abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66728320
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:42 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee hoor, maar als klagende kinderloze word je wel chagerijnig, verzuurd en ongezellig genoemd
Wie zal er harder klagen; de klagende kinderfokkers of de klagende kinderlozen?
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:59:49 #202
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66728863
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor, dat komt niet arrogant over. Ieder z'n meug.

Ik heb de hele wereld al zo'n beetje gezien, heb elk continent gehad behalve Australië. En ben tot de conclusie gekomen dat we hier over een superieure cultuur beschikken vergeleken met de continenten waar volgens jou de groei vandaan moet komen.
Tja dat kan. Ik zie toch anders, net als jij heb ik de meeste continenten, behalve Afrika wel gehad en ik bestempel veel culturen in Azië toch als prettiger dan de "West-Europese cultuur".

Superieur vind ik lastiger te definieren, want waar ga je vanuit? Technologisch?, nou ja dan zijn landen als Japan, Zuid-Korea of Taiwan toch een stuk verder. Hygiene? Dan hebben we wel wat te leren van Singapore, Medisch? Och Japan staat daar ook mijlen ver voor op "ons". inclusief ouderenzorg Mensenrechten, vrijheid van meninguiting, ja dan kan je idd beter in Nederland zijn, dan de meeste Aziatische landen, ook Japan en dat enkel omdat ze daar nog de doodstraf hanteren.

Maar daar "wij" als Europa al 200 jaar sleutelen aan vrijheden, mensenrechten enz is dat process in Azië hooguit 50 tot 60 jaar lang bezig, maar dat komt uit eindelijk wel goed, betere economische omstandigheden, betekent over het algemeen ook betere mensenrechten, vrijheden enz.

Hoe dan ook zie ik hun invloed vele malen groter worden de komende 50 jaar en ik zie dat dus niet als bedreiging, jij wel blijkbaar, dus dan kan ik je enkel adviseren om veel door te fokken.
Alleen ga ik je daarbij niet helpen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:03:16 #203
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66728978
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja dat kan. Ik zie toch anders, net als jij heb ik de meeste continenten, behalve Afrika wel gehad en ik bestempel veel culturen in Azië toch als prettiger dan de "West-Europese cultuur".

Superieur vind ik lastiger te definieren, want waar ga je vanuit? Technologisch, nou ja dan zijn landen als Japan, Zuid-Korea of Taiwan toch een stuk verder. Hygiene? Dan hebben we wel wat te leren van Singapore, Medisch? Och Japan staat daar mijlen ver voor op "ons". Mensenrechten, vrijheid van meninguiting, tja dan kan je idd beter in Nederland zijn, dan de meeste Aziatische landen, ook Japan en dat enkel omdat ze daar nog de doodstraf hanteren.

Maar daar "wij" als Europa al 200 jaar sleutelen aan vrijheden, mensenrechten enz is dat process in Azië hooguit 50 tot 60 jaar lang bezig, maar dat komt uit eindelijk wel goed, betere economische omstandigheden, betekent over het algemeen ook betere mensenrechten, vrijheden enz.

Hoe dan ook zie ik hun invloed vele malen groter worden de komende 50 jaar en ik zie dat dus niet als bedreiging, jij wel blijkbaar, dus dan kan ik je enkel adviseren om veel door te fokken.
Alleen ga ik je daarbij niet helpen.
Je moet het vooral vergelijken met landen waar de daadwerkelijke groei vandaan komt. Dus niet met een land als Japan (waar ik overigens ook geweest ben) of Singapore. Wel met landen als China en India. Niet bepaald bakens van beschaving, op welk gebied dan ook. Om het over Afrika liever maar helemaal niet te hebben...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:21:29 #204
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66729625
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je moet het vooral vergelijken met landen waar de daadwerkelijke groei vandaan komt. Dus niet met een land als Japan (waar ik overigens ook geweest ben) of Singapore. Wel met landen als China en India. Niet bepaald bakens van beschaving, op welk gebied dan ook. Om het over Afrika liever maar helemaal niet te hebben...
Van Afrika komt al helemaal geen groei en dat zal de komende decenia ook niet te verwachten zijn, maar voor China en India gaat, wat ik zei over de tijdspanne waar West-Europa al werkt aan vrijheden en mensenrechten in vergelijking met veel Aziatische landen, dubbel op.

Deze landen zullen idd de komende 50 jaar niet alleen ecomische gaan groeien, maar ook wat betreft vrijheden en mensenrechten, althans dat is mijn verwachting als ik kijk naar hoe dat zich in de historie van West-Europa heeft gemanifesteerd.

Ze zijn er idd nog lang niet en of ze precies hetzelfde pad zullen aflopen als West-Europa, wat betreft mensenrechten durf ik niet te zeggen, maar dat het beter wordt is zeker, in vergelijking tot 15/20 jaar geleden, zijn ze al met sprongen vooruit gegaan, dat valt niet te ontkennen.

Daarbij moeten "wij" als Europa nog maar bewijzen dat we de vrijheden en mensenrechten die we hier hebben zo goed zullen bewaken als we claimen, vooral als het hier economisch steeds slechter zal gaan en we meer en meer achterop zullen raken op Azië, wat dat betreft heeft Europa natuurlijk ook geen imposant "track-record".

Hoe dan ook, ik zie het idd als geen probleem, als er in Europa minder mensen geboren zullen worden, de problemen die dat wellicht veroorzaakt zullen worden, zijn te overzien en achteraf zal Europa wellicht meer baat hebben bij een niet al te snel stijgende bevolking.

Want China en ook India lopen nu juist tegen de enorme problemen aan van een explosieve bevolkingsgroei. Armoede, "hoge" voedselprijzen Dit is uiteraard relatief, daar die prijzen in vergelijking met west europa nog laag zijn, maar goed de armoede is ook veel hoger, veel grotere sociale problemen, dan West-Europa ooit heeft gehad. Daar vallen er dus echt doden bij, huisvesting en ga zo maar door.

Dat men daar, vooral in China, aan werkt, klopt, maar het geeft wel een beeld van hoe problematisch een echte overbevolking kan zijn in vergelijking met de problemen van een lichte daling in bevolkingsgroei, want daar hebben we het over.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:30:54 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66729945
Op zich wel een leuk verhaal. En ik zou er dan ook minder problemen mee hebben om jonge Indiërs en Chinezen hier naartoe te halen om de bevolking in stand te houden. Helaas importeren we vooral asocialen, criminelen en godsdienstwaanzinnigen uit Afrika en het Midden-Oosten, en ziet het er niet naar uit dat dat ooit gaat veranderen. Dus daar ga je dan met je mooie gedachten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:42:30 #206
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66730353
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:30 schreef Lemmeb het volgende:
Op zich wel een leuk verhaal. En ik zou er dan ook minder problemen mee hebben om jonge Indiërs en Chinezen hier naartoe te halen om de bevolking in stand te houden. Helaas importeren we vooral asocialen, criminelen en godsdienstwaanzinnigen uit Afrika en het Midden-Oosten, en ziet het er niet naar uit dat dat ooit gaat veranderen.
Maar zoals ik al eerder aangaf, dat heeft ook gelegen aan het feit dat we in het verleden juist enkel ongeschoolde en in veel gevallen ongeletterde mensen binnen halen, voor de simpele reden omder zij de enige waren die alle vuile klusjes wilde opknappen die we ze toeschoven, daar wij dat niet meer wilde doen. Dat we daar later problemen mee konden ondervinden, hadden we toen eigenlijk wel kunnen bedenken, maar ja we hebben die problemen te lang genegeerd.

Mocht Nederland ooit in een situatie komen qua bevolkingskrimp, met als gevolg dat er banen over blijven waar je hoogopgeleide mensen voor nodig heb, zal je natuurlijk geen ongeletterde mensen binnen laten, maar zal je juist gaan shoppen in landen waar een overschot aan geschoolt personeel rond huppelt en dat zullen dan die jonge Indiërs en Chinezen zijn, verwacht ik.

De problemen die we nu kennen met allochtonen, zullen dan niet voorkomen, ervaring leert dat hoogopgeleide allochtonen niet dezelfde problemen hebben als ongeschoolde allochtonen.

Ik kan het wellicht mis hebben, want ik heb ook geen glazen bol, enkel in een scenario waarin we te weinig jongeren hebben om voor ouderen te zorgen, dan is, in mijn ogen, het eerder te verwachten dat we kwalitatief personeel gaan aantrekken uit anderen landen, ipv ongeletterden.

We zullen daar in mening van verschillen wellicht, dus vandaar mijn advies aan jou, om flink door te fokken, maar zoals ik al aangaf, ik ga daar niet aan mee doen.
quote:
Dus daar ga je dan met je mooie gedachten.
Ze zijn idd mooi, ik ben er ook wel trots op.
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:18:26 #207
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66732009
Wat een klaagzang zeg. Waarom meteen zo uithalen (foto van een inwendige kut/buik) ?

Ja ik heb een kind, maar heb ook vrienden zonder kinderen. Natuurlijk heb je het er niet de hele avond over als je samen uit eten gaat, maar het komt wel ter sprake omdat het een deel van je leven is. Net zoals ik met hen praat over een nieuwe auto die ze aan willen gaan schaffen, de bruiloft die ze aan het plannen zijn, de op hand zijnde verhuizing, de vakantie die eraan komt. Ook echt niet allemaal onderwerpen die mijn hart hebben gestolen, maar dat is een deel van hun leven.

Ooit wel eens een 200- foto's tellend fotoboek van een vakantie in Thailand bekeken dat je vanaf de 20e foto echt NIKS meer kon schelen? Maar gewoon enthousiast blijven kijken omdat het je vrienden zijn. Die je dan overigens 2 uur lang op het hart drukken dat je toch wel een idioot bent als je daar ook nooit heen gaat. Want het is zo geweldig dat moet je gewoon meemaken

Overigens kan het me niks schelen of ze geen kinderen krijgen (tenzij ze dat zelf natuurlijk wel graag willen). Dat is helemaal hun eigen zaak. Ik doe ook mijn eigen dingen en dat mogen anderen net zo goed.
pi_66733785
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:34 schreef WRH het volgende:
maar al met al hebben we als bewust kinderlozen toch best een leuke club bij elkaar zo
haha maar op basis van de postings ga ik toch ff aan ballotage doen
pi_66733842
-edit: doe normaal

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:08:19 ]
pi_66734131
-edit: doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:08:29 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:20:55 #211
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_66734350
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:03 schreef Topspin het volgende:

[..]

Alsof dat nodig is met de huidige baby boom ? Open eens een willekeurige hyves site en je komt de baby's massaal tegen. Loop eens op straat en de kinderwagens rijden om de have klap over je tenen. Voortbestaan van de soort is niet bepaald in gevaar, denk eerder dat het een groter gevaar is dat er teveel van onze soort op deze aarde gaan rondhuppelen.
Babyboom?? Was het maar zo dat zou weer 10 jaar schelen in je pensioen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:25:03 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66734499
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:06 schreef CasB het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig .
Geen wonder dat je vrienden geen interesse in jou tonen, als jij al afhaakt bij alles wat minderjarig is .
Vriendschappen gaan twee kanten op, zij delen mee in jouw vreugde/verdriet, jij deelt me in hun vreugde/verdriet. Of dat nou om een bevalling gaat, een kotsende kat, een lekkere brunette of de eerste stapjes van Jopie; in een echte vriendschap zou dat geen drol uit moeten maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:10:04 ]
KuikenGuppy
pi_66734994
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig .
Geen wonder dat je vrienden geen interesse in jou tonen, als jij al afhaakt bij alles wat minderjarig is .
Vriendschappen gaan twee kanten op, zij delen mee in jouw vreugde/verdriet, jij deelt me in hun vreugde/verdriet. Of dat nou om een bevalling gaat, een kotsende kat, een lekkere brunette of de eerste stapjes van Jopie; in een echte vriendschap zou dat geen drol uit moeten maken.
Ik ben het wel met je eens dat die ophef over echo-foto's een beetje overdreven is (kutfoto? seriously? ) maar sommige ouders zouden er goed aan doen zich te realiseren dat die zwart-wit-grijze vlek bij anderen toch wat minder enthousiasme oproept dan voor jou als het jouw zeer gewenste zwart-wit-grijze vlek is.
"Kijk! Dit is de beeeeeeeeeeebie!"
Nee schat, dat is een vlek.

Ik kan voor zo'n foto ook geen enthousiasme opbrengen. Ik heb al gezegd dat ik blij voor ze ben dat ze zwanger is, ik vind het leuk als ze het hartje gehoord hebben en het daardoor ineens 'echter' lijkt en ik zal ze straks als het kind er is ook feliciteren maar die echo doet mij als buitenstaander echt helemaal niets. Dat staat wat mij betreft ook totaal los van meedelen in vreugde en verdriet.

-edit- Overigens vind ik dat je tegen vrienden ook moet kunnen zeggen dat je het weliswaar leuk vind voor hen dat hun wens in vervulling gaat maar dat je daar zelf helemaal niet zo om staat te springen. En als het om echte vrienden gaat dan houden ze daar ook rekening mee.
Ik heb mijn vrienden liever eerlijk dan dat ze enthousiasme faken omdat je mee hoort te leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door MinderMutsig op 05-03-2009 17:49:43 ]
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:39:35 #214
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66735034
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:47 schreef Babbelzz het volgende:
. Uitbreiding die lang van tevoren al besproken dient te worden, alle klachten en kwalen gedeeld, echos'worden vol trots geshowd (ik vind het raar een foto laten zien van een inwendige kut/buik), dan de plannen over opvang, de kamerinrichting. Niets mag het de kleine spruit(en) ontbreken en er wordt honderduit over gekletst. Dan de bevalling; we mogen aanhoren hoe vreselijk het was (ja, hallo! je wil het toch zelf???), hoe de knip verliep, de scheur, de keizersnee, en dan het ge OOOOO en ge AHHH... het is de liefste baby van de hele wereld, en vooral ook altijd de kanpste (NOT!!!)....

Sja als mensen hun leven 360 graden omgegooid zien worden dan hebben ze wel eens de neiging het erover te willen hebben?
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:45:36 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66735224
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Sja als mensen hun leven 360 graden omgegooid zien worden dan hebben ze wel eens de neiging het erover te willen hebben?
360 graden omgooien?
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 maart 2009 @ 17:49:09 #216
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66735336
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

360 graden omgooien?
Incluis de kids.

Blijkbaar/gelukkig zijn wij gezegend met vrienden die ook over andere dingen kunnen en willen praten dan alleen hun kleine.
Dus ik herken het verhaal/klacht/frustratie van TS gelukkig niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66735446
quote:

[..]

Lekker kortzichtig .
Gelukkig ben ik nog niet op de leeftijd waarbij mijn vrienden vader/moeder gaan worden. En ja het is misschien lullig, maar ik kan gewoon geen interesse opwekken voor babies/peuters/kleuters. Daarnaast weten mijn vrienden dat zowel ik als mijn vriendin geen kinderen willen. Voor mij is het net als voetbal: Ik vind er niks aan en ik interesseer me er niet voor. Als iemand een heel verhaal tegen me op gaat hangen over voetbal, zeg ik dat ik niet geinteresseerd ben, zelfde geld voor kinderen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:55:20 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66735503
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:38 schreef MinderMutsig het volgende:
-edit- Overigens vind ik dat je tegen vrienden ook moet kunnen zeggen dat je het weliswaar leuk vind voor hen dat hun wens in vervulling gaat maar dat je daar zelf helemaal niet zo om staat te springen. En als het om echte vrienden gaat dan houden ze daar ook rekening mee.
Ik heb mijn vrienden liever eerlijk dan dat ze enthousiasme faken omdat je mee hoort te leven.
Jawel, maar ik vind dat het twee kanten op hoort te gaan. Misschien vinden die vrienden het wel eens fijn als je uit jezelf naar de kids vraagt, het gaat niet alleen maar om de kinderloze .
KuikenGuppy
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:04:06 #219
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66735750
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 00:48 schreef childintime het volgende:
Mensen worden zachter, vergeeflijker en meer toegankelijk als ze een kind hebben.

Ik zie dat je nog nooit naar wedstrijden van het jeugdelftal bent geweest
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:17:09 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66738168
quote:

[..]

Lekker kortzichtig .
Precies. TS heeft een nogal egoistisch idee over vriendschap naar mijn idee.

Het begint er bovendien een beetje op te lijken dat je hier alleen mag reageren als je in het straatje van TS meelult.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:55:57 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66739741
Tot nu toe zijn de enigen die niet naar anderen luisteren in deze topic de oh zo breed georienteerde "bewust kinderlozen"(wat me een goede keus lijkt btw, van een aantal, om zichzelf vrijwillig uit de genenpoel te verwijderen gezien het antisociale gedrag wat ze tentoon spreiden).

TS gaat ook niet op een volwassen manier in op de normale reacties die ze krijgt, het enige wat ze lijkt te willen is even flink tegen anderen aanschoppen....behoorlijk puberaal en sneu kom je over zo, veel "Babbelz", maar bijzonder weinig wol dus . In mijn vriendenkring zou je behoorlijk snel gedelete worden iig, ook door de kinderlozen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66739975
ow ja, lekker op TS richjten... als je goed kan zien heb ik pagina 2,5-3 en 4 niet eens bij kunnen houden qua reacties en niet eens gereageerd... werk en zo, sociaal leven enzo...geen tijd om tussen de luiers door te fokken en dan reageer ik weer en heb ik het gedaan.

Volgens mij he, zijn jullie DAAROM ouders geworden: hoef je niet naar jezelf te kijken en kun je anderen corrigeren. jammer joh, dat je daar in doorslaat, bah

je hoeft hier niet te reageren hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 maart 2009 @ 20:09:13 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66740306
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben al wat jaartjes vader van inmiddels drie kinderen, maar hier krijg ik ook wel stekels van. In [OUD] zie ik dat ook weleens. Van die gasten die ineens he-le-maal om zijn en meehuilen met de wolven door te zeggen dat 'dit het mooiste is dat ze óóóóit hebben meegemaakt'. Papa-dagen (jeukwoord) op de 'zaak' bedingen.

Kinderen zijn mooi hoor, prachtig om te zien dat ook zij echte individuen zijn, maar overdrijf alsjeblieft niet zo....
Nou, ik kan nou niet zeggen dat een fotootje op je bureau "overdrijven" is.
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:28:08 #224
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66741108
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:01 schreef Babbelzz het volgende:
ow ja, lekker op TS richjten... als je goed kan zien heb ik pagina 2,5-3 en 4 niet eens bij kunnen houden qua reacties en niet eens gereageerd... werk en zo, sociaal leven enzo...geen tijd om tussen de luiers door te fokken en dan reageer ik weer en heb ik het gedaan.

Volgens mij he, zijn jullie DAAROM ouders geworden: hoef je niet naar jezelf te kijken en kun je anderen corrigeren. jammer joh, dat je daar in doorslaat, bah

je hoeft hier niet te reageren hoor!
ik vind het heel verstandig van je om geen kinderen te willen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_66741841
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:28 schreef Flurry het volgende:

[..]

ik vind het heel verstandig van je om geen kinderen te willen
want mensen die geen kinderen willen zijn er zeker ook niet geschikt voor he ?

1 bezoek aan de supermarkt en het is je duidelijk dat 80% van de ouders geen kinderen hadden moeten nemen.
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')