekkere dingen te (leren) maken!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |