= Wahwah gemangeld begrip van evolutie wah wah naturalistic fallacy wahwahwah.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je bent bewust de natuur aan het negeren, op sommige momenten zou ik zelfs zeggen dat er niets mis is met de mensen die ze wel willen hebben, maar juist met de mensen die ze niet willen! Beweren dat er iets mis is met degenen die gewoon doen wat de mensheid al doet sinds ze in Afrika is ontstaan, is bewust de feiten verdraaien, en je eigen (biologisch vreemde) gedachten goedpraten.
Ik vraag me regelmatig af waarom mensen bewust het besluit nemen om geen kinderen te willen. Even een biologisch foutje in je hersenen negerend, kan ik maar twee redenen bedenken: je durft de verantwoording niet aan, of je hebt het rare idee in je hoofd dat vader of moeder worden je in één klap je jeugd ontneemt maar je wordt toch wel bejaard. Beiden zijn 100% egoïsme. Prima, niks mis mee en ik hoop dat je een gelukkig leven hebt verder, maar ga niet doen alsof ouders niet goed bij hun hoofd zijn en jij wel.
Dat probeerde ik ook al bespreekbaar te maken, wat is *onnatuurlijk*, wie bepaalt dat? In dit geval de ouders van kinderen ?quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:47 schreef veuve_amiot het volgende:
-Als onnatuurlijk = slecht, wil je dan wel eens heel snel van je computer afblijven? Oh, vaccinaties (voor die oh zo natuurlijke kinderen van je) en medicijnen kun je dan ook wel vergeten, trouwens. Vliegen, magnetrons, mobieltjes, electronica, antibiotica, zeep, verwarming, plastic... allemaal tegennatuurlijk. Inleveren. Maar zonder scherts: leg eens uit wat er precies zo slecht is aan iets "onnatuurlijks"? Graag funderen op logica en beargumenteren zonder drogredenen.
Grappig, dat las ik nou absoluut niet in de eerste post. Wél dat er bezwaar was tegen continu aandacht voor maar één onderwerp: de kids. Maar hee, als je het graag zo wilt lezen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:05 schreef Burdie het volgende:
@TS: ik vind het een beetje raar dat jij totaal geen interesse hebt in het wel en wee van je vrienden (en hun zwangerschap/bevalling/baby/eerstestapjes/etc. verhalen) maar dat ze wel onverdeelde interesse in jou moeten tonen.
Gek he, dat vriendschappen die van één kant komen, vaak snel stuklopen. Vooral als je op zo'n moment ook iets anders aan je hoofd hebt: je eigen gezin.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:
sowieso blijkt uit dit topic wel dat 'ouders' en bewust kinderlozen nogal vrij heftig en een tikkeltje egoistisch op elkaar reageren. Vrij stoicijns zeg maar.
Denk je dat zwembandjes enige invloed hebben op het een duik nemen van een hoge duikplank?quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:57 schreef popolon het volgende:
Oh en ouders in Nederland die hun kinderen 'kids' noemen mogen van mij van de hoge duikplank springen. Zonder zwembandjes graag.
Da's mooi en prachtig, maar wat ik van Ronald wil, is dat hij zijn argumenten onderbouwt. Het gaat er nu niet om wat de definitie van onnatuurlijk is, maar om de aanname onnatuurlijk=slecht.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:56 schreef Loedertje het volgende:
Als ik tegennatuurlijk (lees: TEGEN MIJN gevoel in) kinderen neem dan ben ik tegennatuurlijk bezig) Het is dus NIETS tegennatuurlijk om mijn gevoel te volgen en het is dus ook niet tegennatuurlijk om wel kinderen te nemen als je gevoel zegt dat je dat moet doen.
Als er geen water in het zwembad ligt, misschien wel ja.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Denk je dat zwembandjes enige invloed hebben op het een duik nemen van een hoge duikplank?
Ook dan nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 02:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Als er geen water in het zwembad ligt, misschien wel ja.
Nummer 2 meldt zich.quote:Op donderdag 5 maart 2009 07:51 schreef Lemmeb het volgende:
'Bewust kinderlozen' vormen de doodsteek voor het piramidespel waarop onze samenleving gebaseerd is. Maatschappelijke graaiers zijn het, mensen die zich er makkelijk vanaf willen maken om zichzelf meer luxe en gemak te kunnen permitteren.
In Nederland is de bevolking inmiddels aan het afnemen. Maar die lui die bewust kinderloos zijn, zijn vaak diezelfden die helemaal in extase raken als het kabinet dit land vol wil proppen met nog weer tienduizenden (vaak criminele) asielzoekers en ander arm gespuis afkomstig uit het buitenland, teneinde het probleem van de krimpende bevolking op te lossen. Omdat ze te lui en egocentrisch zijn om zelf een paar kinderen op de wereld te zetten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Nummer 2 meldt zich.
Schat, overbevolking? Heb je wel eens de exponentiële curve van de groei van de wereldbevolking bekeken? Of zijn dat niet de "goede" mensen die zich voortplanten? Lees: blank, welgesteld, "OSM"?
Probeer het eens zonder Wilders-taal. Next.
En waarom zou dat erg zijn?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:36 schreef Lemmeb het volgende:
'Bewuste kinderloosheid' staat gelijk aan zelfmoord, alleen dan op grotere schaal. Zelfmoord van de soort, welteverstaan. Zonder nieuwe aanwas houdt alles op.
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In Nederland is de bevolking inmiddels aan het afnemen. Maar die lui die bewust kinderloos zijn, zijn vaak diezelfden die helemaal in extase raken als het kabinet dit land vol wil proppen met nog weer tienduizenden (vaak criminele) asielzoekers en ander arm gespuis afkomstig uit het buitenland, teneinde het probleem van de krimpende bevolking op te lossen. Omdat ze te lui en egocentrisch zijn om zelf een paar kinderen op de wereld te zetten.
Jij vindt zelfmoord van jouw soort niet erg? Of denk jij dat dat op een prettige manier zal verlopen?quote:
Geef maar eens aan waarom het onzin is dan.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:42 schreef CasB het volgende:
[..]
Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
*proest*quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In Nederland is de bevolking inmiddels aan het afnemen. Maar die lui die bewust kinderloos zijn, zijn vaak diezelfden die helemaal in extase raken als het kabinet dit land vol wil proppen met nog weer tienduizenden (vaak criminele) asielzoekers en ander arm gespuis afkomstig uit het buitenland, teneinde het probleem van de krimpende bevolking op te lossen. Omdat ze te lui en egocentrisch zijn om zelf een paar kinderen op de wereld te zetten.
Geef die mafketel nou geen aandacht joh...quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:30 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Nummer 2 meldt zich.
Schat, overbevolking? Heb je wel eens de exponentiële curve van de groei van de wereldbevolking bekeken? Of zijn dat niet de "goede" mensen die zich voortplanten? Lees: blank, welgesteld, "OSM"?
Probeer het eens zonder Wilders-taal. Next.
kom jij eerst maar eens met fatsoenlijke bronnen voor die idiote beweringen van je. Jij stelt dus jij bewijst en niet andersom.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Geef maar eens aan waarom het onzin is dan.
Wat een frustratie klinkt hieruit zeg. Die kinderloosheid is bij jullie zeker niet 'bewust'? In dat geval valt jullie natuurlijk ook niks te verwijten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, ik heb niet zoveel problemen met mensen uit onze omgeving, zij het vrienden, zij het broers en zussen, die kinderen krijgen/hebben en daar regelmatig over praten. Dat maakt nu eenmaal deel uit van hun leven, en een aantal van die kids zijn nog leuk ook.
Wij zijn ook kinderloos, al is dat niet per se gewenst, en wat míj vooral de strot uitkomt is dat je steeds geacht wordt je te verantwoorden voor je kinderloosheid, en dan niet alleen tegenover je echte naasten, maar ook kennissen, collega's etc.
"WAAAAAAAT, heb jij nog geen kinderen?, waarom niet? Jullie zouden zulke leuke ouders zijn! Hoezo ligt dat moeilijk? Gewoon doen, joh, hartstikke leuk!!!"![]()
![]()
Daar reageer ik nu, merk ik, een stuk lomper op.
V.
Ik vind jouw definitie van zelfmoord trouwens niet helemaal correct. Volgens mij heb je het over moord. En dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij vindt zelfmoord van jouw soort niet erg? Of denk jij dat dat op een prettige manier zal verlopen?
Bronquote:"Zelfdoding is een daad met fatale afloop welke de overledenen in de wetenschap of de verwachting van een potentiële fatale afloop, heeft geïnitieerd en uitgevoerd met als doel gewenste veranderingen te bewerkstelligen".
Ik had het over 'zelfmoord van de soort'. Daar is dit geen omschrijving van, want dat begrip heb ik zojuist zelf geïntroduceerd.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vind jouw definitie van zelfmoord trouwens niet helemaal correct. Volgens mij heb je het over moord. En dat is een ander verhaal.
Maar als je het hebt over zelfmoord:
[..]
Bron
Dat is waar. Maar ik zou het wel jammer vinden. Bovendien lijkt het me ook niet erg leuk om oud te worden zonder jongeren om je heen. Of alleen maar jongeren die er anders uitzien dan jij en die continu van je stelen en op je spugen.quote:Jouw bewering suggereert dat voor mij de mens de hoogste ultieme levensvorm is. Ben ik het niet mee eens. Wie weet wat voor prachtige organismen er kunnen ontstaan als de mens niet meer op aarde is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |