abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66764447
Wie ben ik om over een ander te oordelen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:42:45 #277
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66764519
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor, niks mis mee. Dat moet je vooral jezelf voor blijven spiegelen, dat het héél normaal is om na je 40ste nog kinderen te krijgen, vooral als het je eerste is. Oma deed het immers ook...

Misdadig zou ik het eerder noemen.
Ja, tegen de muur ermee, die misdadige veertigers die het in hun hoofd durven te halen een kind te baren!

Wat een onmogelijk figuur ben jij zeg
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:49:24 #278
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66764791
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is ook weer wat kort door de bocht.
Oké, dat is ook weer wat kort door de bocht.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66764923
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Misdadig zou ik het eerder noemen.
!

Iets is altijd goed of slecht bij jou en dan wordt dat nooit half duidelijk gemaakt.
pi_66765340
quote:
mijn genen gaan wel door, want ik heb wel voortplantingsdrang, een bewust-kinderloze zijn genen zullen uitsterven. Evolutionair gesproken zijn mijn genen dus wel beter dan die van de bewustkinderloze (zelfs al zou het maar voor één generatie zijn).
er zijn massa's mensen die tóch kinderen kriijgen ongeacht wat voor aandoeningen zij hebben (en dus misschien doorgeven.. las laatst iets in oud geloof ik over nieraandoeningen en transplanties ofzo) en ongeacht of zij ervoor kunnen zorgen of niet met alle gevolgen van dien.. (je kan je heus nog wel reportages voor de geest halen van mensen die al aan kind drie of vier toewaren terwijl de andere kinderen uit huis geplaatst werden wegens van alles... )

imho is het hebben en uitvoeren van je voortplantingsdrang dus niet echt alleen maar een teken van je betere genen ..

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkElf op 06-03-2009 14:16:49 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_66766573
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik bedoelde bij de kinderen, maar bij de ouders speelt het natuurlijk net zo goed. Die zijn ver over hun top en kunnen naarmate ze ouder worden steeds minder goed omgaan met de stress die kinderen met zich meebrengen. Dat uit zich vaak in een 'moderne opvoeding', oftewel, ze laten de kinderen alles zelf bepalen omdat ze te zwak zijn om dat voor hen te doen.
[..]

Ik heb het niet alleen over 'gehandicapte' kinderen. Ik heb het vooral over alle syndromen en kleinere afwijkingen waar kinderen van tegenwoordig opvallend vaak last van hebben.
welke afwijkingen, aantallen, causaal verband. ben toch zo benieuwd naar je bron / harde cijfers etc.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_66766671
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:42 schreef -Mellow- het volgende:

veertigers die het in hun hoofd durven te halen een kind te baren!

Als het hun 1e is dan heb ik daar wel wat twijfels bij.
pi_66766808
Wat ik vaak zie zijn van die overbezorgde ouders omdat ze god zegene de greep toch nog een kind gekregen hebben die dan ook helemaal volgens het boekje opgevoedt gaat worden.
Ben ik ff blij dat ik daarover nooit heb hoeven nadenken en was er vroeg bij.
pi_66766823
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

Als het hun 1e is dan heb ik daar wel wat twijfels bij.
Hoezo? Als je dan pas de ware vindt (diegene waarvan je direct weet dat je er kinderen mee wilt )?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:45:52 #285
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66767020
We worden tegenwoordig ook ouder dan 50 jaar geleden, dus zo gek is het niet dat we ook later kinderen krijgen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:47:57 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66767095
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:53 schreef Stali het volgende:

[..]

!

Iets is altijd goed of slecht bij jou en dan wordt dat nooit half duidelijk gemaakt.
Je kent me al goed.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:06:38 #287
37769 erodome
Zweefteef
pi_66767818
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:20 schreef Isabeau het volgende:
Daarbij is het niet eens heel raar om na je 40ste nog kinderen te krijgen, mijn beide oma's deden dat, het is niet nieuw of zo. (ok, één oma had toen al 8 kinderen)
Nou ja, het is wel waar dat als je op je 40ste aan je eerste kind wil beginnen dat het risiko tot aardig hoog te noemen is op ellende.
Tot je 30ste/35ste is dat heel laag en na dat 35ste jaar neemt het risiko met het jaar stevig toe.

Heb je al kinderen dan valt dat risiko vrijwel geheel weg, grappig iets die natuur...

Daarbij heb ik voor mezelf zoiets van 40 en dan je eerste kind, 50 op zijn 10de, zoveel tijd heb je dan niet meer samen, geen half leven meer iig.
Voor mij zou het niets zijn, maar een ander kan bij zichzelf denken, kijk eens aan, ik kom in rustiger vaarwater, alles is goed voor elkaar, ik heb alle tijd en ruimte voor een kind, de wijsheid van de jaren, de financiale situatie zit goed, dit is een perfecte tijd.

Het is een persoonlijke keuze of je de toegenomen risiko's wil nemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:43:03 #288
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66769112
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:39 schreef sig000 het volgende:
Wat ik vaak zie zijn van die overbezorgde ouders omdat ze god zegene de greep toch nog een kind gekregen hebben die dan ook helemaal volgens het boekje opgevoedt gaat worden.
Ben ik ff blij dat ik daarover nooit heb hoeven nadenken en was er vroeg bij.
Jouw post heeft me aan het denken gezet. Ik ben een topic begonnen over zeeer gewenste kinderen.

Ouders: Egocentrisch zijn mag! (moet?)
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:46:58 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66769263
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:06 schreef erodome het volgende:
Voor mij zou het niets zijn, maar een ander kan bij zichzelf denken, kijk eens aan, ik kom in rustiger vaarwater, alles is goed voor elkaar, ik heb alle tijd en ruimte voor een kind, de wijsheid van de jaren, de financiale situatie zit goed, dit is een perfecte tijd.
En toen kwam de economische crisis, raakte je je baan kwijt, kon je je tophypotheek niet meer betalen, stortte de huizenmarkt in en stond je daar berooid op straat, als semi-bejaarde met je afhankelijke koter. Toch vervelend dat je dan niet meer de energie en spirit hebt die je nog wel had toen je jong was.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:51:22 #290
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66769417
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En toen kwam de economische crisis, raakte je je baan kwijt, kon je je tophypotheek niet meer betalen, stortte de huizenmarkt in en stond je daar berooid op straat, als semi-bejaarde met je afhankelijke koter. Toch vervelend dat je dan niet meer de energie en spirit hebt die je nog wel had toen je jong was.
Sja met zo' n houding. Misschien komen de russen volgende week wel. Of barst de Yellowstone-park vulkaan uit. Dan hebben wij ook een probleem, hoor!.. En global warming dan?

Moraal van het verhaal :als je aan dit soort dingen denkt kun je wel bezig blijven.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:01:37 #291
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66769775
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Sja met zo' n houding. Misschien komen de russen volgende week wel. Of barst de Yellowstone-park vulkaan uit. Dan hebben wij ook een probleem, hoor!.. En global warming dan?

Moraal van het verhaal :als je aan dit soort dingen denkt kun je wel bezig blijven.
Dat is niet de moraal uit mijn verhaal. Die is namelijk dat je kinderen moet nemen als je nog jong, sterk en flexibel bent, omdat er vanalles in een mensenleven mis kan gaan (en ook gaat). Als je jong bent zijn de klappen veel makkelijker op te vangen, ook al heb je dan misschien geen rooie cent.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:04:06 #292
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66769854
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is niet de moraal uit mijn verhaal. Die is namelijk dat je kinderen moet nemen als je nog jong, sterk en flexibel bent, omdat er vanalles in een mensenleven mis kan gaan (en ook gaat). Als je jong bent zijn de klappen veel makkelijker op te vangen, ook al heb je dan misschien geen rooie cent.
Ik weet het niet welke tijd het beste is om klappen op te vangen..

Wat je mist aan kracht en en energie krijg je weer terug door levenservaring en vermogen tot relativeren.
pi_66770098
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik prijs de heer dat ik er nooit over heb moeten nadenken , dan was er nu nog steeds geen kind geweest.
pi_66770152
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij snapt 't. Kind mee naar elk feestje achterin de Citroen DS.
pi_66771248
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Dit topic ging toch heel ergens anders over en niet over de drang je te moeten voortplanten of ben ik nou gek?
Nee
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

nee jij bent niet gek.

Maar de mensen die niet snappen dat mensen ook bewust kinderloos kunnen zijn die willen graag over voortplantingsdrang praten omdat je je dan ongewoon moet gaan voelen als bewust kinderloze.
bizarre is ook dat de mensen met kinderen er iets van MOETEN vinden als je t niet wil...dat blijkt hier maar weer.

Terwijl ik t prima vindt als mijn vrienden kids krijgen, maar ik hoef simpelweg er niet alles van te weten. ik heb liever dat ze dat met gelijkgestemden delen...
pi_66771325
jemig, en de laatste pagina gaat écht alleen nog maar over het krijgen van kinderen....
Daar is verdoerie een hele aparte kast voor op dit forum--> hop, naar OUD jullie
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:53:04 #297
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66771615
Achja, zo gaat dat met discussie he
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:09:30 #298
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_66783314
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

imho is het hebben en uitvoeren van je voortplantingsdrang dus niet echt alleen maar een teken van je betere genen ..
Dat zei ik ook niet: ik zei dat genen die bepalen dat je jezelf wilt voortplanten evolutionair biologisch beter zijn dan genen die dat niet zijn. Zich voortplantende genen blijven namelijk voortbestaan, terwijl de andere uitsterft. En blijven voortbestaan is beter. In zekere zin houdt de altruistische mens "foute" genen, zoals jij die net omschrijft, zelf in stand. In de natuur worden dit soort "fouten" genadeloos afgestraft, waardor ze vanzelf verdwijnen. Onze moraal zegt echter dat alle leven waardevol is, waardoor we steeds meer "foute" genen in leven houden, en zo onze eigen genenpoel verzwakken. Dit is overigens iets menselijks, het is niet gekoppeld aan ras of geloof of cultuur. Voor we die discussie weer krijgen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_66783502
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet: ik zei dat genen die bepalen dat je jezelf wilt voortplanten evolutionair biologisch beter zijn dan genen die dat niet zijn. Zich voortplantende genen blijven namelijk voortbestaan, terwijl de andere uitsterft. En blijven voortbestaan is beter. In zekere zin houdt de altruistische mens "foute" genen, zoals jij die net omschrijft, zelf in stand. In de natuur worden dit soort "fouten" genadeloos afgestraft, waardor ze vanzelf verdwijnen. Onze moraal zegt echter dat alle leven waardevol is, waardoor we steeds meer "foute" genen in leven houden, en zo onze eigen genenpoel verzwakken. Dit is overigens iets menselijks, het is niet gekoppeld aan ras of geloof of cultuur. Voor we die discussie weer krijgen.
Zit je hier nu een beetje de boel op stang te jagen of denk je echt zo?
Jaren vijftig tot en met beestengewauwel in dit topic... echt, schitterend! .
pi_66783644
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:44 schreef Babbelzz het volgende:
jemig, en de laatste pagina gaat écht alleen nog maar over het krijgen van kinderen....
Daar is verdoerie een hele aparte kast voor op dit forum--> hop, naar OUD jullie
Bij mij heb je anders wel begrip gekweekt. .
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo boordevol superieure vooroordeeltjes zit, dus het was makkelijk he. Dat dan weer wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')